Sylke en ik op wedstrijd en behendigheid

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Sylke en ik op wedstrijd en behendigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:30

Ook ik heb meegedaan aan de wedstrijd in Velden, ook de recreatie ronde. Ik heb een A proef gereden.
Ik zelf vond het erg lekker gaan. Thuis loopt ze wel vaak wat ronder, maar dat ze dit op wedstrijd niet deed is niet zo raar, ik ben dan veel meer gespannen. Ook het echt netjes losrijden vind ik dan moeilijk, ik weet niet waarom, ik laat haar minder werken, ik stap en draaf haar wel altijd lekker los, maar noujah ik laat haar niet echt werken, ben meer met het ontspannen (van oa mezelf Tong uitsteken) bezig. We hadden 198 punten
Ook hebben we meegedaan aan de behendigheid proef
Afbeelding
het inrijden
Afbeelding
en in de proef
Afbeelding
Afbeelding
hier is ze aan het zakken naar gestrekte hals
ik heb mn beugels korter als normaal omdat ik anders altijd een bontje op mijn zadel heb, deze had ik net voor het starten afgedaan (was ik vergeten dat dat niet zo hoort, ik moet het nog leren Lachen ) doordat ik hoger zit met dat bontje zijn mn beugels normaal wel goed op maat.
Afbeelding
ook het hals strekken, wat heel moeilijk is Tong uitsteken
Afbeelding
hier valt ze helemaal uit elkaar
Afbeelding
Afbeelding
ik had het in de proef niet in de gaten, op deze foto lijkt het heel erg of ze haar hoofd kantelt, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dit een moment opname is of dat dit vaker gebeurt, volgens mij niet
Afbeelding
met de behendigheid, hier heb ik een lepel met een knikker in mn mond, vond het best eng, je zal maar vallen met een lepel in je mond.
Afbeelding
bijna het parcour rond
Afbeelding
met een blinddoek (en vidar op de achtergrond)

Kom maar op met de verbeter punten!

Evelyne79

Re: Sylke en ik op wedstrijd en behendigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:17

Ziet er leuk uit, puur uit nieuwsgierigheid, waarom deed jij eigenlijk een A proef en geen B proef?
Ik vond Sylke een erge schattige tinker ( zo'n kleintje tegenover dat bakbeest wat ik rijd)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 19:42

ja sylke is wel echt klein he tegen over die andere.

dit was ons 2de wedstrijdje, en we kunnen echt helemaal geen galop. het is echt verschrikkelijk, we trainen ons kapot, ze doet echt haar best, maar die galop die lukt gewoon niet. als ze er al in zit is het de verkeerde, en als we eindelijk eens in de goede zitten is het net een half rondje. Ook ben ik het helemaal niet gewend de wedstrijden, dus vond dit heel fijn om het eens te proberen Lachen

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:44

hihi, herkenbaar, Devon vindt de galop ook nog moeilijk, ook wij zijn daar druk mee aan het oefenen. zeker de bochten door heeft hij nog moeite mee.
Volgend jaar weer van de partij?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 19:47

volgend jaar met sylke zeker weer, was erg leuk! (vooral de behendigheid!)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:48

Erg herkenbaar, dat de galop zo moeilijk gaat. Kun je anders in het bos oefenen? dat heeft bij mij iig geholpen. Ook korte stukken galoperen helpt.. Als ze erin zit, rij dan niet langer dan 1 volte (als dat al lukt Knipoog ) probeer eerst lange zijdes mee te pakken.
Verder denk ik dat je haar best wat ronder kan proberen te rijden, heb je les met haar? Ze drukt nu namelijk erg haar rug weg en het loopt voor haar en jou fijner als ze meer nageeflijk komt Lachen

Succes!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:48

Hé Sylke ITP at Work Haha!

Idd zoals je al zegt heb ik haar al mooier nagefelijk enzo zien lopen Ja, maarja da's soms best lastig met wedstrijdspanning enzo Ach gut en zou aankomende tijd eens vragen of iemand van de zijkant meekijkt om idd te kijken of dat kantelen een momentopname is of dat ze dat toch vaker doet want dat is natuurlijk niet de bedoeling Ach gut ... Maar kan trouwens ook van de spanning komen Knipoog

Jammer dat de galop nog steeds niet zo gaat Scheve mond, maar in de onderlinge B zie je ze vaak genoeg ook verkeerd gaan, maar als je het maar netjes opvangt en opnieuw probeert dan heeft dat vaak nieteens zo HEEL veel invloed op de rest vd proef Knipoog (zijn ook maar paar onderdelen) Dus vind dat je het best een keertje kan proberen Ja
en idd wat de rest zegt niet te snel op volte 1st maar eens op rechte stukken in goede galop galopperen rest komt wel!! succes met oefenen !!

De behendigheid ziet er ook erg leuk uit Cool

Zo te zien heb je veel plezier gehad! Op naar de volgende keer Cool en hoe vaker je op wedstrijd komt hoe makkelijker het op wedstrijd ook zo gaat als thuis Knipoog

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:36

dankje voor de tips!
nagefelijk rijden gaat echt steeds beter, zeker als ik les heb, het is niet zo dat als ik opstap ze meteen netjes rond komt, maar halverwegen de les is ze helemaal los en ontspannen en loopt ze heel netjes aan de teugel, haar onderhand er helemaal onder en drukt ze haar rug niet meer weg.
de galop gaat in het bos wel goed, en in de bak steeds beter, ik kan op de ene hand al een heel eind komen, maar echt te hard en de andere hand is nog moeilijker.
volgende keer ben ik van plan om eens een B proef te proberen, (wil misschien kijken of ze op Olympic weer een winter competitie hebben)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:37

Ziet er leuk uit hoor, zo te zien hebben jullie je prima vermaakt