ik ben hier nieuw op Bokt. Mijn naam is Colette en ik woon in Sittard(Limburg). Ik lease Reggae sinds 3 maanden voor de helft van de week en kan dan 3 dagen doen alsof hij van mij is. De rest van de dagen loopt hij gewoon in de manegelessen. Het is een draver die ongeveer 13 jaar is. Ik heb hier al veel topics bekeken en het leek me wel leerzaam om ook eens een @ work topic te maken. Vriendinnetje meegenomen naar Reggae, en die heeft foto's gemaakt.
Dit is de eerste keer dat ik foto's van mezelf op een paard zie, dus nu kan ik zien waar ik aan moet werken.
Ik ben eigenlijk alleen maar bezig met (schijn)overgangen en mijn houding/zit. Toen ik Reggae net leaste liep hij zo erg op de voorhand dat hij om de paar passen struikelde. Door de overgangen gebeurt dat nu niet meer.
Ook was mijn houding in het begin echt verschrikkelijk. Ik zat letterlijk met mijn handen tegen mijn buik en had geen vriendelijke hand. Ik ben dus op mijn houding gaan letten en om op mijn zit te leren rijden, rij ik ongeveer 1 dag per week met een halstertje(zonder teugelcontact).
Waar we verder ook aan werken is het aan het been zijn. Op de foto´s is te zien dat ik mijn hakken optrek en hiermee been geef. Hier probeer ik op te oefenen, maar dit vergeet ik nog wel eens. Wel wil ik hier in de toekomst hard aan werken. Ook moet ik mijn tenen naar binnen draaien.
Verder heb ik nog een probleem met mijn houding. Als ik mijn handen op de goede plaats hou(boven de schoft dus), ga ik voorover zitten. Het lukt me dan gewoon niet om rechtop te zitten. Als ik dan een keer rechtop zit heb ik mijn handen weer veel te kort bij me, dus als iemand hier tips voor heeft?
Genoeg verteld, hier de foto´s en een filmpje.

Ik moest even iets goed doen..

Niet zo mooi

Mijn houding is hier verschrikkelijk, maar Reggae loopt wel mooi

Poging tot stilstaan?

Volgensmij richting halsstrekken?
http://s455.photobucket.com/albums/qq277/cletjee/?action=view¤t=CLIP0649.flv
Laten jullie een berichtje achter?