Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:54

Hey !

Vandaag hebben we na lange tijd nog eens foto's laten maken, de confrontatie is pijnlijk Ach gut

om even te vergelijken staat er in mijn onderschrift een link naar ons vorige topic, met fotos van een jaar geleden Bloos toen nog met bit

Beau is een 10-jarige draver en we zijn nu ongeveer een 3tal jaar een combi.
Beau heeft de laatste tijd heel weinig gedaan, en zeker dressuur is volledig naar de achtergrond geschoven (altijd buitenrijden).
Ik rij Beau nu ongeveer een half jaar volledig bitloos, oa op touwhalster, maar voor de dressuur vond ik nog geen geschikt hoofdstel binnen mijn budget. Nu heb ik vorige week eiiiindelijk een betaalbare crosslink gevonden. De neusriem vond ik te smal, dus daar zit nu een bontje overheen.

Dit is de 3de keer met dit hoofdstel, waarvan de 2de keer pas weer echt "trainen".

Ons probleem zit hem vooral in zijn ruggebruik en het zoeken naar ontspanning. De galop is ook nog steeds rampzalig Koe
Mijn houding is echt heel erg op Beau, maar hij is ook zooo hobbelig Knipoog . Gelukkig heb ik sinds kort weer les, dus dat zou snel moeten beteren.
Ik zoek nu vooral naar de ontspanning en probeer dan te voorkomen dat hij op de voorhand duikt, maar dat is echt een moeilijk evenwicht bij Beau.
Zelf moet ik als ik de fotos zo bekijk weer eens op mijn tenen gaan letten, dat probleem was al verbeterd. Ik heb jammer genoeg weer last van mijn achillespees links, en merk dat ik de controle weer kwijt ben Sigaar

nuja, inleiding genoeg hoop ik, hier de fotos Knipoog

Geen fotos van het losrijden, dan was de fotograaf haar paard nog aan het longeren Knipoog

1.
Afbeelding
Even stappen, lekker actief vanachter. Ik ben net iets raars met mn teugels aan het doen ofzo denk ik Huilen van het lachen
oh ja, hij is veeeel te dik Koe

2.
http://img136.imageshack.us/img136/1741/p1210179fy6.jpg
Een beetje vlotter proberen maken, is behoorlijk actief Ja

3.
Afbeelding
Hier is hij zoals ik hem momenteel nog graag heb, hij moet nu van die voorhand af, maar is toch lekker licht
ben hier net een halve ophouding aan het geven om hem iets hoger in te proberen stellen, maar is geen excuus om mijn handen ongelijk te houden Clown

4.
http://img129.imageshack.us/img129/2805/p1210193ti2.jpg
En toen,... was de fotografe door de hindernis gezakt (die ze gebruikte als stoel, geen goed plan)

5.
Afbeelding
Hier spant hij eindelijk eens een beetje zijn rug goed aan, valt net iets uiteen, maar zijn leuke draf komt toch al een beeetje uit Knipoog

En ik moet tijdens het rijden voorlopig dus kiezen tussen dit :
6. Afbeelding
en dit :
7.Afbeelding
Deze twee fotos zijn vlak na elkaar genomen. Ik voel hem dus op de voorhand duiken, activeer de achterhand... en hij schiet ervantussen Ach gut
Is al beter dan vroeger (toen werd hij echt kameel op die momenten Clown ) maar het is voor ons echt zoeken

8.
Afbeelding
Hier ben ik wel al redelijk tevreden mee, ik weet dat hij op de voorhand duikt en dan nog eens te diep komt, maar hij spant tenminste al wat meer de juiste spieren aan.

9.
Afbeelding
Zo heb ik hem graag Haha! nu nog die achterhand erbij, en dan mag die van mij helemaal zo lopen. Jammer dat dit meestal heel korte momenten zijn

10.
Afbeelding
Beetje onduidelijke foto, maar wel een heerlijk losse Beau Knipoog

11.
Afbeelding
Go jij! Go jij!

12.
http://img178.imageshack.us/img178/1097/p1210258yk4.jpg
Even stappen en kijken of ik daar nog wat in te zeggen heb Huilen van het lachen

vanaf nu : niet voor gevoelige kijkers want euh... we gaan galoperen Clown

13. Net aangesprongen...
Afbeelding
Ik probeer hem in de galop vooral op eigen benen te laten lopen, wat hij dus heel moeilijk vindt en hilarische fotos oplevert (dit is de beste Huilen van het lachen )

14. ... om er dan weer grandioos uit te vallen en te bewijzen dat we een echte draver zijn Huilen van het lachen
http://img353.imageshack.us/img353/8067/p1210264it3.jpg

15.
http://img183.imageshack.us/img183/9216/p1210269it7.jpg
Ik krijg spontaan medelijden met hem Bloos aan zijn gezicht is duidelijk te merken dat hij dit nog altijd heeeel moeilijk vindt...

16.
http://img183.imageshack.us/img183/7613/p1210288cv8.jpg
Deze valt dus nog mee Ja af en toe zijn er wel betere momenten Huilen van het lachen
het probleem zit hem in het "afmaken" van zijn galopsprong. Vroeger galopeerde hij in viertakt, en zat er dus helemaal geen sprong in, want hij draafde met zijn achterbenen. Nu let ik er heel goed op dat hij gaat "zitten" in galop, en dat deel snapt hij nu al, maar het "tweede deel" van de galopsprong kan hij voorlopig nog niet afwerken en dan slaat hij volledig in de knoop Huilen van het lachen

dan weer voorwaarts neerwaarts en uitdraven Haha!

17.
Afbeelding

Deze kan ik jullie dan natuurlijk niet onthouden :
18. Afbeelding
Huilen van het lachen dan gaan we allebei rare smoelen trekken

19.
Afbeelding
En klaar Haha!

20.
Afbeelding
Nog even poseren en uitstappen met de fotograaf, mijn zusje Tine (Soubieke op bokt)

en als laatste nog even genieten van zijn knappe snoetje :
21.
Afbeelding
Ach gut

Dit waren ze dan Ja

ik moet hier wel even bij vermelden dat dit natuurlijk onze beste momenten zijn (behalve dan foto 6 en 7, dat is het probleem waar ik echt tegen aanloop en hoe we dus meestal rondhobbelen Knipoog )

Nuttige tips zijn zeker meer dan welkom. Mijn houding heeft wat werk nodig, maar zoals gewoonlijk als er fotos genomen worden, ben ik meer bezig met Beau dan met mezelf Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb wel les, maar niet met Beau jammer genoeg
Laatst bijgewerkt door SofieBeau op 22-08-08 15:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:56

Ziet er ontspannen uit op de meeste foto's!
Dit gaat de goeie kant op, ga zo door!

mts83
Berichten: 328
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: in mn huissie

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:00

heel leuk paardje en idd vind het er wel lkkr ontspannen uitzien ik kan niet echt veel commentaar geven want ben niet zo goed in dat soort dingen heb alleen wel het idee dat je af en toe moet denken aan je piano handjes maar kan ook moment opname zijn excuses als ik het niet goed zie Knipoog

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:28

Ik vind het er toch al beter uitzien hoor!
Die crosslinks vind ik zelf best pittig, heb je ook zo'n sidepull getest? Mss dat hij daar nog beter op is.

Die galop Huilen van het lachen


Wat me opvalt is dat je nooit echt gaat zitten, ik zou echt hem op die manier proberen aan te moedigen het gewicht op de achterhand te nemen.

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:32

Femke :
Sidepull is gewoon echt niet mijn ding Knipoog de crosslink komt inderdaad goed door, maar hij is natuurlijk maar zo pittig als mijn hand Knipoog heb gisteren tijdens het rijden eens de noodrem nodig gehad en ik moet zeggen dat ik ergens toch heel blij was dat ik niet met een ander hoofdstel aan het rijden was, hij snapte het helemaal direct Ja

bedoel je zitten in draf of in galop?
Ik heb galopfotos waar ik zit, maar die zijn net het ergst. En in draf kan het inderdaad wel zijn dat ik zijn rug wat ontzie, ik kan met hem ook nog steeds niet normaal doorzitten, daar wacht ik weer even mee totdat zijn rug sterker is.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:34

Ik denk dat ik meer de houding van je bekken bedoel. Dat je hem nog wat probeert te ontzien is prima (zeker in de galop), maar dit moet je wel doen met een naar achter gekanteld bekken, en dat zie iik niet altijd op de foto?

Ikzelf reed ook erg graag met die crosslink hoor Ja Zit idd een prima handrem op Haha!

whisperramse

Berichten: 2719
Geregistreerd: 31-12-04

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:34

Er zitten wel al fijne stukjes tussen Sofie! Ja
Hij ontspant toch al veel beter dan in het prille begin, maar hij heeft nu ook een lange eind stil gestaan hé.
Die galop is bij mijn draver ook een probleem én hilarisch om te zien Huilen van het lachen
Het belangrijkste is dat hij het toch probeert!

Als tip; probeer wat meer te gaan zitten en kijk naar voor, Beau heeft een ontzettend prachtige kleur maar dat weet je al Haha!

Trouwens; verkoopt Guillemaere ook sidepulls? Of enkel crosslinks?

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:37

Talitha : Western sidepulls verkoopt hij denk ik wel Ja de prijs was wel iets leuker den ik Huilen van het lachen deze kostte mij maar 25 euries, en het is fijn soepel leer Ja

Femke en Talitha : jullie zijn net mijn lesgeefster Haha! "zitten!". Ik maak inderdaad al een paar jaar mijn rug hol en moet mij hier nu echt op gaan concentreren. In de les lukt het en als ik alleen rij met Beau wil het ook wel lukken, maar ik zie het nu ook op de fotos : ik let er eeecht niet op Huilen van het lachen
Volgende les is jammer genoeg maar voor na de herexamens Nagelbijten / Gniffelen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:40

Moet je eens een dril-zit-les van femke hebben? Huilen van het lachen Dan ga je wel zitten Huilen van het lachen

Volgens mij zit je niet in het diepste punt van je zadel. Trucje dat ik hiervoor gebruik: trek je knieën tot naast je hoofd ongeveer omhoog (of streef naar die hoogte Huilen van het lachen ), stap zo een half rondje, en laat dan in 1 vloeiende beweging je knieën recht naar beneden vallen, normaal zit je dan int diepste punt.
Verder echt goed op dat bekken letten, het is zo belangrijk om ze rond te kunnen rijden.
Moet wel zeggen dat er al hele hele knappe stukken in zitten, ik verwachtte het veel minder nav wat je laatst zei over jullie vorderingen (of gebrek eraan).

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:43

Femke : ik verwachtte ook minder, maar ik heb met dit hoofdstel ook eindelijk de "controle" die ik zocht, wat ik vraag komt ook gewoon door Ja
A. drilt ook hoor Huilen van het lachen ik kon echt niet meer lopen na mijn laatste les. Alleen zijn Flinstone zijn gangen nu eenmaal iets makkelijker uit te zitten dan die van Beau Clown
Ik heb ook een gelijkaardig truukje voor mijn leerlingen, zal het de volgende keer zelf eens toepassen.

whisperramse

Berichten: 2719
Geregistreerd: 31-12-04

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:44

poes schreef:
Moet je eens een dril-zit-les van femke hebben? Huilen van het lachen Dan ga je wel zitten Huilen van het lachen


En geloof me; dan ga je zitten Huilen van het lachen Haha!

Ik vind ook dat jullie een serieuse vooruitgang geboekt hebben hoor!
Het ziet er lekker ontspannen uit, en je ziet dat Beau eens interesse heeft in het werk, iets wat vroeger vaak ver weg te zoeken was Haha!

*Zou je eens de prijs van de sidepull via PB kunnen doorsturen?

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:46

Talitha : ik kan het me echt niet herinneren Nagelbijten / Gniffelen zal het straks eens aan Tine vragen, en anders moet je hem eens bellen?
o ja : ik heb zelf een galopfoto waarop hij zijn beide oren naar voor heeft Pling

Celine_M

Berichten: 1414
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Destelbergen, België

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:04

Beau ziet er zeker goed uit, bitloos lijkt inderdaad een goede oplossing voor hem, hij lijkt een stuk meer ontspannen.
Verder moet je proberen je armen naast je lichaam te houden en je handen meer dragen, zodat je meer een knik in je elleboog houdt. Probeer ook je handen wat meer rechtop en op gelijke hoogte te houden. Probeer veel afwisseling in het rijden te steken en maak veel gebogen lijnen, rijd slangenvoltes en achtjes zodat je hem elke keer goed kan omstellen en wees daar consequent in. Wat ook een tip kan zijn, is vaak naast de hoefslag rijden, hij mag niet afhankelijk zijn van de 'wand' zeg maar, hij moet recht tussen je handen en benen blijven. Tussendoor kan je ook kleine stukjes wijken en dan telkens weer rechtstellen zodat hij aandachtig blijft, ook veel tempowisselingen blijven rijden. Verder moet ik wel zeggen dat je beenligging heel netjes vind! Ja Let wel nog een beetje op dat je je rug niet hol maakt. En wat heeft Beau een héérlijke nek zeg! Vingers aflikken
Ik weet niet in hoeverre je wat aan mijn tips hebt, maar ik heb m'n best gedaan haha Haha!
Groetjes,
Céline

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:24

Celine_M schreef:
Beau ziet er zeker goed uit, bitloos lijkt inderdaad een goede oplossing voor hem, hij lijkt een stuk meer ontspannen.
Verder moet je proberen je armen naast je lichaam te houden en je handen meer dragen, zodat je meer een knik in je elleboog houdt. Probeer ook je handen wat meer rechtop en op gelijke hoogte te houden. Probeer veel afwisseling in het rijden te steken en maak veel gebogen lijnen, rijd slangenvoltes en achtjes zodat je hem elke keer goed kan omstellen en wees daar consequent in. Wat ook een tip kan zijn, is vaak naast de hoefslag rijden, hij mag niet afhankelijk zijn van de 'wand' zeg maar, hij moet recht tussen je handen en benen blijven. Tussendoor kan je ook kleine stukjes wijken en dan telkens weer rechtstellen zodat hij aandachtig blijft, ook veel tempowisselingen blijven rijden. Verder moet ik wel zeggen dat je beenligging heel netjes vind! Ja Let wel nog een beetje op dat je je rug niet hol maakt. En wat heeft Beau een héérlijke nek zeg! Vingers aflikken
Ik weet niet in hoeverre je wat aan mijn tips hebt, maar ik heb m'n best gedaan haha Haha!
Groetjes,
Céline

Dat van die figuren merk ik zelf ook heel erg, maak er bijna geen, maar dat is ook nogal logisch als je even naar de bodem kijkt Nagelbijten / Gniffelen de helft is een oerwoud, dus van de hoefslag af is eigenlijk echt heel lastig (Beau struikelt al heel snel en ik heb een licht vermoeden dat hij zelf niet helemaal rad is). De overgangen en het schakelen begin ik elke keer weer mee, maar elke keer weer wordt hij er zooo ongelooflijk zenuwachtig van, dus ik hou het vooral voor de eerste 20 minuutjes. Ik krijg dan een actievere achterhand, maar geeeen ontspanning Nagelbijten / Gniffelen Zelfde verhaal met naast de hoefslag rijden, als ik met mijn bijrijdpaardje in de zandpiste daar rijd dan kom ik ook bijna nooit in de buurt van de hoefslag Knipoog

Wijken doen we al Ja naar links gaat goed en rechts , tjah Clown ook neem ik stukjes schoudervoor enzo mee in stap.

en over zijn nek moet ik je teleurstellen : hij is prachtig, maaar één en al VET Vork

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:37

Mag ik vragen waarom je bitloos rijdt?
Ik zie het zo snel niet terug en ben puur geïnteresseert.

Op sommige foto's geeft hij wel na, maar kijkt hij zo boos.
Althans liggen de oren in de nek, nu kan dat natuurlijk momentopname zijn.
Of heeft hij dat altijd?

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:44

Jnien :
Ik rijdt bitloos om verschillende redenen :
1. Ik vindt het een fijner idee geen ijzer in zijn mond te gaan hangen
2. Vanuit de psychologie van het paard is het imo gewoon logischer (bvb druk op de neus om te "remmen" ipv pijn in de mond, paard vlucht voor pijn)
3. Beau gaat heel snel in de staak, als hij dan gaat steigeren en moeilijk doen, dan moet ik hem de goeie kant uitsturen. Hij vindt een bit niet fijn en krijgt op die momenten dus "pijn", waardoor hij harder staakt en hoger steigert.

en geloof mij : ik heb een paard wat vroeger eeeecht niet graag werkte, en nu toch een veel blijer idee geeft Ja

Dat van die oren : hij is gewoon heel erg geconcentreerd Ja bij de galop is het volgens mij wel omdat hij het heel moeilijk vindt. Als Beau "kwaad" is dan laat hij dat echt wel wat duidelijker merken Ja

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:49

wel een mooie draver.
Leuke foto's.

Is hij medisch helemaal ok? aangezien je zegt dat overgangen lastig zijn en galop niets is. Mss last van knieen ofzo?

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:28

Paljassofie schreef:
Jnien :
Ik rijdt bitloos om verschillende redenen :
1. Ik vindt het een fijner idee geen ijzer in zijn mond te gaan hangen
2. Vanuit de psychologie van het paard is het imo gewoon logischer (bvb druk op de neus om te "remmen" ipv pijn in de mond, paard vlucht voor pijn)
3. Beau gaat heel snel in de staak, als hij dan gaat steigeren en moeilijk doen, dan moet ik hem de goeie kant uitsturen. Hij vindt een bit niet fijn en krijgt op die momenten dus "pijn", waardoor hij harder staakt en hoger steigert.

en geloof mij : ik heb een paard wat vroeger eeeecht niet graag werkte, en nu toch een veel blijer idee geeft Ja

Dat van die oren : hij is gewoon heel erg geconcentreerd Ja bij de galop is het volgens mij wel omdat hij het heel moeilijk vindt. Als Beau "kwaad" is dan laat hij dat echt wel wat duidelijker merken Ja


Thanks, vroeg me gewoon de beweegredenen af vandaar dat ik het ff vroeg Knipoog Haha! .
Succes ermee!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:34

met dat je vermeld snel staken en zelfs steigeren denk ik toch dat het lichamelijk niet goed zit. fait ook dat hij zo wat ontrekt van echt werk doet met dit bevestigen.
als je info wil zend me dan ma PM

cha_mira

Berichten: 631
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Eksaarde, België

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:53

Ziet er ontspannen uit Sofie!
Bij foto 17 lijkt hij toch wel zen achterhand te dragen... sgeen goede hoek om uit te beoordelen maar toch... heeft hij ook een lief kopje op met zen oortjes naar voor!
En den moet ik ook nog eens zeggen "zitten, en op je bekken letten" Ik weet het is niet simpel heb het ook Lachen

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:22

bulck schreef:
Is hij medisch helemaal ok? aangezien je zegt dat overgangen lastig zijn en galop niets is. Mss last van knieen ofzo?

Ik heb wel meerdere dravers gekend die amper konden galoperen, zelfs niet in vrijheid, dus zal waarschijnlijk wel een beetje aan het ras liggen.

@topic: Beau is echt een mooi paardje. Ik vind dat het iig een ontspannen beeld geeft. Galop lijkt me idd een moeilijk punt, werk je hem ook op de grond in galop? Eens hij daar zn evenwich weet te vinden... gaat het mss makkelijker. Probeer idd op je zit te letten. En zo ontspannen mogelijk te zitten in galop. Gaat ie vanzelf ook meer ontspannen. Ik rijd ook soms met crosslink, vind het wel fijn, maar dan niet om echt dressuur mee te rijden (is wel zo'n touwhalster cross-rope, dus mss dat er verschil in zit). Paarden zijn er wel heel licht op de rijden. Heb er zelfs aan gedacht het eens te proberen, maar dan wel in combi met hoofdstel bij een paardje wat buiten nog snel het bit vastpakt in galop. op de crossrope loopt hij superlicht, maar buiten daarmee alleen durf ik dan ook weer niet aan. Mss dat de combi beter lukt. Bloos

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:46

zitake, das wel heel ,ort door de bocht. een draver dus is normaal dat ie last heeft met galoperen. kom op zeg. het is niet enkel de galop, het is het staken op de voorhand duiken en verkeerd gebruik van lichaam. allemaal topics die ze zelf aangeeft. tuurlijk weet ik wel dat een draver pur sang last heeft met galoperen, maar dit is wel iets anders dan de problemen die ts aanhaalt. ik vind het een leuk paardje en klaarblijkelijk heeft ze er veel voor over. ik meld dit ff omdat last in de knieen vaak over het hoofd gezien wordt. zowel tijdens een klinische als rx keuring.
verder wens ik ts veel succes met haar paardje

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 14:51

bulck : het galoperen is bij hem gewoon een kwestie van trainen denk ik, het is nu gewoon ook heel lang geleden en echt hard hebben we er nooit aan gewerkt. Op buitenrit galopeert hij heel vlot Ja toch kan het natuurlijk altijd. Bedoel je dan de echte knie of de voorknie?
Veel overgangen rijden wordt hij gewoon heet van, heel normaal want dravers (en zeker Beau) zijn echt wel paardjes met veel bloed Knipoog

Vicky : achterhand dragen is daar inderdaad wel redelijk voor hem. Dravers hebben heel lange achterbenen waardoor het voor hem heel moeilijk is om echt te gaan zakken achter Ja dus met zo een beeld ben ik inderdaad altijd al happy Knipoog

zitake : een crosslink van leer of van touw is toch een heel groot verschil vind ik Ja en geloof mij, als hij ervandoor gaat heb ik hier echt een heel goede rem mee Ja die druk op de neus is gewoon veel logischer dan een bit voor een paard. Aan de longe galopeert hij ook behoorlijk moeilijk, maar aan de longe concentreer ik mij meestal gewoon op heeeel veel schakelen en heel los maken. Maar na de herexamens ga ik mij er weer eens wat meer op gaan toeleggen.

Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:19

Ziet er goed uit ze Sofie!
T enige wat ik nog kan toevoegen: zitten zitten en zitten Haha! Zoals A. het ook zegt. Goed je rugspieren gebruiken. Ook soms je schouders ietsje meer naar achteren doen Knipoog
Maar tziet er leuk uit!
Ik zou toch wat meer van de hoefslag rijden, figuren ed, op sommige foto's staat er idd een klein oerwoud, maar op andere lijkt het wel goed om op te rijden.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Beau de l'Air @ dressuur (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:24

hey paljasofie, ja echt de knieen vanachteren dus niet de sprongen e, echt boven. dit kan eveneens de oorzaak zijn van veel van je problemen. verder vind ik het absoluut een zeer mooie draver.