Lavita @ Hippomania (Z1-debuut)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Lavita @ Hippomania (Z1-debuut)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 10:33

De dag was aangebroken waar ik al jaren over had gedroomd... Ik ging Z1 starten!
Niemand had ooit gedacht dat wij zowiezo nog wedstrijden konden gaan rijden, nu 2,5jaar later starten we gewoon Z1 tussen de paarden!

Mijn debuut was op Hippomania in Lisse, de 2daagse wedstrijd op 2 en 3 augustus. Zaterdag was mijn debuut:

Het ging niet echt helemaal lekker. Ik wilde té graag presteren waardoor Lavita heel erg heet werd. Hierdoor hadden we veel spanning en was de proef best wel slordig. Zo ging ze bijv. aanspringen zodra we in stap waren, door de spanning en doordat ik haar teveel bij mij hield. Daarbij moesten we ook nog eens aan de grote baan wennen, de andere letters en andere proeven. Verder was ik in beide proeven 1 onderdeel vergeten, maar dit is het risico van het uit het hoofd doen van de proeven.

Uiteindelijk had ik 177 en 183. Deze waren zeker terecht, daarnaast heb ik echt goeie commentaar gehad waar ik echt wat aan had.

De proeven van zondag heb ik totaal anders gereden. In stap heb ik haar wat langer gelaten in haar hals en meer naar voren gereden. Hierdoor sprong ze niet meer aan en bleef ze rustig doorstappen. Heb haar van voor ook in de andere gangen wat langer gelaten.
Toch was ze af en toe wat onrustig in de aanleuning, of soms er zelfs niet echt erdoorheen. Dit is straks ook te zien op onderstaande foto's. Maar dit vond ik minder erg dan dat ze bijv. teveel spanning had. De banen waren op zondag ook niet echt meer geweldig, soms zelfs modderig. maar het leek alsof Lavita er weining moeite mee had Haha!. Dus was echt super trots op haar.

We gaan thuis weer lekker aan de slag met het commentaar van de jury, want we zijn er nog lang niet. Er zijn nog een hoop dingen wat nog veel beter moet gaan.

Oja mijn punten van zondag..

Uiteindelijk had ik 193 en.. 208 punten! Verder was ik ook nog eens 5e van de 22 (Z1 en Z2 samen). Ik viel zowat om van verbazing. Was zo trots op lavita!

edit: 9augustus zal ik mijn laatste wedstrijd voor de komende maanden gaan rijden. 16augustus ga ik 2 weken met lavita naar limburg, lekker alleen maar de bossen in en genieten.
September wordt er even lekker niet wedstrijdgericht gereden, aangezien lavita dit echt nodig heeft en zeker verdiend heeft.
Eind september zal mijn stang en trens klaar zijn en zullen we in oktober hiermee gaan beginnen. Haha!
daarna gaan we weer lekker starten.

Nou genoeg gel*l, hier dan de foto's van zondag:

Afbeelding
stap

Afbeelding
uitgestrekte galop, ben best trots op deze foto Lachen

Afbeelding
..En hier was ze er dus niet doorheen Vork

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LUVQCQXT.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DUWKXHLK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DSPTLP8S.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WB87TVKX.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Inzet schouderbinnenwaarts

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
achterhand had er meer bijgemogen, maar ondanks dat vind ik het een mooie uitgestrekte draf

Afbeelding

Afbeelding

bron: http://www.boelomeijerfotografie.nl
Fotograaf: Kajanus hier op bokt Haha!
Laatst bijgewerkt door Cardy op 05-08-08 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Andante

Re: Lavita @ Hippomania (Z1-debuut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:37

Gefeliciteerd! OK dan!
Het rijden ziet er top uit, erg vriendelijk! Haha!.
Misschien dat je een beetje op je handen moet letten, en dat Lavita inderdaad iets meer erdoor mag, maar ik vind het plaatje er heel fijn uit zien.
Succes, en dat er nog veel puntjes mogen volgen!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:37

mooie combinatie en mooie foto's pff wat zit jij netjes zeg! Als enige commentaar dat ik kan geven volgens mij af en toe pianohandjes? verder vind ik het er netjes uitzien en gefeliciteerd met je wp!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 10:43

@ Andante: Dankje Haha! Was misschien toen iets te vriendelijk haha. Ze mag er inderdaad wat meer doorheen. Probleem bij mij is dat ik haar te veel bij mij wil houden. Ben nu bezig met van mij af te rijden, en ja dan is het bij mij al snel té als ik iets nieuws leer. Dus nu moet ik haar weer meer bijelkaar rijden, maar ben al blij dat ze zo loopt. Paar maanden terug liet ik haar teveel achter de loodlijn lopen, en dan zie ik toch liever dit.

@ annika_s : Jij ook bedankt! Haha! Ja erg he mijn pianohandjes.. Mijn instructrice wordt ook helemaal gek van mijn handen.

@ Ginny: Hoi! Ja ik had jouw ook nog zien lopen, maar je was aan het fotograveren dus kon geen hoi zeggen Tong uitsteken.
Ja wat kijkt Vita schattig he Tong uitsteken.. Betekent toch dat ze het leuk vind lijkt mij Clown

@Myrano: Ben ook erg trots hoe mijn powny loopt, ze wordt ook steeds sterker. Ik heb zwanenhalssporen met grove wiel.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:52

Wauw, wat een stralende combinatie. Bloos! Wat zit je netjes zeg, echt ontzettend mooi rechtop.
Probeer wel je handen constant rechtop te houden en goed te dragen, en zorg er voor dat je onderbenen mooi onder je blijven, af en toe liggen ze erg ver naar achter. Lachen

Veel succes nog met je prachtige merrie, jullie komen er wel in het Z. Knipoog

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:26

@ Haf_jessie: hey eline! bedankt Haha!

@ Blinnii: Bedankt voor de super complimentjes!
Probleem met mijn onderbenen is dat als ik ze meer naar voren houd het er niet meer uit ziet, aangezien ik zo lang ben. Ook kan ik zo beter mijn benen aan de buik houden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:28

heeej, fotos

heb je niet zien rijden zondag want moest bij Sanne haar Race kijken. Maar heb je wel even gesproken na je proef natuurlijk zondag.

Ziet er keurig uit voor je debuut in de z1.
en dan even voor de nieuwe HAW regel:
Heb het idee dat je beugels wat kort zitten en je moet wel je handen netjes rechtop houden.

Die tweede foto van de uitgestrekte galop ziet er super uit!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:38

Hee de foto's, maar je kan ze beter voortaan uploaden via bv photobucket want nu zijn de kleuren niet echt mooi geworden.

Maar het ziet er best goed uit en inderdaad even op je handen letten dan komt het helemaal goed met jullie..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:47

@ Evelli: Ja het was erg gezellig he zondag Haha!
Beugels kunnen helaas niet langer aangezien ik dan te lang zit voor lavita. En mijn handen zijn echt drama he?? Clown

@ Kajanus: Ja je hebt gelijk, maar photobucket deed heel sloom dus vandaar even via mijnalbum maar geupload.. Was beetje ongeduldig Clown

Iemand nog tips hoe ik mijn handen goed kan houden? Dit is namelijk iets wat ik al jaren heb Nagelbijten / Gniffelen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:52

Je zou kunnen proberen om je pinken met de puntjes tegen elkaar proberen te houden, dan hou je ze in ieder geval goed rechtop, of gewoon iemand langs de kant tijdens het trainen die je elke keer op je handen wijst tot het irritante toe Clown

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:57

Cardy schreef:
@ Blinnii: Bedankt voor de super complimentjes!
Probleem met mijn onderbenen is dat als ik ze meer naar voren houd het er niet meer uit ziet, aangezien ik zo lang ben. Ook kan ik zo beter mijn benen aan de buik houden.
Het ziet er ook niet afschrikwekkend uit hoor, het was meer voor het plaatje. Knipoog Als jij op deze manier een stuk beter kunt rijden en het ziet er op deze manier beter uit én je krijgt er geen commentaar over van de jury : lekker zo blijven rijden. Haha!

Om je handen goed te houden kun je een vast punt in de ring uitkiezen. Elke keer op dat punt controleer je even hoe je je handen hebt. In een grote ring kun je het misschien wel op twee vasten punten doen. Aangezien je steevast op een bepaald punt controleert of je handen nog netjes rechtop zijn, slijt dit er na verloop van tijd vanzelf in. Lachen
Veel succes meis!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:01

Bedankt voor de tips!
Wat jij zegt Blinnii ga ik zeker even proberen, die heb ik nog niet uitgeprobeerd.

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:03

Netjes hoor! Gefeliciteerd met deze overwinning (want dat is het voor jullie echt toch), super dat je paardje nou zo goed gaat!!
Ik vind dat de achterbenen super mooi mee komen hoor, steeds mooi evenwijdig (onderbeen) met het (boven) voorbeen niets mis mee. Voorbeen eerder weg als achterbeen, echt netjes hoor! Het kan misschien nog spectaculairder in de toekomst maar je moet altijd wat te dromen hebben toch Knipoog

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:05

Het heeft mij heel erg geholpen met m'n benen. Ik zat altijd met een been scheef en m'n andere been netjes aangesloten. Daardoor kreeg ik steevast hartstikke pijn in m'n linker heup tijdens het rijden en ik werd er gek van. Ik heb toen bedacht om elke keer in een vaste hoek te kijken naar hoe mijn linker been lag. Na 3 tot 4 maanden was het hele probleem opgelost. Haha!
Ik raad het nu vaker aan bokkers aan die tegen bepaalde problemen aanlopen en sommigen hebben er wel baat bij gehad. Lachen Succes!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 15:16

@ mariska75: Heel erg bedankt Haha! Maar loopt ze niet nog iets teveel op de voorhand? Aangezien ruimte tussen beide voorbenen groter is dan tussen de achterbenen.

@ Blinnii: Ja vind het echt een goeie hoor Lachen ga het straks zeker even uitproberen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:49

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan regels van HAW voldoen verwijderd.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:26

Jeetje,
ik had een tijdje terug je hele profiel gelezen,
en moet je nu zien Haha! Je start gewoon Z1 Lachen
Je hebt het zeker verdient, na al die tegenslagen,
en volgens mij gaat het met jullie in de Z helemaal goedkomen! Lachen
Aangezien er volgens de nieuwe regels toch commentaar bij moet:
Handen wat meer rechtop, en soms mag het achterbeen er wat
meer onder Lachen
Verder super combinatie, en ik wens jullie al het geluk toe,
hopelijk nu geen tegenslagen meer ! Lachen

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:27

ziet er netjes uit! Alleen heb ik het idee dat je benen soms wel erg dicht bij de voorbenen zitten!
succes verder met je wedstrijden.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:40

Nou is toch netjes voor een debuut!
haha nou ga ik ff op de details letten.. maar heb jij nou maar 4 knotjes?
Ik zou er persoonlijk iets meer maken waardoor hij ook wat langer in de hals lijkt.. denk dat dat voor het plaatje wat mooierr is.. Maar dat is natuurlijk maar een detail Tong uitsteken en krijg je toch geen punten meer voor Knipoog

Succes verder! Tong uitsteken

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 18:58

@ wake_up: Ja we zijn plots heel snel gegaan. Had een 5daagse wedstrijd bij Hoogeboom in Nieuwe Wetering (M2), en had binnen 4dagen 10winst behaald. Wat ik overigens niet verwacht had! Tong uitsteken
Heb vandaag geoefend met mijn handen omhoog te houden zoals Blinnii als tip had gegeven. Dit ging echt super.

@ jUst_eVa: erg dicht bij de voorbenen? Hoe bedoel je?

@ Pasha: ja klopt heb 4 knotjes. Dit omdat het veel mooier bij haar staat vanwege haar lange hals. Anders worden de knotjes ook zo dun.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:35

Zo Cardy, Z1! Helemaal top zeg!
Ik kom af en toe nog eens kijken op Bokt en ik zag je topic direct.
Knap dat je met Lavita zó ver bent gekomen, ik denk een voorbeeld voor velen.
Aandachtspuntje zijn af en toe je schouders, meer ontspannen en naar achteren.
Maar zoals je al aangaf was ze wat heet dus dan krijg je dat vanzelf. Knipoog

Heel veel succes nog samen! Waar in Limburg ga je heen trouwens?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 19:53

Hey! Ja het is ons toch gelukt na alles wat we hebben meegemaakt Haha!.
Heb RSI, heb dus ook erg last van schouders,nek, en bovenrug. Waardoor ik het moeilijk vind om schouders naar achteren te houden en mijn bovenrug wat meer te hollen. Ga snel te veel inzakken in mijn bovenrug.

We geen naar rijstal Venhof, in Herkenbosch. Vorig jaar ook geweest en lavita vind het helemaal geweldig daar.

Roxyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:19

Mooie pony!! ziet er netjes uit

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 10:50

Roxyyy schreef:
Mooie pony!! ziet er netjes uit

Bedankt!

amorlover1