Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:14

Ik heb dus wel paarden gereden voor mannen aan huis.
Bij een hoorde ik later dat die wel eens aan vrouwen zat met toestemming van de vrouw.
Maar bij mij heeft hij nooit ook maar iets geprobeerd.
Maar ik heb een goede relatie en dat was bekend. En ik heb zelf ook nooit enige manier laten weten interesse te hebben.
En ik denk dat dat dus heel veel uit maakt.

En zo werkt dat natuurlijk ook andersom.
Man die een paard van een vrouw komt rijden.
Beide duidelijk in wat men wil geeft geen problemen op dat gebied.


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:54

Praatjes komen er al snel, of je nu (beide) een goede relatie hebt of niet.
Op de andere pensionstal ging het om senioren die regelmatig op buitenrit gingen.....
En aan huis kunnen het buren zijn die al dan niet grappig bedoeld een opmerking naar een ander maakt.
Er hoeft geen kwade wil in te zitten. Maar als iemand dat weer anders op vat.....
En waar rook is, is vuur, zegt men vaak.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:55

sneeuwpop schreef:
Praatjes komen er al snel, of je nu (beide) een goede relatie hebt of niet.
Op de andere pensionstal ging het om senioren die regelmatig op buitenrit gingen.....
En aan huis kunnen het buren zijn die al dan niet grappig bedoeld een opmerking naar een ander maakt.
Er hoeft geen kwade wil in te zitten. Maar als iemand dat weer anders op vat.....
En waar rook is, is vuur, zegt men vaak.

Ja maar dan kan je toch nooit meer met wie dan ook om gaan?
Paarden of niet..

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:04

Ik ga verder niet 1 op 1 met een man om hoor.
Alleen met mijn eigen man die ik leuke dingen.
En van 1 x met een ander krijg je geen praatjes, maar standaard samen rijden enzo wel.
Ik heb daar iig geen zin in.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:08

sneeuwpop schreef:
Ik ga verder niet 1 op 1 met een man om hoor.
Alleen met mijn eigen man die ik leuke dingen.
En van 1 x met een ander krijg je geen praatjes, maar standaard samen rijden enzo wel.
Ik heb daar iig geen zin in.

Ik heb een mannenstudie gedaan, de helft van mijn vrienden is man waarvan een deel interesse in me zou hebben als ik dat zou willen. Geeft verder geen problemen, ben eerlijk tegen mijn vriend over wat ik doe en dat gaat echt prima.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 17:12

Ik vind dat toch heel anders.
Studie zou ik ook kunnen doen.
En een mannelijke verzorger ook, maar wil zelf niet. Ik voorkom het gezeik liever. Heb het meegemaakt en gezien bij anderen, dus voor mij is dat genoeg bevestiging...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:48

sneeuwpop schreef:
Praatjes komen er al snel, of je nu (beide) een goede relatie hebt of niet.
Op de andere pensionstal ging het om senioren die regelmatig op buitenrit gingen.....
En aan huis kunnen het buren zijn die al dan niet grappig bedoeld een opmerking naar een ander maakt.
Er hoeft geen kwade wil in te zitten. Maar als iemand dat weer anders op vat.....
En waar rook is, is vuur, zegt men vaak.

Dan wens ik ze veel succes met de praatjes.
Als je dan zelf weet dat je niets fout doet gaan echt die praatjes nel voorbij.
In mijn geval zijn ze er zelfs nooit geweest.
Want er was namelijk geen rook.

Ik werk zelf ook in een manneberoep.
Heb dus bijna altijd dienst met alleen een man. Ook in de nacht, oei oei :P :+

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:01

Tuurlijk, vooral zeggen dat het aan een ander ligt, totdat het je een x zelf overkomt.....
Kan het alleen maar fijn vinden dat het bij andere goed gaat, maar zeg niet dat het aan mij lag, want dan banketstaaf je net zo hard mee, zonder te weten hoe het zit.

Jezelf moeten verdedigen, terwijl er niks is gebeurd is niet cool.

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:05

zoals ik al eerder aangaf zit ik ook in de autorace wereld en er zitten ook wel een aantal dames die regelmatig technische hulp nodig hebben. Moet je eens voorstellen dat ze door alle mannen genegeerd wordt omdat ze een meid is en ze bang zijn voor een affaire :'). Laat autosport nou net een mannending zijn, nou lekker dan voor een meid die ook de autosport in wil. Kunnen wij mannen gaan lopen roepen van er moeten meer meiden komen maar jah als we ze niet gelijk gaan behandelen, dan zal het voor altijd een mannensport blijven.

Bij paardensport idem. Het overgrote deel bestaat uit meiden en tjah als man ben je in de minderheid en als je niet gelijke wordt behandeld dan wordt het gauw vervelend en vaak ook saai.

Maarja wel fijn dat er veel dames hier geen probleem hebben met een mannelijke bijrijder +:)+ . Want in werkelijkheid is er ook geen probleem! Mits je het over fatsoenlijke en volwassen mensen hebt.

You only live once, but if you do it right, once is enough.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:07

Wie zegt dat het aan jou lag?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:59

sneeuwpop schreef:
Tuurlijk, vooral zeggen dat het aan een ander ligt, totdat het je een x zelf overkomt.....
Kan het alleen maar fijn vinden dat het bij andere goed gaat, maar zeg niet dat het aan mij lag, want dan banketstaaf je net zo hard mee, zonder te weten hoe het zit.

Jezelf moeten verdedigen, terwijl er niks is gebeurd is niet cool.


Moet heel eerlijk zijn dat het aan m'n reet zal roesten wat een ander denkt of wil door vertellen. Hoor ook weleens wat over mezelf maar ik kan me daar echt totaal niet druk om maken. Als hun dat willen denken prima. Ik ga er niet op in ik zie niet in waarom ik mezelf zou moeten verdedigen. Dat is absoluut nergens voor nodig. Zijn hun zaken niet eens dus je bent ze echt geen uitleg verschuldigd.
En ja ik heb dat ook meegemaakt dat ik blijkbaar iets zou hebben met een man die ik gewoon aardig vindt

Best jammer dat mensen zich laten leiden door iets wat een ander zou kunnen gaan denken of zeggen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:20

Tigra_ schreef:
sneeuwpop schreef:
Tuurlijk, vooral zeggen dat het aan een ander ligt, totdat het je een x zelf overkomt.....
Kan het alleen maar fijn vinden dat het bij andere goed gaat, maar zeg niet dat het aan mij lag, want dan banketstaaf je net zo hard mee, zonder te weten hoe het zit.

Jezelf moeten verdedigen, terwijl er niks is gebeurd is niet cool.


Moet heel eerlijk zijn dat het aan m'n reet zal roesten wat een ander denkt of wil door vertellen. Hoor ook weleens wat over mezelf maar ik kan me daar echt totaal niet druk om maken. Als hun dat willen denken prima. Ik ga er niet op in ik zie niet in waarom ik mezelf zou moeten verdedigen. Dat is absoluut nergens voor nodig. Zijn hun zaken niet eens dus je bent ze echt geen uitleg verschuldigd.
En ja ik heb dat ook meegemaakt dat ik blijkbaar iets zou hebben met een man die ik gewoon aardig vindt

Best jammer dat mensen zich laten leiden door iets wat een ander zou kunnen gaan denken of zeggen.


Ik ook... Gozer op stal met wie ik het gewoon goed kon vinden. En daar gingen ook verhalen over, zelfs zo erg, dat ze dat dan tegen mijn vriend gingen zeggen als hij mee naar stal was ;) Heb mij er inderdaad nooit wat van aangetrokken en deed er niks mee, mijn vriend vertrouwende mij volledig en deed er dus ook niks mee. Kan je vertellen, dat "de lol" van dat rond vertellen er heel snel af was toen wij er alle 3 geen aandacht aan gaven ;)

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:55

@dreamer Zo ga je er namelijk op een volwassen manier mee om. Sommigen weten niet hoe ze ermee om moeten gaan en gaan zich als een kleuter gedragen waardoor de situatie uit de hand loopt en nog kinderachtiger wordt. :\

You only live once, but if you do it right, once is enough.

Roosje01

Berichten: 10702
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:18

Ken heb wel hoor werk ook vaak met mannen en met eentje kan ik het goed vinden spraken ook wel is af biosje of gewoon beetj chillen en gelijk ook geroddel. Gewoon gezegt we zijn gewoon vrienden en laat ze maar banketstaaf weet wel beter.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:38

*Sorry dat ik hier even kom binnenvallen..*

Hoe vertel je op een vriendelijke manier dat je wilt stoppen?
Vind het zo lastig aangezien het echt een hele lieve eigenaresse is..

Maar ik mis gewoon echt de "klik" en ben zelf nogal een nerveus/gevoelig typje en dat matcht gewoon niet met haar (fantastische) arabieren.
Het is echt een hele fijne plek, maar ik word er meer gespannen van dan dat het ontspanning zou moeten geven..

Lastig dit!

^.^

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:00

Liefst zo snel mogelijk eerlijk zeggen dat je ermee stopt.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:11

Je zegt dat het een lieve eigenaresse is.
Dan denk ik dat de reactie van haar vast wel mee gaat vallen en dat jij je er nu drukker om maakt dan wat nodig.
Vertel maar zo snel mogelijk, dan ben jij er ook vanaf om tegen het gesprek aan te hikken.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:46

Inmiddels contact met haar gehad en de situatie uitgelegd.
Ze vind het erg jammer maar respecteert mijn keuze.

Moeilijk hoor dit soort dingen.. :(
Zeker omdat het echt een fijn plekje is, maar het echt aan mijzelf ligt.

^.^

Isa2003
Berichten: 31
Geregistreerd: 06-02-17
Woonplaats: Overrijsel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:31

Ik heb eindelijk een verzorgpony gevonden!! *\o/*
En het zijn er zelfs 3, twee shetjes van ongeveer 5 en 6 jaar en een D-pony van 22(deze heeft wel een beenblessure, dus is er door het baasje al een jaar niet meer opgereden, het baasje was namelijk eigenlijk ook al te zwaar voor de pony. Maar ik mag wss wel een keer proberen te rijden om te kijken of het met mij wel lukt). Ik ben er nu één keer geweest om een beetje kennis te maken met de pony's. Alleen nu is mijn vraag 'Wat kan ik met deze pony's gaan doen?' De shetjes hebben al wel een keer vrijgesprongen en dat vonden ze heel erg leuk. Ik ga natuurlijk ook wel borstelen en knuffelen enzo. Ik had zelf ook al gedacht aan grondwerk, maar ik weet niet zo goed hoe ik hier mee moet beginnen :D Kunnen jullie mij helpen??

Groetjes :o

//

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:50

Isa2003 schreef:
Ik heb eindelijk een verzorgpony gevonden!! *\o/*
En het zijn er zelfs 3, twee shetjes van ongeveer 5 en 6 jaar en een D-pony van 22(deze heeft wel een beenblessure, dus is er door het baasje al een jaar niet meer opgereden, het baasje was namelijk eigenlijk ook al te zwaar voor de pony. Maar ik mag wss wel een keer proberen te rijden om te kijken of het met mij wel lukt). Ik ben er nu één keer geweest om een beetje kennis te maken met de pony's. Alleen nu is mijn vraag 'Wat kan ik met deze pony's gaan doen?' De shetjes hebben al wel een keer vrijgesprongen en dat vonden ze heel erg leuk. Ik ga natuurlijk ook wel borstelen en knuffelen enzo. Ik had zelf ook al gedacht aan grondwerk, maar ik weet niet zo goed hoe ik hier mee moet beginnen :D Kunnen jullie mij helpen??

Groetjes :o


als je een beetje een mooie omgeving hebt kun je gaan wandelen, je kunt beginnen met grondwerk, lange lijnen en (als de eigenaresse het ook goed vind) vrijheidsdressuur. En je kunt ook vragen of je evt. lessen kan volgen over grondwerk of vrijheidsdressuur. dan kun je beginnen met een goede basis van het grondwerk

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:52

leen een boek over grondwerk uit de bib, neem een lesje van iemand en ga lekker oefenen!
Buiten wandelen vinden de meeste pony's ook erg leuk! Wel alleen met toestemming van de eigenaar doen!!!!

Wat leuk dat je met de D pony mag proberen het rijden op te pakken. tip: niet te snel opbouwen. Als hij in draf aan de hand of an de longe niet kreupel gaat lopen bijvoorbeeld eerst 3 weken een 15 minuten stappen onder het zadel, dan elke 2 weken 5 minuten er bij. Dan beginnen met een paar keer 1 minuut draven verdeeld over het halve uur op beide kanten, en dat na 2 weken verhogen naar een paar x 2 minuten per keer. En daarna een galopje er bij. Liever niet te vaak en intensief longeren op kleine cirkel.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:05

Leuk dat je een plekje hebt gevonden! Er zijn een heleboel topics aangemaakt over wat je met een Shet allemaal kunt doen, je kunt daar ook vast wat inspiratie uithalen :)

Ik heb in tegenstelling ietsje minder leuk nieuws. Ik heb besloten te stoppen met Chanel, en van de week heb ik het de eigenaresse laten weten. Ik mag gelukkig maart nog afmaken! En ook daarna mag ik af en toe nog langsgaan als ik wil :)
Het was een hele moeilijke beslissing, ik zit er al sinds oktober 2015.
Ik ga nu terug naar mijn oude manege. Ik kom in de springles en daar zit mijn beste vriendin ook (en andere hele goede vriendinnen) dus dat wordt heel leuk hopelijk! Ook wel een beetje spannend, aangezien ik heel weinig heb gesprongen in mijn paardrijdcarrière. Het is ook meteen de gevorderde groep ivm mijn leeftijd en omdat er voor de rest nergens plaats was. We zullen zien!

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:37

Ik heb ook mijn bijrijdpaard opgezegd woensdag en nu hoor ik niets meer _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:46

Reusje_xx schreef:
Leuk dat je een plekje hebt gevonden! Er zijn een heleboel topics aangemaakt over wat je met een Shet allemaal kunt doen, je kunt daar ook vast wat inspiratie uithalen :)

Ik heb in tegenstelling ietsje minder leuk nieuws. Ik heb besloten te stoppen met Chanel, en van de week heb ik het de eigenaresse laten weten. Ik mag gelukkig maart nog afmaken! En ook daarna mag ik af en toe nog langsgaan als ik wil :)
Het was een hele moeilijke beslissing, ik zit er al sinds oktober 2015.
Ik ga nu terug naar mijn oude manege. Ik kom in de springles en daar zit mijn beste vriendin ook (en andere hele goede vriendinnen) dus dat wordt heel leuk hopelijk! Ook wel een beetje spannend, aangezien ik heel weinig heb gesprongen in mijn paardrijdcarrière. Het is ook meteen de gevorderde groep ivm mijn leeftijd en omdat er voor de rest nergens plaats was. We zullen zien!

Mag ik vragen waarom je gestopt bent? Zelf ben ik (en met mij vele anderen) gestopt op de manege omdat ik juist een verzorgpony wilde waar ik vaak naartoe kon en meer mee kon dan alleen rijden. Nu zou ik ook voor geen goud meer terug willen naar een manege. Ben oprecht benieuwd, heb het nog niet vaak (volgens mij nog nooit) gehoord dat iemand juist andersom wisselt ;).

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:29

Anoniem schreef:
Reusje_xx schreef:
Leuk dat je een plekje hebt gevonden! Er zijn een heleboel topics aangemaakt over wat je met een Shet allemaal kunt doen, je kunt daar ook vast wat inspiratie uithalen :)

Ik heb in tegenstelling ietsje minder leuk nieuws. Ik heb besloten te stoppen met Chanel, en van de week heb ik het de eigenaresse laten weten. Ik mag gelukkig maart nog afmaken! En ook daarna mag ik af en toe nog langsgaan als ik wil :)
Het was een hele moeilijke beslissing, ik zit er al sinds oktober 2015.
Ik ga nu terug naar mijn oude manege. Ik kom in de springles en daar zit mijn beste vriendin ook (en andere hele goede vriendinnen) dus dat wordt heel leuk hopelijk! Ook wel een beetje spannend, aangezien ik heel weinig heb gesprongen in mijn paardrijdcarrière. Het is ook meteen de gevorderde groep ivm mijn leeftijd en omdat er voor de rest nergens plaats was. We zullen zien!

Mag ik vragen waarom je gestopt bent? Zelf ben ik (en met mij vele anderen) gestopt op de manege omdat ik juist een verzorgpony wilde waar ik vaak naartoe kon en meer mee kon dan alleen rijden. Nu zou ik ook voor geen goud meer terug willen naar een manege. Ben oprecht benieuwd, heb het nog niet vaak (volgens mij nog nooit) gehoord dat iemand juist andersom wisselt ;).


Ik ben even zo brutaal om me ermee te bemoeien, ik heb namelijk hetzelfde, ga ook terug naar de manege.
Hier in de omgeving zijn goede betaalbare bijrijdpaarden schaars (ik heb nu eenmaal geen €150 per maand :+). Door omstandigheden omdat het eigenlijk niet meer ging met mijn huidige bijrijdpaard en een soort heimwee naar de manege (ik reed op een hele fijne, imo grote maar relaxte manege) en vind juist het af en toe afwisselen van paarden wel fijn, je hebt meer mogelijkheden. Ik kan elke week hetzelfde paard rijden, maar als er iets is kan ik net zo makkelijk wisselen zonder me schuldig te moeten voelen ofzo. Daarnaast vond ik het soms best eenzaam, was eigenlijk altijd alleen op stal.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers