Boykin en ik @ work.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje89

Boykin en ik @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 16:11

Hallo!

Gisteren ben ik met mijn pony weer op de foto gezet door een goede vriendin, Sanne (zasread@bokt, kijk ook op http://www.waarzijndefotos.nl). Ik ben haar oefen object en tegelijkertijd helpt ze me met dingen. Ze mag ook altijd nog een rondje op Boykin rond rijden.

Ik heb Boykin nu iets langer dan een jaar en kocht hem "onbeleerd", wat hij kon was niet duidelijk en ben dus van voren af aan begonnen. Hij is vorig jaar op 23 augustus verhuisd, naar waar hij nu staat en ik merk dat ie daar erg op z'n plek is!

Na een poosje kwam ik erachter dat het zadel wat ik voor hem had gekocht, een scheve boom had, daarom heb ik Boykin laten masseren door iemand en zijn we heel lang bezig geweest met voornamelijk stappen en rechtrichten. Af en toe een drafje tussendoor. Sinds kort gaat het redelijk goed met het rechtrichten. In het begin van het rijden is hij vaak wat stijver, en is de stelling (vooral naar rechts) erg moeilijk voor hem. Naarmate ik hem goed warm stap en draaf word hij steeds soepeler.

Een moeilijk punt voor ons is nog altijd de galop. De laatste tijd ging het voor mijn gevoel steeds beter, maar helaas gisteren zat een rustig gecontroleerd galopje er niet in.. Jammer, want ik had het graag op de foto gehad.

De foto's zijn erg confronterend en weet dat er nog genoeg te doen is!
Ik sleutel nog het een en ander aan mijn houding, ik zit voornamelijk als een zoutzak Bloos
Mijn benen lijden soms een eigen leven, ook moet ik mijn handen wat hoger houden en wat meer bij elkaar. Ook moet ik mijn armen soms wat meer langs m'n lichaam houden en een knik in m'n ellebogen houden.

We rijden dus nog geen niveau, zijn nog steeds bezig met de basis, ontspannen en recht rijden.
Ik plaats ook de mindere foto momenten, omdat ik erg graag commentaar wil waar ik wat mee kan!

Genoeg verteld volgens mij! Hier de foto's (de foto's staan trouwens niet in volgorde!):

Afbeelding
1. Aan singelen moet ook gebeuren Lachen
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9. Hakken naar beneden houden!
Afbeelding
10. Ons probleem, hij valt dan erg naar binnen toe en ik vind het erg moeilijk om hem dan tegen te houden zodat hij niet naar binnen valt.. En ik moet op m'n tenen letten!
Afbeelding
11. Nogmaals. Ik probeer hem naar binnen te laten kijken zonder dat hij erg naar binnen valt. Hier heb ik dus een te strenge hand.. Ook op m'n tenen letten!
Afbeelding
12.
Afbeelding
13
Afbeelding
14.Op m'n kont zitten!
Afbeelding
15.

Dat waren de foto's! Er zit copyright op!

Ik hoop op veel (vriendelijk) commentaar waar ik wat mee kan! Boykin en ik hebben nog alle tijd van de wereld en doen dus rustig aan!

Bedankt voor het kijken, en als je er toch bent plaats gelijk een berichtje Knipoog
Laatst bijgewerkt door kaatje89 op 16-08-08 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Re: Boykin en ik @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:20

Ontspanning zit er in stap en draf volgens mij al goed in, die galop komt nog wel joh Lachen
Inderdaad denk om je voeten, hakken naar beneden en tenen naar binnen.
Blauw staat hem trouwens super! Vork

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:22

Ziet er lekker ontspannen uit!
Denk om je voeten en het lijkt alsof je af en toe niet op je kont zit, kan ook moment op name zijn.
Ziet er verder lekker ontspannen uit.

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:29

Wat een onwijs stoere pony zeg :!!!!
Sorry dat moest ik even kwijt haha Lachen Dan komen nu de aandachtspuntjes Lachen

Je zegt het zelf al je tenen en zitten in het zadel:) En ik zou zelf mijn handen wat meer "dragen". Iets hoger en wat meer naar voren dus Knipoog

Wat je zei dat hij zo naar binnen valt met stelling in de galop. . . dat heeft de mijne ook ( 4 jarige fjord). Dit betekend meer buitenteugel en binnenbeen. Vooral je binnenbeen want je rijd hem met je benen naar je handen toe! Lachen

Succes verder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:34

Wat een leuk dier Lachen

Probeer als hij zo naar binnen valt, jezelf iets naar binnen te stellen, dus van uit je middenrif je binnenschouder extra naar binnen te draaien. Probeer ook je binnenhand niet naar beneden te drukken, maar dan juist op een soepele manier naar binnen te brengen!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:11

Ik vind het er netjes uit zien, let op je tenen enz. inderdaad maar voor de 'netheid' mag je je schouders wat meer naar achteren hebben vind ik. Super leuke pony ook trouwens en succes samen! Haha!

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:16

Ik vind het er netjes uitzien, vooral voor een pony die nog niet zo lang beleerd is.

Je geeft zelf al goed aan waar jullie moeite mee hebben,
Ik heb het idee als ik zo naar de foto's kijk dat je wat trotser op je paard mag zitten, dus schouders wat meer naar achteren en borsten naar voren zeg maar..

Veel plezier nog samen!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:51

Jeetje die Boykin wordt met de dag breder Haha! . Hij groeit echt enorm zeg! Hij is erg mooi, en zn koppie blijft leuk om naar te kijken Ja . Je ontspanning in stap en draf is al veel beter aan het worden! Let wel op dat ie niet teveel op de voorhand wil gaan lopen. Blijf tijdens het corrigeren ook goed op je kont zitten Knipoog . Verder gaat ie netjes hoor!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 10:56

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en jullie commentaar. Daar kan ik wat mee! Haha!

Ik vind het idd erg moeilijk om echt op m'n kont te gaan zitten, en daar ook te blijven zitten Clown Oefenen, oefenen en nog eens oefenen, gelukkig hebben we de tijd Knipoog

@Prinslover: Er was laatst iemand bij me die Boykin een jaar niet had gezien, die zei dat ie onwijs breed was geworden en ook nog een paar cm de lucht in was gegaan Haha!
Bedankt altijd voor je leuke berichtjes waar ik altijd wel wat mee kan Lachen Als je een keer weer in de buurt bent, bij Sanne ofzo, dan moet je ook maar even bij Boykin komen kijken Haha!

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:40

hey kaar Haha!
sanne heeft mooie foto's gemaakt Haha!
ik denk dat alle tips wel gegeven zijn Lachen

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:42

probeer je schouders wat naar achteren te zetten, zodat je wat minder krom zit Lachen verder ziet het er leuk uit!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 20:58

Bedankt voor jullie reacties Lachen

Rechtop zitten vind ik heel erg moeilijk omdat ik vaak last van m'n schouders en rug heb, maar als ik m'n schouders naar achteren houd ziet het er al een stuk beter uit idd.