Gisteren ben ik met mijn pony weer op de foto gezet door een goede vriendin, Sanne (zasread@bokt, kijk ook op http://www.waarzijndefotos.nl). Ik ben haar oefen object en tegelijkertijd helpt ze me met dingen. Ze mag ook altijd nog een rondje op Boykin rond rijden.
Ik heb Boykin nu iets langer dan een jaar en kocht hem "onbeleerd", wat hij kon was niet duidelijk en ben dus van voren af aan begonnen. Hij is vorig jaar op 23 augustus verhuisd, naar waar hij nu staat en ik merk dat ie daar erg op z'n plek is!
Na een poosje kwam ik erachter dat het zadel wat ik voor hem had gekocht, een scheve boom had, daarom heb ik Boykin laten masseren door iemand en zijn we heel lang bezig geweest met voornamelijk stappen en rechtrichten. Af en toe een drafje tussendoor. Sinds kort gaat het redelijk goed met het rechtrichten. In het begin van het rijden is hij vaak wat stijver, en is de stelling (vooral naar rechts) erg moeilijk voor hem. Naarmate ik hem goed warm stap en draaf word hij steeds soepeler.
Een moeilijk punt voor ons is nog altijd de galop. De laatste tijd ging het voor mijn gevoel steeds beter, maar helaas gisteren zat een rustig gecontroleerd galopje er niet in.. Jammer, want ik had het graag op de foto gehad.
De foto's zijn erg confronterend en weet dat er nog genoeg te doen is!
Ik sleutel nog het een en ander aan mijn houding, ik zit voornamelijk als een zoutzak

Mijn benen lijden soms een eigen leven, ook moet ik mijn handen wat hoger houden en wat meer bij elkaar. Ook moet ik mijn armen soms wat meer langs m'n lichaam houden en een knik in m'n ellebogen houden.
We rijden dus nog geen niveau, zijn nog steeds bezig met de basis, ontspannen en recht rijden.
Ik plaats ook de mindere foto momenten, omdat ik erg graag commentaar wil waar ik wat mee kan!
Genoeg verteld volgens mij! Hier de foto's (de foto's staan trouwens niet in volgorde!):

1. Aan singelen moet ook gebeuren

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9. Hakken naar beneden houden!

10. Ons probleem, hij valt dan erg naar binnen toe en ik vind het erg moeilijk om hem dan tegen te houden zodat hij niet naar binnen valt.. En ik moet op m'n tenen letten!

11. Nogmaals. Ik probeer hem naar binnen te laten kijken zonder dat hij erg naar binnen valt. Hier heb ik dus een te strenge hand.. Ook op m'n tenen letten!

12.

13

14.Op m'n kont zitten!

15.
Dat waren de foto's! Er zit copyright op!
Ik hoop op veel (vriendelijk) commentaar waar ik wat mee kan! Boykin en ik hebben nog alle tijd van de wereld en doen dus rustig aan!
Bedankt voor het kijken, en als je er toch bent plaats gelijk een berichtje