3jarige Welsh Cob Tjalling @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

3jarige Welsh Cob Tjalling @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:33

Hoi
vandaag heb ik Tjalling gereden en het ging naar mijn gevoel best lekker Lachen

Ons niveau: eigenlijk geen niveau hij word aangereden (ik heb begeleiding maar ik rijd niet altijd met begeleiding ) we werken aan de galop maar dat doen we echt niet vaak aangezien hij eigenlijk nog niet zoveel kracht heeft Lachen

Problemen nu: vooral de ontspanning Lachen

Mijn dekje ligt soms raar dat komt omdat ik als ik opzadel het dekje altijd naar alle kanten trek en wring tot dat het naar mijn zin ligt Knipoog

Ik wil graag tips en opbouwende commentaar dit kan ik wel gebruiken als je me begint af te kraken oid dan ga ik hier gewoon niet reageren negatief zijn màg maar er zal wel ergens (?) iéts zijn waar je ook positief over kan zijn denk ik dan..

Verbeterpunten aan mijn houding:
*zelf niet voorover vallen
*handen rechtop houden
*tenen naar binnen
*hakken uitdrukken
*knik in elleboog
*rechtop zitten (rugprobleem!)

vorige topic:
[HAW] 3jarige Welsh Cob ruin

oja ik trek soms hele vreemde gezichten als ik rijd ROFL
en foto's staan niet op volgorde Knipoog
Afbeelding
stappen

Afbeelding
lekker draven`
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
galopje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
deze foto is niet vandaag, toen was hij beetje uhh pittig Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
Afbeelding
Lovers ik en mijn lieverdje Haha!
Afbeelding
ROFL

Hou het lief! Haha!

Groetjes
Leen & Tjalling

tantethee

Re: 3jarige Welsh Cob Tjalling @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:35

ziet er al goed uit, lekker ontspannen.. gewoon lekker dooroefenen

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:37

Ik vind tjalling steeds meer paard worden.
Kijk wat vrolijker paardrijden is leuk.
Je zit al wel beter rechtop hoor.
goed op je kont blijven zitten want in galop schiet je zo te zien wat omhoog.. verder ziet het er al onstapnnender uit dan de vorige keer
ga zo door.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:38

Ziet er vriendelijk uit hoor! Probeer veel overgangen te rijden, hier wordt ie sterker van in de achterhand!

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:38

ziet er indd zoals nameless al zei lekker ontspannen uit , je eigen punten geef je ook al aan dus die hoef ik niet te herhalen hihi, door oefenen en jullie komen er wel nog heel veel plezier

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:39

leuke foto's punten noem je zelf al op.
nog veel plezier Haha! met gekke tjallinggg Lovers

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:41

Je paardje moet nog veel constanter worden, maar daar is hij natuurlijk nog jong voor. Probeer er een beetje aan te zitten, te laten zien dat jij wel bepaalt of het hard gaat of niet. Heb je les? Ik denk trouwens dat je martingaal op deze manier echt geen nut heeft, op geen een van de foto's ( en je paard doet toch regelmatig zijn hoofd omhoog) werkt de martingaal in. En het is wel een hoop extra tuig op een klein beestje, dus misschien dat je de martingaal volgende keer beter weg kunt laten.

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:42

super leuk paard:P veel plezier er nog mee
maar volgens mij zit je hoofdstel niet helemaal goed.
volgens mij zitten je bakstuk en neusriem gedraaid

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:45

Bedankt voor de reactie's Haha!

@WC : ja ik heb begeleiding Haha! en de martingaal tja dat was eigenlijk een beetje een mislukking Bloos ik heb hem gekocht de allerkleinste maat maar helaas nog te groot Knipoog Nagelbijten / Gniffelen Bloos
en ik bepaal het tempo wel maar goed soms wil hij wel eens hard en dat mag ook soms ben blij dat hij zoveel looplust heeft Lachen

@val_lover: zou kunnen dat het gedraait zit Bloos zal er volgende keer op letten ben op dat vlak een verschrikkelijke sloddervos ook al let ik erop Bloos

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:50

Daar is Tjalling weer!!

Ik vind het er al véél beter uitzien dan de vorige keer.
De ontspanning is er al veel vaker dan in het vorige topic.
Het is hier bijna constant dat hij met de oortjes naar voor loopt ivm het vorige waar die soms achteruit gingen (wss beetje stress dat hij zegt LOPEN en jij van hé hierblijven Knipoog ). De écht ontspanning en dat hijzelf naar het bit zoekt zal nog wel komen Lachen .

Ik zou rustig verder rijden zoals je nu bezig bent. Want het vebetert heel goed. En als hij "vanzelf" wat makkelijker gaat lopen, kan jij meer aan je houding denken en werken.
Die punten heb je zelf al aangegeven dus ga ik niet meer herhalen Knipoog .

Edit: Ik denk dat je je neusriem vast hebt gemaakt aan het bovenste van het bakstuk en het bakstuk een het stuk dat achter de oren door gaat.
Laatst bijgewerkt door Valentinow op 24-08-08 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:52

tjalling Lovers

wat me opvalt is dat je al behoorlijk rechter zit, netjes! OK dan! let er wel op dat je in galop de teugels niet weggeeft (boogjes) maar dus wel contact houd met zijn mond - op een andere foto valt eht me juist op dat je daar net iets teveel contact neemt (of dat lijkt doordat je neit helemaal netjes op je kont zit Knipoog )

mag ik vragen waarom je met zweep rijd? in de vorige topics is me dat niet opgevallen, maar ik zie nu dat je af en toe emt je hand zit te rommelen om je zweep fijn/goed vast te kunnen pakken.. misschien kun je een keertje zonder proberen, voorwaarts istie toch wel Haha!

conclusie: je bent vooruit gegaan, ik vind dat je zit al veel netter is en op die ene draffoto loopt hij ook al heerlijk naar beneden uit zichzelf Ja

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:57

@Flaaf: idd mijn hoofdstel ik kan er zelf niet meer aan uit vrees ik Bloos heb weinig verstand van zulke hoofdstellen Knipoog

@Flutterby: Bedankt Haha!
Jep idd contact in galop is soms moeilijk omdat hij daar zelf ook nog wat moeite met heeft
jep idd zonder zweep kan op zich wel maar dat is dan toch die extra steun die toch wel vaak handig is en ik liever voorlopig nog met zweep rijd.. vanaf de moment dat ik zeg van oh ik heb ze nu geen enkele keer gebruikt dan gaat ze weg Haha!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:59

aan de foto's te zien vindtie de galop wel leuk he Haha!
en idd: kun je beter je zweepje er nog even bijhouden Ja (ook weer zo'n gepruts als je anders af moet stapen, zweet meot halen en dan weer erop en verder rijden Knipoog )

ben nu al benieuwd naar je volgende topic Vork

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 17:00

Jup inderdaad Knipoog en vaak genoeg ben ik die zweep zat en dan gooi ik ze weg en dat is best wel vervelend Nagelbijten / Gniffelen

ik houd je op de hoogte van onze vorderingen hoor Haha!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:06

Ziet er steeds beter uit Leen!
commentaar geef je zelf al. Probeer in de galop wel op ej kont te blijven zitten (of het zijn momentopnames natuurlijk)
Gaat vast goed komen met jullie!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:12

Wat een leuk paardje! Mooi koppie.

Het is natuurlijk fijn voor je paardje dat je voorzichtig met je handen bent, maar gooi je teugels niet los..
Houd gewoon voorzichtig contact, nu kan hij namelijk wel contact gaan zoeken maar word dit niet begrenst zeg maar, en alle actieviteid die je erin drijft verdwijnt er zo weer uit.. Aan de voorkant!

Bij foto acht, zou hij van mij veel meer naar voren mogen galopperen. Kan het natuurlijk niet bepalen vanaf een foto maar hij kropt zich behoorlijk op in zijn nek, probeer te krijgen dat hij zijn neusje naar voren brengt, ook in de galop! Bij mijn jonge pony komt hij na de galop altijd een stuk ontspannender in de draf, omdat hij nu eindelijk zijn neus naar voren durft te doen, vanuit hier uit kan ik hem veel fijner rijden!

Verder mag je je tenen meer naar binnen doen en op je kont blijven zitten.

Succes! Gaat vast goedkomen! OK dan!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:14

Tja..weet je...je hebt op je eigen houding al zo veel aanmerkingen in je begin post, dat ik me dan weer afvraag waarom je een paard gaat africhten? Een goede zit en balans is toch een eerste vereiste om een paard ook recht te krijgen en dat is je basis voor later. Ook het gevoel van een paard nagevelijk rijden is zo iets.
En begrijp me niet verkeerd...ik snap volkomen dat je het hartstikke leuk vind...maar leer eerst zelf goed zitten en sturen op doorgereden paarden en begrijpen wat je aan het doen bent voor je een paard gaat beleren.
En ik heb veel erger gezien dan dit hoor!!...dus niet meteen gaan huilen! Maar zorg in elk geval voor een ZEEEEER ervaren mens naast je die ook jou goed in de gaten houd en niet alleen je paard!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:16

echt een leuk diertje hoor!
je hoofdstel zit alleeen een beetje vreemd, je keelriem is te groot, je teugels heb je vaak met veel draaien erin en je bakstukken en sperriempje lijken ook te groot. verder zit je er netjes op hoor! het komt vast goed, die ontspanning komt vast wel! succes

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:16

PS...vergeet er bij te zeggen dat ik het paard wel helemaal onwijs gaaf vind!!! PLAATJE!!!!!!!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 17:48

@Miss_DJS: bedankt Haha! jep ik zit idd niet echt in galop Knipoog

@Lydia: na de galop is ie idd heel fijn te rijden in draf Lachen en dat voorwaartser in galop dat probeer ik wel maar als hij dàt tempo aangeeft dan houden we het er ook gewoon op Lachen dat tempo komt nog wel tevens ga ik ook af en toe met hem buiten rijden en heb ik een lang recht zandpad waar hij zelf het tempo mag bepalen (niet té gek uiteraard Nagelbijten / Gniffelen Knipoog)

@Aerdenhout1:nee ik zit niet te huilen hoor Lachen Knipoog ik begrijp alleen niet goed waarom je het nageeflijk erbij betrekt Clown dat is momenteel bij ons geen prioriteit Lachen en tja mijn houding is niet geweldig maar ik rijd hem zeker niet scheef oid, de eerste keren was mijn balans op hem ver te zoeken maar intussen is dat niet meer Lachen en dat zelf beleren mag je deels inslikken ik heb enorm goede begeleiding dus is niet dat ik volledig op mezelf wat ga aanklooien Lachen Haha! (en ik denk ook dat je dat zegt omdat ik er vooral nog jonger uitzie dan ik ben Bloos je zou me wel voor 13oid kunnen aanzien maar ik word over enkele maanden 18 ok dat betekend uiteraard niets maar 13 ziet men vaak aan als pennyleeftijd)
verder bedankt

@suuzepuus: aan mijn hoofdstel moet ik idd nog wat gaan puzzelen heb nl vooral verstand van bitloze hoofdstellen Nagelbijten / Gniffelen

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:30

ik vind dat tjaling al erg verandert is.
ik vind het er voor een jonge pony zeker goed uitzien eerst werken op ontspanning de rest komt later.
nog veel plezier met rijden

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:05

aerdenhout1 schreef:
Tja..weet je...je hebt op je eigen houding al zo veel aanmerkingen in je begin post, dat ik me dan weer afvraag waarom je een paard gaat africhten? Een goede zit en balans is toch een eerste vereiste om een paard ook recht te krijgen en dat is je basis voor later. Ook het gevoel van een paard nagevelijk rijden is zo iets.
En begrijp me niet verkeerd...ik snap volkomen dat je het hartstikke leuk vind...maar leer eerst zelf goed zitten en sturen op doorgereden paarden en begrijpen wat je aan het doen bent voor je een paard gaat beleren.
En ik heb veel erger gezien dan dit hoor!!...dus niet meteen gaan huilen! Maar zorg in elk geval voor een ZEEEEER ervaren mens naast je die ook jou goed in de gaten houd en niet alleen je paard!

Dit bedoelde ik dus eigenlijk ook met mijn vorige post, ik had alleen het lef niet om het zo neer te zetten. Bloos

Marrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:47

leuk beesie!!kijk wat vrolijker als je rijd!;-)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:25

Het ziet er echt élke keer beter uit !
Er is al veel meer ontspanning !

Probeer zelf ook een beetje meer te ontspannen en te genieten Knipoog Mooi rechtop zitten, schouders iets meer naar achteren en een lang been. Op sommige foto's ziet het er echt al netjes uit, op andere is het ietsje minder, maar het ziet er best al netjes uit ! Ja
Let ook op je handen, dat je je polsen niet breekt. Voor de rest echt heel goed ! Dit zijn ten slotte maar 'details' maar deze zorgen er wel voor dat het totaalbeeld er gelijk véél mooier gaat uitzien, en uiteindelijk komt het ook je pony ten goede. Hoe beter jouw houding, hoe beter / correcter je pony kan lopen.

wat mij betreft, mag je je teugels al iets meer opnemen, zodat je hem al leert wennen aan iets meer contact. Uiteraard met de nodige zachtheid en elasticiteit. Maar gewoon al een heel klein beetje druk opnemen. Maar dat is persoonlijk natuurlijke Lachen Maar ik denk dat hij dat gerust aankan ! Ja

Het ziet er goed uit Leen ! Doe echt zo voort ! Komt helemaal goed ! En bovendien, ziet Tjalling er fantastisch uit ! Tis echt een stevige, mooi ronde en gezonde pony ! Haha!

(Het is mss fijner om je riempje van je voorste neusriem vast te hangen? En je neusriem mag ook iets hoger, ongeveer 2 vingers van het jukbeen, maar dat is niet noodzakelijk, maar ik denk mss wel fijner rijden.. ? Lachen )

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:27

Bedankt Lachen

het zijn idd details ik probeer er wel op te letten maar ze ontgaan me steeds weer Bloos
af en toe teugels opnemen zou idd nu wel kunnen Lachen.
en ja dat hoofdstel dat is wel heel wat kan er zelf niet zo goed aanuit en dat sperriempje is te groot daar ga ik ook een oplossing voor zoeken Nagelbijten / Gniffelen