Nu ze durft te ontspannen en dat met 2 vingers in haar neus doet ben ik met mijn instructrice begonnen aan het meer activeren van haar achterhand. Vera is een groot paard van 1.78 en is eigenlijk nooit bij elkaar gereden. Dit is dan ook erg moeilijk voor haar en voor mij. Veer trekt dan ook haar hele trucendoos open om er onderuit te komen. Ik vind het zelf erg moeilijk om haar aanleuning meer op mijn benen te rijden en niet telkens probeer op te lossen met de hand. Ik merk wel dat ze erg fijn reageert op een stille en rustige hand dus het wachten tot bij mij de klik echt valt.
Ik moet vooral erg oppassen dat ik mijn buitenbeen erbij blijf houden. Vooral linksom vergeet ik haar te begrenzen waarop zij mijn buitenteugel vastpakt als steun. Dit is makkelijk op te lossen door mijn been er beter bij te houden, maar dat is ook weer een kwartje dat nog steeds aan het vallen is…
We rijden op B/ L1 niveau.
Losrijden, Veer ziet dat de paarden naar buiten gaan dus was erg interessant. Dit proberen op te lossen met buiging en voldoende been

Even op de andere hand om weer de aandacht te krijgen

Ik onthoofd, maar paard loopt fijn. Mijn houding verder bagger….

Dit vind ik een erg fijn beeld geven.

Weer de andere hand op en natuurlijk weer loeren. Ze wordt dan heel sterk en ik mag het alleen oplossen met me been en licht kneden. Zoals te zien is houdt ik mijn been eraf. Dat is echt iets waar ik op moet letten. Op deze manier geef ik haar het idee dat het inderdaad eng is.

Een paar meter verder, dan heb ik mijn been erbij gehaald en dan is ze weer heel braaf.

Mag wat actiever.

Beide zeer geconcentreerd:

Braaf paard!

Weer de andere hand op, Veer mag meer door de hals en kaak, maar over de benen valt er niet te klagen.

Hier is duidelijk mijn begrenzingsprobleem te zien. Dan maak ik het mezelf ook nog moeilijker door teveel buiging te vragen

Mag ook meer door de kaak.

En Veer is klaar

Ik weet dat ze meer door de kaak moet buigen. Ze heeft haar klieren precies achter de kaak zitten waardoor het inbuigen pijnlijk is. Deze klieren moeten losser worden zodat ze beter kan buigen. Toch vind ik dat ze erg goed haar best doet en heb niks te klagen.
Vorige topic paar maanden terug, hier was ik nog erg bezig met het ontspannen
[HAW] Vera, mijn eigen paard!!! @ work
Verder weet ik dat mijn houding slecht is. Ik moet mijn hakken meer uitdrukken en rechterop zitten. Vandaag was ik zo bezig met haar naar voren rijden dat ik er amper aan dacht. Maar ik weet dat het een probleem is.