Eerst maar eens even voorstellen: Madelief en Furia, Furia is een 5-jarige P.R.E ruin en ik (Madelief dus haha) heb hem heb nu zo'm 20 maanden, vanaf dat hij een 3 jarige hengst was zonder manieren en die niks snapte van het dressuren of rustig aan doen.
Dressuur doen we zo'n drie keer in de week (moet leuk blijven), daarnaast longeren en buitenrijden, hij heeft altijd 2 dagen vrij (wandelen of iets anders). Overdag staat hij lekker op de wei.
Afgelopen maart zijn we gestart in de B. Onze eerste wedstrijd wisten we een puntje te behalen, maar helaas bevallen de outdoor-wedstrijden wat minder en hebben we na 3 wedstrijden nog niet nog een puntje kunnen binnenhalen.
Zondag hebben we voor het eerst sinds tijden weer wedstrijd.
Ik heb over het algemeen wekelijks les, nu had ik al een maandje geen les meer gehad (Ivb vakantie ed), tot vorige week.
Waar ik op probeer te trainen zijn de volgende dingen:
* takt en balans (zwak punt)
* Lengte in de hals (wordt beter!)
* Over de rug, liever te veel dan te weinig rond
* lengte in zijn passen
* Actief naar voren, achterhand zoveel mogelijk activeren
* Voorzichtig soms stukjes naar de verzameling te vragen, zoveel mogelijk onder mij houden.
- Dit probeer ik te bereiken door zoveel mogelijk afwisseling, halt=halt, weg=weg, halthouden neem ik vaak mee net als voltes, buiging en stelling, zowel binnen als buitenkant.
Mijn eigen zwakke punten zijn:
* onderbenen moeten meer naar achter!
* Soms iets meer meegeven met mijn binnenhand
* Zak soms te veel in naar bv links (teveel "meezitten")
Deze training was ik mijn inziens iets te streng voor hem (ik rijd graag zo vriendelijk mogelijk), maar ik kon hem van voor wel wat meer los laten.
Ik pakte hem er erg bij en probeerde hem te activeren, wat uit te dagen en als hij dan heet wordt wilt de ontspanning wel iets ontbreken. Meestal train ik het meest richting ontspanning en een lange lijn, maar afgelopen zaterdag was ik dus meer bezig met de activering en de aanleuning.
Ik hoop dat ik alles zo goed heb uitgelegd, mocht je nog vragen hebben stel ze dan

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, maar dan wel op een vriendelijke, opbouwende manier waar ik iets aan heb.
Mocht je erg negatief over ons denken stuur dan maar een pb-tje

Groetjes en bedankt!

1. Instappen

2. Actief drafje

3.Binnenhoefslag, iets naar binnen stellen.

4. Weg rijden in draf (oei! rechtop

5. Galop, wat bij elkaar aan het vragen

6. Een wat actievere galop

7. En de andere kant ook galop

8. Draven, helaas ontduikt hij net iets de aanleuning

9. Uitdraven

10. Nog een keer

11.

12. Valt hij wat naar voren, maar wel een mooie lengte in zijn hals.

Ik hoop deze week nog mijn zusje (bedankt voor deze foto's!!!) lief aan te kijken dat ze nog een keer plaatjes maakt van de training, want dan wil ik nog wat meer laten zien.