Ylga of Ylinda?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marrleen

Ylga of Ylinda?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 22:07

Hallo,
ik huur al 2 jaar bij een hele gezellige stal een superlief Fjordje. Ylga heet ze. Nu staat Ylga's halfzusje, Ylinda daar ook op stal. Haar huurder gaat er binnenkort mee stoppen. Vroeger reed ik áltijd op Ylinda, toen de stal waar ik rijd nog een manege was. Tot ik eens op Ylga moest en zij me 'betoverde'. Na 5 maanden zeuren mocht ik eindelijk Ylga gaan huren, die toen vrij was. Maar nu gaat Ylinda's huurder er mee stoppen, en ik weet niet meer wat ik moet doen. Of dat ik bij Ylga moet blijven, of dat ik naar Ylinda moet overstappen.

Ik ben nu al 1,5 jaar de enigste persoon die op Ylga rijd. Ze luisterd alleen nog maar naar mij en als iemand anders erop gaat zitten dan rent Ylga alleen maar achter andere personen aan of gaat ze naar mij toe. Springen gaat super, binnenkort krijg ik menlessen met haar, ze loopt met de eigenaar voor de koets en ook voltige kan ze hartstikke goed. Ylga is alleen wel áltijd weg als de eigenaar een koetsrit heeft. Ylinda niet, die is de 'invallende Fjord'. Ik zal haar dus meer voor mezelf gaan hebben.

Nou is die stal dus een manege geweest dus alle paarden hebben manege lessen gelopen. Zo ook Ylinda en Ylga. Bij Ylga is dat 'manegeloopje' er al een beetje uit, ze gaat beter luisteren en word soepeler tijdens het rijden. Maar, Ylinda's huurder kwam aardig weinig, dus Ylinda is nog niet echt 'beter' gaan lopen. Maar, toen ik haar vandaag even longeerde om te zien of mijn zadel ook goed op haar rug zou liggen, zette ze wel heel netjes haar achterhand eronder.

Ik weet nu dus niet wat ik moet doen, Ylga blijven huren of toch de overstap naar Ylinda maken...

wendyP

Re: Ylga of Ylinda?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:07

Tja, dit is jou keuze. Misschien even met je ouders overleggen ofso?
Denk niet dat wij kunnen helpen!
succes!

Horseplaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:37

Beide doen, is dat een optie?

Rixtt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:31

Kan je ze niet beide doen?
Of is dat te veel