Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Sheran schreef:Geschikte match is zeker lastig! Van beide kanten... Vaak ook zoveel onuitgesproken verwachtingen.
Ik ben ook alweer op zoek naar een nieuw bijrijdpaard, helaas! Ook deze gaat verhuizen. Ik had het dit jaar wel echt getroffen met de eigenaresse! Ze gaf me heel veel vrijheid en vertrouwen. Het was ook echt een leuk paard. Helaas lange tijd geblesseerd geweest in dit jaar, maar toch!
Dus nu weer op zoek naar iets nieuws in de buurt van Leiden. Advertentie staat al! Hopelijk komt er weer snel iets geschikts.
Ik word er overigens wel een tikje moedeloos van, en huiverig om echt geld in bijrijdpaarden te investeren (dus buiten de lessen om). Heb nu nog steeds gezegd: bijdrage afhankelijk van paard en mogelijkheden.
Ineke2 schreef:Je moet ze eens de kost geven die zelfs geld vragen voor alleen te verzorgen en dan nog klusjes moeten doen ook.
Ik heb dan zoiets dat hoort andersom te zijn.
Celebi schreef:Mijn pony is 23 en ben nogal zuinig op zijn lichaam. Hij is nog onwijs fit, maar wil liever niet dat anderen met hem gaan crossen. Niet alleen voor zijn gezondheid trouwens, maar ook omdat hij nogal pittig kan zijn en ik als angsthaas dan straks niet meer rustig op pad kan. Dus nee, ik geef hem niet zomaar weg mee voor ritjes helaas. Bovendien, de meeste mensen zijn te lang of te zwaar voor hem want hij is maar een hele kleine D pony met een compact 17 inch zadeltje.
Mijn huidige verzorger is er al een jaar trouwens, maar regelmatig vaker niet dan wel zonder communicatie en dat breekt me nu wel op.
Wat wel met hem kan is grondwerk, vrijheidsdressuur, buiten wandelen, korte teugelen, longeren en urenlang poetsen want het is in de winter een enorme teddybeer. Ik bied het zelfs aan om bij inzet en enthousiasme de grondwerk lessen te betalen. Heb tegen mijn huidige verzorger zelfs een tijd geleden gezegd dat als ze vanaf de grond een beetje gaat lessen ik dressuurlessen op termijn ook wel zag zitten, maar op deze manier natuurlijk niet als er nooit een les genomen wordt of er zo weinig stabiliteit is.
Verder uiteraard geen kosten aan verbonden, flexibele dagen mogelijk en alleen de stal uitmesten als je er bent.
Op zich niet heel heftig toch?