Hoe nu verder?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:43

Daar ga ik allemaal niet aan beginnen. Ik heb eigenlijk helemaal geen verzorgster nodig omdat ik voldoende tijd heb om mijn beide pony's dagelijks aandacht en beweging te geven en te verzorgen. Dat zij een paar keer komt is voor mij gezellig, maar het is niet zo dat zij mij werk uit handen neemt door te komen. Als ik iemand zou moeten regelen om met haar te gaan wandelen, kost mij dit weer extra tijd/moeite en dan krijg ik er nog niets voor terug. Dit naast het feit dat ik hier niet eens iemand voor durf te vragen.

Omdat ik uit ervaring weet hoe moeilijk het is om een verzorgpony te vinden, mocht zij van mij af en toe komen om mij te helpen met verzorgen. Dat dat 'af en toe' inmiddels 3-4x per week is geworden, is ook nog niet het grootste probleem, maar dat zij mag komen helpen betekent niet dat ik alles op z'n kop ga zetten om ervoor te zorgen dat zij kan wandelen. Het moet voor mij óók leuk blijven.

Als ik haar echt nodig had omdat ik zelf niet genoeg tijd heb om mijn pony's aandacht te geven, is het een heel ander verhaal, maar dit is niet aan de orde. Misschien klink ik nu heel bot, maar zij kost mij eigenlijk alleen maar tijd en ik krijg er zelf niets voor terug, dus zie ik ook niet in waarom ik dan een ander moet regelen zodat zij kan gaan wandelen.

Op dit moment heb ik besloten om de komende week in ieder geval alleen zelf met mijn pony aan het werk te gaan en weer even wat dingen duidelijk te maken voor haar. Daarna zal ik dit meisje wat meer bij de trainingen gaan betrekken in de hoop dat het uiteindelijk beter zal gaan.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 19:47

Misschien leuk voor de volgers:

Na toch nog wat getwijfeld te hebben, heb ik besloten om dit meisje 1 á 2 keer in de week 'les' te gaan geven in de hoop dat het beter gaat werken. Vandaag was ze er weer even en heb ik dit ook aan haar uitgelegd en ze vond het zelf ook een erg leuk idee, dus maar meteen van start gegaan. Het ging natuurlijk nog lang niet perfect, maar ze begint al wat zelfverzekerder tegenover mijn pony te staan en het wandelen ging echt al stukken beter, dus ik ben ook erg tevreden. :)

eclair98

Berichten: 11608
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:54

Ook een goede oplossing!

Hutcherson

Berichten: 7476
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:22

Hahaha, dat zinnetje: ik wil geen verwijt maken naar het meisje... maar je denkt wel dat zij de reden is dat je pony zo doet.

Tja, lijkt me duidelijk dat pony niet correct wordt gecorrigeerd en meisje niet van plan is om strenger op te gaan treden. Vind het wel leuk zo.

Ze ziet niet in dat zoiets gevaarlijk kan zijn.
Dusja, dan zou ik kiezen voor je pony en iemand zoeken die wel een pony kan corrigeren.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 08:15

Daarmee bedoel ik meer dat zij er niets aan kan doen omdat ze 'pas' zeven is en het misschien gewoon onervarenheid is, maar daar ben ik wel mee akkoord gegaan toen ze het vroeg, dus in die zin wil ik nu achteraf geen verwijten naar haar gaan maken op het gebied van haar onervarenheid, maar zij is wel de reden dat mijn pony zo doet inderdaad.

Ik moet zeggen dat ik er maandag nog helemaal van overtuigd was om dit meisje te laten komen, maar nu hoorde ik dat ze gisteren ook is geweest zonder dat ik er was en ze weet dat ze dan alleen mag poetsen. Nu hoorde ik dus dat ze heeft geprobeerd om met mijn pony aan het werk te gaan, maar dat de pony dus opstandig werd en toen heeft ze hem maar los gelaten. :roll:

Met dit soort dingen ben ik dus gewoon totaal niet blij en ik ga haar dat vandaag ook even vertellen als ik haar zie. Aan het begin hebben we de afspraak gemaakt dat ze alleen mocht komen als ik er was, dat is al versoepeld naar dat ze mag poetsen omdat ik mijn pony vertrouw en het idee had dat ze geen gekke dingen zou gaan doen en nu hoor ik dus gisteren dat ze met mijn pony aan het werk wilde gaan (zonder mij of het andere meisje dat op stal staat) en dan geeft ze d'r ook nog d'r zin als ze zich opstandig gedraagt. -:(-

Op dit moment heb ik wel echt besloten dat ik voor mijn pony ga kiezen en dat zij kan blijven, maar dan moet ze wel naar me luisteren en zich aan de afspraken houden, gebeurt dit niet dat is het wat mij betreft einde oefening. Mijn pony was gisteren ook echt uit haar doen...