Eigenaar niet eerlijk geweest tegen verzorgster..? :'(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chernique

Eigenaar niet eerlijk geweest tegen verzorgster..? :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:26

Hallo! :D
Ik ben nu 3 maanden geleden gestop met een verzorgpaardje, maar ik denk nog dagelijks aan over hoe dit is gegaan..
Ik wilde even weten wat jullie hier van vinden, omdat ik er maar niet aan kan stoppen met denken :(:)

Eindelijk, ik had een verzorgpaardje gevonden! (Draver, 3,5 jaar oud, merrie) Ik was onwijs blij en ging er 4x per week heen. :D
De eigenaar zei dat ik op haar kon rijden, maar alleen buiten, omdat ze niet wilde dat ik in een bak ging (?Dit vond ik dus een beetje raar?) Wel was er een bak aan het einde vd weg, waar ik dus makkelijk in kon.
Nouwja, oke.. geen bak dan maar. Buiten was ze ONWIJS druk, alleen maar bokken bokken en nog eens bokken. Toen rijden gewoon té gevaarlijk werd [Ook ivm met winter, en dat ze nog 'frisser' was.] besloot ik met haar lekker een rondje om te stappen, aan de hand. Nou, ook dit was ook geen pretje, ze steigerde aan je hand en had al 4 halsters stuk getrokken. (Ook heb ik een gekneusde pols, + blauwe tenen, omdat ze er dus steeds op stond te dansen aan over gehouden, en nog genoeg blauwe plekken van rondslingerende hoefjes)
Ze stond op een landje wat van de eigenaar was, er moest dus elke dag uitgemest worden (er stonden ook nog 3 shetjes, dus dat was elke dag 2 of 2.5 kruiwagen) ook moest ik haar voeren en verder verzorgen, omdat de eigenaar zelf niks met haar paardje deed..
Maar ik hield vol! :D Ik heb de eigenaar er al meerdere keren op aangesproken dat ik graag in de bak wilde rijden, omdat ik dat veiliger vond, en dat ik dat paardje veeeel meer kon leren dan zo buiten op de weg..
[Ook kon het paardje nog geen galop, dus dat moest goed geleerd worden, vandaar dat ik ook in de bak wilde. Maar de eigenaar wilde dat zelf aan dr leren.. ookal kwam ze er nooit..]
Nouwja, dan niet dacht ik.. Mijn ouders/vrienden verklaarde me voor gek dat ik er mee doorging, maar ik wilde haar niet in de steek laten. ( het paardje dus :Y) )
Toen het winter was, heb ik dus alleen een beetje gepoetst, gewandeld (voor zover dat ging..) en verder 4x per week alleen maar de stal uitgemest.
Ik wilde wachten tot de winter een beetje over was, zodat ze (hopelijk) wat rustiger werd, en weer lekker met haar aan de slag kon gaan. Ik had er nog steeds vertrouwen in.. :D
NIET DUS.
Ze was nog steeds onwijs druk en gewoon niet te handhaven.
Dus.. van rijden en lekker wandelen kwam weer niks.
Daarnaast kon de eigenaar mij alleen maar afblaffen, en in het schriftje (soort logboekje wat we bijhielden) stonden alleen maar dingen dat 'het wel goed zou komen' en 'dat ik lekker kon rijden' (waar dus niks van terecht kwam.. Volgens mij besefde de eigenaar niet eens hoe druk en gevaarlijk ze was..)

Een half jaar later (nog steeds geen verbetering trouwens) belde mijn vriendin me op een avond op en zei ;
''Heey, ik heb je verzorgpaardje te koop aangeboden zien staan op marktplaats!''
Ik dacht dat ze een foutje maakte.. en ging even op marktplaats kijken.
En inderdaad, daar stond ze.. we werd te koop aangeboden als superbrave, makke, betrouwbare, rustige merrie.
[De advertentie stond toen ik keek 2 weken op marktplaats]
toen ik dat gezien had, belde ik gelijk de eigenaar op om te vragen hoe en wat..
De eigenaar zei ;
''Oooh jaa.. ik heb niks gezegt, omdat ik haar niet echt ga verkopen hoor!!''
''Ik wil alleen kijken hoeveel ik ervoor kan krijgen, ben gewoon benieuwd ;) ''
Nou, ik sprong een gat in de lucht van blijdschap, omdat ik dat paardje gewoon echt wilde helpen!
2 dagen later (op een donderdagavond) stuurt de eigenaar mij een smsje;
''Hallo, ze is verkocht en word zaterdag opgehaald. bedankt dat je zo goed voor haar gezorgt heb.''
Meer niet.
Dus ik barstte in tranen uit (want, vrijdag was dus gelijk de laatste dag dat ik erheen ging)
Die vrijdag heb ik niks anders gedaan dan om het paardje dr nek zitten huilen.. |(

Daarna heb ik nooit meer wat van de eigenaar gehoord.

mijn vrienden en moeder etc. hebben mij altijd wijsgemaakt dat ik gek was dat ik zoveel voor haar deed, terwijl ik er eigenlijk niks voor terug kreeg.. maar ik heb er altijd in geloofd |(

Na 3 maanden heb ik een advertentie op marktplaats gezet, om een nieuw verzorgpaardje te zoeken.
Ik kreeg gelijk leuke reacties, en zaterdag was ik voor het eerst gaan kijken naar een arabiertje (14 jaar) zondag ga ik er ook heen, en ik hoop dat ik een leuke tijd met hem beleef! :D

Sorrysorrysorry voor dit lange verhaal..
maar ik wilde het gewoon even met jullie delen.. :o
Na zo'n lang verhaal, hier een foto van de draver;
Afbeelding

Toen ik haar een tijdje had, had ik al een topic op bokt geplaatst, om tips te vragen ;
[OPG] Ik weet het niet meer.. ;o
ook hier zeiden mensen, dat ik er lekker mee moest stoppen.. maar ik was gewoon te koppig :+

Nog een x sorry voor dit lange verhaal.. en heel erg bedankt voor het lezen, dat stel ik zeer op prijs! :D :D

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:51

Nouja.. :( Ik zou dat echt niet pikken weetje... Ik vind het best asociaal hoe die eigenaar jou behandeld heeft... Maarja, het is gelukkig voorbij (natuurlijk niet 'gelukkig' dat je paardje weg is;) )
En heel veel succes met dat Arabiertje!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:54

I_L_horses schreef:
Nouja.. :( Ik zou dat echt niet pikken weetje... Ik vind het best asociaal hoe die eigenaar jou behandeld heeft... Maarja, het is gelukkig voorbij (natuurlijk niet 'gelukkig' dat je paardje weg is;) )
En heel veel succes met dat Arabiertje!

Tsjah.. ik pik het ook zeker niet! }>
Heel erg bedankt ook voor het lezen van m'n onwijs lange verhaal :o
Dankjewel! Ik hoop echt dat het klikt met die arabier! :D heb onwijs zin in zondag.. :o

Chernique

Re: Eigenaar niet eerlijk geweest tegen verzorgster..? :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 20:56

* Oh, typfoutje!
er stonden 2 shetjes, geen 3 :o

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:37

Haha, oke!
En wat voor ras was het paard trouwens, ziet er wel leuk uit:)
Enne, Arabjes zijnook heel leuk, ik verzorg er zelf eentje:D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:38

I_L_horses schreef:
Haha, oke!
En wat voor ras was het paard trouwens, ziet er wel leuk uit:)
Enne, Arabjes zijnook heel leuk, ik verzorg er zelf eentje:D

staat in het verhaaltje :o
(Draver, 3,5 jaar oud, merrie)
Leuk dat jij dr ook eentje verzorgt!! :D

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:07

moet vreselijk zijn..

ik had je vorig topic toen gevolgd en vond het toen al merkwaardig (positief bedoeld;)) dat je er voor bleef vechten.. terwijl ze toch niet makkelijk was..

succes met het bezoeken van het vp

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:32

crazygirl1 schreef:
moet vreselijk zijn..

ik had je vorig topic toen gevolgd en vond het toen al merkwaardig (positief bedoeld;)) dat je er voor bleef vechten.. terwijl ze toch niet makkelijk was..

succes met het bezoeken van het vp

Tsjah.. Ik deed het echt allemaal voor het paardje,
en dan doet de eigenaar dit! |(
Heel erg bedankt, ik heb er echt onwijs zin in ..:o

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:28

Hmm, dat paard mag super blij zijn toen hij jou in ieder geval nog had, dan had ie iig een schone wei, kreeg aandacht en werd lekker vertroeteld ook al was het een druk paard (is ook niet gek als de basis (in de bak) er niet eens is, tenminste... die indruk krijg ik aangezien ze nog maar 3.5 is). Nou ik hoop dat het paard een fijne plek heeft gekregen en hoop dat je meer geluk krijgt bij die arabier! :D Succes.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:37

Henrieke schreef:
Hmm, dat paard mag super blij zijn toen hij jou in ieder geval nog had, dan had ie iig een schone wei, kreeg aandacht en werd lekker vertroeteld ook al was het een druk paard (is ook niet gek als de basis (in de bak) er niet eens is, tenminste... die indruk krijg ik aangezien ze nog maar 3.5 is). Nou ik hoop dat het paard een fijne plek heeft gekregen en hoop dat je meer geluk krijgt bij die arabier! :D Succes.

Jaa, klopt :o Ik heb haar tenminste nog een leuke tijd kunnen geven :D
Ik kwam er ook later achter, dat ze idd geen goede basis had. ze was ook nog niet degelijk ingereden..
Wat de eigenaar mij op de eerste dag dus niet verteld was.
Verder heb ik geeeeen idee aan wie ze verkocht is ;( maarja.. ze zal wrs veel aandacht, liefde en goede begeleiding krijgen :D
Nog bedankt voor het reageren, dat stel ik zeer op prijs :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:02

Belachelijk hoe die eigenaar jou behandeld heeft zeg, echt noet normaal :( Stank voor dank noem ik dat, je had wel wat meer dankbaarheid verdient na al die moeite die je in het paardje hebt gestoken ondanks alles.
Ik hoop dat het klikt met je nieuwe verzorgpaardje en je daar een leuke tijd gaat krijgen :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:28

Goh wat naar zeg wat er gebeurd is.
Vind het echt gemeen van de oude eigenaar:@
Wat ik al helemaal erg vind is dat jij zoveel voor dat paardje hebt gedaan en zelfs dingen die hartstikke gevaarlijk voor jou zijn geweest.
Sowieso vind ik het achterlijk dat ze zo'n advertentie had neergezet op marktplaats.
Kan er echt niet tegen als er valse advertenties worden neergezet...

Ik hoop in ieder geval dat je met je nieuwe verzorgpaardje veel plezier hebt!

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:05

Wat stom van de oude eigenaar..!
En jij hebt altijd voor haar klaar gestaan...
Kan je niet vragen waar ze nu is aan de eigenaar, misschien kan je haar dan een keer opzoeken..?
Ik hoop dat het met je nieuwe verzorgpaardje beter zal gaan! :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 12:18

Bedankt voor alle reacties! :D
@Mas & lieszje; Ja.. jullie hebben helemaal gelijk!
@Lotte_James; volgens mij heb ik haar nummer nog wel ergens.. ;o misschien dat ik het nog een keertje vraag

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 12:19

Ohja, en heel erg bedankt voor het lezen van dit mega lange verhaal :o

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:26

Die eigenaar heeft je misbruikt maar gelukkig voor je dat het over is maar het is niet leuk voor degene die hem heeft gekocht want die denkt dat het een lief mak beestje is

yanique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:10

Wel vervelend voor je!
ik hoop dat ik dat niet krijg met mijn verzorgpony!.(ook een arabier van 14!)..opeens verkocht.
wel gaaf van je dat je er gewoon mee bent doorgegaan!:P
heeell veel suc6 met je nieuwe verzorgpony!

horselove88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:58

je liet het paardje toch niet in de steek, terwijl veel mensen dat welzouden doen ;)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 22:45

@Yanique; hihi, ook een arabiertje van 14? Toevallig! & tuurlijk word ze niet verkocht! :D
@CaraM; Ja, dat klopt :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 04:38

GEEN_ZIN schreef:
Die eigenaar heeft je misbruikt maar gelukkig voor je dat het over is maar het is niet leuk voor degene die hem heeft gekocht want die denkt dat het een lief mak beestje is

Met dat eerste ben ik het eens, de eigenaar heeft ts maar mooi de klusjes laten opknappen zonder ts te begeleiden met het paard. Levensgevaarlijk om een manegemeisje met een jonge draver op pad te sturen!

Over het karakter van het paard kunnen we niks uit de OP opmaken, het is een erg jong paard dat wie weet inderdaad mak en lief is, als je kijkt naar de foto's in het profiel van ts zie je daar nu niet direct een wild paard. Alleen zijn jonge paarden een stukje onstuimiger dan de paarden op de manege, ze hebben meer begeleiding nodig en uit het verhaal maak ik niet op dat het paard die ook gekregen heeft van ts of van de eigenaar. Daarnaast is het voor de benen van een jong paard veel beter om eerst lekker rechtuit te trainen ipv in de bak, ook als je niet in de bak rijdt kun je 'r toch inbuigen, ermee schakelen enzovoorts? Dat ts het paard niet aankan en te weinig ervaring heeft voor zo'n jong paard betekent nog niet dat de merrie een valse knol is ;)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 11:29

hestejente schreef:
GEEN_ZIN schreef:

Met dat eerste ben ik het eens, de eigenaar heeft ts maar mooi de klusjes laten opknappen zonder ts te begeleiden met het paard. Levensgevaarlijk om een manegemeisje met een jonge draver op pad te sturen!

Over het karakter van het paard kunnen we niks uit de OP opmaken, het is een erg jong paard dat wie weet inderdaad mak en lief is, als je kijkt naar de foto's in het profiel van ts zie je daar nu niet direct een wild paard. Alleen zijn jonge paarden een stukje onstuimiger dan de paarden op de manege, ze hebben meer begeleiding nodig en uit het verhaal maak ik niet op dat het paard die ook gekregen heeft van ts of van de eigenaar. Daarnaast is het voor de benen van een jong paard veel beter om eerst lekker rechtuit te trainen ipv in de bak, ook als je niet in de bak rijdt kun je 'r toch inbuigen, ermee schakelen enzovoorts? Dat ts het paard niet aankan en te weinig ervaring heeft voor zo'n jong paard betekent nog niet dat de merrie een valse knol is ;)

Het was idd een erg jong paard (niet mak, maar wel lief :Y) ) die gewoon begeleiding nodig had, die ik haar niet kon geven, omdat ik haar zelf gewoon niet aankon(De eigenaar wel, als ze een keer naar de paard omkeek..)
Het is absoluuuuuuuuuut GEEN valse knol! Ze was gewoon onbeleerd en met haar force/grote bouw, kon dat best nog eens lastig voor mij zijn. Als ze nu een goed thuis heeft, waar ze gewoon veel aandacht krijg, goed beleerd word, word het echt een prachtbeest waar je heerlijk mee kan rijden, en lekker mee naar buiten kan, daar ben ik van overtuigd! :o
Verder over dat het veel beter is om lekker rechtuit te trainen ipv de bak, dat wilde ik ook wel, maar buiten rijden terwijl er een onwijs fris paard onder je zit (Bokken, met 4 benen de lucht in en steigeren) vond ik dat toch niet zo veilig.
En echt hoor, ik overdrijf niet! Ik ben heus wel een bokkend etc. paard gewend, maar dit was gewoon te gevaarlijk.
er zijn ook geen foto's gemaakt van dat ik op haar zit/rijd, omdat dat gewoon niet kon .. als bijv. m'n moeder een keer mee was om foto's te maken, lukte dat gewoon niet omdat ze gewoon te bang was dat ik er steeds afviel, dus de camera werd al snel opgeborgen en m'n moeder was met dr volle gedachten bij mij..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:58

Dat is gewoon misdadig!
Dat mens heeft je gewoon zitten voor liegen!
Hopelijk heb je met dat andere paardje meer geluk :D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 13:00

Ess_Ramona schreef:
Dat is gewoon misdadig!
Dat mens heeft je gewoon zitten voor liegen!
Hopelijk heb je met dat andere paardje meer geluk :D

Tsjah, ik zou dr moeten laten opsluiten, zo misdadig is het!}>
Ik hoop ook dat ik met het andere paardje meer geluk zal hebben :o
Over een uurtje ga ik er voor de 2e keer heen.. *SPANNEND* met de eigenaar :D

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:49

Jee meid :(:)
Veel plezier met je nieuwe verzorgpony, die mensen mogen zich gelukkig prijzen ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:01

Chernique schreef:
Het was idd een erg jong paard (niet mak, maar wel lief :Y) ) die gewoon begeleiding nodig had, die ik haar niet kon geven, omdat ik haar zelf gewoon niet aankon(De eigenaar wel, als ze een keer naar de paard omkeek..)
Het is absoluuuuuuuuuut GEEN valse knol! Ze was gewoon onbeleerd en met haar force/grote bouw, kon dat best nog eens lastig voor mij zijn. Als ze nu een goed thuis heeft, waar ze gewoon veel aandacht krijg, goed beleerd word, word het echt een prachtbeest waar je heerlijk mee kan rijden, en lekker mee naar buiten kan, daar ben ik van overtuigd! :o
Verder over dat het veel beter is om lekker rechtuit te trainen ipv de bak, dat wilde ik ook wel, maar buiten rijden terwijl er een onwijs fris paard onder je zit (Bokken, met 4 benen de lucht in en steigeren) vond ik dat toch niet zo veilig.
En echt hoor, ik overdrijf niet! Ik ben heus wel een bokkend etc. paard gewend, maar dit was gewoon te gevaarlijk.
er zijn ook geen foto's gemaakt van dat ik op haar zit/rijd, omdat dat gewoon niet kon .. als bijv. m'n moeder een keer mee was om foto's te maken, lukte dat gewoon niet omdat ze gewoon te bang was dat ik er steeds afviel, dus de camera werd al snel opgeborgen en m'n moeder was met dr volle gedachten bij mij..

Weet ik meis ;) Het is gewoon heel ongelukkig dat jij en je eerste verzorgpaard niet zo goed bij elkaar pasten, ook al was ze lief. Wat jij beschrijft is gewoon gevaarlijk, ik zou het ook niet in m'n hoofd halen om met een jonge draver op stap te gaan. Mijn eigen knollie is ook een behoorlijke bloedkikker en daar stap ik alleen maar op omdat ik weet dat ik hem aankan.

Dus eigenlijk is de eigenaar twee keer oneerlijk tegenover jou geweest. Over de advertentie en door jou (en het paard) in gevaar te brengen door jou haar te laten verzorgen.

Laten we hopen dat het met je nieuwe verzorgpaardje beter gaat, heel veel plezier met m!