3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 16:20

Eigenlijk wilde ik nog een jaartje wachten, maar na lang nadenken en overwegingen gemaakt te hebben, nu toch besloten om het dit jaar al te doen. Ik ben zeker NIET van plan om hem al echt aan het werk te zetten.

2 weken geleden er al opgezeten en er even hard weer afgegooid, nu (gisteren) de vorige eigenaresse er eerst opgezeten daarna ik. Zelfs een klein drafje gemaakt Lachen.

Afbeelding
eerst even hangen

Afbeelding
voorzichtig erop

Afbeelding
stukkie stappen

Afbeelding
paar passen draven in verlichte zit

Afbeelding
weer even hangen, erop en eraf

Afbeelding
heel braaf

Afbeelding
zo trots op mijn mannetje

GinnyBanshee

Berichten: 1795
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Kerkrade

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:32

Hey kell ! Haha! ben echt blij voor je, hij doet het super, jullie zijn nu al een super combinatie samen.
Hij zal wel wat meer groeien want hij lijkt nog overbouwd of niet?
omdat ik commentaar moet geven Tong uitsteken : ik zou niet in verlichte zit draven want dan kan hij moelijker zijn evenwicht vinden.
Laatst bijgewerkt door GinnyBanshee op 18-08-08 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

marsmars

Berichten: 1288
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Hengelo

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:48

Ziet er al goed uit. Alleen wat commentaar op de verlichte zit. Wanneer die nou iets doet ben jij de eerste die er zo naast ligt en het paard kan inderdaad zoals hierboven ook gezegd minder goed zijn balans vinden. Ik zou gewoon gaan lichtrijden.

Succes ermee!

ESSIE70
Berichten: 1272
Geregistreerd: 25-07-08

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:51

Ik zou ook niet in verlichte zit gaan draven,doe anders een touw of een riem om z'n hals,mocht hij gek gaan doen kan jeje daar aan vast houden i.p.v de teugels

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:54

ERUG leuk om te zien! Dit is ook zo'n beetje mijn manier, lekker alles op zijn gemakkie. Hier ga je straks een hoop plezier aan beleven, helemaal omdat je hem zelf zadelmak maakt...dat is kikken hoor.
De verlichte zit is zeker niet verkeerd, aangezien je de rug van je paard daarmee ontlast.

messica

Berichten: 845
Geregistreerd: 05-03-05

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:55

Leuk beestje, doet nog wel erg jong aan! Ik ben zelf ook met een 3 jarige bezig en weet hoe moeilijk het is om de tijd te nemen. Die van mij gaat dan binnenkort ook weer lekker even de wei op. Ik zou wel een touw of beugelriem om zijn nek doen. Mocht ie een keer schrikken hang je niet meteen in zijn mond! Knipoog

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 17:45

Bedankt voor jullie reacties.

Er zit een sperriem aan de voorkant van het zadel, hiervoor hebben wij gekozen ipv een halstertouw od.

Ook voor de verlichte zit hebben we bewust gekozen, hebben hierna ook een beetje lichtgereden, maar omdat dit eerste passen waren en hij zijn evenwicht aan het zoeken was en we merkten dat hij moeite had om deze te vinden wanneer ik rechtop en lichtreed.

Ja de combi Anne_GTI inderdaad vreemd. Maar ik ben superblij met hem. Maar snap heel goed wat je bedoeld.

Ja Ginny hij is inderdaad weer iets overbouwd en ziet er nog wat jong uit, ik moet zeggen dat hij zoveel meer paard is geworden de afgelopen 4 maanden.

Ik doe alles rustig aan, geen haast! En inderdaad ben zo supertrots en blij met dit resultaat. Tuurlijk kan altijd weer wat minder worden. Maar gisteren was zo'n supergaaf en vertrouwd gevoel, dit neemt niemand me meer af Lachen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:15

Ziet er leuk uit.
Jammer dat je er de eerste keer bent afgevallen, maar dat hoort er gewoon bij, het kan niet in 1 keer goed gaan toch ? Lachen
Ik vind alleen netzoals hier boven al word gezecht:
Velichte zit Lachen maar dat hoef ik niet te herhalen toch?
Wat ik ook een beetje , Tja. Haastig vind, of iniedergeval , iets te vroeg denk ik, Metteen al gaan draven. Ik zou eerst de stap er goed in krijgen, Of nog beter: eerst een paar keer vatsoenlijk op en af kunnen gaan zonder dat hij/zij daar van schrikt. Lachen

Veel succes met je pony/paard Lachen

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 21:08


sylviej

Berichten: 188
Geregistreerd: 05-02-06

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:32

mooi paard , ik ga mee met de mening van muispluis
het paard ziet er overbouwd uit en zo te zien nog niet helemaal volgroeid
ik zou hier mee oppassen en hem nog een paar maandjes laten uitgroeien , zo kan hij namelijk ernstige rugproblemen krijgen als je hem te vroeg inrijdt

jefreyginny
Berichten: 68
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: leiden

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:43

hey kelly daar hebben we je stoere mannetje!!!!!!hij is zeker wel meer paard geworden sinds de laaste keer dat ik hem heb gezien.
heel veel succes ermee.
geduld is jouw beste punt dus ik weet dat je al je dingen die je doet met hem heel goed doordenkt.
onwijs veel succes ermee x jef

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 08:06

Jef: Thanks voor je leuke reactie! Ja klopt helemaal wat je zegt, heb er ook heel lang over nagedacht en getwijfeld of ik er al op moest. Maar het is zo'n slim paard met een hele eigen wil. Ook nu wil ik het zeker nog een jaar heel rustig aan doen.
sylviej: Je hebt helemaal gelijk, maar zoals ik hierboven al zeg, ik doe het heel rustig aan en wil hem eventueel in het voorjaar van 2009 wat meer gaan oppakken.
muispluis: Ja klopt, dit is weer van de laatste periode. Daarom en omdat ik hem nog vrij jong vind is het niet mijn bedoeling om hem al echt te gaan oppakken. Hij mag nog lekker groeien en sterker worden zowel lichamelijk als geestelijk.

Pytje

Berichten: 4363
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:35

ziet er leuk uit! Zelf vind ik het altijd fijn als de longeerlijn aan een halster zit (onder of over het hoofdstel), wanneer je paard dan iets doet, krijgt hij niet meteen die druk op het bit (waar hij niet aan is gewend).

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:41

Anne_GTI schreef:
Braaf paard, aparte combi van vaders.... Vraag me weleens af hoe zo'n fokker tot die keuze komt.

Inderdaad, dat zou ik ook wel eens willen weten Ja

Leuk paard Ja Niet zo een grote, wel?
Zou je bij SamR nl niet verwachten, een kleintje...

aerdenhout1 schreef:
ERUG leuk om te zien! Dit is ook zo'n beetje mijn manier, lekker alles op zijn gemakkie. Hier ga je straks een hoop plezier aan beleven, helemaal omdat je hem zelf zadelmak maakt...dat is kikken hoor.
De verlichte zit is zeker niet verkeerd, aangezien je de rug van je paard daarmee ontlast.

En jij hebt nog nooit head first het zand geraakt?

Niet te zwaar zitten is oke, maar wel degelijk zitten, voor balans van paard en ruiter en safety first, lijkt mij Verward
Laatst bijgewerkt door Kel2004 op 19-08-08 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:43

aerdenhout1 schreef:
ERUG leuk om te zien! Dit is ook zo'n beetje mijn manier, lekker alles op zijn gemakkie. Hier ga je straks een hoop plezier aan beleven, helemaal omdat je hem zelf zadelmak maakt...dat is kikken hoor.
De verlichte zit is zeker niet verkeerd, aangezien je de rug van je paard daarmee ontlast.

En jij hebt nog nooit head first het zand geraakt?

Niet te zwaar zitten is oke, maar wel degelijk zitten, voor balans van paard en ruiter en safety first, lijkt mij Verward

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:31

Kel2004: Bij nakomelingen van SamR staat bekend dat het laatbloeiers zijn. Alano is inderdaad niet zo groot, rond de 1.64, hij zal niet zo groot worden.

Alano is vaker met bit gelongeerd, wel degelijk met wat druk. Dus ik vindhet geen probleem dat de longeerlijn door de bitringen zit.

Klopt veiligheid is belangrijk.. maar de eerste paar indrukken van het paard ook, ik heb bewust voor deze manier van zitten gekozen, als ik het opnieuw moest doen, had ik het weer zo gedaan.

muppetmayo

Berichten: 3411
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:37

Ziet er leuk uit hoor Lachen
Goed dat je het rustig aan doet. En als het zo af en toe is, is het toch alleen maar goed denk ik? Daar zal die heus niet dommer van worden!

offtopic: Is dit nu trouwens bij jou thuis? Las ooit ergens dat je een eigen huisje met land ging kopen.
Staat Maykie er ook inmiddels? Hoe is het met hem?

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 22:14

Ja klopt dit is bij mij thuis Lachen. Nee Maykie staat nog in Belgie. Heb nu Alano en Sultan bij huis.

Nee inderdaad ik doe lekker rustig aan met Alano, geduld heb ik, had en heb ik met Maykie ook Lachen

offtopic: waar ken ik jou van? Ik weet het even niet meer

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:18

Kel2004 schreef:
aerdenhout1 schreef:
ERUG leuk om te zien! Dit is ook zo'n beetje mijn manier, lekker alles op zijn gemakkie. Hier ga je straks een hoop plezier aan beleven, helemaal omdat je hem zelf zadelmak maakt...dat is kikken hoor.
De verlichte zit is zeker niet verkeerd, aangezien je de rug van je paard daarmee ontlast.

En jij hebt nog nooit head first het zand geraakt?

Niet te zwaar zitten is oke, maar wel degelijk zitten, voor balans van paard en ruiter en safety first, lijkt mij Verward


EHH... NEE, maar mijn jonge paarden zijn( waren) al zo vertrouwd en hebben al zoveel vertrouwen in de mens dat ze nooit hebben gebokt als er voor de eerste keer een op zijn of haar rug gingen zitten.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:35

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd

unfearlover
Berichten: 347
Geregistreerd: 06-01-05

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:18

hee!
ziet er goed uit!
Ik ben gister toevallig op excursie geweest naar stal Roelofs en daar staat SamR, een erg mooi paard trouwens, ik heb hem jammer genoeg niet zien lopen.
Klopt die mevrouw bij de opfok vertelde dat het over het algemeen laat bloeiers zijn, ( maar deste langer je der plezier van hebt!)
iniedergeval veel succes met deze, komt vast goed!
groetjes Joelle

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:45

Heey kelly,
Ik had heel je topic gemist, goed van je linkje Lachen

Wat ziet Laan er super uit zeg! Je staat heel leuk op hem Haha!
Erg fijne foto's om te zien, lekker ontspannen en lekker rustig aan.

Is dit nou bij jou thuis of niet?
Groetjes Annemarie

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:04

Ik vind het er fijn uitzien Lachen
Ik zou alleen niet zo hangen aan zijn zadel en dus rug zoals je op o.a. de laatste foto doet Knipoog

Nomi_Unique
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-07

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:48

Wat een leuk koppie heeft jou paardje. Maar als ik dat koppie zou ziien zou ik niet zeggen dat ie 3 is! t is nog zo kort weet je wel. maar wel lief!!

tagger
Berichten: 145
Geregistreerd: 17-12-07

Re: 3jarige kwpn'er (SamR x Houston) 1ste x rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:50

Een klein kopje is echt Sam R