Veel te duur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:21

Volgensmij ligt het er ook aan wat voor een paard en wat je er mee mag doen. Voor een te kleine schet is denk ik 30,40 euro normaal. Voor een paard waar je op kan rijden is 60,70 wel normaal. Natuurlijk is gratis het fijnst

don110

Berichten: 715
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:15

Ik betaal ong. 100- p.m en mag zo vaak komen als ik wil! :D Een KWPN sportpaard.
Mag écht alles. En ben er heeel blij mee :)

bal13
Berichten: 41
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Den Haag

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:03

175 euro vind ik ook erg veel ik had eerst een verzorgpaard waarvoor ik 160 euro moest betalen maar daarvoor moest ik wel stoppen met mijn paardrijdlessen. ik mocht ook bijna nix met dat paardje en hij schrok overal van dus ik kon ook geen buitenrit maken maar dat wou ik wel heel graag. toen had ik maar besloten om dan met hem te stoppen en weer gewoon lessen te volgen maar ik mocht van een vriendin meeverzorgen met haar verzorgshetjes voor gratis en daar mogen we ook alles mee. en we mogen zelf weten waneer we willen komen.

Jampuppy
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:53

Je hebt natuurlijk altijd 2, of zelf meerdere kanten van een een verzorgpaard.
Ik vind 175 euro ook erg veel, mijn laatste verzorgpony was 100 euro. Dit was ook al veel, maar ik moet zeggen ik kreeg eigenlijk altijd op maandag les van de eigenaresse (M-dressuur) wat dan wel weer opwoog tegen de prijs.

Je hebt natuurlijk verschillende situaties. Ikzelf vind je mag als eigenaar een groot bedrag vragen, maar dan moet je ook niet meer zoveel eisen van een bijrijder.
Dus als er staat voor 200 euro per maand je eigen paard, neem ik aan dat ik als verzorger/leaser er alles mee mag en kan doen (zolang het veilig is). En natuurlijk dat ik dan alle dagen over het paard/pony kan beschikken + eventueel op wedstrijd mag. Als dit maar voor 3 dagen zou zijn, ja dan wordt het heeeel duur.

Als je inderdaad iemand maar 2 of 3 keer per week laat rijden vind ik zelf 60 euro al veel. Snap me niet verkeerd, maar dan betaal je 5 euro voor een paard waar je geen les of begeleiding op krijgt (ik betaal 11,50 per les op de manege, dus dit is net de helft). Je bent in de meeste gevallen niet verzekerd (en in de contracten staat vaak dat jij voor schade op moet draaien bij roekeloos gedrag, maar ja wat is roekeloos?) en je bent vaak beperkt in wat je mag. Vaak hebben zulke eigenaren een ideaal beeld over wat zij willen hebben en zien. Dus als een eigenaar veel eisen stelt, dan vind ik het persoonlijk dat hij het gratis moet aanbieden. Immers zoekt hij DE ideale verzorgster voor zijn paard, en niet iemand om de gaten in de week op te vullen.

Maar het is natuurlijk aan de eigenaar om te bepalen. Veel denken heel erg na met wat ze zelf betalen in de maand voor hun paard en ik snap dat je misschien een beetje kosten terug wilt 'verdienen', maar dit zou nooit je oogpunt mogen zijn voor het zoeken van een verzorgster denk ik dan zelf. Het blijft een moeilijke kwestie, zo of zo zal een eigenaar dat ervoor vragen wat hij wil en is het aan de ruiter om te bepalen of hij dit betaald ja of nee.

Groetjes,
Julia

Slimke

Berichten: 87
Geregistreerd: 13-06-10
Woonplaats: Landgraaf/Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:19

Ik heb zelfs een keer gezien dat iemand zich een bijdrage vroeg voor een paard dat je alleen mocht verzorgen en longeren, echt belachelijk.
Sommige vragen zich inderdaad enorm veel, dan kun je juist weer beter een paard op je manege leasen (als dit mogelijk is), dan krijg je nog korting op de lessen ook nog, want het paard wordt dan als je eigen beschouwd. Verder ken je dan ook de omgeving en de mensen.

Ook vind ik de bedragen soms enorm hoog, dat terwijl je bij de meesten maar maximaal 3x in de week mag komen, dan is dit misschien goedkoper dan 3x in de week rijden, maar sommige mensen kunnen deze bedragen nou eenmaal niet betalen.

Stphniexxjes
Berichten: 10
Geregistreerd: 03-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:21

mijn pony is gratis. ze heeft neit genoeg tijd voor dr paard. en heeft mij gevraagt dus ik ben al een hele hulp ik mag alles doen en koop natuurlijk af entoe wel eens wat voor dr zoals deze week is ze in de sloot gevallen wondje gekegen door de brandweer een spierpijn zalf gekregen maar het potje was kapot gevallen ik heb een nieuwe gehaald deze week even betadine zalf halen voor het paardje om de wond goed schoon te houden.

en bijdrage vind ik niets meer dan normaal maar sommigen kunnen ook te ver gaan.

don110

Berichten: 715
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:34

Ik vind het eigenlijk vrij normaal om een bijdragen te betalen aan de eigenaar. Je rijd en verzorgt het paard ook, en moet daarom ook een deel van de stalling betalen! Maar het is een ander verhaal als je helemaal niks mag, en maar 2 dagen in de week komt. Ik betaal zoals ik al zei 100 euro, en mag op wedstrijd en mag alle dagen van de week komen :D mag alles.

Maar natuurlijk is gratis het fijnst, maar ik zou dit zelf ook niet doen als eigenaar.

Jampuppy
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:02

Het is inderdaad ook ergens wel een 'garantie' dat een verzorger het serieus bedoeld. Daardoor dat er kosten aan verbonden zijn zullen de meeste mensen er 3 keer over nadenken om niet te gaan. Wat wel jammer is omdat jij je hebt voorgenomen het paard te verzorgen. Maar of dit nu normaal is om er iets voor te vragen? Ik bedoel pakweg 20 jaar geleden werd ja als gek verklaard als je iemand een bijdrage vroeg voor het verzorgen van jouw paarden. Tenminste als ik de ruiters van pakweg 40 jaar spreek blijkt dat wel zo. Dus is het misschien meer een ontwikkeling dan dat het normaal is.

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:08

Ik betaal 10 p/m en dan doe ik hem 2x per week maar word heel vaak gvraagd als een andere bijrijder van hem niet kan of ik hem kan doen:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:12

Donna, betaal jij 100 in de maand? Wow! Dat vind ik best veel geld. Maar goed, je mag er dan wel 7 dagen in de week alles mee doen...voor 100 in de maand heb je geen eigen paard natuurlijk...

Ik zou graag iets willen bijrijden voor 2x in de week maar ik kan gewoon geen 50 in de maand betalen...meer al helemaal niets. Ik wil namelijk ook blijven lessen. (western) Maar alles wat ik vind kan ik niet betalen. Die mensen vragen 70 euro of meer voor 3 dagen in de week. En dan zitten de lessen er niet eens bij. Sorry maar dat geld heb ik gewoon niet. :n

Als je een betalende bijrijder nodig hebt omdat je anders je stalling niet kan betalen vind ik dat je beter geen paard kan houden. Kan je het prima betalen maar heb je tijd tekort dan is een bijrijder een uitkomst maar die kan je niet laten betalen vind ik. Behalve de lessen dan natuurlijk. Kijk, kan je iemand vinden die wil betalen heb je mazzel maar in de huidige tijd hebben veel mensen het geld niet. Ik dus ook niet maar ben wel betrouwbaar, ouder dan 18 en heb eigen vervoer. Lessen wil en kan ik betalen maar meer eigenlijk niet. Heel jammer genoeg is er dus niets voor mij te vinden.

Natuurlijk zijn er meerdere situaties zoals ik hierboven ergens al lees. Heb jij een ZZ paard en er mag iemand op rijden die B niveau heeft snap ik dat je een bijdrage vraagt omdat de ruiter dan leert van het paard en zo sneller beter leert rijden. Rijd je zelf ZZ en ga je een B paard van een ander rijden vind ik dat je betaald hoort te krijgen omdat jij het paard verder opleidt. En heb je tijd te kort maar je kan het prima betalen dan vind ik dat je de bijrijder niet hoeft te betalen maar de bijrijder jou ook niet. Je helpt tenslotte elkaar.

Maar goed, deze discussie is al jaren oud op Bokt. :')

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:41

laten we eens omdraaien.
als jij het niet kan betalen om een dure sport als paardrijden uit te oefenen, ga je maar niet paardrijden.
waarom moet dat paardrijden altijd maar over de rug van de eigenaar?!

toen mijn paard nog klein was had ik ook een bijrijdpaard en betaalde daar 100golden per maard voor 3 keer in de week voor, dit is 18!! jaar geleden.
in die tijd werd er nooit gediscuseerd over wat normaal is, het was en is normaal om voor je hobby te betalen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:51

Ik betaal nu gewoon voor mijn lessen hoor. :j En als ik niets kan vinden voor weinig geld (ik kan iets betalen maar niet veel) dan heb ik pech. Dan les ik gewoon als ik het geld heb. Heb jaren bijgereden zonder er ook maar iets voor te betalen. Ja, heb voor 1 paard een tijdje 50 euro per maand betaald maar toen werkte ik ook meer.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:01

maar als iemand geen geld heeft om paard te rijden is dat nog altijd het probleem van die gene, en niet het probleem van de eigenaar, en dat word het wel gemaakt en dat stoort mij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:11

Ik leg bij niemand het probleem neer. Ik zeg toch zelf dat ik pech heb als ik niets kan vinden voor het bedrag wat ik kan betalen. Als mensen geld vragen is dat hun goed recht. Ongeacht de reden. Alleen ben ik het er niet altijd mee eens. Maar goed, dat heet van mening verschillen.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: Veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:19

ok jij zegt dat je pecht als je niks kunt vinden voor het geld wat je kan betalen, maar het gros zegt dat niet, die vinden omdat ze het niet kunnen betalen de eigenaar haar paard maar gratis aan moet bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:27

Slimke schreef:
Ik heb zelfs een keer gezien dat iemand zich een bijdrage vroeg voor een paard dat je alleen mocht verzorgen en longeren, echt belachelijk.
Sommige vragen zich inderdaad enorm veel, dan kun je juist weer beter een paard op je manege leasen (als dit mogelijk is), dan krijg je nog korting op de lessen ook nog, want het paard wordt dan als je eigen beschouwd. Verder ken je dan ook de omgeving en de mensen.

Ook vind ik de bedragen soms enorm hoog, dat terwijl je bij de meesten maar maximaal 3x in de week mag komen, dan is dit misschien goedkoper dan 3x in de week rijden, maar sommige mensen kunnen deze bedragen nou eenmaal niet betalen.


Heel simpel, wat je niet kan betalen, kan je niet kopen. Er komt vast wel iemand die dat dan weer wel kan. Betalen voor verzorgen vind ik van de zotte trouwens.

Verder zou het heel fijn zijn dat bijrijders eens 3 keer in de week kwamen. Bij mij mag je gratis, maar ik heb nog geen bijrijder gehad die 3 maal in de week kwam. Dus ook op de bijrijders kun je niet aan, das heel vervelend.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:32

Ik vraag ook geen bijdrage aan onze bijrijder. Alleen als ze een les rijdt moet ze die zelf betalen. Ik ben heel blij met haar, en ze zorgt ervoor dat wij ook eens een dagje niet naar het paard toe hoeven. Ze komt standaard 1 keer in de week. Meer is ook niet nodig, dan had ik zelf wel een bijrijdpaard gezocht in plaats van er 1 te kopen :D

Isabelle98
Berichten: 379
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:34

Ik hoef niks te betalen,
Voor mijn lieve verzorgpaardje. <3

Ik mag er alles mee doen wat ik wil,
zo vaak komen als ik wil,
zo vaak en zo lang of kort rijden als ik wil,

Nu is het wel zo..
Ik kwam daar om 3 shetjes te verzorgen,
die shetjes waren van de eigenaresse waarvan ook de pensionstal is waar ze staan,
een pensionstal waar bijna alle paardjes wedstrijdpaarden zijn,
en ze heeft nu een paard van 5,
en wil zich daar meer op richten,
maar ze heeft ook nog een ander paardje,
Die ik dus nu rijd,
En die heeft echt elke dag beweging nodig en 1 rustdag, want het is gewoon zo'n hyperding. *\o/*

En ik rijd haar elke dag,
Behalve als het heeel erg hard waait, even longeren.
Want daar is ze heel erg gevoelig voor,

Nu neem ik ook 1 x in de 2 weken lessen met haar,
En die betaal ik zelf.

Veder ga ik ook wedstrijden met haar rijden,
En gaan hun gewoon gezellig mee,
paardje in hun vrachtwagen, hun spullen en alles...
hoef alleen maar zelf de startkosten te betalen.
voor de wedstrijd dus.

Ik hoef dus niks te betalen,
Mag doen wat ik wil,
Zovaak als ik wil...
kortom, alles. ;D

en ook soms even wat doen met de andere paarden van stal. (:

Als ik hier de reactie's van andere bedragen zie,
ga ik toch wel bedenken dat ik echt een superplekje heb met leuke mensen en paarden..
waar ik alles mag en kan doen! <3

Isabelle98
Berichten: 379
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:37

Mindim schreef:
Verder zou het heel fijn zijn dat bijrijders eens 3 keer in de week kwamen. Bij mij mag je gratis, maar ik heb nog geen bijrijder gehad die 3 maal in de week kwam. Dus ook op de bijrijders kun je niet aan, das heel vervelend.


Dat vind ik wel verschillen. :s :j
ik ken kinderen en die hebben het na een tijdje wel gezien en komen dan staats minder... ;(
Maar ik rijd mijn verzorgpaardje elke dag, behalve op woensdag, omdat ik dan zelf les heb op mn manege,
en ik kom ook altijd mijn afspraken na..
Dus dat is niet bij alle bijrijders/verzorgers. :j :d

Isabelle98
Berichten: 379
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:39

barbar schreef:
maar als iemand geen geld heeft om paard te rijden is dat nog altijd het probleem van die gene, en niet het probleem van de eigenaar, en dat word het wel gemaakt en dat stoort mij.


mee eens. :j
zou helemaal mooi worden ; ja, ik heb geen geld om jou paard te rijden dus ik wil hem gratis rijden..

tsja. dan moet je toch gewoon iets anders zoeken zou ik denken?
of blij zijn met wat je hebt / kan krijgen.. (:

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:41

Mindim schreef:
Verder zou het heel fijn zijn dat bijrijders eens 3 keer in de week kwamen. Bij mij mag je gratis, maar ik heb nog geen bijrijder gehad die 3 maal in de week kwam. Dus ook op de bijrijders kun je niet aan, das heel vervelend.

Ik snap niet dat sommige verzorgsters er zo mee om gaan :n Ik kom minstens 3x per week en doe klusjes als ik er ben (behalve als ik echt niet kan). Hier zijn ze superblij mee en ik hoef niks te betalen!
Jammer dat ook eigenaren dit hebben ervaren en het dus zullen laten om bijrijders zo'n kans te geven. Maar ik begrijp het wel want je wilt wel zekerheid en als het al een paar keer is gebeurd dat ze niet komen opdagen zou ik ook gaan twijfelen of ik wel een bijrijder zou moeten nemen. Maar iedereen is anders, ongeacht leeftijd, ervaring.. Ken genoeg volwassenen die hun verantwoordelijkheid niet nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:41

Ik denk dat het per situatie verschilt, wat je ermee mag doen en hoe vaak. Vind een kleine bijdrage wel normaal en als iemand heel vaak met mijn paard zou rijden zou ik het wel fijn vinden als ze iets mee betaald aan hoefsmid. De verzorgster helpt jou ook met je paard maar vind het belachelijk om daar zoveel geld voor te vragen. Als ik iemand zou zoeken dan zou ik overleggen over de bijdrage want ze heeft wel je paard en spullen in gebruik maar helpt mij ook, voor mij is het voldoende als ze meebetaald van hoefsmid en soms een keer met een zak voer aan komt zetten. Maar dan moet ik wel zeggen dat ik geen stallingskosten heb...

Isabelle98
Berichten: 379
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:43

Macs schreef:
Mindim schreef:
Verder zou het heel fijn zijn dat bijrijders eens 3 keer in de week kwamen. Bij mij mag je gratis, maar ik heb nog geen bijrijder gehad die 3 maal in de week kwam. Dus ook op de bijrijders kun je niet aan, das heel vervelend.

Ik snap niet dat sommige verzorgsters er zo mee om gaan :n Ik kom minstens 3x per week en doe klusjes als ik er ben (behalve als ik echt niet kan). Hier zijn ze superblij mee en ik hoef niks te betalen!
Jammer dat ook eigenaren dit hebben ervaren en het dus zullen laten om bijrijders zo'n kans te geven. Maar ik begrijp het wel want je wilt wel zekerheid en als het al een paar keer is gebeurd dat ze niet komen opdagen zou ik ook gaan twijfelen of ik wel een bijrijder zou moeten nemen. Maar iedereen is anders, ongeacht leeftijd, ervaring.. Ken genoeg volwassenen die hun verantwoordelijkheid niet nemen!


inderdaad. :j
ik kom ook altijd mijn afspraken na,
en rijd mn paardje elke dag. (vz)

omdat niet alle mensen dat zijn is het heel jammer dat het vertrouwen daardoor minder is, en voor de mensen die dat NIET doen, en wel altijd hun afspraken nakomen, dus veel minder kans.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:47

Mindim schreef:
Slimke schreef:
Ik heb zelfs een keer gezien dat iemand zich een bijdrage vroeg voor een paard dat je alleen mocht verzorgen en longeren, echt belachelijk.
Sommige vragen zich inderdaad enorm veel, dan kun je juist weer beter een paard op je manege leasen (als dit mogelijk is), dan krijg je nog korting op de lessen ook nog, want het paard wordt dan als je eigen beschouwd. Verder ken je dan ook de omgeving en de mensen.

Ook vind ik de bedragen soms enorm hoog, dat terwijl je bij de meesten maar maximaal 3x in de week mag komen, dan is dit misschien goedkoper dan 3x in de week rijden, maar sommige mensen kunnen deze bedragen nou eenmaal niet betalen.


Heel simpel, wat je niet kan betalen, kan je niet kopen. Er komt vast wel iemand die dat dan weer wel kan. Betalen voor verzorgen vind ik van de zotte trouwens.

Verder zou het heel fijn zijn dat bijrijders eens 3 keer in de week kwamen. Bij mij mag je gratis, maar ik heb nog geen bijrijder gehad die 3 maal in de week kwam. Dus ook op de bijrijders kun je niet aan, das heel vervelend.


Nou dat heb ik dus ook weleens gelezen hoor dat je een paard mocht verzorgen was een 3 of 4 jarige en je mocht hem ook zelf inrijden maar wel mooi betalen. Zou lekker wezen dat je als "bijrijder" en betaald per maand en je nog voor niets een paard zou moeten inrijden en wie weet zit alle knopjes erop kan je lekker vertrekken. Lekker verdiend voor de eigenaar.
Nee absurd laats ook ergens gelezen toch een bijdragen paard mocht je 1 x rijden in de week en moest je 1x longeren in de week verder hoefde je niet te komen maar vindt ik persoonlijk ook wat belabberd hoor. Nu was dat best een hoog bedrag voor 1x in de week rijden.
Betalen okey maar vindt dat je al eigenaar ook best wel schappelijk moet blijven zeker als je naast die bijdragen ook nog verwacht dat ze les nemen bedoel als ik bv al 50 euro per maand betaal voor zeg 4x per week rijden en ik dan bv wekelijks zou moeten lessen je zit toch al gauw aan 25 per les is dat ook al 100 per maand dan wordt het toch een pittig bedrag voor een paard waar je gewoon helemaal niets in te brengen hebt.

Jampuppy
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:55

barbar schreef:
ok jij zegt dat je pecht als je niks kunt vinden voor het geld wat je kan betalen, maar het gros zegt dat niet, die vinden omdat ze het niet kunnen betalen de eigenaar haar paard maar gratis aan moet bieden.


Wat mijn vraag dan is: Waarom bieden dan eigenaren hun paard aan in eerste instantie?
Omdat je iemand nodig hebt om mee te betalen?
Of toch omdat je er qua tijd niet uitkomt en het dus fijn zou zijn als je paard die 2-3 dagen als jij het niet red gereden wordt?

Je kunt het antwoord zo zwart-wit maken als je dan maar wilt, maar aan beide kanten zitten er goede en slechte argumenten naar mijn mening voor een bijdrage. Natuurlijk is paardrijden een dure hobby, maar om dan te zeggen dat als je het niet kunt betalen het niet te doen vind ik ook een beetje te ver gezocht. Wij leven toch niet meer in de 18de eeuw waar de paardensport alleen voor de hogere sociale klasse is? Maar dit is puur mijn mening op dit verhaal, dus ik neem het niet kwalijk dat iemand hier een compleet ander idee over heeft.