Uckfield (Landino x Jackson)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 12:43

Hallo,

Op 8 juli besloot Uck dat ze terwijl ze recht voor de omheining van de longeerbak waar ze los in liep stond, dat ze er maar overheen moest springen. Dit haalde ze natuurlijk niet helemaal goed en toen is ze eroverheen gevallen.
onder haar koprol is ze ergens blijven hangen en heeft ze haar linkerbeen opengehaald.
Zie; http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... s-0307.jpg http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... s-0308.jpg
De wond is toen gehecht en ingepakt met verband.

Ondertussen zijn de hechtingen die niet zelf afbreekbaar zijn eruit gehaald. De wond geneest gelukkig snel en goed!
We zijn 1,5 week geleden weer rustig begonnen met opbouwen met rijden.
We zijn nog niet terug waar we gebleven waren met rijden. Ben er vorige week ook nog vanaf geflikkerd door haar gekke sprongen met haar energie teveel Clown
Maar we gaan met de dag vooruit.
We zijn nu vooral bezig om weer terug te komen waar we gebleven waren met rijden. Een constante aanleuning, meer gedragen, overgangen op de zit e.d. Rustig aan gaan we hier weer meer naartoe.

Zaterdag;
1.
Afbeelding

Omdat het concours in Stramproy nog geen 5 min. stappen van de stal waar Uck toen nog stond af is heb ik besloten om evengoed mee te doen met het concours afgelopen zondag.
En zo hebben we onze eerste KNHS wedstrijd (B) gehad. Ze heeft zich beter gedragen dan verwacht Haha!
De proef ging wel redelijk. De juryauto was wel spannend. En in de rechtergalop is ze over een bordje heen gesprongen Clown en is daarbij ook direct overgesprongen naar de linkergalop.
En bij de linkergalop wou ze niet echt terug naar draf. De aanleuning mocht beter, en het geheel mocht ook een stuk netter.
Maar voor nu was het belangrijkste dat ze gewoon haar rondje liep zonder aan de kletter te gaan, vanalles eng te vinden en rond te gaan kijken, en dat heeft ze gedaan.

De punten die we gekregen hebben zijn echt belachelijk laag. De proef was ook echt geen winstpunt waard, maar ook niet de 155 punten die we gekregen hebben. Maarja Lachen

2. Net onderweg naar het concours;
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... oo044C.jpg

5.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... oo114C.jpg

6.
Afbeelding

7. Even rondkijken Knipoog Lovers
Afbeelding

8.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _1566C.jpg

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Tijdens de proef
12. De sprong 'over' het bordje Clown
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _1728C.jpg

13.
Afbeelding

14. Met het halsstrekken
Afbeelding

15.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _1755C.jpg

16.
Afbeelding

Die avond is ze terug naar huis gekomen vanaf de stal waar ik stage gelopen en gewerkt heb.
Maandag de 1e x thuis rijden.

17.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _2623C.jpg

18.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _2587C.jpg

19.
Afbeelding

Filmpjes.
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... I_2912.flv
http://s82.photobucket.com/albums/j270/ ... I_2918.flv stap, soort van piroutte achtig iets. Om haar goed te laten reageren op mijn been en daarbij direct ook iets meer bij elkaar te krijgen. Maar vooral om haar er net even wat doorheen te zetten als ze meent dat reageren niet meer zo nodig hoeft. Knipoog

Gisteren heeft Marlies, xXLiEsJuHhxX op bokt, op Nike en Uck gereden. ( Zie; [HAW] ik @ work met nike en uckfield van pattypaard ) Op het laatste ben ik er nog even 5 min op gegaan. ;

20.
Afbeelding

21.
Afbeelding

22.
http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... _3202C.jpg

Nog eentje van ik op Nike diezelfde dag. Lachen
23.
Afbeelding

_iDj_

Re: Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 14:23

Ik vind het er goed uitzien hoor, wat voor opmerkingen stonden er op je coupon dat je zo lage punten kreeg??

Probeer er wel om te denken dat je in galop blijft zitten in het zadel (mogelijk doordat ze in de galop nog niet goed aan je beenhulpen is??)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 15:20

Leuk om weer eens foto's van jou en Uck te zien, vind het rijden er toch behoorlijk netjes uitzien. En wat een lelijke wond heeft 'ie op gelopen zeg, gelukkig dat het allemaal goed aan het genezen is. Zo'n eerste wedstrijd is natuurlijk altijd spannend, maar wat fijn dat het naar je gevoel toch best aardig ging. Ben zelf ook gestart in Stramproy (ik maakte ook met ene mijn debuut, maar dan in het L1).

Probeer zelf nog iets rechter op te gaan zitten, trotser, maak je lang. En van mij zou je nog iets meer lucht mogen geven met je handen, het lijkt nu net alsof je ze vast zet. Dus iet hoger en iets meer naar voren. Succes verder nog, jullie komen er wel!

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:33

Hè bah wat een nare wond!

De foto's zien er leuk uit hoor. Ja Ben ook benieuwd naar het commentaar op je proef.

Wil je Uckfield trouwens houden of ben je toch van plan om haar tzt te verkopen?

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:18

Weinig aan op te merken, ben alleen niet zo onder de indruk van je houding.
Probeer wat rechter te zitten, je ellebogen in je zij te houden en let op je beenhouding Knipoog
Verder vind ik dat je het super goed tijdens het rijden doet.
Leuke pony ook Lachen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:23

Wat een geweldig beestje, mag je trots op zijn. Maar ga er ook snel heel trots op zitten hoor Knipoog
Trouwens voor de sier zouden de beugels terwijl je op Nike rijd wel 'n gaatje langer mogen.

Verder wat 'n nare wond was het zeg, gelukkig maar dat het weer goed gaat! Veel succes nog!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 02:26

ten eerste; Leuk paard!!

Ik ben ook niet zo heel erg te spreken over je houding, heb je echt veel beter zien zitten! Ik en het ook volledig eens met de tips hier boven. Verder zou het een mooier beeld geven als de achterhand er constant onder blijft, op sommige foto's loopt die erg op de voorhand en lijkt die voor nog wat te stuwen (hangen in de hand) Probeer zelf je handen te onspannen, je schouders trouwens ook Lachen Probeer het paard ook wat ronder in te stellen naarmate de achterhand fijn ondertreed, nu loopt die nog een beetje met een valse knik.

Let hier een beetje op.. Want ik weet zeker als jullie dit weer volledig voor mekaar hebben dat jullie een topcombinatie worden..
Succes ermee meis. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 05:34

mooi paard is het.
ik ben het eens met de opmerking dat je moet proberen de achterhand er wat fijner onder te rijden.
je ziet inderdaad dat er nog niet echt nageeflijkheid is,maar meer een valse knik.
probeer trotser rechtop te zitten!

is het nog steeds een project of hou je haar toch?
want het rijden ziet er leuk uit.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 06:20

Oooei dat was een lelijke wond. Gek paardje Clown
Ondanks de reacties van je houding hier, vind ik het heel knap dat je paardje zo is opgeknapt. Ik kan me je eerste topic van Uckfield nog wel herinneren. Waarbij sommigen toen echt afraden om Uckfield te kopen. Hij is nu hartstikke mooi en super bijgetrokken. En hij loopt echt al netjes.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 06:57

Toch zijn jullie wel weer wat vooruit gegaan.
Je houding is iets minder geworden,maar ik zie nu ook een vzh zadel ipv een dressuurzadel?
Je beugels zijn weer korter, en daardoor zit je ook weer meer voorover en boller in je rug heb ik het idee.

De aanleuning lijkt rustiger op de foto's . Maar alleen een filmpje kan dit echt bevestigen.
Je lage neusriem lijkt wat hoog te zitten, deze mag het bit niet omhoog duwen... lijkt ie nu wel te doen maar ik kan het mis hebben.

Al met al zijn jullie een leuke combinatie.
De punten zijn inderdaad wel heel erg laag, maar zoals jij de proef omschrijft, zitten er gewoon erg veel fouten in, en daarbij komt ook dat je als je een tijdje niet hebt kunnen trainen, je dit echt wel terugziet op concours.

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 06:59

Leuk paard om te zien! Het kan aan mij liggen, maar af en toe lijkt het of ze te diep loopt. Het kan ook een momentopname zijn geweest natuurlijk. Verder ben ik het eens met de opmerkingen van hierboven over je houding. Je hebt een mooi paard! Daar hoort een trotse houding bij Knipoog

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:16

heey patty
gaat helemaal goed komen met jullie.. Knipoog Tong uitsteken
maar probeer wel je handen ietsjes hoger te zetten.. Knipoog dadelijk ga je mij nog na doen met mijn hand op been rijden.. Vork
suc6 verder.. en ben benieuwd naar jullie volgende wedstrijd..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:04

Bedankt allemaal Lachen
_iDj_; *pakt coupon erbij. Dat de gebroken lijnen te klein waren. (klopt) Middendraf zou versneld zijn. Met in galop aanspringen; loperig.(klopt) Bij een grote volte; valt om & buiging. Bij overgang galop - draf getrokken (klopt, ze wou niet terug komen.) Springt weg (over het bordje). Springt om 2 x (ze was over het bordje in de andere galop gegaan en toen heb ik dat hersteld.) Bij middenstap verruimen, terwijl ik haar wel voelde verruimen. Bij een overgang van stap naar draf staat in 2 x. (geen idee hoe dat bedoeld word want ze draafde maar 1 x aan) Bij het hals laten strekken staat achter de loodlijn en trekt. (klopt gedeeltelijk) Bij grote volte links bij de C buiging. (toen viel ze ook door mijn binnenbeen heen, spannende auto) Bij E afwenden en arbeidsstap duurt lang. (Mocht idd sneller) B rechterhand en arbeidssdraf tegen de hand. (geen idee of dat zo was) Tussen F en A arbeiddstap geen overgang. (wel gemaakt, was wel erg laat maar wel gemaakt.)
Bij de impuls staat; loperig. Het rechtgerichte, ontspannen en in de aanleuning gaande paard staat; werk aan basis. Bij rijvaardigheid en effect van de hulpen staat; paard doet wat die wil.

Ik vind haar galop nogal moeilijk om uit te zitten, behalve als ze echt langzaam gaat Clown Vandaar dat ik vaker uit het zadel kom. Aan mijn beenhulp > voorwaarts is ze in galop genoeg meestal.
jaggie; Ik heb je nog gezien in Stramproy! Met V-Power. Heb nog wat foto's van jullie. Als photobucket meewerkt zal ik je die nog sturen. Lachen
Wat meer lucht geven met mijn handen klopt. Ben de laatste tijd iets te streng geworden. Nu ik het weet werk ik eraan. Knipoog
_Nancy_; Ze word tzt weer verkocht. Lachen
Fellpony; Aan mijn houding zal ik werken. Wat is er met mijn beenhouding? Lachen
Navidad; Ze loopt heel snel echt te diep. Vooral als ik haar wat ronder in probeer te stellen. Ben er nu mee bezig om eerst weer daar te komen dat ik haar dieper kan instellen, vooral met het losrijden. Maar dan vervolgens ook weer op het moment dat ik wil haar meer met haar neus eruit te rijden. Dat vind ze vaak lastig (en ik om dat voor elkaar te krijgen).
Op het moment dat ze te diep loopt geef ik dan iets been en probeer dat weer met mijn zit op te vangen en hou ik contact met de mond maar probeer wel iets ruimte te geven. Als ze dan niet reageerd op mijn zit pak ik de buitenteugel er licht bij om haar daarop iets op te vangen. Alleen gaat ze dan vaak direct weer diep lopen. Moet daar zelf dan ook nog het evenwicht in vinden in datgene wat genoeg is en wat teveel is.
Ze heeft ook nogal de neiging om in een te hard tempo te lopen, en ik ook om in een te hard tempo te rijden, waardoor ze ook weer taktfouten krijgt.
Heb je misschien tips om dat beter te krijgen en daarbij dan ook de achterhand beter onder te laten treden?
Snoevie; Zie navidad. Als je tips hebt om dat beter te krijgen? Ze word weer verkocht.
LinZZZZ; Haha ja, heb toevallig laatst foto's gekeken van de eerste dag dat ze hier was. Toen zag ik pas echt hoe erg ze veranderd is! Haha!
Crossmonster; Ja heb nu zelf dit vhz zadel gekocht. Ik zit voor mijn gevoel al lang, maar zal binnenkort eens proberen hoe ik zit met nog iets langere beugels.
Heb je het draffilmpje in dit topic gezien? ( staat boven de foto's van dinsdag ) De aanleuning is wel weer iets rustiger geworden, ze blijft beter 'beneden' alleen wisseld haar hals/hoofdhouding daarin nog.
De neusriem zit idd wat hoog, mocht iets lager alleen dan zat hij bij de zijkant van het hoofd erg raar. De neusriem zit wel tegen het bit aan, of het deze ook echt omhoog duwt weet ik eigenlijk niet. Zal er eens heen kijken.
We konden idd wel terugzien op concours dat we niet veel hebben kunnen doen van tevoren. Maarja, heb het maar gezien als een oefenrondje. Lachen
XxLiESjUhHXx; Haha dat zal ik maar niet doen he Tong uitsteken Als je wilt ga je maar mee met onze volgende wedstrijd. Knipoog

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:38

Routinge brengen in het wedstrijdrijden zal wel wat punten schelen.
Probeer er in de galop om te denken dat je haar geenzins met de teugels terug wil rijden. Je zit geheid beter als je jezelf juist extra lang maakt om haar op te vangen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:58

het ziet er wel steeds beter uit! jullie vormen steeds meer een combi!
ik vroeg me af heb je nou een lage neusriem als een hoge zitten? ik dacht het te zien Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:20

om de achterhand er beter onder te krijgen, kan je het beste veel schakelen, schijnovergangen rijden an natuurlijk veel overgangen. Als de achterhand er meer onderstaat, zou je merken dat ze van voor ook een stuk lichter word, dit kan je dan verder gaan uitbouwen.

Met wat ronder instellen probeer ik enkel te zeggen, dat ze uit die valse knik moet blijven, zie die driehoek verhouding in haar hoofd en halshouding. Dit kan je inderdaad trainen door haar neusje er meer uit te rijden en weer wat meer op te vangen, zo kan je haar ook makkelijker lager instellen. wat ook wil werken is haar neusje er inderdad volledig uitrijden en richting het halsstrekken gaan en vanuit daar weer oppakken. Maar denk erom.. alleen als de achterhand er fijn onder staat en het paard fijn recht is. Ik weet hoe moeilijk het is haha.. want ik kamp precies met hetzelfde probleem op dit moment met een 5 jarige. Maar oefening baart kunst zeggen ze altijd he Haha!

Succes ermee Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:59

ik wilde je idd tips geven voor de achterhand,om die er beter onder te krijgen,maar ik denk dat Navidad het goed uitlegt en verwoord.

succes met je leuke paard

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 22:18

Bedankt Lachen
_iDj_; Ja dat denk ik ook. 6/7 sept gaan we weer. Nu in de tussentijd ga ik veel dingen steeds veranderen in de wei waar ik rijd. Bijv. pionnen neerzetten, een auto in de wei zetten, vreemde paarden laten komen en samen rijden e.d. zodat ze daar ook meer aan went.
Op het niet met de teugels terug willen rijden in galop moet ik op letten idd. In de afgelopen les hebben we geprobeerd om dan juist eerst vooruit te rijden, zodat het tempo weer van mij word en dan vervolgens rustig aan op te vangen met de zit, iets meer druk op de buitenbeugel geven, en anders op een (kleine) volte te gaan rijden.
Navidad; Ok, bedankt. We gaan ermee bezig. Knipoog
Jij ook succes ermee! Lachen

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:39

hee leuk paard en wat een lelijke wond.. gelukkig knapt het op
jammer van je punten ziet er toch nog netjes uit.
Waarom verkoop je haar weer?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 20:02

Dankje. Ze word weer verkocht als we samen niet meer verder komen, ik haar niet meer kan betalen of iemand veel voor haar bied. Lachen