Sultan en ik @ work in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xEliesxJarig

Sultan en ik @ work in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 09:01

Hallo allemaal!

Ik rijd deze pony nu een halfjaar, waarvan ik nu zo'n 3 maanden serieuzer bezig ben met dressuur. Ik krijg iedere week een keer les.

Ik kan niet zeggen dat we een bepaald niveau hebben, we rijden namelijk geen wedstrijden, maar zijn in de lessen vooral bezig met basisdingen als rechtrichten, achterhandgebruik, buigen, lager/hoger instellen (hij liep in het begin in zijn eigen houdinkje).

Hier zijn we dus mee bezig. Ik heb helaas niet echt vergelijkingsfoto's, want alle foto's zijn van de laatste anderhalve maand.

Mijn eigen commentaar is, dat mijn benen een eigen leven leiden af en toe, maar dit gaat gelukkig al veel beter dan eerst. Ik hang met doorzitten best ver achterover en heb nogal een vreemde handhouding. Dit wat betreft mijn houding.

Over ons als combinatie ben ik benieuwd of jullie voldoende achterhand gebruik zien (heb ook nog een paar filmpjes, maar weet niet hoe ik die hierop moet zetten). 3 maanden trug was het nog een echte duikboot namelijk Haha!

Genoeg gekletst, hier zijn de foto's...

Afbeelding
In het weiland

Afbeelding
Indraven

Afbeelding

Afbeelding
Zijn eigen houding en de mijne... te erg Tong uitsteken

Afbeelding
Weeeer achterover ..

Afbeelding
Jeuk... Clown vond het wel een grappig plaatje zo

Afbeelding
Iets spannends aan de andere kant van de bak Haha!

Afbeelding
in de binnenbak, beetje donker

Afbeelding
lekker drafje

Afbeelding
stappen

Afbeelding
galopje

Afbeelding
Nog even poseren...

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie van ons vinden Haha!
Brand maar los! Haha!

Groetjes

Anoniem

Re: Sultan en ik @ work in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:22

Hoi,

wat me opvalt aan de foto's die je hebt gemaakt is vooral je houding. Je knikt in je polsen, je handen houd je soms rechtop, soms plat en erg wijd en dicht bij je. Je handen horen bij elkaar net boven de hals van je pony, en maak een vuist. Nu houd je je handen heel open. Je hebt soms kapstoktenen, en je rijd ook met sporen dus daar moet je echt goed op gaan letten. Je tenen horen recht naar voor. Soms heb je je voeten wat ver in de beugels. Ook zit je erg ver achterover en soms in stoelzit.

Probeer te regelen dat je een keer zitles krijgt aan de longeerlijn met iemand die je op je fouten wijst, zo leer je het het snelste af.

Je pony vind ik erg leuk. Een duikboot is hij zeker niet meer, maar echt op de achterhand loopt hij nog niet. Het gaat dus de goede kant op maar je moet er nog aan blijven werken.
Verder valt op dat een stuk van de bekleding van je zweep eraf is. Het witte plastic ligt bloot. Mij is altijd verteld dat dat heel snel splintert en dus niet meer geschikt is om mee te rijden. (anders heb je kans dat je pony straks splinters in zijn billen heeft) Ik zou dus een andere zweep gebruiken.

Het klinkt misschien wat aanvallend maar zo is het niet bedoeld. Ik denk echt dat als je je eigen houding verbeterd dat je pony dan ook beter gaat lopen. Veel succes!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:31

Volgens mij hang je naar achtere om te composeren dat je paardje loopt als een duikboot! Rij hem actief in zn achterbeen, scherp aan je hulpen en accepteer nooit dat ti hangt of de teugels uit je handen trekt.. Je moe tmeer gaan paardrijden!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 20:07

Bedankt voor de tips Haha!

Overigens hangt of trekt hij niet.

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:11

Ik denk dat zitles een goede tip is!
Ik vind het alleen vreemd, dat ik tijdens het lichtrijden wel gewoon rechtop zit, maar met doorzitten ga ik met mijn bovenlichaam iets naar achteren hangen.

Dit zijn tips waar ik zeker iets mee kan! Ik weet dat ik geen Anky ben en dat mijn houding soms erg slecht is, maar ik vind dat het al best goed gaat met ons. Haha!

Meer tips en opmerkingen zijn altijd welkom hoor

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:13

wat een leuke pony zeg en jouwn haar danst Lachen
probeer er op te letten dat je niet teveel naar beneden kijkt ..

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 08:50

Bedankt hoor! Ja, heb helaas nog steeds geen geld gevonden. Ik heb ook nog een kort filmpje, kan iemand mij vertellen hoe ik die erop moet zetten? Dat geeft toch vaak een duidelijker beeld

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:00

Ahhh Sultan
Leuk beestje hoor.. en elke keer als ik weer fotos zie.. ziet het er beter uit!! Lachen

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:13

Ik vind het er al netjes uitzien, blijven oefenen zou ik zeggen.
Je mag wat meer rechtop gaan zitten, op sommige foto's zit je te ver achterover.
En denk eraan om je handen rechtop te houden, succes ermee. Knipoog

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 13:28

pianohandjes, kapstoktenen, ik ken het allemaal haha Tong uitsteken Vandaag even druk met mijn houding bezig geweest, wel moeilijk hoor!

Hier nog een filmpje van ons.
http://www.youtube.com/watch?v=5alZ97MDIbo
Hoop dat ie het zo doet.

En dank je Tes! Hijs idd erg leuk en rijden gaat voor mijn gevoel ook wel steeds beter!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:27

Die zitles is idd een goed idee voor je houding. Als je dan je beugels en je teugels eraf haalt en dan door gaat zitten blijf je vaak ook meer rechtop zitten doordat je geen steun gaat zoeken op je teugels. Succes!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 11:11

Bedankt hoor iedereen! Zal eraan gaan werken Lachen Verder nog tips of opmerkingen over foto's en het filmpje?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:19

ik heb een reactie op het filmpje. leuk paardje trouwens!
het is maar een kort filmpje ,maar wat mij wel erg opvalt is dat je bij iedere stap been geeft,probeer daar op te letten,want anders stomp je hem op den duur af en reageert hij niet meer op je been hulpen. en vooral met sporen is het een beetje link om met een kloppend been te rijden.
verder ziet het er prima uit hoor,en super dat je zo vriendelijk bent in zijn mond,
veel plezier met je paardje Doei!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:15

@ amazone77 Klopt, erg irritante eigenschap, heeft iemand misschien tips om dit te verbeteren? Het rechtop zitten gaat al steeds beter (ook tijdens het doorzitten Haha!) Maar dat wiebelende been is heel vervelend.. ik vind het met halthouden en stappen al heel moeilijk om mijn been gewoon aangesloten te houden, dus in draf en galop gaat dit nog lastiger.

xxlinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:24

de 1e foto vind ik zelf t mooist

je houding is zoals je zelf zegt te ver naar achter en je moet iets meer je polsen knikken en je hakken uit drukken

su6

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:59

je zit best erg met je tenen naar buiten,als je die naar binnen draait en er constant op zal letten,dan pas word dat wiebelen met je been minder,en je been een klein beetje meer naar achter leggen,en mee veeren met je paard,ik hoop dat je er iets aan hebt.ik ben geen instructrice,dus weet niet zeker of ik het je wel helemaal op de juiste manier uitleg. maar je kan het altijd proberen he! haha succes. OK dan!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 19:17

Inderdaad, het is altijd het proberen waard! Verder gaat het allemaal al flink vooruit, dus met mijn benen moet het vast ook wel goedkomen Haha!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:02

Heeft er verder nog iemand tips of opmerkingen?

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:21

om je been stiller te leren houden, kun je proberen om vanuit je heup je been lang te maken. dus als het ware je knie zo laag mogelijk duwen en je been laten hangen, dus niet teveel druk op de beugels uitoefenen.

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 10:16

Oeii, dat klinkt lastig! Maar altijd het proberen waard! Ging dinsdag door al jullie tips al stukken beter trouwens!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:17

is dat niet zwaar die dreads in je haren tijdens het rijden en niet vervelend met je cap ?? (wil ze namelijk ook hebben)

mischien je beugels 1 gaatje langer maken

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:53

ik vind het een mooie pony om te zien Haha!

en je houding is ook niet vekeerd, maar let wel op je handen, die je steeds erg breed zet...

leuke combi zijn jullie in ieder geval!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 11:48

Mijn benen en handen zijn altijd al een beetje lastig geweest. Kijk de laatste tijdvaak naar beneden om te "checken" of ik mijn handen nog goed heb...

De dreads zijn niet vervelend tijdens het rijden, alleen paste mijn eigen cap niet meer... heb nu een andere te leen Haha!

xEliesxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 21:11

Zijn er ook nog dingen waarvan jullie denken : "niets meer aan veranderen?" weet ik ook waar ik me niet meer mee bezig moet houden... Raak er af en toe wel een beetje van in de war.. benen, handen, op de pony letten.. Ik heb morgen weer les, dus dan kunnen we weer verder met alle tips

Show_Jumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 21:15

ziet er goed uit!! lekker ontspannen

alleen op 1 foto hang je erg achterover maar dat gaf je zelf al aan verder heb je echt een nette zit !