Pierrot [Haflinger] en ik @ Dressuurles.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Pierrot [Haflinger] en ik @ Dressuurles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 19:04

Niveau: Recreatief / B dressuur.

Pierrot is een 15 jarige haflinger en is ruim 10 jaar manege pony geweest. Hij is nu ruim een jaar in mijn bezit.
De laatste 3 maanden zaten Pierrot en ik nogal in een dip en ging het totaal niet lekker met rijden (lag 3 maanden geleden ook van hem af met als resultaat een zware hersenschudding en een zwaar gekneusd stuitje), Het was alweer 7 weken geleden dat we onze eerste les hadden gehad, en we hebben toen stukje voor stukje het vertrouwen weer teruggevonden en trainen nu zo'n 4 á 5x per weerk dressuur gericht.
Verder maken we af en toe een sprongetje of gaan we buiten een ommetje wandelen.

Vandaag was het dus weer tijd voor een les.
Eerst heeft mijn instructrishe gekeken hoe het rijden nu ging in het verschil met 7 weken geleden en toen is ze op basis daar van les gaan geven.
Pierrot kan soms erg dwars uit de hoek komen en dan moet ik soms echt het lef bij elkaar rapen om hem aan te durven pakken.
Ook hebben we de gallop vandaag goed onder handen genomen, Pierrot heeft namelijk nog best wel eens wat moeite met de gallop en dan ook zeker om er goed in te blijven of om goed aan te springen.
Verder zijn we hard aan mijn houding aan het sleutelen, ik moet soms meer ontspannen zitten en ben bezig met mijn beenhouding.
Mijn handhouding gaat al wat vooruit maar ook daar zijn we nog hard mee aan het werk.
Verder vind Pierrot het ook erg moeilijk om een balans te vinden tussen voorwaarts en keihard onder me vandaan lopen, hier zijn we vandaag ook hard mee aan het werk gegaan en dat ging aan het einde van de les al super lekker Haha! .

Bij deze zal ik ook meteen de toelichting op de Thiedemann geven, Pierrot is een pony met een erg sterke nek, op een gegeven moment pakte hij constand het bit vast, zette zijn nek omhoog vast en denderde door alles en iedereen wat aanwezig was in de bak heen.
Aangezien ik niet naar een slofteugel (heb ik gewoonweg zelf niet genoeg ervaring mee/voor) en ook niet naar een scherper bit (rij hem nu op een dubbelgebroken trensje) wou gaan rijden probeerde ik dit.
Het werk gewoonwegn super! De thiedemann hangt heel los maar zodra hij zijn bit vast wilt pakken krijgt hij net de minimale corectie waardoor hij weer los laat.

Het was weer een hele leerzame les en volgende week of de week er op ben ik weer van plan om privéles met hem te nemen Haha! .
(de foto's staan niet geheel op volgorde)

[1]
Als eerste een indicatie hoe we 7 weken geleden gingen.
Afbeelding

[2]
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C7I83H4D.jpg

[3] En vandaag, eerst voor mijzelf rijden.
Afbeelding

[4]Lekker actief achterbeen.
Afbeelding

[5] Op de volte
Afbeelding

[6]Heerlijk moment, Los van voor en actief van achter.
Afbeelding

[7]Van hand veranderen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZSSZWRW.jpg

[8]Stappen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N8PIT6W6.jpg

[9] Afwenden richting lange zijde.
Afbeelding

[10]Nogmaals een fijn moment van ons, hij plaatst goed zijn achterbeen er onder en loopt niet in mijn handen te "hangen"
Afbeelding

[11] Volte
Afbeelding

[12] Halthouden en aandacht vragen
Afbeelding

[13]
Afbeelding

[14] Gallop, Ik hou mijn handen overduidelijk te hoog en ben hier ook hard mee aan het werk.
Wel galloppeerd pierrot hier actief door, hier heeft hij tot op heden zeer veel moeite mee gehad.
Afbeelding

[15]Idem dito.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TMF8JGSP.jpg

[16] Ik onthoofd maar wel ontspannen in de draf en mijn voeten ook eens redelijk normaal.
Afbeelding

[17] Zijn lekkere bekkie Vingers aflikken
Afbeelding

[18] en weer moe maar voldaan uitstappen.
Afbeelding

[19] Meneer nat van het zweet? Bloos valt best mee toch Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

[20] Zo was zijn dekje, nooit geweten dat daar ook schuim op kon komen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZCT43H3E.jpg

Bedankt voor het kijken en tips zijn welkom Lachen !

marlies85

Re: Pierrot [Haflinger] en ik @ Dressuurles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:13

Het gaat er steeds beter uitzien en ik blijf pier echt een lekker dier vinden!

Wat mij heel erg op valt zijn jouw pianohandjes.Foto 5 geeft heel duidelijk een voorbeeld van hoe het niet moet Knipoog

Probeer je hand en je arm wat meer te ontspannen en zorg voor een lichte buiging in je elleboog.Maar je geeft zelf al aan dat er aan gewerkt wordt

Verder..mijn complimenten dat jullie zo vooruit gaan!
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 29-08-08 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:15

Jullie zijn zeker vooruit gegaan. Dus ik zo zeggen zo Doorgaan.

en idd net wat je zegt je handen mogen idd bij de galop wat naar beneden. En probeer je tenen wat meer naar binnen te draaien. Maar daarzelf heb ik ook heel veel moeite mee.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:56

Netjes hoor! Probeer je benen in de galop op zijn plek te houden! En wat ligt er in je bak? Komt het door de foto's dat het zo apart lijkt? Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:41

dat legt ze toch uit in haar post casanova?(edit: ik zie dat TS me voor is met de uitleg)

probeer je handen rechtop te houden,en hou je armen ontspannen in een knik,als ze zo recht zijn kan je niet genoeg meegeven.

pierrot is een leuke haf,succes met je privelessen.
ik rij met mijn fjordje ook privelessen sinds een aantal maanden,en dat gaat echt wel fijn vooruit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 22:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips Lachen

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 07:48

Het ziet er netjes uit Ja
Commentaar wat al gegeven is ga ik niet nog een keer herhalen Knipoog

Ik krijg wel het idee dat je onbedoelt met je sporen loopt te prikken omdat je je benen niet stil genoeg houd.
vooral on de galop.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:11

Bedankt voor de tips en reacties Lachen

@ Zack, juist doordat ik mijn benen afsteek prik ik niet Knipoog , als ik hem onbedoeld zou zitten prikken zou ik dat op 2 manieren merken, 1. is Pierrot die keihard gaat bokken en 2. is een schreeuwende instructishe Knipoog

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:27

calice schreef:
Bedankt voor de tips en reacties Lachen

@ Zack, juist doordat ik mijn benen afsteek prik ik niet Knipoog , als ik hem onbedoeld zou zitten prikken zou ik dat op 2 manieren merken, 1. is Pierrot die keihard gaat bokken en 2. is een schreeuwende instructishe Knipoog

Hahaha, zou een goede les voor mij zijn: hoe leer ik mijn benen stil te houden (rij daarom niet met sporen).

Ik vind het er goed uitzien, de galopfoto zit je ook mooi rechtop, lijkt wel of je er veel werk aan hebt om de galop te krijgen, houden. Klopt dit voor je gevoel of zit dat in de foto. Iig mijn complimenten.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:41

ziet er al stuk beter uit dan paar weken geleden !
probeer zelf indd nog wat aan je houding te werken , en dan gaat het zeker goed komen !

pierrot is trouwens ook een knapperd Haha!