3jarige Welsh Cob ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

3jarige Welsh Cob ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 16:57

Hoi vandaag heb ik Tjalling weer eens gereden het ging iets minder hij had zo'n dag dat hij van alles & niets schrikt Knipoog

Ons niveau: eigenlijk geen niveau hij word aangereden (ik heb begeleiding maar ik rijd niet altijd met begeleiding ) oja we zijn sinds kort begonnen met af en toe een galopje dit gaat op zich wel goed op de linkerhand op de rechterhand echter nog niet daar is hij nog niet sterk en stabiel genoeg op maar dat gaan we aan de longe dus eerst verder trainen Lachen

Problemen nu: ontspanning maar dat komt wel dus dat is op zich denk ik geen probleem, verder wil hij wel eens duiken

Het zadel vertoont zeg maar wat door dat mijn dekje niet meer volledig goed lag (val he) en ook doordat het een FULL dekje onder een 16,5inch is lijkt het zadel langer zeg maar

Ik wil graag tips en opbouwende commentaar dit kan ik wel gebruiken als je me begint af te kraken oid dan ga ik hier gewoon niet reageren negatief zijn màg maar er zal wel ergens (?) iéts zijn waar je ook positief over kan zijn denk ik dan..

Verbeterpunten aan mijn houding:
*zelf niet voorover vallen
*handen rechtop houden
*tenen naar binnen
*hakken uitdrukken

vorige 2topics:
[HAW] Tjalling @ work tips gevraagd
[HAW] Leen & Tjalling

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
stapje Lachen
Afbeelding
Afbeelding
erge pianohandjes en hier begon hij ook weer te duiken Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
Afbeelding
eerst krijgen we enkele sprongetjes omdat er misschien ergens een blaadje omhoog vloog Clown
Afbeelding
ik wil harder Boos!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
flinke pony Lachen

en nog even stappen langs de weg maar hij was helaas te schrikkerig anders gaat dit heel goed en ontspannen aan de losse teugel helaas vandaag niet Clown Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

hij heeft wel een goede beloning gehad ik neem hem dit niet kwalijk hij is nog jong

twinducklin

Re: 3jarige Welsh Cob ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:02

Hij durft zelfs al een poging te doen tot bokken :p Ik kan me je foto's nog goed herinneren dat je er de eerste keer op zat, aardig verschil. Hij doet alleen wat vreemd met zijn mond? het lijkt alsof hij vaak wat trekt, terwijl hij dat ook doet als de teugel los hangt? Vind hem nog steeds een leuk beestje, veel plezier ( en succes Knipoog ) samen!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:03

Hij had gras gepikt onder het rijden Bloos (gebeurt wel vaker dan wil ie aan zijn benen krabben zo met zijn hoofd en neemt hij snel gras en gaat hij dus heel de tijd knabbelen Clown)

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:05

Mooie foto's heb je gemaakt Lies! Lovers

Leuk beestje,ik vindt dit al beter dan vlederkeer! Lachen .

veel succes nog,en we zullen je topics met Tsjalling volgen! .

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:06

Ziet er echt veel beter uit zeg Ja
Probeer alleen in galop die knik in je ellebogen te houden, en ze niet naar je toe trekken!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:06

Leuk paardje, rijden ziet er al netjes uit.
Commentaar heb je zelf al gegeven.

Hoe groot is Tjalling nu eigenlijk? (puur uit interesse hoor) Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:07

Bedankt voor de reactie's Lachen

@Ilsex:klopt ik moest van mijn vorige instructeur zo rijden en is er zo moeilijk weer uit te krijgen Bloos Bloos
@claudia: ong 1,42 Lachen

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:10

super leuk paard!!

Je ziet veel verschil met eerdere foto's! Ga zo door.
Zorg dat je je tenen goed nar binnen houd. Nu zie je op de foto's dat je knie los komt van het zadel, wanneer je dit goed aansluit zit je steviger in het zadel, wat natuurlijk niet onbelangrijk is met een jong paard!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:11

Leentje_ schreef:
Hij had gras gepikt onder het rijden Bloos (gebeurt wel vaker dan wil ie aan zijn benen krabben zo met zijn hoofd en neemt hij snel gras en gaat hij dus heel de tijd knabbelen Clown)

Ik vind het erg leuke foto's! maar met dat aan zijn benen krabben, zou ik meteen goed aanpakken.
Wij hadden ook een pony die dat deed. Later hadden we privé les, en diegene zei: Leer het de pony meteen af, als hij een stapje verkeerd zet als hij dat doet, kan je vallen of zelfs het paard erbij.. Dus wij elke keer omhoog trekken als Nikita dat deed. Vork

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:18

Ziet er goed uit Leen!
Mooie foto's Lies [a']
Hij leert best snel, er zijn altyd nog verbeter puntjes maar die zyn al gezegt!
Ga zo door zou ik zeggen =)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:19

Leentje_ schreef:

Ah dat verklaard inderdaad een hoop Clown
maar zou hem ook niet laten krabben, liet het bij merrie ook altijd toe omdat ik toch een oud hoofdstel had, mw had het voor elkaar gekregen om met haar been in de teugel te gaan staan en was heel erg blij dat ik er niet opzat. Gelukkig is alles goed afgelopen, maar hield me hart vast toen ze op 3 benen door de bak heen was aan het rennen, vasthouden ging niet omdat ze zo in paniek was.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:21

ik laat mijn teugels als hij krabt niet langer dan nodig maar zo'n grasje is altijd heel snel gepikt Verdrietig Knipoog

bedankt voor de reactie's & tips

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:42

Hij gaat er steeds beter uit zien Lachen

Hij krult zichzelf wel erg op vind ik. Hangt hij ook een beetje op je hand?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:43

hij krult zich inderdaad wel vaak op en dan hangt hij erg in mijn hand ik probeer hem dan voorwaarts te houden wat niet altijd lukt

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:47

Ik zou dan een langere zweep kopen zodat je hem even kan aantikken achter je been. Heel veel overgangen rijden, zodat hij leert te reageren.

Als hij hangt, kan je ook afentoe je handen naar voren doen. Dan kan hij niet meer hangen, hij zal dan naar voren duikelen. Maar zo kan je hem ook aan laten wennen dat hij op zijn eigen benen moet lopen Lachen

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:49

tjalling ziet er goed uit zeg! Vingers aflikken
ik vind het een erg mooie cob, lijkt wel oftie sinds je laatste foto's nog iets uitgezwaard is en iets is gegroeid Clown

in stap vind ik het er netter uitzien, in drafzie ik 3 dingen: opkroppen, duiken/hangen op de teugels en dan weer dribbelen.. plus die bok natuurlijk Knipoog

Zorg ervoor dat je netjes op je kont blijft zitten en probeer voor je uit te kijken, door je rugklachten zit je wss makkelijker voorover, maar a;ls je goed naar de foto kijkt zul je zelf ook wel zien dat de balans dan zoek is. tja, schouders en rug recht zullen lastig worden, dus daarom maar voor je uit kijken ipv omlaag. In galop moet je echt op je kont blijven zitten met je armen tegen je lichaam aan, op sommige foto's lijk je een beetje chickenwings te hebben nl Knipoog
ik vind dat je de stap al netjes voor elkaar hebt op 'm, dan komen de draf en de galop er ook vanzelf beter op! *nouja, vanzelf.. ook met hard werken, maar je snaptem Knipoog )

wat betreft opkrullen: ik heb er ook last van zoals je in mijn topic zag.. die voorwaartse drang zit er bij mij heel goed op, en juist het omlaag rijden kost enorm veel energie en moeite van mijn kant. Binnenbeen eraan, buitenteugel contact en met je binnenhand en buitenbeen begrenzen. zorg ervoor dat hij niet zomaar opzij kán springen, wees hem voor bij enge plekjes (kleine voltes draaien net voor een enge hoek etc) en tja.. dat drammen? niet teveel toegeven maar gewoon lekekr voorwaarts blijven rijden in draf, overgangen en voltes. .zorg dat hij z'n energie kwijt kan o peen andere manier!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:53

Bedankt voor de tips Haha!

ben iig al blij vorige topic liep die heel de tijd te sterrenkijken Clown nu hangt hij klopt maar daar gaan we idd aan werken Haha!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:38

Leuke pony! Lekker eigenwijs ding lijkt het. Haha!
Ik ga met Yinka mee in haar commentaar, handen naar voren doen als hij dreigt te gaan hangen. Hij kan immers alleen maar hangen als jij hem iets geeft om op te hangen. Knipoog
Verder je schouders naar achteren en op je voeten letten. (hakken naar beneden, tenen naar binnen)
Voor de rest ziet het er netjes uit! Succes met het verdere inrijden!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:54

Leen het begint er echt al heel goed uit te zien Knipoog . Ook fijn dat je nu wat galopjes kan meepikken he Lachen

Wel zou ik je handen iets meer rechtop en een klein tikkeltje (echt niet veel) hoher doen, als hij dan wat begint te zoeken naar je hand vind hij al "de juiste houding" zeg maar Knipoog En als hij zo duikt ofzo, gewoon benen bijgeven. Dat kan nu allemaal nog geen kwaad. Maar ja mag het wel niet echt toelaten. En normaal gezien zou hij met een beetje been dan wel weer wat omhoog moeten komen.

Verder zou ik persoonlijk, omdat hij toch nog veel meer spieren moet krijgen, als hij in galop harder wil dit toestaan. Want ene goede galop kan je altijd gebruiken. En als hij dan over pak weg een maand al veel sterker is, gewoon in galop beginnen te schakelen. Dat hij geen drammer wordt. Maar ik zou het nu toch toestaan dat hij zelf het tempo kiest ingalop. Maarja, dat is iets dat jij en je trainer moeten beslissen natuurlijk Knipoog

Veel succes en plezier met Tjall igg !

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 20:57

Bedankt voor de reactie :d

@Valentinow: bedankt, ja die handen rechtop pfoe Clown zo vermoeiend blijkbaar aangezien ik het nooit doe ik wil het wel maar na 1rondje herval ik weer

ik laat hem het tempo kiezen in galop hoor hij gaat nu en dan wel hard maar té hoeft ook niet omdat hij daarvoor zijn balans nog niet genoeg gevonden heeft, we moeten ook nog veel aan de longe werken aangezien hij er nog niet in slaagt meer dan 2-3galoppassen te maken op de rechterhand Lachen

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:09

Leen, ahja. Dan is de Foto wss een beetje "ongelukkig" genome, in de galop. Waar je hem net terug pakt en daarom dacht ik dat dat altijd zo was (foto is momentopname he). Ja ik ken het wel geloven dat dat vermoeiend is als je nog heb geleerd om je handen rechtop te houden en dat dan nu "plots" wel moet doen, en nog op dit en dat enz letten.; En nogeens zien omdat het een jonkie is dat ie niet ineens schrikt ofzo Huilen van het lachen . Dusja.. Als hij een beetje stabieler is, en er is minder waar je tegelijk aan moet denken kan je is aan je handen gaan werken Huilen van het lachen (Niet slecht bedoeld, want je kan die laatste zin wel verkeerd opvatten, maar het is dus positief bedold he Nagelbijten / Gniffelen )

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:16

Ziet er goed uit Leen Haha!
Let er wel op dat je rechtop blijft zitten, en je pianohandjes! Lachen
ikmoet toch wat zeggen he Nagelbijten / Gniffelen

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:08

Jeetje, Leen ziet er goed uit hey!
Maar je moet geen fietsers uitschelden hoor Tong uitsteken (mbt de laatste foto)
Probeer een beetje zijn halsje omlaag te rijden, hij loopt af en toe wat opgekruld, gewoon rustig naar je hand toe rijden en fijn over de rug.
En op je bips zitten Tong uitsteken En wel je voeten IN de beugel houden he (3e foto hehe)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:09

Bedankt Schijnheilig

ik verlies trouwens mijn beugels regelmatig hoor Nagelbijten / Gniffelen Schijnheilig