Uckfield (Landino x Jackson) komt uit haar dipje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Uckfield (Landino x Jackson) komt uit haar dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 12:35

Het vorige topic; [HAW] Uckfield (Landino x Jackson)

Op het moment zijn we net uit een dipje aan het komen.
Uckfield had het bokken door en dat gebruikte ze dan ook 'goed'. Zo sprong ze ineens de lucht in om niets, zelfs als we gewoon stilstonden kreeg ze het ineens in haar koppie dat ze toch echt even met 4 benen tegelijk de lucht in moest springen gevolgd door een bok..
Zo ging ze op een begeve moment vaak als ze van mij echt langzaam moest lopen (ze wil zelf graag snel gaan), haarzelf wat inhouden en mij 'uitdagen' dat ik been gaf. Als je dan ook maar iets aan haar kwam begon ze weer.
In de galop was het helemaal erg, vanaf het moment dat ze in galop was gooide ze haar hoofd omhoog en begon me al uit te dagen om iets te doen wat weer aanleiding voor haar zou kunnen zijn.
Met hulp van Whisperke en Nathalie84 weet ik nu hoe ik het bokken e.d. kan voorkomen en ze heeft het de afgelopen 3 dagen ook niet meer gedaan gelukkig Haha! Al probeerd ze het soms wel nog.

Ons grootste probleem is eigenlijk dat Uck met een valse knik loopt, en ze loopt nogal op de voorhand. Hiervoor zou ik dan ook graag tips willen hebben over hoe ik dit beter kan krijgen.
Ook wil ze zelf harder lopen dan dat ze eigenlijk zou moeten, daarbij komt ook nog dat ik ook liever in een wat harder tempo rij wat het nog lastiger maakt om in een goed tempo te rijden.
We zijn bezig met steeds wat meer schijnovergange, echte overgangen en tempowisselingen te maken. Alleen word ze hier snel nogal heet van wat ook niet echt meewerkt.
Ik probeer ook ondertussen meer dingen achter elkaar te doen. Volte hier, volte daar, dan een keer een rechte lijn, veel van hand veranderen, achtjes maken, slangenvolte gebroken lijn rijden e.d.
Ook wissel ik veel qua hals/hoofd houding, vaker kortere stukjes laten halsstrekken.

Foto's van woensdag;

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _4140C.jpg

4. In galop liet ze me nu voor het eerst weer iets eraan rijden.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _4085-.jpg

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... stus/2.jpg

9.
Afbeelding

10.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... stus/5.jpg

Foto's van gisteren; ChingYi haar setje gejat Schijnheilig

11. Ondeugend beest Tong uitsteken
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _4732C.jpg

16. Leuk beenwerk
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _4740C.jpg

17.
Afbeelding

18.
Afbeelding

19. Vanuit een pasje terug naar voren rijden
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _4796C.jpg

20.
Afbeelding

21
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _4869C.jpg
22.
Afbeelding

23.
Afbeelding

24.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _4873C.jpg

Kelly_Taco

Re: Uckfield (Landino x Jackson) komt uit haar dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:37

HEb je misschien ook filmpjes van de draf dat je aan het rijden bent?
Op bijna alle foto's is er geen goede diagonale beenzetting op je foto's.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:43

wat houdt een diagonale beenzetting precies in, kelly?

IK vind dat je vooral wat aan je houding mag werken, en dan vooral schouders naar achteren! die zijn in mijn ogen bijna onnatuurlijkver naar voren gebogen, voor je romp/nek. Draai ze eens helemaal naar achteren. Ook benen recht, hakken laag en niet je benen helemaal naar achter en hak optrekken als je drijft, met je kuit drijven. Erg mooi paardje, en het ziet er al best leuk uit!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:44

Ziet er leuk uit meid!
Jullie gaan wel goed vooruit.
Blijf wel rechtop zitten en in galop ff op je benen letten.
Ze heeft een lekker ontdeugend koppie Tong uitsteken

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:45

Ik denk ook dat je goed aan je schouders moet gaan werken, maar dat is al gezegt,
Onwijs leuk paard hoor, dat rood staat echt super!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 12:50

Ik moet zeggen dat ik de foto's in het rode setje er beter uit vind zien Ja Je houding is echt ontzettend vooruit gegaan.
WBT de halshouding, ik vind haar inderdaad erg diep lopen. Probeer haar nog meer vanuit de achterhand te zetten, eventueel een keer aan de longe met touwtjes hoog zetten. Als je halsstrekt, vind ik dat ze meer met de neus naar voren mag, gaat ze rennen lekker laten rennen, zet haar daarin maar aan het werk. Jij wilt hard dan ga je hard. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar dat hielp bij mij heel erg

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:09

@ Kelly_Taco daar moet ik in meestemmen Lachen
@ Sjapaz een diagonale beenzetting komt alleen voor in draf. Dat houdt in dat RV en LA tegelijkertijd van de grond komen en weer neerzetten en LV en RA. Snap je? En op de foto's als je goed kijkt zie je dat het achterbeen eerder afzet als het voorbeen. Laatste foto: RV en LA. deze 'zweven' ook nog niet terwijl RA en LV dat wel doen. En de beenzetting is: Diagonaal/zweefmoment/diagonaal/enz.. Snap je? haha Clown verder commentaar: je mag je handen wat meer dragen! verder vind ik de foto's in het rode setje ook wat fijner, toont hij wat minder schraal aan hals vind ik.. suc6!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:23

[@ Sjapaz een diagonale beenzetting komt alleen voor in draf. Dat houdt in dat RV en LA tegelijkertijd van de grond komen en weer neerzetten en LV en RA. Snap je? En op de foto's als je goed kijkt zie je dat het achterbeen eerder afzet als het voorbeen. Laatste foto: RV en LA. deze 'zweven' ook nog niet terwijl RA en LV dat wel doen. En de beenzetting is: Diagonaal/zweefmoment/diagonaal/enz.. Snap je?]

Komt dat niet doordat het paard teveel op de voorhand loopt? Het lijkt net alsof het voorbeen wat nog op de grond staat, alle gewicht draagt? Of zijn er nog andere oorzaken waardoor dit komt? Beetje OT, maar toch...
Is het misschien verstandig om het paard eerst weer op eigen benen te zeggen en dan aanleuning vwnw op te zoeken? Dus goed van achteren rijden en de voorkant vooral open laten? En schakelen?

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:25

Het kan verschillende redenen hebben waarom de beenzetting niet goed is. Ik heb alleen even uitgelegd wat er wordt bedoeld met diagonale beenzetting Knipoog

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:26

ik vind dat de foto's met het rode setje er veel beter uitzien heb ook het idee dat ie daar minder op de voorhand loopt dan de eerste foto's verder is eigenlijk alles al gezegd maar om te voorkomen dat dit bericht verwijders word denk aan je houding en je benen

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:45

_Sanneman_ schreef:
Het kan verschillende redenen hebben waarom de beenzetting niet goed is. Ik heb alleen even uitgelegd wat er wordt bedoeld met diagonale beenzetting Knipoog

Het is niet iets wat meteen opvalt bij de meesten als ze de foto's zien, en je gaf meteen een duidelijke uitleg. Ik dacht: Misshien komt er nog een stukje theorie over dit paard achteraan! Knipoog

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:53

Haha, ja het is niet mijn paard dus ik zou geen goed voorbeeld kunnen geven waarom de beenzetting niet correct is Knipoog Zou idd helpen met een filmpje van de draf!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:56

een handige trucje wat ik altijd gebruik: ga zo zitten als hoe je je paard wilt laen lopen haha
dus jij wilt dat ze meer op achter komt
ga zelf ook dieper in je zadel zitten en draag je schouders meer, dus laat ze niet naar voren hangen maar hou ze rechtop
als het goed is gaat door die houding je paard ok minder naar voren hangen
klinkt raar en is weet de theorie er ook niet achter maar het schijnt toch zo te zijn!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:01

Hij maakt idd tactfouten op de foto's en dat in combinatie met die valse knik geeft het geen fijn beeld. Ik vind het er in sommige vorige topics beter uit zien dan nu. Misschien kun je hem eens na laten kijken of er ergens problemen in zijn lijf zitten....

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 19:03

Bedankt voor de reacties. Lachen

Filmpje van het vorige topic; http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... I_2912.flv
Filmpje van woensdag; http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... I_4056.flv

Sjapaz; Aan mijn houding werk ik. Mijn schouders staan van zichzelf al naar voren wat het voor mij erg moeilijk maakt om ze goed te houden. Als ik mijn schouders naar achteren heb is mijn bovenrug helemaal gespannen doordat ik dan zo goed me best doe om mijn schouders naar achteren te houden.
Knabbelgirl; Ik zal eens kijken hoe ze aan de longe reageerd als ik haar wat hoger bijzet. Met halsstrekken laat ik haar idd wat harder lopen om haar neus er iets meer uit te kunnen rijden.
MlieZ88; Zal het eens proberen Lachen
Dingetje; Ben het helemaal met je eens. Ik wil haar zelf ook graag eens laten nakijken voor het geval dat, moet dat nog met mijn ouders overleggen. Lachen

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:05

volgens mij hangt je paard zo erg in de teugels dat jij helemaal naar voor "kukeld" waar door je benen ook niet op de goeie plek zitten.
verder commentaar is al gegeven.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:18

Is je paard zo niet gigantisch zwaar in de hand? Misschien kan je proberen meer voorwaarts te rijden, en die voorkant gewoon even laten zitten. Dat komt vanzelf wel.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:38

Ik heb toevallig net n stuk gelezen in Das gymnasium des pferdes waarin de valse knik voorkwam Clown
Daar stond dat een valse knik komt door teveel en vooral in stilstand bewerken van de hals. De ruiter bewerkt de hals teveel, zonder te beseffen dat de goede halshouding pas kan ontstaan wanneer de achterhand ontwikkeld is.

Wat ik daaruit zou opmaken is; zorg ervoor door veel overgangen en voltes, slangenvoltes ect. dat je paard buigzamer en sterker word. Zonder eigenlijk op de hoofd hals houding van je paard te letten. Op een gegeven moment zal het paard vanzelf een goede houding aannemen, wanneer je met een rustige hand rijdt (wel wat druk houden natuurlijk). vooral niet teveel friemelen en in houdingen dwingen.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:05

bij foto 2,5 en 7 hangt ze echt heel erg zoals ik het nu kan zien tenminste.effe iets meer geven aan de voorkant en met het been stimuleren,en idd rug recht,schouders naar achter ( zal je merke dat dat ook *na gewenning* veel beter zit ) Haha!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:25

hej

leuke foto's

zie op veel foto's dat je een beetje trekt in de mond.
dat je naar beneden kijkt
en een beetje naar voren zit

heel veel succes

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:47

Ik vind haar nog (altijd) veel tactfouten maken in draf. Mede doordat ze op de voorhand loopt. Probeer veel te schakelen zodat ze haar achterhand veel gaat gebruiken, en dan gaat ze vanzelf meer dragen en dus minder fouten maken.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 10:49

Bedankt! Lachen
MandyL; Ze hangt soms wel iets ja, maar zeker niet zo erg dat ik daardoor naar voren kukel. Ik zit van mezelf al erg snel naar voren.
Pascha; Zo zwaar ik mijn hand is ze niet. Ze hangt soms wel eens, maar meestal toch niet. Een van de problemen zijn ook dat ze juist te voorwaarts is. Op het moment dat ik haar op mijn zit goed terug kan rijden mag ze soms wat voorwaartser zijn, maar eerst zal ze moeten terug komen op momenten dat ik dat wil. Voorkant even laten zitten vind ik niet zo'n goed idee. Dan steekt ze lekker dat koppie in de lucht, gebruikt haar rug helemaal verkeerd en gaat nog eerder op alles letten, behalve op mij. Lachen
JessicaD88; Het zal zeker wel een deel zijn dat ik (wel eens) te veel aan haar kom. Maar als ik zo goed als niet aan haar kom, en haar gewoon naar beneden laat lopen zegmaar gaat ze van haarzelf al in die valse knik lopen. Er is me verteld dat ze 'vroeger' ook altijd diep gereden is.
Het klopt wel dat ik meer overgangen, voltes e.d. moet rijden. Maar daar zijn we mee bezig Lachen
winia4ever; Waar zie jij dat ik trek in haar mond? Als ik trek in haar mond gaat dat koppie zo goed als direct omhoog of gaat ze wel op een of andere manier in verzet. Lachen
Oakland1990; Ben het met je eens, we werken eraan. Lachen

Gisteren heeft ze echt heel fijn gelopen!
We hadden balkjes neergelegd en daar werd ze helemaal heet van! Gelukkig wel op een goede manier en toen hebbe we een hele tijd rondgereden zonder dat ze te diep liep Haha!
Begeve moment met nawerken wel nog even wat dieper laten lopen en iets laten inbuigen en toen kon ik haar ook weer makkelijk met haar neusje er iets uit rijden Haha!

Omdat ik ze niet meer erbij mag zetten maar even in link;
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... _5724C.jpg
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... _5623C.jpg
Pasje wijken; http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... _5737C.jpg
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... _5743C.jpg