Visent-Shadow op dressuurdebuut in 't zinderend hete Berghem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Visent-Shadow op dressuurdebuut in 't zinderend hete Berghem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 19:02

Zoals de meesten van jullie wel zullen weten heb ik Vies nu bijna een half jaar (sinds maart) en voor mijn instructeursdiploma moet ik nog wat winstpunten bij elkaar sprokkelen. Ik heb Vies eindelijk zover, dus vandaag was de grote primeur!

Thuis heb ik hem meestal netjes voor elkaar. Hij is wat traag van aard, dus dat is het grootste euvel als we thuis trainen. Ook de galop is nog niet bevestigd, maar verder kan ik hem in elke gang of overgang nagevelijk rijden en netjes laten verruimen. Helaas was dat vandaag niet het geval Clown We kwamen veel te laat op het terein van de manege mede omdat ze geen ruimte hadden voor onze vrachtwagen. Toen ik net tien minuten op Visent zat werd ik al geroepen dat ik aan de beurt was. Twee ruiters voor mij waren niet aanwezig, dus ik mocht nog eens 10 min. eerder opdraven ook nog Wow!
Vies was binnen lekker te rijden (losrijden was binnen) maar buiten was alles spannend en eng. Hij moest alles zien en wilde eigenlijk al stilstaan bij het binnenkomen van de ring. Uiteindelijk heb ik hem toch zover gekregen, maar de proef verliep niet echt soepel. Hij was vaak tegen de hand, ik kreeg hem niet de hoeken door (enge hekjes!) en hij viel gigantisch over de buitenschouder weg.

Al met al toch nog 173 punten bij elkaar weten te halen. Geen winstpunt, maar voor de eerste keer toch nog netjes.

Hier de foto's, binnen is van het losrijden

Vies vraagt zich af of hij wel goed op de foto komt
1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding

We hebben ons net voorgesteld en beginnen aan ons eerste rondje.
WAAAAAAH! ENG! Aldus Vies Huilen van het lachen
5. Afbeelding
6. Afbeelding

Begonnen, middendraf op de diagonaal denk ik
7. Afbeelding

Tegen de hand bij het omstellen bij de gebroken lijn.
8. Afbeelding
9. Afbeelding

Mooi nagevelijk en met de aandacht bij mij in de galop. Clown
10. Afbeelding
11. Afbeelding

Klaar!
12. Afbeelding

Omdat ik de proef vond tegenvallen heb ik nog heel even in de binnenbak gereden.
Daar ging het uiteraard meteen wel goed Clown
13. Afbeelding

Knap paard
14. Afbeelding

En de beloning, wat uiteraard heeft ook hij gewoon zijn best gedaan OK dan!
Vies op de foto met geweldige groom en voorlezer Irma trouwens. Bedankt he!
15. Afbeelding

Mocht je het echt heel erg leuk vinden om onderbouwend commentaar te geven, kijk dan ook eens bij mijn vorige topics (zie profiel) of bij de rest van de foto's --> http://www.mijnalbum.nl/Album=AFVG3XBX

Anoniem

Re: Visent-Shadow op dressuurdebuut in 't zinderend hete Berghem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:31

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag 1 topic per week openen Lachen