Langs de deuren.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shannonnekke

Langs de deuren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 13:09

Ik ben van plan om dit weekend of in de aankomende vakantie een verzorgpaard in de buurt te zoeken. Dat wil ik doen om hier in de buurt rond te fietsen en kijken waar paarden staan en dan aan te bellen. Maar hoe kom ik nou goed over?

Ik zoek graag een verzorgpaard in de buurt van Deventer. Maar ik ben wel soms een beetje verlegen tegenover onbekende mensen, maar ik wil niet zo over komen. Tijden geleden heb ik het met m'n vriendin gedaan, langs de deuren. Dat was niet erg een succes, maar toen waren we ook nog wel jong. Ik ga het binnenkort alleen doen, alleen hoe doe ik dat.

Hebben jullie tips of ervaring daarmee. Hoe zijn jullie aan een verzorgpaard of pony gekomen?

Waren jullie ook zo verlegen of vonden jullie het spannend om te vragen?
Ik zou graag snel reacties willen. Misschien heb ik er vandaag ook wel wat aan.
Ik zou het erg graag willen...

alvast bedankt!!

Fammiie_x

Re: Langs de deuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 14:18

Hoe ik aan mijn verzorgpony's ben gekomen heb ik nu net verteld in het miepjes topic Knipoog
Maar wat je ook kan doen is op marktplaats.nl of speurders.nl gaan kijken of er misschien verzorgpaarden bij jou in de buurt aangeboden staat

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 14:26

Doe ik al heel vaak Knipoog Maar dan is het meestal in Lettele of bathmen alleen ik woon helemaal aan de andere kant van Deventer... Daarom ga ik ook rondkijken, misschien daarvoor tips?

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 14:27

eerlijk zijn serieus overkomen ehmm... tja be yourself..
zelf ben ik er via internet aan gekomen

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 16:50

Nog meer tips?

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 18:18

Ik vind het persoonlyk een beetje vreemd om langs de deuren te gaan terwijl je niet eens zeker weet of die mensne met paarden beelden wel paarden hebben ..

xx

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 18:21

Ik wouw juist kijken waar paarden bijv. in de wei staan. Dan dichtbijzijnde huis te vragen of het hun paarden zijn en als dat zo is te vragen... En zo niet vraag ik van wie dan de paarden zijn.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 20:29

Langs de deuren gaan kan je sowieso denk ik beter niet alleen doen, je weet maar nooit bij welke gekken je aanbelt.
Het zou wel heel toevallig zijn als de mensen bij wie jij aanbelt, toevallig ook een bijrijder zoeken. Maar goed, het zou kunnen. Wees maar gewoon jezelf, als jou dit een goede manier lijkt dan moet je het proberen.. Lachen
Je kan, als de mensen zeggen dat ze je niet nodig hebben, ook eventueel vragen of ze dan misschien iemand kennen die wel een bijrijder zoekt! Want mensen met paarden kennen natuurlijk mensen met paarden Pling

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 09:05

Als je echt kans wil maken zou ik zeker alleen gaan.
Als ik namelijk 'vriendinnetjes' aan de deur krijg ben ik er gelijk klaar mee. Ik wil geen mensen op het erf die voor de gezelligheid komen, maar mensen die voor de paarden komen Knipoog .

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:08

LDRD schreef:
Als ik namelijk 'vriendinnetjes' aan de deur krijg ben ik er gelijk klaar mee. Ik wil geen mensen op het erf die voor de gezelligheid komen, maar mensen die voor de paarden komen Knipoog .

Ja, maar dat 'vriendinnetje' kan toch ook bij de fietsen wachten ofzo? Helemaal alleen gaan is toch gevaarlijk.. Lachen

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:38

soms hangen er van die kaartjes bij de supermarkt, dat mensen iemand zoeken. daar heb ik al 2x een paardje gevonden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:00

Vogeltje90 schreef:
LDRD schreef:

Ja, maar dat 'vriendinnetje' kan toch ook bij de fietsen wachten ofzo? Helemaal alleen gaan is toch gevaarlijk.. Lachen

De wereld bestaat niet alleen uit boemannen hoor

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 15:16

Cavaliere schreef:
soms hangen er van die kaartjes bij de supermarkt, dat mensen iemand zoeken. daar heb ik al 2x een paardje gevonden.

Bij de AH? Nergens te vinden Verdrietig

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:51

LDRD schreef:
Vogeltje90 schreef:

De wereld bestaat niet alleen uit boemannen hoor

Nee, maar ook niet alleen uit lieverdjes Bloos
Niet banketstaaf bedoeld hoor.. Ik zeg niet dat ze meteen een huis in getrokken wordt ofzo. Maar de meeste paarden staan toch in een buitengebied en je kan niet voorzichtig genoeg zijn toch!
Maar deze discussie is denk ik n beetje off topic Tong uitsteken

liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:17

Ik ken dit probleem! Ik was niet verlegen ofzo, maar ik wou het gewoon niet gelijk oog in oog, en nie tgelijk TÉ persoonlijk vragen. Ik heb het dus via brieven gedaan. Wel beetje in de buurt mensen die ik misschien van gezicht of van de buurt ken. Want er lopen genoeg vreemde mensen rond! Ik had gewoon een officiële brief gemaakt Zo als dit ongeveer;

Hallo,

Ik ben (je naam + Achternaam) ben (leeftijd)jaar oud En ben opzoek naar een bijrijd/verzorig paard en/of pony. Ik heb (aantal jaren rijervaring) rijervaring en heb op (naam van een manege waar je op gereden heb) gereden. Ik heb ook al eerder bijrijd/verzorig paarden/pony's gehad (als dat zo is, moet je ook ff duidelijk uit leggen hoe die waren, hoelang je ze gedaan heb en redenen waardoor je bent gestopt! mensen willen altijd genoeg informatie over je!)
Wat ik zoek? Dat is een bijrijdpaard(of pony net wat jij zoekt). Ik kan (aantal dagen in de week dat je kan) dagen, (en vertel wat je onder bijrijden/verzorigen verstaat zoals; Poetsen, buitenrijden(als dat mogenlijk is), dresuur, springen, lessen enzovoort!! want jij dan ook maar in je hoofd hebt.) En ook vertellen waar tot toe je allemaal in staat bent, of je een bijdrage wilt betalen ja of nee, enzovoort!

Najaa, dit is dus een tip van mij aan jou! ik had een stuk of 7 brieven gedaan en kreeg 4 reacties! dus bij mij was het een geslaagde actie! Knipoog Maar pas wel op bij wie je het doet hé! Lachen

SUCCES!!

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:42

Als je langs de deuren gaat, is het misschien slim om eerst eens te vragen of je die pony/paard eens mag poetsen.. als dat mag komt de rest meestal vanzelf wel Knipoog .
Misschien is het nog beter om een advertentie te zetten hier op bokt, of op marktplaats ofzo met daarin wat info over jezelf, je ervaring enzo.
Ik zou er trouwens niet in zetten dat je wil rijden ofzo, dan komt het meestal zo over van; het gaat me alleen om het rijden.. Als dat mag dan hoor je het later vanzelf wel denk ik Knipoog
In ieder geval succes! Lachen

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:01

jOyss schreef:
Als je langs de deuren gaat, is het misschien slim om eerst eens te vragen of je die pony/paard eens mag poetsen.. als dat mag komt de rest meestal vanzelf wel Knipoog .
Misschien is het nog beter om een advertentie te zetten hier op bokt, of op marktplaats ofzo met daarin wat info over jezelf, je ervaring enzo.
Ik zou er trouwens niet in zetten dat je wil rijden ofzo, dan komt het meestal zo over van; het gaat me alleen om het rijden.. Als dat mag dan hoor je het later vanzelf wel denk ik Knipoog
In ieder geval succes! Lachen

Maar dan moet ze het wel leuk vinden om alleen te poetsen.
Hoe vaak ik geen verzorgsters gehad heb die zeiden dat ze niet hoefden te rijden, maar uiteindelijk ermee stopten omdat dit niet kon .
Anders moet ze dat niet zeggen.

Ik zou het trouwens als eigenaar niet leuk vinden als onbekenden steeds aan mijn deur kwamen voor verzorgpony's.
Dat van die brieven hierboven is denk ik voor beide partijen een betere manier Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:12

Misschien is het een idee om eens bij een pensionstal in de buurt langs te gaan, je netjes voor te stellen aan de stalhouder, en daar te vragen of hij/zij wat voor je weet, of dat je er misschien een briefje op mag hangen.

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 21:05

Wel een goed idee over die brief.. ik zou het onthouden. Ik ga dan misschien wel in de vakantie aan de gang!!
Dit topic zou toch nog niet uit het oog verliezen Tong uitsteken
bedankt!
Maar liz, woon je dan ook in een grote stad? Ik woon in Deventer en dat is toch wel een grote stad. Midden in de stad kan je toch geen paard vinden Tong uitsteken Ik had in gedachten richting Olst.
Ik zal kijken wat ik allemaal met jullie reacties kan doen Knipoog

liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:12

Shannonnekke schreef:
Wel een goed idee over die brief.. ik zou het onthouden. Ik ga dan misschien wel in de vakantie aan de gang!!
Dit topic zou toch nog niet uit het oog verliezen Tong uitsteken
bedankt!
Maar liz, woon je dan ook in een grote stad? Ik woon in Deventer en dat is toch wel een grote stad. Midden in de stad kan je toch geen paard vinden Tong uitsteken Ik had in gedachten richting Olst.
Ik zal kijken wat ik allemaal met jullie reacties kan doen Knipoog

Hahaha! nee, ik woon in een dorpje:P maar 't kan een idee zijn !:)

succes!

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 21:14

Dankje Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:51

Ik heb het 1x gedaan toen ik wat jonger was en dat was wel een succes en mocht meteen komen rijden en verzorgen. Ik zou het nu alleen niet snel meer doen.

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:22

das fijn Knipoog

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:43

Wauw, vind het super dat er nog meiden zijn die gewoon langs de deuren gaan om te vragen !
Wees gewoon jezelf! Bedenk van te voren wat je wilt zeggen en dan komt alles wel goed! Succes

xx_Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:01

ik ben een tijdje ook door allerlei dorpen heen gefietst, en grevraagd, kreeg veel scheve gezichten, ook niks opgeleverd, toen heb ik gewoon overal advertenties geplaats, en gezocht, je kunt ook gewoon iedereen die je kent, bijv. van een bepaalde stal of manege of iemand nog wat hulp nodig heeft, briefjes bij de supermarkt op hangen, opties genoeg.
succes Lachen