Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinkHorse

Berichten: 132
Geregistreerd: 18-04-12
Woonplaats: Den-bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:22

ja heel erg heb er nu wel 1 ben er erg blij mee maar het ligt vast aan leeftijden ik ben 13 dan is het natuurlijk erg lastig want al die eigenaren denken natuurlijk: heeft ze genoeg ervaring? wat als er iets gebeurd ze is nog zo jong. Dit snap ik ze doen zo ook wel bij mij. Ik heb zelf een erg drukke 2 jarige pony. Ik snap dat sommige beter iemand ouder het laten doen die hebben meer ervaring en zijn rustiger vinden ze. Ik heb gwn steeds op marktplaats gekeken langs weilanden gefietst en aan mensen gevraagd. Ik moet 4 km fietsen als ik naar mijn verzorgpony wil, je moet er dus wel iets voor over hebben, je moet niet denken o, er is er wel een om de hoek. Als je er echt een wil dan ga je er gwn voor.

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:19

Tot nu toe heb ik alleen nogmaar geluk gehad! Toen ik 13 was kwam ik bij 3 ponys terecht waar ik alles mee mocht doen en volle verantwoordelijkheid over had, zat er bijna dagelijks en had een superband met de ponys, helaas na 2.5 jaar gingen mensen me beschuldigen van dingen en voelde het niet gewenst dat ik daar nog kwam, dat was februari dit jaar..

Na 3 maanden begon ik het te missen en ging ik weer langzaam aan zoeken, ik hoefde zeker niet te rijden want dat vind ik alleen buiten leuk en ben gewoon liever op een andere manier met het paard in de weer. Toen een paar dagen voor mijn 16e verjaardag kwam ik in contact met iemand van een bijna 3 jarige merrie en dat heeft allemaal goed uitgepakt, het leukste 'cadeau' wat ik me maar kon wensen. Heb het heel erg naar mijn zin en de eigenaar is een ontzettend lief mens,

Alles is dus mogelijk! De eigenaar was ook al heel lang opzoek omdat iedereen alleenmaar wou rijden en voornamelijk aan zichzelf dacht. Dus 1 tip: rijden is niet wat op nummer 1 moet komen! Mocht je op zoek zijn, succes :)

Connemaraa
Berichten: 164
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Rosmalen, Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:03

Ik meld me ook even.
Hier in Rosmalen lijkt echt helemaal niks te zijn!
En als er eens wat is, is het al bezet of niet beschikbaar voor verzorgsters.
Toch ook deze week weer opzoek gegaan. Heb eerder advertenties geplaatst etc. maar dit heeft mij nooit geholpen,
vandaar ben ik nu maar door de wijk gaan fietsen. Heb momenteel 3 adresjes met paarden gevonden:
1. Een paard met een shetlander en een shetlander veulen heel dichtgbij en ken de paarden al langere tijd. Toen ik zo een 3 jaar geleden hierheen verhuisde was ik vaak bij die wei te vinden. Ook een keer toen de eigenaar langs kwam vroeg ik of ik de paarden kon verzorgen en rijden samen met mijn zus, destijds waren er al meisjes die het paard reden. (en volgens mij vonden ze ons toen ook te jong). Maar ik woon nog geen twee straten verderop en heb de afgelopen 2 jaar niemand meer de paarden zien verzorgen of rijden alleen maar eten geven. Dus ga het morgen gewoon weer proberen! :o
2. Ligt een straat verderop dan die andere, staan een aantal mooie Friesen. Het huis is van wat oudere mensen maar meer weet ik eigelijk ook niet :+ Ook morgen even langsgaan.
3. En weer verderop in een afgelogen bosstraatje waar ik vanmogen toevallig langs reed staat een knol/fries, denk eigelijk een kruising want een echt ras kon ik er niet uithalen.

Hoop dat een van hun het word en anders weer doorzoeken :j

Suzannio

Berichten: 37
Geregistreerd: 25-06-12
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:41

Hallo allemaal,

Ook ik kan helaas niks vinden.. Ik woon in Raamsdonksveer, en in omliggende dorpen: niks! En mijn vriendinnen hebben beide leuke, gratis verzorgpony's... Ik ben blijkbaar een pechhebber hahaha.

Sababber

Berichten: 2726
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:49

Tja, ik heb altijd wel geluk gehad denk ik.. Mijn eerste vp's over genomen van mijn zus. De 2e was van het zusje van haar vriend. De 3e kwam ik aan doordat ik op een bedrijf stage liep waar ik hem kon komen rijden. de 4e heeft mijn nichtje voor me geregeld. nu heb ik nummer 5 die heb ik zelf geregeld via marktplaats..

Ik moet zeggen dat als je ouder bent en hoe meer ervaring je hebt het steeds makkelijker wordt. Het hebben van een ruiterbewijs of wedstrijd ervaring scheelt ook. Maar het gaat er vaak om dat mensen bang zijn dat je niet verantwoord met het paard om gaat op jonge leeftijd.. Ik kan ze geen ongelijk geven want wijsheid komt met de jaren.. Maar dat is in het nadeel voor de mensen die het wel kunnen en echt willen..

Sababber

Berichten: 2726
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:49

Suzannio schreef:
Hallo allemaal,

Ook ik kan helaas niks vinden.. Ik woon in Raamsdonksveer, en in omliggende dorpen: niks! En mijn vriendinnen hebben beide leuke, gratis verzorgpony's... Ik ben blijkbaar een pechhebber hahaha.


In welke dorpen zoek je iets? ik ken namelijk wel wat mensen in die omgeving..

Suzannio

Berichten: 37
Geregistreerd: 25-06-12
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:03

Sababber schreef:
Suzannio schreef:
Hallo allemaal,

Ook ik kan helaas niks vinden.. Ik woon in Raamsdonksveer, en in omliggende dorpen: niks! En mijn vriendinnen hebben beide leuke, gratis verzorgpony's... Ik ben blijkbaar een pechhebber hahaha.


In welke dorpen zoek je iets? ik ken namelijk wel wat mensen in die omgeving..


Raamsdonksveer, Oosterhout, Hank, Nieuwendijk, Raamsdonk etc :)

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:14

Je zou toch verwachten dat er in Amsterdam (grote stad, veel stallen en paarden) wel veel vraag was naar een verzorgster/bijrijdster. Maar nee, het valt vies tegen vind ik. Op marktplaats en bokt zie ik niet veel advertenties. Op dit moment verzorg ik wel een Haflinger in Amsterdam, maar dit is tijdelijk omdat ze in augustus weg gaat.
Ik heb nog niet zelf een advertentie geplaatst, maar dat ga ik binnenkort denk ik wel doen.. Hebben jullie daar ervaring mee? Krijg je dan wel reacties?
En kennen jullie toevallig nog mensen in Amsterdam (Zuid-Oost) die iemand voor hun paard zoeken?

Suzannio

Berichten: 37
Geregistreerd: 25-06-12
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:25

Em_ schreef:
Je zou toch verwachten dat er in Amsterdam (grote stad, veel stallen en paarden) wel veel vraag was naar een verzorgster/bijrijdster. Maar nee, het valt vies tegen vind ik. Op marktplaats en bokt zie ik niet veel advertenties. Op dit moment verzorg ik wel een Haflinger in Amsterdam, maar dit is tijdelijk omdat ze in augustus weg gaat.
Ik heb nog niet zelf een advertentie geplaatst, maar dat ga ik binnenkort denk ik wel doen.. Hebben jullie daar ervaring mee? Krijg je dan wel reacties?
En kennen jullie toevallig nog mensen in Amsterdam (Zuid-Oost) die iemand voor hun paard zoeken?



Een jaar of twee terug heb ik advertenties opgehangen in de supermarkt. Nou, doe dat niet.. Ik kreeg in ieder geval een of andere pedofiel, die me vroeg om met hem ''naar bed te gaan'' en dan zou ik een paard krijgen. Meteen opgehangen, mijn moeder heeft de politie gebeld, was helaas onbekend maar ze hebben het nummer geblokkeerd, zodat hij niet meer naar ons kon bellen. Volgende dag alle briefjes bij de supermarkt weggehaald. Toen zelf gaan kijken op marktplaats, en had daar een fjord gevonden, maar die eigenaresse was ook een beetje apart.

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:28

Hee leuk topic! :D

Ik had EINDELIJK na een jaar zoeken een paar verzorgpony's. Moest ik er weg omdat ik alle rotklusje deed en dat volgens de eigenaar nog niet genoeg was :') ( spijlen schuren, stallen uitmesten, 3 paarden voeren, borstelen en rijden in 3 uur tijd ect.. )

Suzannio

Berichten: 37
Geregistreerd: 25-06-12
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:31

BoemPats schreef:
Hee leuk topic! :D

Ik had EINDELIJK na een jaar zoeken een paar verzorgpony's. Moest ik er weg omdat ik alle rotklusje deed en dat volgens de eigenaar nog niet genoeg was :') ( spijlen schuren, stallen uitmesten, 3 paarden voeren, borstelen en rijden in 3 uur tijd ect.. )



Zo een ken ik er ook nog wel ja, ik had dat ook. Borstelde bijna iedere dag de 6 pony's, maakte alles schoon...

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:53

Suzannio schreef:
Em_ schreef:
Je zou toch verwachten dat er in Amsterdam (grote stad, veel stallen en paarden) wel veel vraag was naar een verzorgster/bijrijdster. Maar nee, het valt vies tegen vind ik. Op marktplaats en bokt zie ik niet veel advertenties. Op dit moment verzorg ik wel een Haflinger in Amsterdam, maar dit is tijdelijk omdat ze in augustus weg gaat.
Ik heb nog niet zelf een advertentie geplaatst, maar dat ga ik binnenkort denk ik wel doen.. Hebben jullie daar ervaring mee? Krijg je dan wel reacties?
En kennen jullie toevallig nog mensen in Amsterdam (Zuid-Oost) die iemand voor hun paard zoeken?



Een jaar of twee terug heb ik advertenties opgehangen in de supermarkt. Nou, doe dat niet.. Ik kreeg in ieder geval een of andere pedofiel, die me vroeg om met hem ''naar bed te gaan'' en dan zou ik een paard krijgen. Meteen opgehangen, mijn moeder heeft de politie gebeld, was helaas onbekend maar ze hebben het nummer geblokkeerd, zodat hij niet meer naar ons kon bellen. Volgende dag alle briefjes bij de supermarkt weggehaald. Toen zelf gaan kijken op marktplaats, en had daar een fjord gevonden, maar die eigenaresse was ook een beetje apart.


Wat vervelend dat dat gebeurd is, Suzannio!
Ik was sowieso niet van plan om een briefje in de supermarkt op te hangen of mijn telefoonnummer er bij te vermelden, want ik vrees altijd voor dit soort dingen.
Ik heb denk ik geluk gehad dat ik altijd leuke eigenaressen ben tegengekomen :)

Sababber

Berichten: 2726
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 00:07

Suzannio schreef:
Raamsdonksveer, Oosterhout, Hank, Nieuwendijk, Raamsdonk etc :)


Oke, mijn vp staat in Dussen ;) Misschien iets ophangen? of bij manege's/ pensionstallen.. Bijvoorbeeld de oude pannenhoef en Roskario.. Ik ga zelf in september op wedstrijd in hank.. Ik weet momenteel even niemand in de buurt..

Suzannio

Berichten: 37
Geregistreerd: 25-06-12
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:04

Sababber schreef:
Suzannio schreef:
Raamsdonksveer, Oosterhout, Hank, Nieuwendijk, Raamsdonk etc :)


Oke, mijn vp staat in Dussen ;) Misschien iets ophangen? of bij manege's/ pensionstallen.. Bijvoorbeeld de oude pannenhoef en Roskario.. Ik ga zelf in september op wedstrijd in hank.. Ik weet momenteel even niemand in de buurt..



Ooh, ja ik weet het september is het Brabants ruiterfestijn :) Ik heb ookvz ponys in dussen gehad, een vrouw met stallen aan huis die had 6 pon's ofzo staan, pas nieuw gebouwd dat huis en die stallen.

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:40

ik heb ook zeker geluk gehad! het kwam gewoon op mij af, of ik ben der achteraan gegaan ;D
als eerst zagen we een weiland met shetlanders erin, die niet echt vrolijk erbij stonden, ze glommen niet meer uit hun ogen, de vacht was dof en waar ze in stonden laten we het daar maar niet over hebben.
toen ben ik een paar keer terug geweest naar die shetjes om te kijken of der een eigenaar was.
nooit een eigenaar te zien.
toen maar een brief geschreven, of ik de shetjes mocht verzorgen.
dezelfde dag antwoord gehad, of we kennis konden gaan maken :) toen mocht ik dus die shetjes verzorgen!! ik mag der echt alles mee , heb een sleutel dus lekker wandelen! ik zou der zelfs op mogen rijden, maar aangezien ik daar te groot en te zwaar voor ben doe ik het niet ;)
na bijna een jaar die verzorgt te hebben, kreeg ik in eens een mailtje van een eigenaar of ik nog een verzorgpony zocht.
daar kon ik geen nee op zeggen natuurlijk :)
na het kennis maken, en wachten op het antwoord of ik der mocht verzorgen.
kreeg ik 3 dagen erna te horen dat ik die mocht verzorgen en rijden :D
dus nu heb ik in totaal 14 verzorg shetjes :D en 1 fjordje :D

je moet er geluk mee hebben, en zeker doorzoeken ! ;)

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:06

Ik heb jaren op de manege gereden en was het beu omdat ik niet echt meer bijleerde en wou dus een verzorgpaard/pony :)
ik was denk ik 13jaar zoiets :)
Vrienden van ons hadden 2 pony's en een paard, ik mocht op de kleinste pony rijden en er alles mee doen.
hij was een welsh :) denk 1m35 ongeveer en heette romeo :D was een hele leuke pony en heb hem een 2jaar verzorgt totdat er een stom misverstand ertussen kwam en ik niet meer mocht komen... Ik werd er wat te groot voor dus dat was niet erg :+

In de straat achter mijn huis staan er veel paarden en pony's en zo ook een haflinger :)
Op een gegeven moment zag ik de eigenaar in de weide staan en ik riep ernaar :D
Ik moest en zou een verzorgpaard hebben :p en zo doende xD
Een haflinger merrie van 7 jaar en zo koppig !
Ze liep vroeger voor de koets en onder het zadel protesteerde ze veel en galop ging moeizaam..
Maar we zette door en uiteindelijk lukte het rijden wel :) tot dat ze werd verkocht en ik weer op zoek ging :)

Een collega van mijn vader had een Franse draver van 14jaar waar ik dan ook mee mocht rijden :) maar dit ging na een aantal keer niet meer door door omstandigheden.

Dan had ik een advertentie gevonden op kapaza voor een Draver x Springpaard van 7jaar :)
Ook een tijd lang plezier mee gemaakt maar het paard gingen ze voor enkele maanden weg doen voor dressuur training dus jaa :)

Dan kreeg ik op een avond een smsje van een vriendin of ik geen zin had voor een verzorgpaard, BWP hengst van 3jaar oud :+
Ik natuurlijk ja gezegt xD
Hij stond maar op 5min van mij thuis en was echt een monster..
Hij viel aan als je op de wei kwam en de vorige dat hem verzorgde leerde hem steigeren |o
Dit had ik hem dan proberen afleren en het rijden ging goed :)
Maar vanaf mei ongeveer (ik begon met hem in februari) kwamen zijn hormoontjes naar boven (zijn moeder stond naast hem met 1 draadje ertussen) |o en werd hij weer gevaarlijk
zoals als je afstapte en er gewoon naast stond ging hij ineens steigeren, hij was ooit is bijna op een merrie van een vriendin gekropen... dus jaa castratie en hij was veel liever dan :)
De moeder heb ik dan ook een tijd verzorgt en bereden maar ik ben met deze 2 gestopt toen ik zelf achter een paard ging zoeken :)

Respect voor wie dit allemaal gelezen heeft :D
Ik wil dus maar zeggen, je moet durven als je echt een verzorgpaard wilt :)
Als je een paard ergens weet staan kun je het altijd vragen als je iemand in die wei ziet ;)
ik heb ook ooit een briefje aan een weide gehangen met mijn gegevens erop :)
Dus ik hoop voor jou dat je er 1tje vind :j

maaikj

Berichten: 664
Geregistreerd: 03-10-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:02

Ik heb sinds zondag een schat van een Tinker als verzorgpaard!!!

Sababber

Berichten: 2726
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:04

Suzannio schreef:
Sababber schreef:

Oke, mijn vp staat in Dussen ;) Misschien iets ophangen? of bij manege's/ pensionstallen.. Bijvoorbeeld de oude pannenhoef en Roskario.. Ik ga zelf in september op wedstrijd in hank.. Ik weet momenteel even niemand in de buurt..



Ooh, ja ik weet het september is het Brabants ruiterfestijn :) Ik heb ookvz ponys in dussen gehad, een vrouw met stallen aan huis die had 6 pon's ofzo staan, pas nieuw gebouwd dat huis en die stallen.


Kom je kijken daar? Als je slim bent hang je dan daar een advertentie op of je vraagt het aan eren paar mensen!

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:22

Suzannio schreef:
BoemPats schreef:
Hee leuk topic! :D

Ik had EINDELIJK na een jaar zoeken een paar verzorgpony's. Moest ik er weg omdat ik alle rotklusje deed en dat volgens de eigenaar nog niet genoeg was :') ( spijlen schuren, stallen uitmesten, 3 paarden voeren, borstelen en rijden in 3 uur tijd ect.. )



Zo een ken ik er ook nog wel ja, ik had dat ook. Borstelde bijna iedere dag de 6 pony's, maakte alles schoon...


Volgens mij moet de titel zijn: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden mét een leuke eigenaar? }:0

horlynnses
Berichten: 642
Geregistreerd: 24-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:09

Je moet gewoon niet opgeven.
ik heb er ook heel lang na gezocht
nu heb ik er in een keer 3.
niet 3 verschillende maar gewoon van 1 eigenaar
ik mag alles ermee doen wat ik wil
en morgen ga ik tijdelijk een paard bijrijden
ik heb gewoon aan mensen gevraagd die ook in de paardenwereld zitten
die weten vast wel iemand of gewoon bij oudere mensen vragen

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 18:21

BoemPats schreef:
Volgens mij moet de titel zijn: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden mét een leuke eigenaar? }:0


Haha, inderdaad, want een verzorgpony zonder leuke eigenaar is nou niet wat je noemt een verzorgpony..
Sorry voor mijn lange afwezigheid, mijn computer was stuk en even richtte ik mijn aandacht op andere zaken dan Bokt. ^-^
Ik heb advertentie's op de Bokt Markt geplaatst en op Marktplaats, maar tot nu toe niet één reactie gehad, echt vreselijk..
Maar goed, ik ga binnenkort weer even een rondje fietsen, heb in Pijnacker(ZH) een super schattige fjord gezien in een weilandje, dus ga daar ook is even rondsnuffelen. Ben benieuwd :D.

saluut

Berichten: 29
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:57

Hoi,
Ik heb juist het probleem dat ik geen ruiter kan vinden _/-\o_
Stramproy istoch niet zo afgelegen?? ;(

Kayleigh

Berichten: 846
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Zuid-Scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:42

BoemPats schreef:
Hee leuk topic! :D

Ik had EINDELIJK na een jaar zoeken een paar verzorgpony's. Moest ik er weg omdat ik alle rotklusje deed en dat volgens de eigenaar nog niet genoeg was :') ( spijlen schuren, stallen uitmesten, 3 paarden voeren, borstelen en rijden in 3 uur tijd ect.. )


Stallen uitmesten, paarden voeren, poetsen en rijden is gewoon normaal hoor,
er moet toch iets tegenover staan ? Die dingen deed ik namelijk ook. :)

Alicehorse
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-12-11

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:31

Ik vind ook geen verzorgpaard.
Nu overlaast een gevonden samen met LRV wedstrijden.
Mag ik opeens niet komen omdat mijn vriendin nu daar komt rijden.
Zij wil graag springen, ik ook maar de pony was er niet klaar voor.
En nu mag ik dus niet kom echt stom.

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 18:48

Alicehorse schreef:
Ik vind ook geen verzorgpaard.
Nu overlaast een gevonden samen met LRV wedstrijden.
Mag ik opeens niet komen omdat mijn vriendin nu daar komt rijden.
Zij wil graag springen, ik ook maar de pony was er niet klaar voor.
En nu mag ik dus niet kom echt stom.


Vaag verhaal, maar het klinkt zwaar oneerlijk. ._.