Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:49

Oh ik had die foto's helemaal gemist Daphara, geweldig!

Ik ga weer op zoek naar een nieuw bijrijdpaard :+ :+ dus ik hoopte dat sommigen van jullie even mee wilden kijken. Ik zit in regio Leiden. Heb al een briefje opgehangen maar ik wil ook nog graag op een fb-groep adverteren. Ik vroeg me af of de advertentie een beetje aantrekkelijk is. Ik wilde ook wel heel eerlijk zijn, want ik zou nu graag een echt goede match vinden.
Ook zou ik graag een mening willen hebben over bijdragen: ik heb gezegd: bijdrage afhankelijk van paard en mogelijkheden. Ik wil best bijdragen, maar vaak komt het erop neer dat je het paard traint terwijl je zelf betaalt en dat na een paar maanden het paard weer weg is. Zijn er andere manieren om dat te voorkomen? Ik doe daarom het liefst een bijdrage in de vorm van lessen, of als ik ook daadwerkelijk veel van het paard kan leren en/of heel veel vrijheid krijg. Is dat realistisch?

Dag allemaal,

Omdat mijn vorige bijrijdpaard verkocht is en ik de paarden erg mis en ben ik weer op zoek naar een leuk nieuw paard om mee aan de slag te gaan.

Wie ben ik? Ik heb jaren eigen paarden gehad en daarnaast nog allerlei soorten paarden bijgereden, van net zadelmak tot ZZ-licht. Mijn eigen merrie heb ik vroeger opgeleid van net zadelmak tot M met winst, maar daarna moest ik haar vanwege mijn studie helaas verkopen en ik heb nooit meer de kans gehad om verder te gaan in het wedstrijdrijden (wat ik wel erg jammer vind want ik vind het leuk). Ik ben 1.78 lang (met lange benen) en weeg 55 kilo. Ik heb een stille hand en heb oog voor loswerken, soepelheid etc.

Waar ben ik naar op zoek: Ik ben op zoek naar een leuk paard waar ik gemiddeld zo’n 2x per week lekker dressuurmatig mee aan de slag kan en dat ik aandacht kan geven. Omdat ik altijd graag wil blijven leren en verbeteren zou ik graag les kunnen nemen met het paard. Als wedstrijden tot de mogelijkheden behoren zou ik dat helemaal geweldig vinden, maar het is geen vereiste.

Wat kun je van mij verwachten: een ervaren bijrijdster met hart voor je paard en die zuinig is op je spullen. Uiteraard zijn de klusjes die erbij horen ook geen probleem. Ik ben serieus en betrouwbaar en alles is te overleggen: je kunt me ook altijd vragen eens een keer extra te komen als je het zelf te druk hebt. Ik werk in het onderwijs, dus buiten de schoolvakanties ben ik behoorlijk flexibel. In de schoolvakanties zal ik af en toe weg zijn. Bijdrage is afhankelijk van paard en mogelijkheden.

Denk je dat we een goede match kunnen zijn? Stuur dan gerust een berichtje! Je kunt me appen (...) of mailen (...).

Plus nog twee foto's erbij.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 31-12-22 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:53

Ziet er uit als een fijne en duidelijke advertentie.
Ook dat je erbij vermeld dat er onder andere ;) daar en daar ervaring met jou is ;) dat zou ik zelf weg laten maar dat is persoonlijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:55

Oh ja, goeie, dat stond er nog van het briefje op de stal waar ik daadwerkelijk had gereden! Die kennen die instructeurs natuurlijk. Ik haal het nog even weg!

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:36

Leuke advertentie. Ik zou daar wel op reageren om kennis met je te maken. Helaas zit ik net niet in de buurt en is de mijne voorlopig nog te jong om mee te rijden.

Momenteel rij ik ook nog paarden bij. Allen zonder bijdrage en ook in de Randstad. Geen absolute toppers, maar wel uiteenlopende types die netjes mee kunnen draaien in de basissport. Mocht en zou met alle paarden die ik bijrijd of heb gereden wedstrijden starten. Ik ben blij met de paardjes en de eigenaren blij met de extra vrije tijd, de wetenschap dat hun lieveling goed verzorgd/gereden wordt en er altijd een beroep op me gedaan kan worden. Dus ja, het is mogelijk zonder bijdrage in de Randstad. Als ik over een paar jaar zelf op zoek ga, ben ik ook van de gesloten beurs.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:49

3heathcliff5 schreef:
Leuke advertentie. Ik zou daar wel op reageren om kennis met je te maken. Helaas zit ik net niet in de buurt en is de mijne voorlopig nog te jong om mee te rijden.

Momenteel rij ik ook nog paarden bij. Allen zonder bijdrage en ook in de Randstad. Geen absolute toppers, maar wel uiteenlopende types die netjes mee kunnen draaien in de basissport. Mocht en zou met alle paarden die ik bijrijd of heb gereden wedstrijden starten. Ik ben blij met de paardjes en de eigenaren blij met de extra vrije tijd, de wetenschap dat hun lieveling goed verzorgd/gereden wordt en er altijd een beroep op me gedaan kan worden. Dus ja, het is mogelijk zonder bijdrage in de Randstad. Als ik over een paar jaar zelf op zoek ga, ben ik ook van de gesloten beurs.

Klinkt ideaal. Gelukkig had ik ook meestal gesloten beurs. Laatste paard niet, maar achteraf voelde dat uit balans.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:52

Sheran, wanneer verhuis je terug naar Deventer?
:P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:51

:D
Als ik ooit weer terug zou komen dan komt er sowieso een eigen denk ik <3

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:00

Bedankt voor het meekijken!
Ik heb echt MEGA VEEL reacties :wow:

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 03:35

Vraagje voor de bijrijders die geen (vaste) bijdrage hoeven te betalen:

Bekostig je wel eens wat voor je bijrijpaard? Wat vinden jullie “normaal” in het geval dat de eigenaar geen bijdrage vraagt?

Ik heb als bijrijder nooit een vaste bijdrage hoeven te betalen, maar vanuit mezelf heb ik het altijd heel normaal gevonden om andere dingen te betalen. Bijvoorbeeld de hoefsmid tussendoor eens, het zo nu en dan vervangen van verbruiksgoederen, zoals bijvoorbeeld hoefvet, glans/antiklitspray, shampoo, zoutsteen, een keer hier en daar het extra krachtvoer of supplement die het paard nodig had. Maar ook spul wat zo nu en dan aan vervanging toe was, zoals een vliegen deken of halster.

Ben ik nou altijd zo gek geweest om dat te doen, of vinden meer bijrijders dat redelijk normaal?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 07:01

Gek vind ik je als paardeneigenaar niet hoor. Juist een heel mooi gebaar richting de eigenaar dat je het waardeert. Ik vraag zelf ook nooit iets qua geld en als iemand dan zegt ik betaal deze keer de smid dan zou ik dat super meedenkend vinden en dan scoort de bijrijder bonuspunten.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 08:06

Daphara schreef:

Bekostig je wel eens wat voor je bijrijpaard? Wat vinden jullie “normaal” in het geval dat de eigenaar geen bijdrage vraagt?

Ik heb als bijrijder nooit een vaste bijdrage hoeven te betalen, maar vanuit mezelf heb ik het altijd heel normaal gevonden om andere dingen te betalen. Bijvoorbeeld de hoefsmid tussendoor eens, het zo nu en dan vervangen van verbruiksgoederen, zoals bijvoorbeeld hoefvet, glans/antiklitspray, shampoo, zoutsteen, een keer hier en daar het extra krachtvoer of supplement die het paard nodig had. Maar ook spul wat zo nu en dan aan vervanging toe was, zoals een vliegen deken of halster.

Ben ik nou altijd zo gek geweest om dat te doen, of vinden meer bijrijders dat redelijk normaal?

Ik kocht alles wat tijdens mijn dagen opraakte of stuk ging. Borstels, halsters, hoevenvet, vliegenspray enz. Voer haalde de eigenaresse altijd zelf bij een boertje naast haar huis, dus dat was wat lastiger.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 08:12

Daphara schreef:

Ik betaal geen vaste bijdrage en doe dit inderdaad ook, af en toe een hoefsmid betalen of als er iets aan betaald moest worden voorstellen om het bedrag te delen. Maar ik denk niet dat er verwacht kan worden dat alle bijrijders dat zomaar doen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 08:51

Mijn bijrijder betaalt niet en koopt ook niet per se spullen bij, maar doet wel spontaan heel wat klusjes zonder dat ik het vraag. Ze hoeft hier niets te doen, maar mest toch regelmatig eens een stal of de track uit of vet de materialen in. Altijd fijn als je ‘s avonds net even wat minder werk hebt :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 08:56

Ik hou niet van grijze gebieden omdat verwachtingen van mensen heel erg uit elkaar kunnen liggen en je dan struggels kunt krijgen.

Ik betaal liever of laat liever maandelijks betalen omdat het dan gewoon duidelijk is voor iedereen

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:22

Natuurlijk koop ik als niet betalende bijrijder wel eens wat voor een bijrijdpaard (rij er nu toevallig meerdere). Shoppen voor een paard is ook leuk als bijrijder. Maar niks te geks. Meestal in de categorie zak snoep of fijne borstel. Dan moet ik er echt op staan dat het niet terugbetaald wordt.

Ook wel duurdere spullen aangeschaft, maar die blijven van mezelf en zijn in gezamenlijk gebruik. Zo zijn er bijvoorbeeld spullen in gebruik, die ik eigenlijk alvast heb aangeschaft voor wanneer mijn eigen paard uit de opfok komt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:31

Ik denk dat om het te verwachten niet handig is.
Maar zou wel aangeven als ik zelf eigenaar was en een bijrijder zou bijv een mooi haltster gekocht hebben dat ik dat zeer waardeer en wie weet vind de bijrijder het leuk om dan vaker iets mee te nemen.

Als je toch een bijdrage verwacht dan is het meest fair om hier afspraken over te maken zoals een vaste maandelijkse bijdrage of juist afspreken dat de bijrijder bepaalde spullen als vet of supplementen aan vult.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:20

Ik heb als bijrijder die geen bijdrage betaalde nauwelijks spullen gekocht. De eigenaren hadden zelf sterk een voorkeur voor bepaalde spullen en ik wilde ook niet dat ze zich dan bezwaard voelden als ze liever de door hun gekochte spullen gebruikten. Ik heb wel eens een speciaal pad voor onder het zadel gekocht en springschoenen als ik die kon vinden in xxl. Ik had wel op eigen kosten privé les en als ze met vakantie gingen nam ik vrij zodat ik de paarden kon verzorgen/ rijden.
Mijn bijrijder betaalt een bijdrage omdat hij dat zelf graag wil en dat is hartstikke lief. Van mij hoeft t niet, ik vind het veel belangrijker dat hij af en toe een keertje extra komt als ik druk ben. Hij is heel handig dus repareert wel eens in en om stal, superfijn maar allemaal is het extra. Ik ben blij als ik op iemand terug kan vallen en goed is met m’n paard…dat is onbetaalbaar imo!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:11

Persoonlijk vind ik dat onuitgesproken (of niet concrete) verwachtingen alleen maar kunnen teleurstellen. Super lief als een bijrijder zelf aanbied iets te betalen, maar ik zou het niet verwachten. Dan liever gewoon een vaste bijdrage afspreken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:49

Een vaste bijdrage is imo ook handiger en duidelijker. Daarom was de vraag ook over de bijrijders die geen bijdragen hoeven te betalen. Hoe zien zij dit en wat is voor hun “normaal”.

Ik ben het als bijrijder altijd normaal gevonden, maar merk om mij heen dat er hier en daar een andere kijk op is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:53

Zelfs als betalende bijrijder kocht ik wel eens iets als een halster. Of ik nam fruit mee. Ook wel eens een neusriem gekocht die bij mij afbrak. Had toen de eigenaar gebeld dat die afgebroken was of het goed was dat ik even langs de winkel kon gaan en hem dan gelijk kon vervangen. Dat was prima. Ik heb ook wel eens een singel bontje zelf gemaakt met de naaimachine. Vonden ze ook helemaal leuk. Ik vind het dus niet gek dat de bijrijder ook eens iets mee brengt hoor.

Alleen je kunt het niet verwachten als je dit niet afspreekt dus als je dan een bijrijder hebt die dat niet doet. Moet dat ook goed zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:59

xRaisin schreef:
Persoonlijk vind ik dat onuitgesproken (of niet concrete) verwachtingen alleen maar kunnen teleurstellen. Super lief als een bijrijder zelf aanbied iets te betalen, maar ik zou het niet verwachten. Dan liever gewoon een vaste bijdrage afspreken.

Dat is idd ook duidelijkheid waar ik ook van hou :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:17

Alja schreef:
xRaisin schreef:

Dat is idd ook duidelijkheid waar ik ook van hou :)

Het gaat er dus niet om wat verwacht wordt, verwachtingen moet je gewoon tussen bijrijder en eigenaar afspreken en dat ligt vast.
Mijn vraag is aan de bijrijders waar dus geen verwachting in een vorm van een bijdrage wordt gevraagd. Wat vinden zij?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:01

Ik kocht wel eens een halster. En ook mijn bijrijdsters deden/doen dat wel eens. Of een zak wortels ofzo.
Ik verwacht niks, geen verplichtingen. Leuk als ze het doen, ook helemaal prima als dat niet zo is. Maar goed, ik sta doe het zelf, dus ben veel blijer als er een keer poep wordt geschept of gevoerd of hooinetten gevuld of water gehaald. Of juist iets met de paarden wordt gedaan als ik er niet aan toe kom :+
Mijn huidige bijrijdster voert altijd en neemt dan altijd wat lekkers voor door het voer mee. Onze jongste verzorgster helpt mee met de klusjes en neemt af en toe wat snoepjes mee om ze te verwennen.

En nu ik een longontsteking heb, staan ze ook allemaal klaar om ervoor te zorgen dat ik niet naar stal hoef en de paarden niks te kort komen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 17:56

Even een schopje;

Ik ben in Loenen (op de veluwe) op zoek naar iemand die op regelmatige basis mee wil gaan wandelen met mijn 2 ijslanders. Eentje ben ik aan het beleren, dus op den duur kan er ook gereden worden.
De ponys staan dus in Loenen, aan de rand van het bos. Ik zoek iemand van 18+ vanwege 1 behoorlijk lompe boer, iemand met wat paardenervaring en eigen vervoer. Bijbehorende klusjes horen er uiteraard ook bij..

Afbeelding

Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:37

Een klein schopje!

Helaas gaat, na bijna 4 fijne jaren, mijn vaste bijrijdster stoppen ivm tijdsgebrek door studie.

Ik zoek dan ook weer iemand voor 3 dagen in de week (sws op zaterdag) voor mijn grote ruin.

Dit is in Friesland (meer info per pb). Zijn er nog mensen die een leuk rijpaard zoeken? :)

(Wel 18+, met een bijdrage. Maar dan is er een heleboel mogelijk!)

Afbeelding