Sinds een jaar heb ik 5 hele leuke verzorgpaardjes, en 1 daarvan is Stardust, een ongeveer 8 jarige haflingerruin.
Het is inmiddels 1 jaar geleden dat ik voor het eerst op hem mocht rijden.
Hij was toen ruim 2 jaar niet meer bereden, en daarom was het ook wel logisch dat het helemaal niet goed ging.
Hij was erg gespannen, rennerig en liep erg snel te diep.
Maar in dit jaar is hij al erg goed vooruit gegaan.
Ook ik heb dit jaar weer wat geleerd, en mijn houding is al iets minder slecht.
Na 2 week op vakantie te zijn geweest ben ik er vanochtend weer op geklommen.
Het zwaaien met de staart komt niet door irritatie ofzo trouwens, dit komt doordat hij zomerexeem heeft en daardoor heel vel reageert op de vliegjes die op jeukende plekken gaan zitten.
Het gaat al een stuk beter met zijn exeem. eerst had hij geen manen doordat hij alles eraf schuurde, maar ik smeer hem nu elke dag in met een zelfgemaakt middeltje en dat werkt super!
Hij schud nu ook niet meer met zijn hoofd onder het rijden.
Het was nog maar 10 uur, maar de zon was er al bij en het was erg warm, we hebben het dus lekker rustig aan gedaan.
dit waren wij deze winter:
1

2

en ik nog op een andere pony, 1 jaar geleden, maar dan kunnen jullie even mijn houding zien van toen.
3

en dit zijn we nu: (zonder zweep en zonder martingaal, MET manen!)
4

stappen:
5
deze foto vind ik heel fijn.6

7

8

9

lange teugel:
10

de draf- en galop foto's waren mislukt, maar voor het idee:
draf: mag iets meer zakken.
11

galop: ik moet meer ontspannen.
12

waar we nu mee bezig zijn is:
voor hem:
*niet opkroppen en te diep gaan lopen, het neusje er uit
*achterhand actief houden
*overgangen soepeler laten verlopen en hij moet sneller de overgang hebben gemaakt.
voor mij:
*ontspannen in galop
*tenen naar binnen
*vooruit kijken
*teugels korter nemen
*pianohandjes
enz. enz.... de rest mogen jullie zeggen!
ik heb ook nog een vraagje: ik zie dat mijn been niet op de singel ligt, maar anders zit mijn voet toch niet onder mijn heup en schouder en dan heb ik een stoelzit? wat is nu goed?
reacties en tips zou ik erg leuk vinden!
doei!
13

14

edit. een niveau hebben we niet echt.. op de manege waar ik les heb rijd ik L-wedstrijden, maar stardust en ik rijden geen wedstrijden. ik heb ook geen les op stardust, alleen op manegepony's/paarden.
.
.
. 
)
)