Desprit d'Escuro [BWP, 5jr] @ L5 dressuur .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

Desprit d'Escuro [BWP, 5jr] @ L5 dressuur .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 12:04

Hai

Ik rijd voornamelijk dressuur, maar niet een bepaald niveau. Doe normaal niet mee met wedstrijden maar er was nu een onderlinge wedstrijd hier in de buurt dus dan doe ik wel af en toe eens mee. In de toekomst wil ik wel graag wedstrijden starten.

Gisteren had ik onderlinge dressuurwedstrijd.
Ik twijfelde of ik wel zou meedoen, maar ben blij dat ik dan toch maar heb meegedaan *LOL*

De proef die ik moest rijden was L5 en die viel eigenlijk nog goed mee.
Sommige stukken gingen echt niet terwijl ik aan het inrijden was, maar dan in m'n proef zelf ging alles prima Lachen Op het einde was de prijsuitrijking en ik ben dus 3de geworden Haha! En ik ben echt zo tevreden!

Oja, ik mocht zonder vestje rijden. Het was een onderlinge wedstrijd dus ze trokken er geen punten voor af Knipoog en ik was echt aan het stikkkeen ! Haha! haha

Ik had trouwens net 1 dag m'n nieuw zadel , en die zat echt zooo goed!
't is een Kentaur Penelope geworden en ben er nu al supertevreden mee!

Mijn minpunten:
- Tenen naar binnen houden
- Hakken soms meer uitdrukken
- Voor me kijken
- Haar niet té rond rijden want ze durft snel over de loodlijn lopen.
Nuja, de foto's:

Eerst een paar toertjes rijden om de ring te verkennen.
Ze was nogal gespannen en vond de trailer waar de jury in zat wel heel intressant Clown

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

4Afbeelding

Proefje zelf:
Diagonaal van hand veranderen
5Afbeelding

6Afbeelding

4 sec. stilstaan en ja hoor, vierkant Tong uitsteken
7Afbeelding

Cirkel 10m diameter
8Afbeelding

Hals laten strekken *mocht nog wat meer*
9Afbeelding

Galop, jammergenoeg heb ik daar niet veel foto's van
10Afbeelding

11
Afbeelding

Voila, dit was het Lachen

Er zijn zéker nog veeel punten waarop ik moet letten, maar ik was echt zooooo blij dat het zo goed gegaan was! want tenslotte was het nog maar de 3de keer dat ik zoiets deed met haar Lachen

Tips en commentaar mogen , maar opbouwend.
Laatst bijgewerkt door NewGirl_BQ op 10-08-08 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Re: Desprit d'Escuro [BWP, 5jr] @ L5 dressuur .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:06

`vind het er heel erg netjes uitzien,alleen vaker heb je piano handjes daar zou ik op gaan letten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:20

Het ziet er echt wel goed uit alison. Idd opletten dat ze niet te rond gaat lopen, maar het valt wel mee vind ik deze keer Lachen. soms lijkt het of ze zich wat vastzet in haar kaak, hals, rug of lijkt dit maar zo (jij voelt het natuurlijk het beste). vooral op foto 1 maar je geeft zelf al aan dat ze daar wat gespannen was. Ja juryhokjes zijn altijd spannend Lachen. Ook al is het de bekende trailer Haha!. Nu op naar meer wedstrijdjes rijden Lachen

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:25

leuk paardje. Probeer haar iets meer op de achterhand te rijden, op bijna elke foto lijkt ze op de voorhand te lopen. Kan natuurlijk ook aan de foto's liggen. Ze is ook nog jong he!maar eenmaal ze ouder zijn word het altijd maar moeilijker om ze van de voorhand af te krijgen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:39

Vind het net als de anderen netjes uit zien. Dan het verplichte commentaar:

OP de volte zit je (althans zo laat de foto het zien) erg naar binnen. Eigenlijk hang je als het ware naar binnen. Probeer netjes recht boven haar te blijven zitten en druk je buitenschouder wat naar voren.

Ook heb ik het idee dat je onderbenen ietsje verder terug mogen, maar met net een nieuw zadel zal het wel even wennen zijn.

Veel succes!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:10

Alison! Super leuke foto's, en proficiat! Haha! Derde plaats, en dan ging je niet meedoen... hihi. Opletten dat je op het juiste been lichrijd (foto 8) en de andere puntjes geef je zelf aan. Maar waaauw... t'ziet er schitterend uit meid!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 20:09

@ Sammy1 : Dankje, zal er op letten!
@ Mieke: Ik vond het echt zooo jammer daje er niet was maarja Lachen gelukkig heeft siel nog wa foto's gemaakt Knipoog Merci vr het commentaar é
@ Ines: Ze zette zich inderdaad wel wat vast, ze was echt vooruit en duwerig. Maar dat was volgens mij omdat alles daar zo 'spannend' was. Bedankt Knipoog
@ Lientje:
Dankje voor je berichtje. Ik kon haar inderdaad nog wat meer op de achterhand rijden , maar dan ging ik alleen nog meer spanning hebben. Dus had ik liever dat ze ontspannender was en dat ze wat op de voorhand liep dan dat ik een paard kreeg dat vol spanning zat. Alles was daar zo 'spannend' voor haar waardoor dat ze haar zoiezo wat minder ontspande. Als ik dan nog meer ging vragen dan ging het mis gaan. Mijn lesgever had dit ook gezegt.. rij haar maar naar die ontspanning toe, en voel je dat je er meer bijkrijgt en dat het kan, vraag dan ook maar meer. Maar voel je dat het niet lukt, rij haar dan maar lekker ontspannen Lachen Bedankt voor de tips!
@Helene: Dankjee ! Ja , als het aan mij ligt , rij ik direct meer wedstrijden maar ik zal m'n ouders toch nog es moeten overtuigen Clown
@egnie: Dat van het naar binnenhangen kan idd wel waar zijn. Heb ik eigenlijk nog niet echt op gelet, maar zal er dus opletten Knipoog En het zadel is inderdaad nog wat wennen , maar hij zat echt al zovééél beter dan m'n vorige veelzijdigheid kieffertje Lachen
@Soet: Dankje hoor Haha! Op foto 8 was ik aan het doorzitten hoor Knipoog Heel de proef werd doorgezeten.. maar misschien toont de foto het wat anders . Maar toch bedankt !
@issiej: Heb even gekeken naar je topicje. En inderdaad ze lijken echt goed op elkaar hé Lachen Mooi beestje ook!

Nog bokkers Lachen ?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:28

ik vind het er eerlijk gezegd niet zo goed uitzien. je paard hangt constant op de voorhand, en heeft op vele fotos ofwel een open mond ofwel is ze daar aan het knarse tanden maar in ieder geval verzet. Zelf heb ik het idee dat in Oost en west vlaanderen bij het jureren niet gekeken wordt op het actief van achter naar voren rijden. als ik de fotos zie in de hippo revue (alle vlp leden krijgen deze) zie je bij 'winnaars' van die HRov WVUR altijd zo van die paarden die op de kop gereden worden. heb zelf in aalter gestart en stond op mijn protocol dieper en ronder. terwijl ik nog nooit een opmerking hieromtrent gehad heb, niet bij Vor, KR, HGVB of de federatie. Ik zou je paardje actiever rijden, mooi van achter naar voren, komt de aanleuning vanzelf goed, en moet ze aan het werk en heeft ze dus geen tijd om rond te zien en spanning te krijgen

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:50

Feli! Ik vind het er netjes uitzien, alleen op sommige foto's loopt hij heel erg op de voorhand. Let hierop en let ook op je handen. Gr.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:50

Ik wil hier nog wel ff aan toevoegen dat een L proef in Belgie niet gelijk is aan een L proef in Nederland, tenzij je LRV rijdt. L in belgie is tussen M2 en Z1 in, en dan vind ik dit geen goede weergave van het niveau dat je dan zou moeten rijden. verder wel een leuk paardje en je ziet dat je er plezier in hebt. Maar op deze manier blijven verder rijden zal niet ten goede komen van je paard.

xxmanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:54

ziet er leuk uit!

probeer alleen je benen wat naar achter te houden!

succes

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 19:53

heyhey,

ziet er heel leuk uit!!! Lachen
Het belangrijkste is dat jullie samen veel plezier hebben!
En dan komt de rest wel hoor...

commentaar:
meer ontspanning. ( weet je zelf ook al Knipoog )
Miss eens schriktraining doen, zodat ze allerlei rare dingen gewend wordt.
En blijven verder doen, hoe meer ervaring je opdoet, des te betere het zal gaan

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:47

hey alison!

Ik vin het er goed uit zien en idd zoals je zegt is het beter iets meer ontspannen en met een paard een proef binnenrijden dat zo gespannen is Lachen 'k vind dat je tenen iets meer naar binnen mogen zijn en de laatste foto vind ik wel een fijn beeld geven , als je ze meer naar zo iets rijd dan is die eerste plek voor jou Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 01:18

@Alison: ooh serrieus? haha sorry! Bloos toont dan wss anders. En kan vast aan m'n ogen liggen ook hoor hihi!

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 01:49

Als de L5 inderdaad met een M2-Z1 proef te vergelijken zie ik dit niveau niet terug in de foto's. Ik zie vrijwel geen activiteit vanuit de achterhand, het paard hangt op de voorhand en heeft vaak een open mond(is eerder gezegd) en ik zie weinig gedragenheid wat ik in andere M-proeven wel zie. Ik rijd zelf niet op dit niveau dus uit praktijk kan ik je niets vertellen, maar dit is puur wat is mis in vergelijking met andere proeven op M-niveau.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 17:36

Mag ik nog even zeggen dat deze L5 proef, de eventing proef is van 2006 en die is dus nog lager van niveau dan een gewone L-proef. En het was een onderlinge oefenwedstrijd, dus iedereen werd niet zo streng beoordeelt waarbij er nog komt dat de concurrentie nu ook niet zo sterk was. Het was dus niet zo'n serieuze wedstrijd.

Nuja, ik krijg nu les en we zijn nu op het punt gekomen dat ik haar meer moet leren dragen, dat ik haar echt van achter naar voor moet proberen rijden. Mijn lesgever zegt dat dit een heel moeilijke periode is omdat het paard alle trucjes uitvindt zodat ze toch maar op die voorhand zou kunnen lopen. We zijn daar nu al een paar lessen mee bezig en het begon echt beter te gaan , maar op een wedstrijd ga ik haar niet forceren want dan blokkeert ze, of loopt ze weg, of breekt ze uit, of vind ze gewoon allerlei dingen uit.. gewoon omdat ze het nog moeilijk vind, en als dat in de lessen beter gaat dan kan ik haar altijd meer gaan vragen. Maar ik was tevreden dat ze zich gedraagde en dat m'n proef zo goed verlopen was. Ze heeft inderdaad al beter gelopen dan op deze foto's maar voor haar was het ook nog maar de derde keer dat ze op verplaatsing was en dat zo zo'n 'drukte' meemaakte dus ze was gespannen en vond alles nog wat eng. Dus dan rij ik haar liever wat onspannender dan dat ze blokkeert. Enja ,dan valt ze inderdaad wat op de voorhand, maar als je dit al zooo erg op de voorhand vind, hoeveel rampgevallen lopen er dan niet rond Rolleyes En ik snap wel dat jullie vinden dat dit niveau misschien niet past bij een L-proef, maar zoals ik dus daarnet al zei , was het een oefenwedstrijd waar ze eigenlijk wel hoge punten gaven. Ik had alleen maar 8'en en 7'ens en ik zei zelf toen ik m'n punten had, dat ze wel zeer hoge punten gaven.Nuja, voor mij was het al een hele prestatie dat ze haar zo gedragen heeft. Ik had er plezier in, en m'n paard ook.

En voor de anderen, bedankt voor jullie tips en commentaar. Knipoog

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:45

Wat een leuk paard zeg! Goed hoor, een 3e prijs Lachen
Je handen mogen wel iets rechter op, verder ziet het er goed uit!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:50

Leuk paardje, mooi formaatje ook voor jou.

Op de foto's lijkt het alsof de zitvlak van je zadel vrij groot is, of komt het omdat het sta momenten zijn/lijken?

Ik ben het verder wel eens met het commentaar dat al gegeven is zoals je handen rechtop en bij elkaar houden, de achterhand mag er ook meer bijgereden worden, wens je veel succ6 in de toekomst Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:25

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van HAW voldoen verwijderd.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:26

Hmm, mijn reactie werd weer verwijderd omdat ik niets negatiefs zei Vork
Dus bij deze: alison, je bent zo slecht bezig Clown

Oké, euhm, rijtechnisch commentaar dus, wat kan IK jou in godsnaam leren? Niets. Maar goed, als ik er toch moet geven dan kan ik misschien zeggen dat je eventueel nog wat op je pianohandjes kan letten, want dan gaat je houding nog prachtiger zijn! En voor de rest weet ik gewoon dat jullie goed bezig zijn & dat ze effectief haar achterhand kan gebruiken in de lessen enzo.

Goed dat je op save speelde en haar wou ontspannen, dat lijkt me nog altijd het beste.