Macho mee op kamp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Macho mee op kamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 10:49

Hooi Haha!

Afgelopen week heb ik Macho meegenomen naar kamp Hippago. Ik verzorg hem nu 1.5 jaar. Het is een ruintje van 12 jaar, zonder stamboek. Ik vermoed dat het een new forest iets is. Thuis hebben wij geen bak dus eigelijk hebben we alleen maar recreatief gereden. Ik heb ook al een jaar geen les meer gehad. Ik vond zelf dat het heel erg goed ging op kamp voor een pony die al 2 jaar niet in een bak is gereden. Deze winter en de winter ervoor is Macho ook ziek geweest. Nu ziet hij er weer op en top uit en voelt zich ook erg goed.

Even ter vergelijking:
Dit was afgelopen winter toen het zelfs al de goede kant met hem op ging. (ik zit daar trouwens niet op hem)
Afbeelding

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Instappen
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Corelli

Re: Macho mee op kamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:22

Het is al een hele verbetering, maar het valt me op dat je pony nog erg op de voorhand loopt..Door veel overgangen te rijden, maak je de achterhand actiever, waardoor hij zijn achterhand beter onder zijn massa gaat zetten en hij van de voorhand af komt Lachen
Op foto 5 heb je je teugels te lang en je handen te hoog, let hier op! Verder mogen je tenen nog iets naar binnen en heb je, naar mijn idee, je binnenbeen wel erg naar achter met wijken!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 11:28

Bedankt voor het commentaar!

Op zich valt het mee hoe erg hij op de voorhand loopt, het klopt wel dat hij niet zo erg actief is. Verder spoort hij wel heel erg goed. Ik trek mijn binnenbeen erg op mede omdat ik toch net iets te groot voor m ben. En dat ik mijn benen afsteek, klopt ook, en daar probeer ik ook aan te werken Knipoog

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:38

Wat een knapperd om te zien. Op de eerste foto is hij nog wat magertjes, maar op de andere lijkt hij soms wat aan de dikke kant. Nou ik ben blij voor je dat hij er bovenop gekomen is.
Vind wel dat je nog aan je houding moet gaan werken. Op bijna elke foto zit je scheef. Probeer je bovenlichaam stil te houden en met je heupen mee te bewegen, maar niet te hinderen. Maak je been lang, ( ik vind het te lang zijn voor hem nog wel meevallen hoor) en trek je heup niet in met het wijken.
Op foto 6 zit je teveel naar achteren, en te gespannen.
Verder vind ik je pony ook veel op de voorhand. Misschien lijkt dat niet zo in het echie, maar op de foto's is het wel. Nu is overgangen rijden ook goed om je pony actief te krijgen voor zit en been, en hij zal meer met zijn achterhand gaan doen, dus 2 vliegen in 1 klap zeg ik maar. veel succes.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:03

Haha dankje !

Ik weet dat ik erg veel naar rechts zit. Al is het aan het einde van de week al minder geworden Knipoog Hij zelf is ook vrij scheef, en ik laat me daar nogal snel in mee gaan. Ik heb er deze week erg aan gewerkt om op 2 zitknobbels te zitten en niet alleen op mijn rechter. Met het te lang zijn bedoel ik dat ik neit echt veel onder mij voel. Als ik ope en paard zit, dan zit ik echt en voel ik echt wat onder mijn benen iztten, bij macho heb ik dat niet echt dus dat vidn ik lastig. maar ik zal er aan werken Knipoog

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:09

Ha Maartje, Wat is het paardenwereldtje toch klein!

Je zult het ongetwijfeld heerlijk hebben gehad op Hippago?

Als ik de foto zie heb ik het idee dat hij wat activiteit mist, klopt dat?
Blijft recht op je paard zitten en niet scheef Knipoog

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:11

Haha ja he! Nee was heel leuk op Hippago idd, beetje jammer dat het niet mooi weer was. Hij mist inderdaad wat activiteit, vandaar ook de sporen en de zweep Gaaaap En dzanan heeft me al vaak genoeg gewezen op mijn eigen scheefheid haha Tong uitsteken