5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tazziexxx

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:02

Ik ben ook weer hard op zoek naar een grotere verzorgpony.
Als iemand nog iets weet in de buurt van Budel hoor ik dit graag.

wugget

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:32

Is er ergens een topic waar aangeboden verzorgpony's staan ?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:14

wugget: boven in je scherm staat "Markt". Als je daarop klikt, en dan naar de rubriek bijrijders/verzorgers gaat, dan vindt je daar de aangeboden verzorgpaarden.

x_Maris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:45

Hi Iedereen!

Ik zit een beetje in een dilemma. Ik heb namelijk wel een verzorgpaardje maar ik kan er zelf niet echt veel mee. Ik ben zelf namelijk nogal onzeker aangelegd en het paardje heft dit juist niet nodig, omdat ik vaak twijfel over dingen. Als ik haar uit de wei probeer te halen dan wil ze nog wel eens aanvallen en met rijden gaat het ook niet echt heel goed. Min vriendin daar in tegen kan heel goed met dit paardje overweg maar heeft ook nog een andere paardje daar staan wat zij verzorgt. Omdat dit paardje dus eigenlijk niet geschikt voor mij is ben ik op zoek naar een ander verzorgpaardje, alleen is dit niet raar omdat ik er eigenlijk al een heb en ik daar blij mee moet zijn?
Ik ben natuurlijk wel bij dat ik er een heb hoor, alleen ik wil graag wel iets kunnen doen met het verzorgpaard want ik ben gestopt met lessen op een manege omdat dat te duur werd. Hebben jullie misschien tips?

Veel liefs,

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:54

Chaos schreef:
Zoek schreef:
Nee ik heb een meisje van 13 jaar lopen maar nooit wat met de ouders besproken, vind dat ze oud genoeg zijn om dit zelf met ze te bespreken!! of ze moeten 10 zijn...

Echt? Wat onverantwoord! Van die ouders!
En als paardeneigenaar zou ik toch ook zeker de ouders willen ontmoeten, je bent immers wel aansprakelijk.

Ik zou zelfs van de ouders een ondertekend briefje willen hebben met daarop de goedkeuring dat dochterlief hier in de stallen helpt en hier de paarden rijdt. Uiteraard blijf je als paardenhouder aansprakelijk als er iets gebeurd maar dan heb je over het stukje toestemming geen gezeur.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:43

ik heb nu ongeveer 2 weken een advertentie op bokt, had 1 reactie maar deze vrouw had helaas alleen maar paarden die te klein voor mij waren dus ik ben weer op zoek.
heb ook maar een advertentie op marktplaats gezet.

echt heel raar, ik kijk altijd op marktplaats, en een paar maanden geleden stonden er overal bijrijd en verzorgpaarden in de buurt en nu 0.
zal het komen doordat het zomervakantie is geweest?

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:45

[VP] Young Rider gezocht! Tips voor het zoeken...

ik had heel de pagina verzorgerspraat niet gezien :o
Maar onder de 16 zou ik echt de ouders wel erbij betrekken!!
Het blijft een risico met dieren!

ik zoek dus een leuke ruiter tussen leiden en alphen!
maar wat zet ik allemaal in een advertentie die succes heeft en niet 100mailtjes verder en nogniemand gevonden...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:16

Moderatoropmerking:
Geplaatste advertentie van VP is verwijderd. Advertenties plaatsen is niet toegestaan op VP. Dit kan alleen op de markt van Bokt.

poeki01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:06

mijn 1ste en 2de verzorgpaardje heb ik via marktplaats gekregen en mijn 3de via mensen in mijn omgeving want mijn buurmeisje rijd daar, en iemand van mijn moeders werk zei dat ik daar moest gaan kijken (met die allebei had ik toen nog niks gedaan) en toen zei de moeder van m'n vriendin dat ik daar moest kijken (allemaal bij dezelde persoon) toen heeft die moeder dat voor mij geregeld en nu rijd ik er ongeveer een maand :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:28

x_Maris_x schreef:
Hi Iedereen!

Ik zit een beetje in een dilemma. Ik heb namelijk wel een verzorgpaardje maar ik kan er zelf niet echt veel mee. Ik ben zelf namelijk nogal onzeker aangelegd en het paardje heft dit juist niet nodig, omdat ik vaak twijfel over dingen. Als ik haar uit de wei probeer te halen dan wil ze nog wel eens aanvallen en met rijden gaat het ook niet echt heel goed. Min vriendin daar in tegen kan heel goed met dit paardje overweg maar heeft ook nog een andere paardje daar staan wat zij verzorgt. Omdat dit paardje dus eigenlijk niet geschikt voor mij is ben ik op zoek naar een ander verzorgpaardje, alleen is dit niet raar omdat ik er eigenlijk al een heb en ik daar blij mee moet zijn?
Ik ben natuurlijk wel bij dat ik er een heb hoor, alleen ik wil graag wel iets kunnen doen met het verzorgpaard want ik ben gestopt met lessen op een manege omdat dat te duur werd. Hebben jullie misschien tips?

Veel liefs,

Ik zou les gaan nemen, zijn er mensen op stal die les kunnen geven?
Misschien wordt het vertrouwen en de band dan veel beter.

Succes!

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:05

Na een aantal paarden te hebben gereden voor eigenaren en nu ruim 1,5 maand geen paard te hebben om te rijden wil ik graag weer in het zadel kruipen. Het is wel zo dat ik het druk heb met school en werk enzo. Het zou er dan op neer komen dat ik alleen in het weekend kan en misschien 1 dag in de week of 's avonds als dat mogelijk is. Ik denk dat dit voor veel eigenaren toch te weinig is. Ook vind ik het fijn om wat in de buurt te hebben zodat ik ook zo min mogelijk reistijd heb en dus meer tijd heb voor de paarden. Helaas is het me nog niet gelukt dat te vinden. Iemand tips?

selma_rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:27

Ik zoek juist iemand die mijn pony wil verzorgen, wel vraag ik een bijdrage in de kosten. Misschien moet ik daar ook eens een topic over openen hoe ik aan een verzorger kom. Heeft hier iemand nog tips voor.
Ik heb al advertentie op de bokt markt en marktplaats.
Maar in limburg zoekt volgens mij niemand een verzorg pony.

improud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:34

Mensen nog tips ? Ik heb geen zin om heel die pagina's door te lezen, ik heb even globaal gelezen.
Zijn mijn advertentie's goed ? Aub Privebericht :o

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:05

Ik was vandaag op een soort boerderij waar vanalles georganiseerd werd, pompoenenverkoop, ponyritjes, rommelmarkt, shows etc. En daar hingen in de stallen twee briefjes, van paarden die een verzorger zochten. Met het email adres erbij van de eigenaar. Super handig!
Dus misschien is dat ook een tip, speur eens op internet of in de krant of iets naar dat soort 'opendagen' en evenementen op stallen en ga daar langs! Kan je gelijk even kennismaken.

leon10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:03

anneegeraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:17

Ik had gewoon een advertentie op zeelandnet geplaatst meerdere keren (woon in zeeland) en elke keer reactie gehad. Gewoon wat foto's erbij gedaan en filmpjes. En natuurlijk een verhaaltje over mezelf en mn ervaringen erbij :D

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:28

En ik ben juist op zoek naar een leuke verzorger/bijrijder/menner maar in mijn omgeving niet veel te vinden.Ben alle advertenties al langs geweest.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 07:20

Hoe heb je je zoektocht tot nu toe aangepakt? Heb je bijvoorbeeld al op de boktmarkt gekeken of er iemand is in jouw omgeving die een verzorger zoekt?

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:52

Ik heb via bokt al meerdere reacties gekregen, woon zelf in Limburg. Ook heb ik een advertentie op marktplaats geplaatst. Helaas waren 2 mensen die via bokt reageren te ver rijden (30km) als ik een auto had was het geen probleem, maar moet het momenteel met mijn scooter doen en dan lijkt me 30 km in de winter rijden niet erg verantwoord :( .
Wel ga ik zaterdag bij een mini kijken :d natuurlijk blijf ik ook zoeken voor eventueel nog een leuk paardje om bij te rijden, maar ik ben ookal heel blij met een kleine ponyvriendin om te verzorgen. Heb momenteel toch alle tijd van de wereld haha.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:17

moor schreef:
[VP] Young Rider gezocht! Tips voor het zoeken...

ik had heel de pagina verzorgerspraat niet gezien :o
Maar onder de 16 zou ik echt de ouders wel erbij betrekken!!
Het blijft een risico met dieren!

ik zoek dus een leuke ruiter tussen leiden en alphen!
maar wat zet ik allemaal in een advertentie die succes heeft en niet 100mailtjes verder en nogniemand gevonden...

Wat voor paardje heb je?! Ik heb misschien wel interesse. Ben volwassen meid, serieus en kan 2x pw. Graag ook de mogelijkheid tot het nemen van lessen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:31

Ik ben sinds kort ook opzoek naar een verzorgpaard/ pony.
Ik heb net wel iemand die een verzorgpaard aangeboden had een pbtje gestuuurd, ben erg benieuwd :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Karlijnxs16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:10

Heb nu een advertentie op Bokt gezet.
Misschien dat meer mensen dat zien.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:43

hey,
ik vind dit zo'n handige toppic!!
Ik ben al 3 jaar op zoek naar een vp. Al super veel advertenties geplaatst enzo. zonder succes.
maar ik had een week geleden een advertentie gezet op kapaza.
zo zag die eruit...

hey,

ik ben een meisje van 13 jaar en ben op zoek naar een verzorgpony/paard.
Ik rij al 3 jaar, ik heb een A-brevet en doe af en toe mee aan wedstrijden (oefendressuur). Ik spring ook wel een klein beetje. Ik rij nu op een manege.
Ik zou heel graag een verzorgpaardje hebben, omdat ik geen eigen pony mag i.v.m. plaatsgebrek. Pony, paard, shetlander,... maakt niet uit!! Meerdere paarden mag ook.

Ik ben helemaal niet vies van stalwerk, integendeel zelfs. Stallen uitmesten, keren, tuig poetsen,... vind ik niet erg.
Ik kan ook wat longeren. Ik zou graag rijden als het kan.
Ik ben wel niet van de grootsten (1,50m).
Maar eens lekker knuffelen met paarden maakt men dag goed.

Ik ben niet zo iemand die het niet serieus neemt of alleen maar wedstrijden wil rijden. Ik geef echt om paarden en behandel ze met respect.
De ideale dagen (i.v.m. school) zijn weekenden en woensdag. In de vakantie ook op andere dagen. Ik zoek wel een paard in of net buiten turnhout, want ik moet er met de fiets geraken.

Als u nog wat hulp zoekt met je paardje(s) stuur me a.u.b. een mailtje.

2 dagen later al 6 reacties...allemaal te ver (1 uur rijden). Maar 1'tje zag er weg goed uit.
arabishe volbloed, 14 jaar, merrie, 10 minuutjes van mijn huis. Ik natuurlijk meteen gemail en dit weekend ga ik kijken. ben zo zenuwachtig!!

nog wat tips:

-zet er eventueel een foto bij, dat word veel meer bekeken als geen foto
-zet genoeg info over jezelf en je ervaring (zoals dat van mij)
-wees kritish maar niet TE
-zet meerdere advertenties op verschillende sites
-EN DE ALLERBELANGRIJKSTE...geef niet op!! je zult wel iets vinden.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:47

het zoeken valt dus echt zwaar tegen, weet iemand anders nog een marktsite ofzo waar je die dingen op zoeken kunt behalve Marktplaats, bokt en leasehorses?? (wel nederlands:p)

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 13:29

Ik bleef maar zoeken zoeken zoeken, EN JAAAA ik heb de ware gevonden, 3 verzorgpony's en ik mag zelfs op die ene rijden :D