Ik wil even mijn verhaal kwijt en graag raad en tips van jullie.
Ik heb namelijk 2 pony's thuis staan waarvan er 1 een verzorgster heeft. Zij rijdt de pony al een aantal jaar en rijdt nu ook officiële wedstrijden met haar.
Allemaal kei leuk, zo krijgt de pony beweging, leert de pony ook en helpen we een meisje ermee. 
Het probleem is alleen dat het meisje met hun familie, hoe zeg je dat, nogal chaotisch zijn, niet de meest paarden-ervaren mensen zijn en andere normen en waarden hebben.
De pony komt namelijk heel vaak heel erg bezweet thuis van de les. En dat ze zweet dat vind ik echt niet erg, ze is namelijk niet een van de slankste.
Maar het zweet druipt dan gewoon tussen haar ogen door. Als ze bij mij thuis in de bak rijdt stapt ze ook heel kort uit, zodat ik pas nog zei: ze is nog helemaal buiten adem, ik stap nog wel even met haar, omdat de verzorgster vond van niet.Ook hadden wij laatst een soort van conflict. Ze heeft altijd op dinsdagavond les op de ponyclub. Maar een paar weken terug regende het de hele dag, zodat ze pony nat was. Dus ik had mooi de pony op stal gezet, zweetdeken op zodat ze op zou drogen.
Maar toen kwam de verzorgster helemaal niet opdagen.
Toen ik haar de volgende dag op msn sprak zei ze dat zij en haar familie een weekje op vakantie waren geweest en dat ze daarom niet naar de les was gegaan. Waarop ik zei dat ze dan nog wel even kon afbellen. Maar dat snapte ze niet, ze vind het niet nodig om ons op te bellen om te zeggen dat ze niet naar de les gaat. 
Ik heb al heel erg vaak met haar gepraat over dit soort conflicten. Maar dan bemoeit haar moeder zich er telkens mee zodat het op een ruzie uitloopt. En dat wil ik niet, ik ben nu als het ware 'bang' om nog met hun daarover te praten, gewoon omdat ik geen ruzie meer wil.
Ook reageert het meisje vaak gelijk heel boos op me. Omdat ik 'zeur' volgens haar.
Maar ik wil gewoon dat mijn pony goed verzorgt wordt en dat ze het allebei naar hun zin hebben.Wat vinden jullie hier van? Ben ik te streng en een bemoeial? Zeg gerust wat jullie vinden, sta overal voor open.

)
En het meisje is daarbij 14, dus nog niet zo heel oud.
Bedankt allemaal!