Gys van Dubbelland (v. Jakob) @ Harich

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jobbeltje

Gys van Dubbelland (v. Jakob) @ Harich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:03

Even voorstellen: Gys van Dubbelland

Gys is een 6 jarige ruin die inmiddels al heel wat tegenslagen gehad heeft. Door verschillende DA's al opgegeven, maar hij flikt het toch om weer "gewoon" te lopen. (diagnose ataxie en 3x mislukte operatie aan zn beide achterbenen (knieëen) hebben ervoor gezorgd dat hij heel wat maanden in de lappenmand heeft gezeten. Het herstel gaat langzaam.. maar voorspoedig Haha!

Wat niemand had gedacht is ons toch gelukt, wedstrijden starten en inmiddels hebben we ook al een WP in het L1 gehaald Haha!

Gisteren hadden we concours in Harich. Punten waaraan ik zelf moet werken zijn: mijn handen, zorgen dat ik mn bovenlichaam niet teveel terug breng, en mijn benen lang en op de plaats houden.
Gys valt nog wat teveel op de voorhand, en wil soms iets kantelen in zijn hoofd.

Losrijden:
Afbeelding
[1]

Afbeelding
[2]

In de ring:
Afbeelding
[3]

Afbeelding
[4]

Afbeelding
[5]

Afbeelding
[6]

Afbeelding
[7]

Afbeelding
[8]

Afbeelding
[9]

Ons doel is nu om langzaam genoeg WP te rijden in het L1 om L2 te mogen starten, en dan zien we wel verder. De gezondheid van Gys gaat boven alles. We zien we wat we er samen uit kunnen halen. Elke WP die we behalen is al meer dan we ooit hadden gehoopt.

We lessen elke week en gaan nog steeds met sprongen vooruit.

Maartje_M

Re: Gys van Dubbelland (v. Jakob) @ Harich

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:06

Wauw, stoer paard zeg! Knap dat je met een paard met ataxie toch nog zo kan rijden.
Probeer je handen rechtop te houden en niet teveel terug te werken in je binnenhand. En (vooral in galop) proberen je tenen naar binnen te houden en aan te drijven met de binnenkant van je kuit.
Succes nog in de L!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:07

@ Maartje: ik ben nog niet overtuigd van die diagnose Ataxie... is gesteld toen Gys 2,5 jaar was, en nog bij de fokker stond...

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:08

Super gedaan!
Vooral na zo'n vervelende periode erg knap dat je doorzet en met resultaat! De galopfoto's zien er erg mooi uit..
Als ik je dan toch een tip moet geven, probeer er op te letten dat je paard actief van achter blijft.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 16:14

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:46

Flinke baas hals, nek heeft ie !!!!!!!!!! kunt duidelijk zien dat jullie goed bezig zijn Lachen
Hij mist nog wat bespiering in de achterhand, maar dat heeft een reden.. dat komt vanzelf wel

een paard met axtactie haalt veel cordinitie uit zijn voorkant, hoofd, hals, nek misschien loopt ie daarom ook nog wat op de voorhand, maar zo van af de foto's zie je er niks aan dat ie zou hebben

Je houding is netjes, je lijkt wel wat gespannen te zijn in je schouders, probeer iets ontspannender te zitten

Toppie ziet er uit !!!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:03

Iedereen bedankt voor de leuke reacties Haha!

Mijn tenen moeten inderdaad nog meer naar binnen, ik mag nog rechterop gaan zitten, en tsja.. die strenge binnenhand moet nog liever worden Lachen

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:11

ik vindt het een erg mooi paard onder het zadel,mooie houding,zitten wel een paar stoere foto's tussen.
je houding vindt ik wel meevallen soms een beetje achterover geleund maar dat is absoluut niet storend..

zou zeggen ga zo door,die L2 ga je zeker wel halen Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 05:54

Thanks jojo Lachen

Ik had overigens 179 op deze proef. En een 6 voor houding en zit...

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:43

Jobbeltje schreef:
Thanks jojo Lachen

Ik had overigens 179 op deze proef. En een 6 voor houding en zit...

had dus een 7en moeten zijn en dus een wp Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 15:12

Dat zou ik moeten nakijken, het kán zijn dat ik op deze proef wel een 7 had op houding en zit, en de tweede proef dan een zesje.

Volgens mij ga ik dat niet nakijken Knipoog Ik denk niet dat ik het wíl weten Tong uitsteken

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:16

Joh wat leuk, Gys! Die ken ik nog van toen ie guppie was!
Wat is ie toch al stoer geworden zeg Lachen
Zonde van alle tegenslagen.

Let op de lengte in zijn hals. Over zijn benen gaat ie vaak erg mooi. Sta wat meer toe in je hand, zodat ie zijn neus er wat meer uit doet en nog meer ruimte kan pakken.

Heel veel succes nog, erg leuk om hem weer eens terug te zien!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 15:45

Iedereen wederom bedankt voor jullie reacties Lachen

@ Shanna: heb jij iets meegekregen van Gys' diagnose ataxie toen ie nog bij zn fokker stond? (reactie mag ook per pm Knipoog )

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:56

jeetje wat een verhaal!! Vind het echt super van je dat je niet opgeeft, mensen begrijpen niet hoe het is om zoveel zorgen te hebbenv an je paardje als hun beestje zelf altijd goed is (en al klagen bij 2 weken stappen :S)

Het ziet er werkelijk keurig uit! OP een enkele foto loopt ti iets te diep, wat je kan proberen is te zorgen dat ti altijd ietsjes voor de LL blijft lopen, dat wanneer die wilt gaan rollen die niet verder komt dan op de LL.. zo blijf je beter contact houden met achterbeen..

typisch frieze probleempje Knipoog

maar zou zeggen: keep going!!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:59

Mooie foto's, Jobbel. Zo over de gehele linie (lees: de foto's die ik intussen van jullie gezien heb) zie ik steeds weer vooruitgang.

Ik wist helemaal niet dat jullie zoveel tegenslagen hebben gehad. Respect dat je zover met hem bent gekomen. OK dan!

De dingen die mij opvielen heb ik al voorbij zien komen, dus daar ga ik niet meer op in. Maar ik wil er nog wel wat aan toevoegen.
Om hem van achter wat sterker te maken (en hem ook wat minder op z'n voorhand te laten lopen) zou je wat tempowisselingen en schijnovergangen mee kunnen pakken.
Ik weet alleen niet tot hoever hij dat aankan, dat kun je zelf het beste inschatten.

Nogmaals, je rijd 'm keurig. OK dan!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 16:09

emjam schreef:
hihi, volgens mij heb ik jullie wel zien inrijden! ik was namelijk ook in harich op wedstrijd, alleen dan s'ochtends bij de pony's!

Vallen wij zo op dan? Clown Haha! Knipoog

@ Puera: tempowisselingen (schakelen) en overgangen zijn we inderdaad ook veel mee bezig Ja

brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:59

Haaaii Jobbeltjee:D.

woow ziet er egt goed uit!
zeer netjes! :d maar t is ook zo'n leuke fries natuurlijk. Haha!