Reggae & Ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jettaaa

Reggae & Ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 21:26

Hallo allemaal,

ik ben hier nieuw op Bokt. Mijn naam is Colette en ik woon in Sittard(Limburg). Ik lease Reggae sinds 3 maanden voor de helft van de week en kan dan 3 dagen doen alsof hij van mij is. De rest van de dagen loopt hij gewoon in de manegelessen. Het is een draver die ongeveer 13 jaar is. Ik heb hier al veel topics bekeken en het leek me wel leerzaam om ook eens een @ work topic te maken. Vriendinnetje meegenomen naar Reggae, en die heeft foto's gemaakt.

Dit is de eerste keer dat ik foto's van mezelf op een paard zie, dus nu kan ik zien waar ik aan moet werken.

Ik ben eigenlijk alleen maar bezig met (schijn)overgangen en mijn houding/zit. Toen ik Reggae net leaste liep hij zo erg op de voorhand dat hij om de paar passen struikelde. Door de overgangen gebeurt dat nu niet meer.

Ook was mijn houding in het begin echt verschrikkelijk. Ik zat letterlijk met mijn handen tegen mijn buik en had geen vriendelijke hand. Ik ben dus op mijn houding gaan letten en om op mijn zit te leren rijden, rij ik ongeveer 1 dag per week met een halstertje(zonder teugelcontact).

Waar we verder ook aan werken is het aan het been zijn. Op de foto´s is te zien dat ik mijn hakken optrek en hiermee been geef. Hier probeer ik op te oefenen, maar dit vergeet ik nog wel eens. Wel wil ik hier in de toekomst hard aan werken. Ook moet ik mijn tenen naar binnen draaien.

Verder heb ik nog een probleem met mijn houding. Als ik mijn handen op de goede plaats hou(boven de schoft dus), ga ik voorover zitten. Het lukt me dan gewoon niet om rechtop te zitten. Als ik dan een keer rechtop zit heb ik mijn handen weer veel te kort bij me, dus als iemand hier tips voor heeft?

Genoeg verteld, hier de foto´s en een filmpje.

Afbeelding
Ik moest even iets goed doen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Niet zo mooi

Afbeelding

Afbeelding
Mijn houding is hier verschrikkelijk, maar Reggae loopt wel mooi

Afbeelding
Poging tot stilstaan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgensmij richting halsstrekken?

http://s455.photobucket.com/albums/qq277/cletjee/?action=view&current=CLIP0649.flv

Laten jullie een berichtje achter? Doei!

Jelsahh

Re: Reggae & Ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:35

Mooi beestje!! Leuke kleur.
Op het rijden zou ik zeggen dat je je paardje niet zo lang mag laten. Maar dat zelf je ook wel weten. en zelf goed "achter uit" gaan zitten. Maar dat zal je zelf ook al wel weten;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:06

Ik denk dat je problemen met je handhouding en het voorover gaan zitten komen omdat je hem van voor te los laat, je moet de teugels echt veel korter nemen. Ook door je verkeerde beenhouding kun je voorover gaan zitten. Ik zie op de foto's dat je je knie naar buiten draait waardoor je kapstokjes krijgt. Je tenen moeten iets naar binnen wijzen en je (uitgedrukte) hakken moeten op 1 lijn komen te liggen met je heup. Misschien je beugels 1 of 2 gaatjes langer doen, of een paar keer zonder beugels oefenen. Dit maakt het makkelijker om een juiste beenhouding aan te nemen en met je kuit te drijven. Succes samen!

kinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:09

leuk paard!!
alleen moet je zelf wat meer achter over zitten verder ziet het er goed uit!!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:20

Ziet er in ieder geval wél ontspannen uit!
Maar nog even een paar tips, wat al veel kan uitmaken voor je gehele houding:
- denk dat het "dopje" van je cap naar de hemel moet wijzen.
- hou je kin ten alle tijde omhoog, dan blijf je vanzelf ook rechter op zitten
dan gaan je benen ook niet automatisch mee naar achteren
- lukt het om je beugels nog een gaatje langer te maken?
- en wat hierboven beschreven werd: teugels korter maken

Ik herken je "problemen" goed. Heb er zelf ook veel last van Bloos
Hoor vaak dezelfde dingen in de les, maar dan kan ik ze thuis voor mijzelf
ook makkelijk in mijn hoofd herhalen Haha!
Succes met je leuke paardje!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:45

ziet er erg leuk en ontspannen uit!
Bijna op elke foto vind ik dat je je teugels wel erg lang hebt..
succes ermee! Haha!

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:56

Is dit manege Katsbek?

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 15:34

Jelsahh schreef:
Mooi beestje!! Leuke kleur.
Op het rijden zou ik zeggen dat je je paardje niet zo lang mag laten. Maar dat zelf je ook wel weten. en zelf goed "achter uit" gaan zitten. Maar dat zal je zelf ook al wel weten;)

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik laat Reggae bewust wat langer omdat ik mijn handen nog niet goed stil kan houden. Ik heb het idee dat ik hem minder in zijn mond stoor als ik de teugels langer laat. In het begin reed ik met een nog langere teugel, maar nu ben ik gelijdelijk aan bezig met het korter pakken van de teugels, maar je hebt helemaal gelijk.

Mirjam79 schreef:
Ziet er in ieder geval wél ontspannen uit!
Maar nog even een paar tips, wat al veel kan uitmaken voor je gehele houding:
- denk dat het "dopje" van je cap naar de hemel moet wijzen.
- hou je kin ten alle tijde omhoog, dan blijf je vanzelf ook rechter op zitten
dan gaan je benen ook niet automatisch mee naar achteren
- lukt het om je beugels nog een gaatje langer te maken?
- en wat hierboven beschreven werd: teugels korter maken

Ik herken je "problemen" goed. Heb er zelf ook veel last van
Hoor vaak dezelfde dingen in de les, maar dan kan ik ze thuis voor mijzelf
ook makkelijk in mijn hoofd herhalen

Dat zijn wel handige tips. Hiermee kan ik een hele tijd werken. Beugels langer moet ik eigenlijk ook, maar ik heb het gevoel dat ik dan niet kan blijven zitten.(het is trouwens een springzadel, dus daarbij is het nog wat moeilijker om met langere beugels te rijden). Ik ben trouwens blij dat je het ontspannen uit vindt zien, eerst was ik namelijk helemaal niet vriendelijk met mijn handen Bloos

SusanH schreef:
Ik denk dat je problemen met je handhouding en het voorover gaan zitten komen omdat je hem van voor te los laat, je moet de teugels echt veel korter nemen. Ook door je verkeerde beenhouding kun je voorover gaan zitten. Ik zie op de foto's dat je je knie naar buiten draait waardoor je kapstokjes krijgt. Je tenen moeten iets naar binnen wijzen en je (uitgedrukte) hakken moeten op 1 lijn komen te liggen met je heup. Misschien je beugels 1 of 2 gaatjes langer doen, of een paar keer zonder beugels oefenen. Dit maakt het makkelijker om een juiste beenhouding aan te nemen en met je kuit te drijven. Succes samen!

Ook jij hebt weer helemaal gelijk. Het gekke is dat ik met beugels ook totaal niet kan doorzitten, mijn been naar achter gaat, en mijn tenen naar buiten draaien. Als ik mijn beugels uitdoe, kan ik opeens wel rechtop en met een goede beenhouding rijden. Dus als je tips hebt om het gemakkelijker te maken met beugels, hoor ik die graag.

@ juksz: Dat is manege Katsbek ja. Kom je er ook wel eens?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:36

Niet meer,heb er jaaaaaren geleden gewerkt(oef..ik word oud.. Haha! )