Leen & Tjalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Leen & Tjalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 21:08

Hoi

vandaag heb ik Tjalling nog eens gereden het is een 3jarige welsh cob ruin.
oja ik had de rijbroek van mijn moeder aan dus die was wel te groot dat zie je wel Huilen van het lachen

in mijn vorige topic waren er trouwens mensen die het beter dachten te weten dan de zadelmaker hier ga ik liever niet op in

Ons niveau: eigenlijk geen niveau hij word aangereden (ik heb begeleiding maar ik rijd niet altijd met begeleiding Knipoog )

Problemen nu: ontspanning maar dat komt wel dus dat is op zich denk ik geen probleem.. ik probeer nu ook de teugels wat meer op te nemen maar dan ontspant hij echt niet. Vandaag is mijn draakje er een keertje tussenuit geschoten Haha! (geen probleem Knipoog) en daarna was hij niet echt rustig meer Nagelbijten / Gniffelen verder het dekje is te groot en dat flappert soms Huilen van het lachen Clown

Commentaar op mijn houding: mijn voeten moet ik proberen niet zo naar buiten te draaien en verder mijn handen ehm rechtop houden en misschien iets hoger. Verder mijn rug ziet er misschien raar uit maar ik heb wat aan mijn rug Knipoog

Afbeelding
rustig stappen
Afbeelding
Afbeelding
jeuken Clown
Afbeelding
hier wou hij even de snelste zijn ik nam snel het riempje vast Bloos Clown
Afbeelding
gespannen Clown
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit was het topic van vorige week: [HAW] Tjalling @ work tips gevraagd

Onderbouwde commentaar en tips zijn uiteraard welkom Haha!
maar kraak me niet af aub Knipoog
Laatst bijgewerkt door Leentje_ op 25-07-08 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Oakland1990

Re: Leen & Tjalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:11

Ik weet dat je last hebt van je rug, maar probeer toch je armen in een hoek te houden en je handen rechtop. Je zadel past nu wel neem ik aan?

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:14

Ziet er leuk uit! Ik hoop dat dit niet weer een ''past het zadel wel'' topic gaat worden.

Verder je handen rechtop houden (moet toch wat zeggen Knipoog )

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 21:18

dit is de 7de keer gok ik met zadel Lachen
wedstrijden zijn niets voor ons het is de bedoeling in de toekomst vooral te wandelen Lachen

sultan: omdat men er in het vorige topic ook over heeft gezeurd (slechts enkelen uiteraard) en ik toen wel zeer duidelijk had vermeld dat dit zadel gepast is door een bekwame vakman Lachen

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:20

XxSultanxX schreef:
ik vind het er ook leuk uit zien ! hoe lang is hij nu onder het zadel ? ga je ook wedstrijden met hem rijden ?

@ caitje : waarom mag Oakland1990 niet vragen of het zadel goed past ? this vast niet raar bedoelt Knipoog

Omdat de TS dit in de beginpost aangegeven heeft. Het zadel past volgens de zadelmaker. Lachen

Ziet er steeds beter uit, ook een leuke pony!
Ik zou alleen je beugels een gaatje langer doen en die rust opzoeken, veel overgangen en figuren rijden. Succes! Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:21

Wat een leuke pony!
Probeer te letten op je handen en je benen(maak je zelf lang)

Btw ik zit met je zus in ene fjordentopic doe haar maar de groeten Knipoog

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:22

Ziet er goed uit hoor leen, tjal het race monstertje.
Handen rechtop tegen naar binnen Knipoog

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:26

Ziet er echt super netjes uit! Lachen

Probeer alleen de teugels iets strakker te doen en een beetje spelen Knipoog dan komt het vast helemaal goed!!

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:01

Even die ontspanning inderdaad!
verder geef je je verbeterpunten trouwens ook al zelf aan.
Ik vind het goed om te zien dat je m nog niet té veel vraagt!
Komt helemaal goed..

En tjal blijft gewoon lekker Kwijl

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:35

heej, daar is weer een topic van die leuke cob! Vingers aflikken

wat vind tjalling ervan? ik zie nog niet veel verandering met het vorige topic, maar hoe kan dat ook in een week tijd!

probeer erop te letten dat je je schouders naar achteren houd, hierdoor ga je toch rechter zitten en verander je ook je zwaartepunt. Zo te zien houd tjalling ervan om óf voorwaarts te lopen óf gaat hij lopen mekkeren zodra hij iets minder zijn zin krijgt - door je schouders naar achteren te doen zit je beter in t zadel wat dus die té voorwaartse drang van hem (opeens een spurtje oid) iets inperkt, je moedigt hem dan niet meer aan als het ware.. zodra hij dreigt in te kakken moet hij ook op been weer voorwaarts kunnen lopen, al dan niet oortjes plat Knipoog let er trouwens ook op dat je je handen mooi gesloten en rechtop houd, geef hem niet té veel uitvluchten en verlies ook het teugelcontact niet > dit houd niet in dat je altijd moet trekken, maar zodra hij zijn hoofd omlaag&omhoog doet en je bent je teugels kwijt komt hij wel onder t werk uit en dat is niet de bedoeling Knipoog zorg dus voor licht contact met zijn mond

ik duik zelf ook makkelijk naar voren met bijv. middendraf en galop, júist daardoor gaat mijn welshcob harder lopen.. met als gevolg dat als je in die overgang al snel gaat je meteen in die gang ook sneller gaat dan wanneer je een nette overgang rijd (waaronder dus een harde galop ipv een nette, gecontroleerde en ontspannen galop) Vroeger kwam ik vers van de manege en reed ik standaard met te lange teugels, door mijn open handhouding heb ik heel wat bokken, steigers en noodstops van de cob gehad omdat die me dus op ieder gaatje wees. Zodra mijn teugels te lang worden en het contact met haar mond vervaagt begint ook het gemuts weer (trippelen, stuiteren, opeens wegduiken) dus: handen laag en bij de hals houden, handen netjes rechtop en overgangen op je zit en been rijden!

ik weet dat hij jong is, maar je moet hem ook niet téveel gaan ontzien.

miekske schreef:
Ziet er echt super netjes uit! Lachen

Probeer alleen de teugels iets strakker te doen en een beetje spelen Knipoog dan komt het vast helemaal goed!!

waarom strakker?
een pony heeft toch ook ruimte nodig om te buigen en te ontspannen?

lijkt mij meer een kwestie van binnenbeen en buitenteugel met af en toe lucht op de binnenhand om in te buigen
kan het ook mis hebben hoor, maar zo heb ik het geleerd Bloos

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 12:40

Bedankt voor de tips Lachen kan ik zeker wat mee
verandering zie ik ook nog niet echt hoor Clown

dat naar voor zitten probeer ik wel een beetje in te perken zeg maar maar met mijn rug kan dat niet altijd even makkelijk..
en als ik rechtop ga zitten dan valt ie inderdaad stil en als ik hem dan voorwaarts vraag inderdaad die oortjes plat Nagelbijten / Gniffelen

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:53

Leentje_ schreef:
Bedankt voor de tips Lachen kan ik zeker wat mee
verandering zie ik ook nog niet echt hoor Clown

dat naar voor zitten probeer ik wel een beetje in te perken zeg maar maar met mijn rug kan dat niet altijd even makkelijk..
en als ik rechtop ga zitten dan valt ie inderdaad stil en als ik hem dan voorwaarts vraag inderdaad die oortjes plat Nagelbijten / Gniffelen

ja, als je rugproblemen hebt word paardrijden automatisch al moeilijker he Ach gut
ik vind wel dat je teugelcontact al netter is, als ik het zo vergelijk Ja

je hoeft niet eens overdreven rechtop te gaan zitten als dat niet gaat, probeer je schouders zoveel mogelijk recht en naar achteren te houden. .en tja.. die oortjes - daar moet hij/jij maar even mee leren leven. Hij moet leren voorwaarts te gaan op beenhulpen, dat is natuurlijk niet altijd even leuk voor hem Knipoog in je profiel zag ik een foto staan trouwens, ik pb je daar even over Lachen

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:23

Tjalling blijft zo'n leuke pony :L

Het ziet er opzich al netjes uit, gewoon lekker doorgaan met trainen. Probeer wel je handen netjes recht op te houden Lachen

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:45

Als je je rug iets rechter maakt, misschien gaat je pony dan ook wat rustiger lopen. Heb ook een tijdje last van mn rug gehad. Hierdoor kon ik niet zo goed mn schouders naar achteren houden (weet niet of jij hier ook last van hebt Tong uitsteken )

Offtopic: ik vind je dekje echt supergaaf!, van welk merk is het?? (ben heel benieuwd)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 18:29

ik heb scoliose en een spier die verkrampt zit in mijn rug

het dekje is van HH van vorige wintercollectie ofzo? Clown

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:58

Moderatoropmerking:
Reacties die niet voldoen aan de nieuwe regels van HAW verwijderd.