Tips om een goede bijrijdster te vinden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Tips om een goede bijrijdster te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 13:49

Hallo allemaal,

Heeft iemand misschien tips om een goede bijrijdster voor mijn pony te vinden? Ik heb zelf al een advertentie op marktplaats gezet maar daar krijg ik vaak alleen maar reacties op van mensen die
of te ver wonen of niet aan mijn eisen voldoen.

En ook heb ik nog een andere vraag aan de gene die een bijrijdpony zoeken. Waar letten jullie op
bij een advertentie en wat trekt jullie aan?

X

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:16

Zorg sowieso voor een duidelijke complete advertentie.

Ik weet niet waarom mensen zouden reageren als het te ver is, maar ik neem aan dat je de locatie er wel bij hebt gezet?

Zet duidelijk je eisen in de advertentie. Vanaf welke leeftijd je zoekt en welk niveau/rij-ervaring. Uiteraard is het ook handig om de hoogte van je pony erbij te zetten en/of tot welke lengte/gewicht de pony kan hebben. Verzorging die je verwacht, bijv. zelf uitmesten.
En wat heb je te bieden? Omschrijving van je pony, accomodatie op de locatie, wat zijn (uiteindelijk, nadat je de persoon vertrouwt) de mogelijkheden met rijden? Dressuur, privé/groepsles, springen, buitenrijden, wedstrijden? Voor hoeveel dagen zoek je iemand en welke dagen? En vraag je een vergoeding? Zet dat er meteen bij.

Als je dat allemaal duidelijk in de advertentie hebt staan, dan krijg je minder reacties waar je niets aan hebt.

Edit: Heb je trouwens al rond gevraagd in je omgeving? Via via kan je vaak ook een geschikt persoon vinden.

Eva_D

Re: Tips om een goede bijrijdster te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:49

Als je paard op een grotepension stal of manege staat kan je ook de advertentie daar ophangen. Ik ga mee met de punten hier boven me. Ik lette altijd op waar het was, voor hoeveel dagen, of en hoeveel bijdrage er wordt gevraagd, wat je er mee mag/moet, of het karakter van het paard een beetje past dus niet te moeilijk/makkelijk enz. ,de stokmaat voor eventueel te klein, en natuurlijk of ik wel aan de eisen van de adverteerder voldoe. Succes !

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 18:33

Knoffer schreef:
Zorg sowieso voor een duidelijke complete advertentie.

Ik weet niet waarom mensen zouden reageren als het te ver is, maar ik neem aan dat je de locatie er wel bij hebt gezet?

Zet duidelijk je eisen in de advertentie. Vanaf welke leeftijd je zoekt en welk niveau/rij-ervaring. Uiteraard is het ook handig om de hoogte van je pony erbij te zetten en/of tot welke lengte/gewicht de pony kan hebben. Verzorging die je verwacht, bijv. zelf uitmesten.
En wat heb je te bieden? Omschrijving van je pony, accomodatie op de locatie, wat zijn (uiteindelijk, nadat je de persoon vertrouwt) de mogelijkheden met rijden? Dressuur, privé/groepsles, springen, buitenrijden, wedstrijden? Voor hoeveel dagen zoek je iemand en welke dagen? En vraag je een vergoeding? Zet dat er meteen bij.

Als je dat allemaal duidelijk in de advertentie hebt staan, dan krijg je minder reacties waar je niets aan hebt.

Edit: Heb je trouwens al rond gevraagd in je omgeving? Via via kan je vaak ook een geschikt persoon vinden.

Omgeving nog niet echt wel aan een paar mensen maar die wisten niemand.

Mensen reageren denk omdat het te ver is omdat ik zelf in een ander dorp woont dan dat hij staat,
in de advertentie staat ook waar hij staat maar dat is dan natuurlijk weer een aantal Kilometer anders
dan mijn dorp. Soms vragen mensen ook waar het dan precies is :z Als je niet weet waar het is is het
dus al te ver :P En Marktplaats meet volgens mij ook heel erg verkeert. Die meet gewoon van plek tot
plek zonder de weg mee te rekenen als je snapt wat ik bedoel.

Ik zoek dan een bijrijdster voor 2x in de week.

Citaat:
Als je paard op een grotepension stal of manege staat kan je ook de advertentie daar ophangen. Ik ga mee met de punten hier boven me. Ik lette altijd op waar het was, voor hoeveel dagen, of en hoeveel bijdrage er wordt gevraagd, wat je er mee mag/moet, of het karakter van het paard een beetje past dus niet te moeilijk/makkelijk enz. ,de stokmaat voor eventueel te klein, en natuurlijk of ik wel aan de eisen van de adverteerder voldoe. Succes !

Nee, hij staat op een stalletje met 6 andere paardjuhs, dus niet zo groot. Ik vraag zelf geen bijdrage
alleen de inzet van de ruiter en dat die het ook met liefde doet. Dus dan zou je al denken dat mensen
het eerder willen doen. Want als je soms die bedragen ziet die mensen dan vragen :+

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:44

XxDamelzaxX schreef:
Omgeving nog niet echt wel aan een paar mensen maar die wisten niemand.

Mensen reageren denk omdat het te ver is omdat ik zelf in een ander dorp woont dan dat hij staat,
in de advertentie staat ook waar hij staat maar dat is dan natuurlijk weer een aantal Kilometer anders
dan mijn dorp. Soms vragen mensen ook waar het dan precies is :z Als je niet weet waar het is is het
dus al te ver :P En Marktplaats meet volgens mij ook heel erg verkeert. Die meet gewoon van plek tot
plek zonder de weg mee te rekenen als je snapt wat ik bedoel.

Ik zoek dan een bijrijdster voor 2x in de week.

Ja, ik snap wat je bedoelt. Zou goed kunnen idd. Kan je niet bij die advertentie een andere locatie invoeren mss? Ik weet niet in welke buurt je zit, maar dat ze het dorp niet kennen hoeft misschien niet meteen te betekenen dat het sowieso te ver is. Ik ken vast ook niet alle dorpen uit m'n hoofd in de buurt van A'dam die ik best binnen een half uur met de auto zou kunnen bereiken. Alleen als je de plaatsnaam in je advertentie hebt staan, kunnen mensen zelf ook wel even kijken bij google maps.

Misschien kan je de link van je advertentie geven, dan kunnen we je misschien concrete tips geven wat betreft je advertentie.

Een goede bijrijder vinden is sowieso trouwens niet heel makkelijk, als ik al de verhalen hier lees.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 19:01

Citaat:
Ja, ik snap wat je bedoelt. Zou goed kunnen idd. Kan je niet bij die advertentie een andere locatie invoeren mss? Ik weet niet in welke buurt je zit, maar dat ze het dorp niet kennen hoeft misschien niet meteen te betekenen dat het sowieso te ver is. Ik ken vast ook niet alle dorpen uit m'n hoofd in de buurt van A'dam die ik best binnen een half uur met de auto zou kunnen bereiken. Alleen als je de plaatsnaam in je advertentie hebt staan, kunnen mensen zelf ook wel even kijken bij google maps.

Misschien kan je de link van je advertentie geven, dan kunnen we je misschien concrete tips geven wat betreft je advertentie.

Een goede bijrijder vinden is sowieso trouwens niet heel makkelijk, als ik al de verhalen hier lees.

Ik zit in de buurt van Amsterdam. Maar niet super dichtbij hoor :P Het is tussen Purmerend en Alkmaar in.

dit is de link, wat vinden jullie van de foto's? wat dat vind ik altijd moeilijk welke ik er bij zal zetten :P:

http://link.marktplaats.nl/257930083

Een bijrijdster vinden is idd best moeilijk. maar ik ben ook niet de makkelijkste hoor :P Ook ben ik niet
super dringend op zoek omdat het nu natuurlijk vakantie is en dan kan ik hem lekker zelf elke dag doen.

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:54

Hoi,

Toen ik nog een verzorgpony zocht keek ik altijd gelijk naar de afstand.
Wel raar van de mensen dat ze dat niet bij jou doen.
Verder keek ik er naar of mensen geld vroegen (bij jou niet het geval toch?).
En ik keek of het bijv. vanaf 18 jaar was ofzo.

Sucses met het vinden van een bijrijder! :D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 20:01

Hehe, volgens google maps doe ik er 32 minuten over naar West-Graftdijk, nou net niet binnen de 30 minuten, maar zonder de kaart wist ik niet waar het zou liggen :P

Ik vind het trouwens prima foto's die je gepakt hebt. Die eerste, wat een koppie :D Je hele advertentie is ook duidelijk. Ik vind je eisen ook helemaal niet moeilijk, eerder gewoon vanzelfsprekend. Gewoon even geduld hebben.

Waarom zoek je trouwens tot 17 jaar? Bang voor een generatiekloof? :P
Ik denk trouwens dat het wel makkelijker is dat je vanaf 12 zoekt. Vanaf 18 heb je het denk ik juist nog moeilijker. Zeker voor een pony.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:03

Knoffer schreef:
Hehe, volgens google maps doe ik er 32 minuten over naar West-Graftdijk, nou net niet binnen de 30 minuten, maar zonder de kaart wist ik niet waar het zou liggen :P

Ik vind het trouwens prima foto's die je gepakt hebt. Die eerste, wat een koppie :D Je hele advertentie is ook duidelijk. Ik vind je eisen ook helemaal niet moeilijk, eerder gewoon vanzelfsprekend. Gewoon even geduld hebben.

Waarom zoek je trouwens tot 17 jaar? Bang voor een generatiekloof? :P
Ik denk trouwens dat het wel makkelijker is dat je vanaf 12 zoekt. Vanaf 18 heb je het denk ik juist nog moeilijker. Zeker voor een pony.

Jah, eisen zijn wel duidelijk maar toch krijg ik vaak van die reacties van mensen die amper kunnen rijden:S
Nou ik zoek tot 17 jaar omdat ik zelf 14 ben. Dus dan heb ik liever niet een volwassene erop omdat nouja,
dan begrijpen we elkaar toch minder :P En ik wil er niet een man van 40 op hebben. (jah, zoiemand heeft echt een x gebeld om op mijn pony te rijden! :+ ) En vaak zijn volwassene toch ook te groot voor mijn
pony, of te zwaar.

Ik wist niet precies wat generatiekloof was dus ff opgezocht }:0 Maar het is het wel ongeveer :P

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:32

Haha, oke. Ik kan wel begrijpen dat je niet zit te wachten op een man van 40 nee :+ Omg, wat kansloos dat een man van 40 reageert. Het is idd wel zo leuk als je iemand hebt die een beetje in de buurt van je leeftijd zit. Maar ik denk dat je wel iemand vindt. Ik denk dat je sowieso sneller reacties krijgt van wat jongere mensen dan van een volwassene. Volwassenen zoeken vaak een paard en zijn idd vaak te groot of zwaar. (Maar het hoeft niet. Ik heb zelf ook een bijrijdpony, terwijl ik 21 ben en de eigenaresse is nog een stuk ouder :P)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:42

Had ik een reactie van iemand die helemaal perfect was. Had zelf L2 gereden (wat ik ook rijd) maar door omstandigheden konden ze haar pony niet meer betalen etc.. Maar woont ze te ver :S

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:45

Zonde. Maar ik snap niet waarom iemand reageert als het te ver is. Dat weet je toch meteen als je de advertentie leest. Of is het dorp zo enorm?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:48

Knoffer schreef:
Zonde. Maar ik snap niet waarom iemand reageert als het te ver is. Dat weet je toch meteen als je de advertentie leest. Of is het dorp zo enorm?

Haha, neeuh, best wel klein. Maarja zoals ik al zei. Bij marktplaats klopt het aantal km gewoon niet :P

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:48

Heb je misschien nog tips van andere website's waar ik een advertentie kan zetten?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:20

Heb je jouw advertentie al op bokt zelf [EA-VP] Verzorgpaarden gezet?
Verder weet ik het niet. Ik zou ook vooral in je omgeving rondvragen. Misschien een advertentie ophangen bij een grote manege in de buurt. Ik ben zelf altijd via de manege (tevens pensionstal) aan bijrijdpaarden (en nu ook pony) gekomen.

koekjes1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:21

speurders, marktplaza, tweedehands.nl forums )rassen(

chantal1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:29

Advertentie in een plaatselijk krantje of op het bord bij de supermarkt....

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:42

Ik ken het probleem, ben ook al maanden opzoek naar een goede bijrijdster, helaas is die van mij er 1 met een gebruiksaanwijzing, wat het dus een stuk moeilijker maakt..

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:20

Citaat:

Nee, hij staat op een stalletje met 6 andere paardjuhs, dus niet zo groot. Ik vraag zelf geen bijdrage
alleen de inzet van de ruiter en dat die het ook met liefde doet. Dus dan zou je al denken dat mensen
het eerder willen doen. Want als je soms die bedragen ziet die mensen dan vragen :+[/quote]

Ik weet niet wat voor bedragen ze vragen maar vaak kunnen die potentieele bijrijders necht iet goed rijden. Ze komen 99% rechtsreeks van maneges en dan mogen ze blij zijn als ze een paard kunnen rijden dat lief is, voor je werkt en ook nog goed kan springen en dressuren! Dan mogen ze daar echt wel wat voor betalen hoor, hun kunnen daar echt veel van leren. Als heb je natuurlijk ook wel andere situaties waarbij ze geld vragen voor een paard wat zelf net b kan lopen :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:09

XxDamelzaxX schreef:
*knip*

En ook heb ik nog een andere vraag aan de gene die een bijrijdpony zoeken. Waar letten jullie op
bij een advertentie en wat trekt jullie aan?

Waar IK op zou letten zijn deze punten:
- Waar is de locatie? Is deze zowel in de zomer als de winter goed te fietsen? En eventueel ook goed met open baar vervoer te bereiken?
- Wat is het een voor een paard en wat voor een persoon is de eigenaar? Vooral: hoe verloopt wederzijdse communicatie en vertrouwen?
- Wat bied de locatie? (hier bedoel ik een plekje om bij slecht/koud weer op te kunnen warmen en een wc, dat vind ik imo toch wel fijn)
- Zijn er bijdrages aan verbonden en zijn deze redelijk voor wat er word aangeboden?

Bovenstaande punten heb ik altijd heel erg op gelet. En ik merk dat vooral het tweede punt erg belangrijk is, want als dat niet in orde is dan sluipen er vervelende miscommunicaties binnen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:51

XxDamelzaxX schreef:
Soms vragen mensen ook waar het dan precies is :z

Die heb ik ook gevraagd destijds aan de eigenaresse van mijn verzorgpaard. Omdat ik enkel OV tot mijn beschikking heb en het wel enigszins bereikbaar moest zijn :)

vla_flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:23

ik zoek ook een verzorgster ik vind het best lastig.me paard is niet 1 van de makkelijkste hij mag je of hij mag je niet.dus zet effe een stipje kijken of ik hier nog tips uit kan halen.

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:26

Misschien kan je ook op marktplaats kijken bij de advertenties van mensen die een verzorgpony zoeken? daar staan er volgens mij ook wel aardig wat van op.

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:49

Misschien kun je eens op een pensionstal/manege gaan kijken en gewoon mensen aanspreken of daar een advertentie plaatsen. Succes! :)

iLoveThemX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:14

ken je niet iemand die paardrijd en ook voor jou pony wil zorgen? Dat vind ik altijd wat fijner omdat je ze wat meer kan vertrouwen.