Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
3heathcliff5 schreef:Leuke advertentie. Ik zou daar wel op reageren om kennis met je te maken. Helaas zit ik net niet in de buurt en is de mijne voorlopig nog te jong om mee te rijden.
Momenteel rij ik ook nog paarden bij. Allen zonder bijdrage en ook in de Randstad. Geen absolute toppers, maar wel uiteenlopende types die netjes mee kunnen draaien in de basissport. Mocht en zou met alle paarden die ik bijrijd of heb gereden wedstrijden starten. Ik ben blij met de paardjes en de eigenaren blij met de extra vrije tijd, de wetenschap dat hun lieveling goed verzorgd/gereden wordt en er altijd een beroep op me gedaan kan worden. Dus ja, het is mogelijk zonder bijdrage in de Randstad. Als ik over een paar jaar zelf op zoek ga, ben ik ook van de gesloten beurs.
Daphara schreef:Vraagje voor de bijrijders die geen (vaste) bijdrage hoeven te betalen:
Bekostig je wel eens wat voor je bijrijpaard? Wat vinden jullie “normaal” in het geval dat de eigenaar geen bijdrage vraagt?
Ik heb als bijrijder nooit een vaste bijdrage hoeven te betalen, maar vanuit mezelf heb ik het altijd heel normaal gevonden om andere dingen te betalen. Bijvoorbeeld de hoefsmid tussendoor eens, het zo nu en dan vervangen van verbruiksgoederen, zoals bijvoorbeeld hoefvet, glans/antiklitspray, shampoo, zoutsteen, een keer hier en daar het extra krachtvoer of supplement die het paard nodig had. Maar ook spul wat zo nu en dan aan vervanging toe was, zoals een vliegen deken of halster.
Ben ik nou altijd zo gek geweest om dat te doen, of vinden meer bijrijders dat redelijk normaal?
Daphara schreef:Vraagje voor de bijrijders die geen (vaste) bijdrage hoeven te betalen:
Bekostig je wel eens wat voor je bijrijpaard? Wat vinden jullie “normaal” in het geval dat de eigenaar geen bijdrage vraagt?
Ik heb als bijrijder nooit een vaste bijdrage hoeven te betalen, maar vanuit mezelf heb ik het altijd heel normaal gevonden om andere dingen te betalen. Bijvoorbeeld de hoefsmid tussendoor eens, het zo nu en dan vervangen van verbruiksgoederen, zoals bijvoorbeeld hoefvet, glans/antiklitspray, shampoo, zoutsteen, een keer hier en daar het extra krachtvoer of supplement die het paard nodig had. Maar ook spul wat zo nu en dan aan vervanging toe was, zoals een vliegen deken of halster.
Ben ik nou altijd zo gek geweest om dat te doen, of vinden meer bijrijders dat redelijk normaal?
xRaisin schreef:Persoonlijk vind ik dat onuitgesproken (of niet concrete) verwachtingen alleen maar kunnen teleurstellen. Super lief als een bijrijder zelf aanbied iets te betalen, maar ik zou het niet verwachten. Dan liever gewoon een vaste bijdrage afspreken.
Alja schreef:xRaisin schreef:Persoonlijk vind ik dat onuitgesproken (of niet concrete) verwachtingen alleen maar kunnen teleurstellen. Super lief als een bijrijder zelf aanbied iets te betalen, maar ik zou het niet verwachten. Dan liever gewoon een vaste bijdrage afspreken.
Dat is idd ook duidelijkheid waar ik ook van hou