Hoe vind je snel een verzorgpony/paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emmalady

Berichten: 16
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Sneek

Hoe vind je snel een verzorgpony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 11:30

Tip 1:
Plaats een advertentie op Marktplaats. Als je een paar foto's erbij doet, van jezelf op een paard, desnoods een filmpje op youtube, van jij die paardrijd. Dan is het al snel aantrekkelijk. Een goede titel helpt. Zet je niveau erbij, zet erbij in welke omgeving je woont, zodat je niet ineens naar brabant moet als je in friesland woont bijv. Rijd je KNHS of FNRS. Meld dat welke disciplines je doet en op welk niveau. Als je FNRS rijd is het handig om te zeggen bij welk f-proefje je bent. F8 is B-dressuur en F12 is L1- drsssuur. F20 is M1-dressuur. C3 is B springen voor D pony's en is ongeveer 70-80cm. C4 is L springen voor D pony's 80-90cm.

Tip 2: Als je iemand kent die een pony/paard heeft maar er ietsje te weinig tijd voor heeft, stap er op af: 'Heee hoi. Zoek je ook nog een bijrijder voor je pony/paard?"

Ik heb door tip 2 mijn verzorgpony, en nu rijd ik ook andere paarden door voor mensen omdat ik durf te vragen Gewoon doen en anders moet je gewoon in de omgeving rond gaan kijken. Vaak staan er ook advertenties op marktplaats, daar bieden ze gewoon verzorgpony's aan!

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Hoe vind je snel een verzorgpony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:34

Goeie tips :D

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:18

De tweede tip vind ik niet zo'n goede tip. Ik kreeg laatst ook twee meisjes op het erf die zo binnen kwamen vallen met "hallo mevrouw, zoekt u nog verzorgers"? Ik vind dat wel erg met de deur in huis vallen en geen beleefde manier van vragen (laat staan beginnen met "hee, hoi"). Ik denk dat er echt maar héél weinig paardeneigenaren zijn die als je het zo vraagt tegen een wildvreemd iemand zeggen 'ja natuurlijk mag je mijn paard verzorgen'.

Stel je dus eerst even voor, zeg wat je naam is, hoe oud je bent, of je in de buurt woont. Vertel dat je veel van pony's houdt, wat je er zo leuk aan vindt, whatever. Zorg in elk geval dat de eigenaar van de paarden iets over jou te weten komt, probeer een beetje een 'klik' te vinden. Daarná kun je dan zeggen dat je het paard van diegene al vaker hebt gezien en dat het je erg leuk lijkt om er wat mee te doen en of dat wellicht zou mogen. :)

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:37

Het is ook handig dat als je bij onbekenden aan de deur gaat vragen, waar pony's/paarden naast het huis staan, of ze wel van die mensen zijn :D. Zo vaak gehad dat ik vroeg om pony's te verzorgen vroeger en dat ik als antwoord kreeg "Die zijn niet van mij, die zijn van de andere buren enzovoort." Anders steek je straks een heel verhaal af zonder dat ze paarden hebben.

Plus, ga niet alleen, ga altijd met zijn twee en wees voorzichtig met in huis stappen, dat moet je niet zomaar 1.2.3 doen. Laat ook duidelijk aan je ouders weten dat je in die omgeving verzorgpaarden gaat zoeken. Je weet immers maar nooit.