Zouden jullie dit veulen kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 11:00

ik zelf vind het merrie veulen ook heel mooi Lovers paard wat achter hem staat op 1 foto met z'n koppie vind ik ook leuk Lachen

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:53

Tja, wat is duur. Ik vind het eerlijk gezegd wel mee vallen. Wij hebben Holly (quarterhorse) toen ze 10 dagen oud was gekocht voor fl. 10.000,00 en ik heb het gevoel dat we ook nog voordeel gekregen hebben! Er stond nl. ergens anders ook een halfbroer van haar te koop met de zelfde leeftijd van fl 16.000,00 Dus dan vind ik 3600 euro best meevallen.
Dit is Holly toen ze 10 dagen was:
Afbeelding
Nu is ze inmiddels al weer 1 jaar en 9 maanden.
Dus als je denkt dat dit veulen het helemaal voor je is, en hij zit goed in elkaar, zou ik het doen.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 20:44

Vandaag was mijn dierenarts toevallig op stal voor een ander paard dus heb ik haar meteen bij de lurven gegrepen en gevraagd wat wat ze van hem vond Haha!
Haar menig was dat het een mooi gebouwd veulen was met goede benen en een mooie boven- en onderlijn. Hij heeft "veel bot" en zal waarschijnlijk een kortere en gedrongere bouw krijgen dan Suev: meer barok dus Kwijl Er bestaan nu 2 types binnen het andalusische ras: Suevo is meer Europees gebouwd. Dat is het lichtere type. Het ander type is het klassieke barokke type en zo wordt Mistral dus. Ik heb al veel paarden gezien van dat type en dat is echt om te Kwijl Kwijl
Ook heeft ze de foto's van zijn moeder bekeken en ze zei dat ze dacht dat het een mooi paardje zou worden en dat de vraagprijs helemaal niet hoog was, omdat er hier voor zulke paardjes door fokkers meestal rond de €6000 Bloos gevraagd wordt. Maar die zijn dan ook echt met de bloedlijnen en kleurfokkerij bezig en je kan er dus verzekerd van zijn dat je een goed paard hebt mits hij natuurlijk geen gebreken heeft. Ook vertelde ze mij dat fokkers meestal idd de veulens haast niet aanraken en dat het wel normaal was voor een Spanjaard hoe de eigenaar reageerde. Tjsa de cultuurverschillen he? Nou ja persoonlijk lijkt het me ook niet goed om elke dag superveel met een veulen te gaan "trutten" maar hij moet natuurlijk wel goed verzorgd worden.

Toen ik haar er op wees dat hij er wel erg sprietig uitzag enzo en dat ik gisteren met iemand een lang gesprek heb gehad die mij foto's liet zien van een paardje van 4 maanden die er veel "mooier" en zeker voller uitzag zei ze dat je dat niet kon vergelijken, het andalusische paard ontwikkeld zich langzaam en blijft lang "lelijk", pas op z'n 3, 4e jaar kan je zien hoe hij echt gaat worden. En nog iets: HIJ WORDT ZEKER NIET WIT! Kwijl Lovers

Ik ga het allemaal nog eens even goed laten bezinken, ik ben wel nu meer en meer overstag aan het gaan maar ik w8 gewoon rustig af tot ik het geld bij elkaar heb. Maar ik ben wel Lovers

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:49

is het te vroeg om je al te feliciteren?? Haha!:D

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-03 21:11

SmithsGirl schreef:
is het te vroeg om je al te feliciteren?? Haha!:D


Um hahaha dat durf ik ECHT nog niet te zeggen maar van binnen voelt het al een heel klein beetje van wel Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers