Voor het eerst op bokt. Avalon @ work [AC]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avalonnancy

Voor het eerst op bokt. Avalon @ work [AC]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 19:39

Hallo,

Dit is mijn 3 jarige merrie van gribaldi x Samber.
Ik ben nu lekker met der aan het trainen om straks in April te gaan starten.
Ze is nu 3 maanden onder het zadel en pakt alles zeer goed op.
Waar we nu mee bezig zijn is dan het paard netjes op z'n eigen benen loopt en mooi rechtgericht loopt.

hier wat foto's

Meet Avalon.

Afbeelding

Avalon los:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rijden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

filmpjes:

http://nl.youtube.com/watch?v=xjI-hHuQLMY
http://nl.youtube.com/watch?v=iE0d-Lusja4
http://nl.youtube.com/watch?v=WM8lZr9h4ao

Eigen Comentaar:
- Recht op gaan zitten.
- hakken uit drukken.

Bedankt voor het kijken:
Afbeelding

groetjes, Nancy
Laatst bijgewerkt door Winged op 31-08-08 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

Astor

Re: Voor het eerst op bokt. Avalon @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:40

Hey,
Deze staat toch op Veldstar? Want dan heb ik haar een keertje zien staan.
Leuk paardje, leuke foto's & filmpjes ook. Ziet er goed uit!!
Probeer inderdaad een beetje op je kapstokjes te letten!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:00

Moderatoropmerking:
Reacties verwijderd die niet aan de regels van HAW voldoen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:15

mijn reactie is net verwijderd,omdat ik alleen had geschreven dat ik het een heel mooi paardje vond en je er veel succes en plezier wenste,had de filmpje over het hoofd gezien,net gekeken,en het enige wat ik daarover wil zeggen is,probeer haar nog niet te veel te storen in haar mond,wel contakt houden natuurlijk,maar niet terug trekken,meer toestaan.
ik vind je er heel netjes op zitten.
nogmaals heel veel succes en plezier met haar.
groetjes.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 22:24

hallo allemaal
iedereen bedankt voor de leuke reacties! Knipoog
ze staat inderdaad op veldstar ik heb haar vanaf dat ze 6 maanden oud is ( zie ook mijn andere filmpjes op youtube )
de reden waarom ik haar nog wat druk geef in de mond is, omdat ze geen verbinding wil maken.
dus ik rij haar eerst met verbinding wacht tot ze nageeft en dan geef ik meer ruimte zodat ze gaat duwen waardoor ik wel aanleuning hou.
laat ik haar eerder los dan is de verbinding weg en heb ik geen aanleuning meer en heb ik totaal geen contact meer met haar waardoor ik haar ook niet rechts kan inbuigen, dit vind ze namelijk nog erg moeilijk.
dus ik heb er nu zover dat ik rechts ook druk in mijn hand heb ze moet alleen nog leren om wat eerder te gaan duwen in mijn hand waardoor ik haar wat makkelijker uit kan schuiven van voren.
maar dat heeft nog even tijd nodig ze is pas 3 maanden zadelmak dus geduld is een schone zaak Haha!

groetjes nancy

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:54

Vervelend gefilmd Haha!
Maarja, je moet minder met je handen doen,
ik heb altijd het liefst zo min mogelijk druk bij jonge paarden, moeten loslaten..
en vooral in de stap, geen druk aan de teugel, gewoon stappen, want omdat je wat meer met je handen doet, gaat dit ten koste van de takt van de stap, en dat is jammer..
en tuurlijk, ze is nog jong, en tis nog allemaal onwennig voor haar, maar gewoon handen stil, rustig tempo, en naar je handen toe rijden

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:12

Ten eerste vind ik het een zeer mooi paard.
Alleen vind ik het jammer dat je haar van voor al zo vast houd.
Je zegt dat je voor namelijk bezig bent met recht gericht lopen van het paard. Alleen zie ik dat je graag wilt dat ze nagevelijk loopt en stelling heeft.
In het draf filmpje op de linkerhand heb je ook je binnenhand bijna over de schoft heen waardoor je zelf ook niet helemaal recht boven je paard zit, en dat geeft geen fijn beeld.

Ik zou ook alleen contact maken met haar mond en niet teveel druk daarin. Want je zegt dat ze geen verbinding wilt maken en dat je daarom er druk in legt. Waarom in vredes naam? Waarom druk erin leggen? Ze is pas 3 jaar oud en 3 maanden onder het zadel.
Ik zou haar meer de tijd gunnen om je hand zelf op te zoeken, gewoon lekker van achter naar voor rijden en dat ze goed op je zit en benen gaat reageren.
Maar goed dat is mijn mening.....

Voor de rest zit je er netjes op alleen je tenen meer naar binnen.
S6 verder

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:45

hoi

ik zal even wat dingen proberen toe te lichten.
ik rijdt op de manier van antoine de bodt. ( www.hoefkatrol.com ).
als ik haar helemaal loslaat dan blijft ze van voor kort lopen, dus ze moet om mijn hand gaan vragen waardoor ze gaat verlengen.
door dat kort lopen loopt ze in de stap inderdaad af en toe in telgang daar proberen we nu aan te werken.
dat ik mijn linkerhand over de schoft heen heb dat heet gideren, daarmee vraag ik haar om op de buitenschouder te gaan lopen waardoor ze niet op de binnenschouder valt, dit moet je dan wel weer compenseren door meer druk op je binnen beugel te zetten zodat ze zichzelf moet corrigerenwaardoor het lijkt alsof ik scheef zit.
het is een soort tegenhangen wat je kunt vergelijken als je in de auto zit en een bocht doorgaat.
als je linksom de bocht doorgaat dan wordt je naar rechtsgeduwd waardoor het zadel rechts op de rug komt te liggen. hoe meer je naar rechts hangt hoe harder je door de bocht kan en je paard tegen kan gaan hangen omdat jij dan contragewicht geeft.
dus als je dan meer naar links gaat hangen dan moet zij dus haar gewicht naar rechts verplaatsen anders valt ze om dan blijft de druk op alle vier de benen gelijk als ze de bocht doorgaat zodat niet 1 schouder meer belast wordt want dit zou dan in de toekomst (heel ver) kreupelheid kunnen veroorzaken.
dus het is voor sommigen van jullie idd misschien een beetje vreemd om te zien wat ik allemaal doe Tong uitsteken .
toen ik voor het eerst bij hem ging lessen dacht ik ook van wat moet ik nu allemaal doen maar het werkt echt!!
hij leert je namelijk om je paard recht te richten waardoor hij zijn buikspieren gaat gebruiken om de ruiter te dragen ipv zijn rugspieren. en ipv dat je hem in de zogenaamde krul werkt geef je druk op het bit en dit is zeker geen trekken of harde druk maar genoeg om verbinding te houden en te wachten tot hij recht is en nageeft en vraagt om je hand en dan geef je hem ruimte waardoor het paard nageeflijk wordt door de ontspanning en rechtgerichtheid.
nou ziet dat er bij die van mij een beetje raar uit want normaal gesproken lopen de paarden dan eerst met hun neus in de lucht en gaan dan zakken, alleen loopt die van mij graag in een vals knikje Bloos .
uiteindelijk is het de bedoeling dat als je iets je buitenhand opricht dat ze dan direct de teugel vraagt nageeft en verlengd, maar zover zijn we nog niet dat heeft nog even tijd nodig Haha! .

groetjes nancy

groetjes nancy

Kimberleyvg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:43

Heej Nancy,

Ziet er goed uit wat je met der doet. ik zie echt voor uitgang. kijk iedereen maakt zijn paard anders zadelmak en beleerd anders ik vind dat iedereen het voor zich zelf mag weten hoe die het doet. iedereen heeft z'n eigen metode toch. en ik weet dat ze er veel begeleiding bij heeft.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:01

heej canaletto

thanx voor je reactie we doen idd ons best Haha!

groetjes nancy

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:42

de staart is vrij kort geknipt, zo kort hoeft een staart niet te zijn

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:50

Als jij op die manier rijdt, zal dit plaatje wel kloppen, ik zou zelf graag wat meer lengte in de hals zien en inderdaad een hoop minder druk in der mond...

Ik rij zelf ook een 3 jarige en neem deze heel veel mee naar buiten.. Lekker fris in t koppie en ondertussen kun je daar ook prima dressuren.. Verder zou ik bij het rijden in de bak goed opletten dat je je wendingen heel bewust rijdt, met buitenteugel begrenzen, en binnenhand van de hals af alleen maar wijzen naar het punt waar je heen wil, dan buitenbeen eraan om haar om te zetten Haha!

Vind jullie wel een leuke combinatie om te zien zeg.. Komt vast goed Haha!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:39

Mooi paard, prachtig! Wel zonde van z'n staart. Ik ben het wel eens met de rest verder, de galop mag meer vooruit, niet harder maar grotere galopssprongen dat is belangerijk voor de basisgalop. Veel rijplezier en succes!

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:14

Heeeeej nance!!
Ziet er weer goed uit hoor kleine meid word groot..

Denk aan je voeten!! Xjes

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 22:20

ja ze wordt idd groot!
zo klein als ze was, wat gaat 3 jaar dan toch snel hé Pling

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 22:06

haar staart lijkt kort omdat ze hem op de foto wat omhoog draagt.
hij is qua lengte tot halverwege haar pijpbeen .
deze lengte wordt aangehouden bij de merriekeuring zodat ze tijdens het bewegen het beenwerk goed kunnen beoordelen.

groetjes nancy

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:25

Goh wat leuk! Kom je ineens je eigen naam ook nog eens tegen op bokt!
Een heel mooi paardje, wat een koppie ! (L)

avalonnancy

Re: Voor het eerst op bokt. Avalon @ work [AC]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 19:13

en jawel vorig weekeind voor het eerst een kruisje gesprongen! Haha!

saskiamax

Re: Voor het eerst op bokt. Avalon @ work [AC]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:39

mooi paardje hoor
volgens mij gaat het op den duur wel goed komen, ik kan de filmpjes niet zien omdat mijn computer een beeetjee heel erg sloom is Haha!