Problemen met verzorgster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RenWaBl

Problemen met verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 17:52

Hallo bokkers. :)

Ik wil even mijn verhaal kwijt en graag raad en tips van jullie. :) Ik heb namelijk 2 pony's thuis staan waarvan er 1 een verzorgster heeft. Zij rijdt de pony al een aantal jaar en rijdt nu ook officiële wedstrijden met haar. :) Allemaal kei leuk, zo krijgt de pony beweging, leert de pony ook en helpen we een meisje ermee. :D

Het probleem is alleen dat het meisje met hun familie, hoe zeg je dat, nogal chaotisch zijn, niet de meest paarden-ervaren mensen zijn en andere normen en waarden hebben.

De pony komt namelijk heel vaak heel erg bezweet thuis van de les. En dat ze zweet dat vind ik echt niet erg, ze is namelijk niet een van de slankste. :D Maar het zweet druipt dan gewoon tussen haar ogen door. Als ze bij mij thuis in de bak rijdt stapt ze ook heel kort uit, zodat ik pas nog zei: ze is nog helemaal buiten adem, ik stap nog wel even met haar, omdat de verzorgster vond van niet.

Ook hadden wij laatst een soort van conflict. Ze heeft altijd op dinsdagavond les op de ponyclub. Maar een paar weken terug regende het de hele dag, zodat ze pony nat was. Dus ik had mooi de pony op stal gezet, zweetdeken op zodat ze op zou drogen. :) Maar toen kwam de verzorgster helemaal niet opdagen. :oo Toen ik haar de volgende dag op msn sprak zei ze dat zij en haar familie een weekje op vakantie waren geweest en dat ze daarom niet naar de les was gegaan. Waarop ik zei dat ze dan nog wel even kon afbellen. Maar dat snapte ze niet, ze vind het niet nodig om ons op te bellen om te zeggen dat ze niet naar de les gaat. :?

Ik heb al heel erg vaak met haar gepraat over dit soort conflicten. Maar dan bemoeit haar moeder zich er telkens mee zodat het op een ruzie uitloopt. En dat wil ik niet, ik ben nu als het ware 'bang' om nog met hun daarover te praten, gewoon omdat ik geen ruzie meer wil. ;(
Ook reageert het meisje vaak gelijk heel boos op me. Omdat ik 'zeur' volgens haar. ;( Maar ik wil gewoon dat mijn pony goed verzorgt wordt en dat ze het allebei naar hun zin hebben.

Wat vinden jullie hier van? Ben ik te streng en een bemoeial? Zeg gerust wat jullie vinden, sta overal voor open. :)

Mrtien_Belle

Re: Problemen met verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:08

Ik vind dat je volkomen gelijk hebt... Het beste voor je pony. En het meisje moet ontzettend blij zijn dat ze zoveel met jouw pony mag doen.
Dus zet je er over heen en zeg wat je op het hart ligt. Dit is niet de bedoeling van een verzorgster. En het lijkt me al helemaal niet de bedoeling dat jouw pony hierdoor dalijk ziek wordt.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:45

Ik denk dat jij als eigenaar van de pony alle recht hebt om haar aan te spreken op dit soort dingen. Het gaat om jouw pony, jij bepaalt hoe een verzorgster daar mee omgaat(in grote lijnen dan). Ik snap dat je ruzie niet fijn vind, maar wat vind je belangrijker? Ik zou voor mijn pony kiezen en als het haar(en haar moeder/famillie) niet bevalt dan heeft ze pech en kan ze vertrekken.
Zeker als ze boos op je reageert als je wat zegt.....komop zeg, wat een figuur! Er zijn genoeg andere meiden die dolgraag een pony willen verzorgen!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:42

Ik vind helemaal niet dat je te streng bent, kom op zeg: het is en blijft jouw pony en ze heeft zich maar te houden aan jouw wensen. En daarbij komt nog dat jouw wensen helemaal niet vreemd zijn, want zoals jij het beschrijft wordt er inderdaad wel wat makkelijk met je pony omgegaan. Te kort uitstappen en hem helemaal in 't zweet rijden lijkt me niet al te best. (Natuurlijk, kan een keertje voorkomen, maar dat ze dan reageert of het de normaalste zaak van de wereld is.. :roll:)
Daarbij komt nog, dat ik het raar vind dat zij zich als verzorgster zo gedraagt tegenover jou. Je zegt dat je bang bent om ruzie met haar te krijgen, maar zou dit niet eerder andersom moeten zijn? Het is jouw pony en je zou haar ieder moment de deur kunnen wijzen, waardoor zij geen pony meer heeft en jij gewoon een ander, liever, beter iemand kunt zoeken. Snap niet waarom ze zich zo durft te gedragen tegen je, ben je misschien te lief voor d'r? Zou het misschien nog even aankijken, maar de volgende keer dat je iets niet aanstaat, zou ik het heel duidelijk tegen haar zeggen. Ook zeggen dat je niet wilt dat ze zo met jou en je pony omgaat (op d'r positie wijzen, eigenlijk) en dat het de laatste waarschuwing is. Misschien ziet ze het hierdoor in waar ze staat en verandert ze. Gebeurt dit niet en gaat ze lekker op haar manier verder: ook prima, dan zoek je een ander. Jammer voor haar, beter voor jullie. Geloof me, genoeg lieve verzorgsters die het allerbeste willen voor de pony en hartstikke gezellig met je om zullen kunnen gaan! :)

En dat ze haar moeder erbij haalt, dit vind ik ook maar vreemd. Jij bent uiteindelijk de eigenaresse van je pony en ook haar moeder zou niets te zeggen moeten hebben over hoe jij wilt dat er wordt omgegaan met jouw beestje. Weet dat het lastig is, maar probeer je van die vrouw in ieder geval niets aan te trekken. Misschien hebben ze nu een paar keer gezien dat het helpt om haar erbij te halen, dat je je dan wat 'overruled' voelt, maar maak het maar een keer goed duidelijk. Dan kun je altijd zien hoe dat uitpakt. Kan alleen maar beter worden, want zoals het nu gaat, met steeds die conflicten, is het ook niets. :n

Succes, want het is natuurlijk ook niet makkelijk. +:)+

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 19:51

Bedankt allemaal. :)
Over haar moeder: die heeft zelf een groot, oud paard en rijdt daar af en toe een klein buitenritje mee. Zij denkt dus dat ze veel over paarden weet. ;) En het meisje is daarbij 14, dus nog niet zo heel oud. ;)

Ze heeft vanavond les en als ik iets niet vind kloppen ga ik er wat van zeggen. :j Bedankt allemaal!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:55

Succes, en laat je even weten hoe het ging??

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:43

jij geeft het meisje de kans om haar jouw pony te laten verzorgen dan mag daar ook wel een beetje respect van haar tegenover jou staan vind ik.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:46

Dat meisje zou blij mogen zijn met de mogelijkheden die jij haar geeft.
Ze moet beseffen dat het jou pony is en jij dus het laatste woord hebt. De dingen waar je over valt zijn totaal niet onredelijk hoor. Als ze dat niet wil/snapt hield het wat mij betreft snel op.
Het is te gek voor woorden dat je niets durft te zeggen uit angst voor ruzie.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 10:44

Bedankt. :)
Ik heb haar gister helaas niet horen/zien terug komen, maar alles leek vanochtend in orde... Behalve dat ik het halster en het touw nergens kan vinden. :( :( Ik snap echt niet waar het is en als hun het meegenomen hebben hoe dat dan kan. :? Want ze neemt de pony mét halster en touw mee naar de schuur en doet het daar af. :?
Ik ga nu even bellen of ze het misschien hebben meegenomen.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 10:52

Nou ik heb gebeld... Ze is gister vanaf de ponyclub naar huis gestapt (na de les) en toen zijn ze het halster en het touw vergeten. :( Ik had de moeder aan de lijn en die zei tegen mij: ja ik heb het tegen je vader gezegd en ik kijk wel wanneer ik hem ophaal, vandaag of morgen of zo, dat zal niet zo belangrijk zijn. :(
Ik moest me echt heel erg inhouden... Maar goed, we hebben eerst afgesproken dat ze alles met mij zouden overleggen en niet meer met ons pap, omdat dat een paar keer is misgegaan... En ze doet net of dat het niet belangrijk is dat ik geen halster én geen touw meer heb. :? Ze is bang dat hij gejat wordt, maar ze heeft geen haast. Ik kan het wel een beetje begrijpen, ze hebben namelijk nog geen sleutel van de club, maar dan nog...

Ik ga nu eerst maar even een paar rondjes rennen, daar knap ik van op. }>

tulp2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:14

Meid, wat laat jij over je heen lopen. Het is jouw pony en de verzorgster mag blij zijn dat ze van alles mag met jouw dier. Jij hebt het als eigenaar voor het zeggen en wat je nu doet is toegeven aan je verzorgster, omdat je bang bent je mond open te trekken. Haar gedrag klinkt mij heel egoistisch in de oren, ik zou zeggen: bespreek het met haar, laat merken dat dit niet langer kan en wanneer zij zich niet aanpast kan vertrekken. Genoeg andere meiden die graag een verzorgpony willen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:27

Ik zou toch een keer duidelijk zijn tegen haar. Ik ben van mening dat ze blij moet zijn dat ze mag rijden en ze mag ook best veel bij jullie :j Maar Wanda blijft jullie paard en ze zal zich dus moeten aanpassen. Als jij vindt dat Wanda te bezweet thuis komt, dan moeten ze daar rekening mee houden. Want jouw paard en jouw manier van handelen. Kijk dat ze niet alles precies hetzelfde doet als jouw dat moet kunnen, maar goed uitstappen is gewoon iets dat altijd moet gebeuren. Dus zoals ik al eerder tegen je zei, vertel haar eens goed de waarheid, anders gooi je het er mss alleen een keer uit en zeg je dingen waar je spijt van krijgt later :)

Strae_ZT8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:36

Wat is dit iets raars. Het is jouw pony, zo kan dat toch niet langer!
Zij heeft aardig de touwtjes in handen, misschien wel even moeilijk, maar ik zou er toch echt iets aan doen.
Ik verzorg nou bij mensen waar ik mee kan overleggen, waar het klikt tussen mij en hun en waar het klikt tussen mij en de paarden.
Zo vind ik dat het hoort en dan is het ook gezellig en leuk voor beide partijen. :D
Ik zou dit niet langer meer pikken en zorgen dat je haar de boel even duidelijk maakt, want als je niet met haar kan overleggen (volgens mij heb je het er al ontzettend vaak met haar erover gehad, of niet???), dan wordt en is dit niks.
Ik vind dit namelijk wel erg ver gaan van die verzorgster...

xliesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:14

Lees je tekst nog even goed door.. absoluut niet overdreven.. en ik zou persoonlijk heel erg overwegen om dit met haar te bespreken, laatste kans en bij geen verbetering de deur te wijzen..

Er zijn talloze enthousiaste ruiters die op zoek zijn naar een verzorgpaard en het hier een stuk beter mee voor hebben :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:56

Als ik jou was zou ik dit zeker niet pikken. Maar je zegt dat ze je pony al een paar jaar rijd? dan heb je het wel lang volgehouden! Ze doet erg nonchalant over jou paard, en jou paard verdiend dat ook niet. Ik heb altijd een hekel aan dit soort mensen, die paarden behandelen als machines die geen liefde en verzorging verdienen maar alleen maar rijden en verder niks. En dat die moeder zich er zo mee bemoeid zou ik ook niet pikken. Ze doen alsof jij niet meer iets met het paard doet. En dat ze niet afbeld als ze op vakantie gaat!!! Misschien moet je haar de basis van verzorgponies opnieuw uitleggen! Want op de dag dat je afspreekt, is dat de dag dat je komt.

Royaljojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:00

Ik ben het met de vorige reacties eens. Wat je vraagt is helemaal niet raar, het is jouw pony dus jij hebt nog steeds het laatste woord wat er met die pony gebeurt. Als je het moeilijk vind om de confrontatie aan te gaan, helpt het misschien om een vriendin/familielid bij je te hebben die je kan steunen. Succes in ieder geval

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 10:27

Millanka schreef:
Als ik jou was zou ik dit zeker niet pikken. Maar je zegt dat ze je pony al een paar jaar rijd? dan heb je het wel lang volgehouden! Ze doet erg nonchalant over jou paard, en jou paard verdiend dat ook niet. Ik heb altijd een hekel aan dit soort mensen, die paarden behandelen als machines die geen liefde en verzorging verdienen maar alleen maar rijden en verder niks. En dat die moeder zich er zo mee bemoeid zou ik ook niet pikken. Ze doen alsof jij niet meer iets met het paard doet. En dat ze niet afbeld als ze op vakantie gaat!!! Misschien moet je haar de basis van verzorgponies opnieuw uitleggen! Want op de dag dat je afspreekt, is dat de dag dat je komt.

Bedankt allemaal weer. :)
Dit (hierboven) heb ik haar ook uitgelegd, maar zij vind dus dat ze niks met ons heeft afgesproken, omdat ze niet bij ons les heeft maar op de club...

Royaljojo schreef:
Ik ben het met de vorige reacties eens. Wat je vraagt is helemaal niet raar, het is jouw pony dus jij hebt nog steeds het laatste woord wat er met die pony gebeurt. Als je het moeilijk vind om de confrontatie aan te gaan, helpt het misschien om een vriendin/familielid bij je te hebben die je kan steunen. Succes in ieder geval

Dat wordt lastig.. Zoals ik een paar berichten erboven al had gezegd, hebben we 3 jaar of zo geleden afgesproken dat ze alles met mij zouden bespreken. Dit omdat we hier al heel vaak problemen en ruzies over hadden. (Lees: eerst naar mij komen, mag het van mij niet, dan snel naar mijn vader gaan.)
Ik wacht nog even af wanneer ze het halster komen brengen, want de moeder zei dat ze anders wel een halster van haarzelf zou brengen, wat ze dus niet gedaan heeft... Des te langer het duurt, des te langer mijn preek wordt. :o }>

Edit: typfout.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:32

Ik vind dat ze zich gewoon aan jou regels moet houden en anders kan ze vertrekken ! Bijv. dat zei vind dat ze niet af hoeft te bellen HALLO ze kan hem dan nog zo lang verzorgen en weet ik veel wat maar ze heeft helemaal NIETS te vertellen, het is jouw pony en zei heeft zich aan jou regels te houden en anders kan ze iid maar vertrekken. Maar ik snap dat het voor jou een hele moeilijke situatie is ... succes !

Edit: Wat oneerlijk eigenlijk dat zei WEL een verzorgpony heeft en ik (Die echt al mijn liefde in dat beestje zou stoppen en de eigenaar heel dankbaar zou zijn enz.) niet ;(

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:42

[/quote] (Lees: eerst naar mij komen, mag het van mij niet, dan snel naar mijn vader gaan.)[/quote]

Het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar hoe oud is die "verzorgster" eigenlijk?? Ik zou hier dus HEEL SNEL klaar mee zijn! Wat een achterbaks, kinderachtig gedrag, bah! :( Ik heb eigenlijk best bewondering voor je, TS, dat je het zo lang hebt volgehouden met haar(en haar moeder) en ik ben best benieuwd hoe dit verder gaat. Succes ermee!

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:38

Bedankt allebei! :)
@ Eva_D: jammer dat je niet in de buurt woont!
@ luffie: ze is 14 geloof ik, maar nogal chaotisch weet je wel, hoe zeg je dat niet zo onbeschoft, niet een van de slimste. :o

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:57

Het halster heeft trouwens iemand vanmiddag gebracht. :) Ik weet niet wie, aangezien alleen mijn broer thuis was, maar die is nu werken. ;)

JM_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:24

het is jou pony dus jij bent de baas dat meisje moet blij zijn dat ze erop mag rijden !!
veel succes er mee :)

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:56

sorry hoor maar ik zou er echt kaar mee zijn het is jou pomy en ke kan echt wel iemand anders vinden die wel naar jou manier verzorgt het is jou paard dus het gaat op jou manier of in goed overleg. Zij bepalen niet wat er gebeurd!

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:39

Je heb harstikke gelijk dat je er wat van zegt. Ik verzorg ook een pony, en als er wat is, dan moeten ze dat gewoon zeggen.
Het is jou pony, niet die van haar !

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:19

Ik zou daar heel erg snel mee klaar zijn. Ze mag blij zijn dat ze dit allemaal mag van jou.
En met je vader zou ik ook goed overleggen wat je wel en niet wil.
Succes.