)2.5 week geleden had ik ook al een topic geopend ( [HAW] Amotes @ work ), maar omdat er gisteren weer foto's zijn gemaakt maar wéér een topic dan
Het gaat echt heel goed de afgelopen 2 weken. 3 weken geleden liep ze lang niet altijd nageeflijk en was stelling nog veel moeilijker dan nu. De galop gaat nu ook stukjes ontspannen en nageeflijk, maar daar helaas geen foto van! Het weer was nogal raar/donker dus daardoor was et erg moeilijk om goede duidelijke foto's te schieten.
De foto's zijn overigens gemaakt door murielle (rooslovertje @ bokt)

Ik rijd deze haflinger nu ongeveer 2.5 maand. Er staan al 2 wedstrijdjes op de agenda
als dat nou allemaal heel goed gaat ga ik misschien wel een startkaart aanvragen
We trainen op dit moment op B niveau.Ik heb helaas (nog) geen foto's van het losrijden en stappen. (die komen misschien nog wel)
Mijn eigen punten zijn:
- tenen naar binnen
- benen lang maken
- teugels korter nemen zodat m'n handen naar voren kunnen
voor de rest heb ik soms een erg vage houding viel me op
met m'n nek/hoofdhouding zeg maar haha dus daar ga ik ook aan werken. Het lijkt misschien soms dat ik mijn handen vast zet doordat ik ze zo dicht bij mij heb, maar ik zet mijn handen níet vast.
We werken vooral aan constante nageeflijkheid, wat eigenlijk in de stap en draf zo'n beetje wel bevestigd is. Galop is nog erg moeilijk. Halsstrekken in de draf vertikt ze, iemand tips hiervoor? Voor de rest oefen ik veel galop, goede galop en balans vinden daarin. Ohja linksom is trouwens veel moeilijker dan rechtsom, maar ik vind dat dat niet heel erg te zien is op deze foto's (veel foto's ook van de linkerhand
) Oh en dit was trouwens ook de aller eerste keer dat ik met mijn nieuwe laarzen reed, is wel erg wennen maar ze zitten lekker
1. Haar mooie hoofdje

2. mooi op de loodlijn

3. een van de mooiste foto's vind ik zelf, alleen jammer van mijn houding (benen vooral)

4. lekker drafje, wat verruimen. Ik ga al wel wat minder naar achteren hangen dan in m'n vorige topic geloof ik
(dr achterhand komt ook al een stukje beter mee)

5.en weer wat meer terug rijden, lekker veel schakelen op de lange zijdes
(hier moet ik dus m'n teugels korter nemen zodat m'n handen naar voren kunnen)
6. Super fijn drafje, ze vertrekt mooi vanuit de achterhand (linksachter is eerder aan de grond dan rechts voor
) En wat een manen! 

7. Hier moet ik haar iets meer ruime geven, doordat ik mijn handen zo dicht bij me draag versterkt dit beeld denk ik ook want ik rijd haar vooral op mijn stem terug.

8. van hand veranderen

9. en nog een galopje, linksom, erg moeilijk. (hier lijkt het net een dressuurzadel
)
10. en klaar is dit altijd blije lieve top paard!

Met alle commentaar kan ik wat, dus kom maar op
en wat een manen!

rijden ziet er netjes uit,probeer wel iets meer voor je uit te kijken!heb zelf nu een haf van 15 maanden en ik hoop dat ik hem ook zo netjes kan leren lopen