Wat moet ik doen? Verzorgpony wordt verpest...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Francien_

Wat moet ik doen? Verzorgpony wordt verpest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:09

Wat moet ik doen? Gisteren kwam ik erachter dat er ook nog andere kinderen op Mickey rijden. Van de eigenaar mag iedereen er op rijden... Dit was het zusje van de vriendin van zijn kleindochter en haar vriendinnetje. Dat ene meisje was denk wel 1.65! En ook best wel stevig. En dat andere meisje iets kleiner. En ze hadden ook nog nooit les gehad. Ze wisten niet eens hoe ze de hoeven moesten krabben en opzadelen. Dus dat had ik gedaan. Toen ging ik ze wat begeleiden enzo. Maar ze liepen de hele tijd te wiebelen, trekken, schoppen. Mijn moeder reed er vandaag langs en zag ze weer 'rijden'. Ik denk dat als ik iets tegen de eigenaar zeg dat hij me dan wegstuurd. Ik verzorg Mickey nu al twee jaar en hij is echt mijn maatje, mijn alles. Ik heb hem zelf ingereden hij reageerde altijd super goed. Ik heb veel met hem mee gemaakt. Hoefontsteking twee maanden elke dag gestapt. Ik heb niks te zeggen eigenlijk. Mijn hart breekt...

Annelies200

Re: Wat moet ik doen? Verzorgpony wordt verpest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:14

ik zou het gewoon tegen de eigenaar rustig zeggen. Gewoon je mening geven. Want zo zit je alleen maar met je handen in het haar en is het (denk ik) ook niet fijn voor je verzorgpony.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:15

Ja ik denk dat ik dat doe. Mickeys welzijn is het belangrijkste.

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:24

Dat is idd heel vervelend, ik heb er ook erge last van gehad, de eigenaar kijkt er niet naar om maar er zitten wel van die grote kinderen op..
ik was toen heel boos en had al mijn spullen mee naar huis genomen, zodat ze geen zadel en hoofdstel meer hadden. Duivel

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 16:40

Het zadel en hoofdstel is van de eigenaar. Verder heb ik mijn dekje, halsters, singel enzo al thuis liggen. want soms gebruike nzijn kleinkinderen die zonder te vragen en leggen ze het goor terug.. En als ik dan een keer he thoofdstel mee naar huis neem om in te vetten wordt de eigenaar kwaad op mij.

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:58

Francien_ schreef:
En als ik dan een keer he thoofdstel mee naar huis neem om in te vetten wordt de eigenaar kwaad op mij.

Is het wel een aardige eigenaar? hoe oud is ze?

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:06

red je pony! stap naar de eigenaar toe! open dr ogen! kan je dr niet overnemen?

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:51

Het is een hij. En hij is denk ik wel 60 ofzo. Hij heeft ook geen verstand van paarden. Ik denk nie tdat hij hem wil verkopen. Hij noemt een halster een tuig Scheve mond En hij laat ook de hoefsmid nooit op tijd komen. Ik moet hem er altijd aan herinneren. En dan is het al te laat eigenlijk en komt de hoefsmid pas twee daarna...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:05

Meid. ga even met hem praten, niet op een aanvallende manier. maar zeg dat je echt belangrijk vindt dat hij gezond blijft. en je liever niet wil dat mensen zo met zijn pony omgaan!

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:07

Zeg dat het meisje tegroot is. Dat het niet goed voor een pony is om grote, onervaren kinderen op hun rug te krijgen. Dat de pony daar heel van last van kan hebben.
Maar anders leer je ze om hoeven te krabben, op te zadelen, stil te zitten. En vertel je het meisje dat tegroot is dat de pony daar ziek van word?
Maar hoe groot is Mickey? en hoe zwaar de meisjes? Een shet van bijv 1.07 die stevig is ( zoiets heb ik ook) kan af en toe best iemand van 165 op zich hebben. tot een kilo of 55( bij stevige shetten van ruim boven de meter)..
sterkte ermee..

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 19:09

Hij is 95 cm. Vrij stevig. maar ze komen onder zijn knietjes met korte beugels...

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:37

ga na de eigenaar, vertel dat dit niet goed is voor de pony, als dat niet luk help dan die kinderen met zo min mogelijk verpesten van je pony, leer ze alles wat ze moeten weten en vertel ze dat ze niet goed bezig zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:02

PP --> VP.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:32

Het klinkt eerlijk gezegd alsof je deze manier van verzorgen (voor een eigenaar die totaal de dienst uitmaakt en iedereen er maar oplaat) een beetje ontgroeid bent zelf. De eigenaar staat volledig in zijn recht om te (laten) doen met de pony wat hij wil, dus is het geen optie om eens verder te gaan zien naar een ander verzorgpaard waar je wat meer gerespecteerd wordt?

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 22:26

Ik heb daar ook al veel over nagedacht. Maar bij het idee hem bijna nooit meer te zien krijg ik al tranen in mijn ogen. Ik ben zo aan hem gehecht...

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:29

Ik weet wat je voelt, die van mij ging nooit naar de hoefsmid, en als ik daar wat van zij zij ze : ga maar veel over de weg draven! Alsof je daar wat mee opschiet,en het is nog slecht ook Verdrietig

Zo'n oude man is vaak heel chaggarijnig en snapt er niks van, maar er toch mee praten levert het meeste op. Het is heel moeilijk te begrijpen omdat het voelt als je eigen pony!

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 14:34

Ja idd. Het voelt voor mij ook echt als mijn paardje die ik moet beschermen. Alleen het is zo moeilijk omdat te zeggen. Ik denk dat ik iemand meeneem.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:34

Ik ga er morgen naar toe met een goede vriendin, dan ga ik het zeggen.

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 19:42

Urielle schreef:
Het klinkt eerlijk gezegd alsof je deze manier van verzorgen (voor een eigenaar die totaal de dienst uitmaakt en iedereen er maar oplaat) een beetje ontgroeid bent zelf. De eigenaar staat volledig in zijn recht om te (laten) doen met de pony wat hij wil, dus is het geen optie om eens verder te gaan zien naar een ander verzorgpaard waar je wat meer gerespecteerd wordt?

Mijn moeder belde net en ik mag misschien een haflinger van haar collega verzorgen Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:52

hartstikke fijn! IN je hart is gelukkig altijd plaats voor meer dan een paard Lachen

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:47

En je shet dan? Of ga je ze alletwee verzorgen? (niet aanvallend bedoelt) Knipoog

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:11

Ik zou rustig naar die baas toe gaan, niet aanvallend en dan zeggen dat dat paardje ook echt alles voor jou betekend. Maar als je die haflinger krijgt, dan kan je iets minder naar dat paardje toe gaan. Maar ik zou er wel voor zorgen dat hij goed word behandeld Ja

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:07

Annelies200 schreef:
En je shet dan? Of ga je ze alletwee verzorgen? (niet aanvallend bedoelt) Knipoog

Nee ik ga stoppen met Mickey.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:13

Erg jammer dat het zo gaat Ach gut als ik zo de foto's in je profiel bekijk van jou en Mickey, snap ik echt dat je het heel moeilijk vind.

Misschien toch de goede keuze, ik ben benieuwd wat de eigenaar ervan zegd. Ik hoop dat je veel plezier gaat beleven met de haflinger Knipoog

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:25

van mickey was ik nog afgevallen hea francien en jij in de modder Tong uitsteken Tong uitsteken maar we banketstaaf dat t so moet gaan