Andalusiër Devanieo & ik voor het eerst @ HAW (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Andalusiër Devanieo & ik voor het eerst @ HAW (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 14:42

Hier een aantal foto's van mij en mijn bijrijdpaardje Devanieo van gister. Mijn moeder, stiefvader en stiefzusje waren op bezoek, moeder heeft wat foto's geschoten.

Ik rijd Devanieo nu ongeveer 1.5 maand denk ik. Devanieo is een Andalusiër van 9 jaar oud, maar hij gedraagt zich nog regelmatig als een puber. Je moet hem echter bezig houden, anders gaat hij zichzelf bezig houden. Devanieo heeft een gezwel in zijn mond, waar hij (nu) geen last van heeft. Maar vandaar zijn iets dikkere lippen Lachen

Devanieo komt uit Spanje en is daar vermoedelijk ook ingereden. Hij reageert erg goed op je zit- en beenhulpen. We rijden geen wedstrijden en ook geen bepaald niveau. De zijgangen zitten er op, maar achterwaarts bijvoorbeeld weer niet.

Waar wij nu aan werken:
- Zijn achterhand versterken
- Zijn neusje op de loodlijn krijgen, hij gaat snel te diep (achter de loodlijn) lopen
- Hem wat langer en ontspanner in zijn lichaam maken, hij buigt vaak tot halverwege zijn lichaam
- De linkergalop bevestigen (hij springt vaak verkeerd aan)
- Galop in het algemeen versterken
- Achterwaarts trainen (hij heeft door zijn vroegere eigenaren geleerd om te steigeren op de commando's voor achterwaarts)

Ik begin tijdens het rijden altijd erg laag en diep. Ik probeer zijn neusje wel op de loodlijn te houden dan. Ik rijd dan veel (schijn)overgangen, voltes en slangevoltes, voorwaarts-neerwaarts. Hij loopt op het moment soms daarbij nog op de voorhand, maar we zijn er nog niet lang mee bezig. Vooral in de galopfoto kan je dit goed zien. Sowieso draagt hij nog niet echt van achter, maar daar zijn we mee bezig Lachen

Mijn verbeterpunten:
- Ellebogen aan lichaam
- Constant teugelcontact houden, verlies anders de aanleuning
- Tenen naar binnen
- Polsen niet inknikken en handen bij elkaar
- Onderbenen op hun plek houden (liggen soms wat te ver naar voren)

Voor het rijden
Afbeelding

Losrijden. Probeer ik altijd laag en rond te doen en veel volte's rijden met binnen- en buitenstelling

Afbeelding

Maar ontspannen loswerken is moeilijk als er een flippend paard in dezelfde bak gelongeerd wordt Clown
Afbeelding

Dan maar naar buiten, naar de modderige en natte buitenbak
Afbeelding

En toen was hij niet wit meer Verdrietig
http://img509.imageshack.us/img509/6572/13qv9.jpg

Ontspannen, voorwaarts-neerwaarts galopje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel voorpluk Clown
Afbeelding

http://img509.imageshack.us/img509/3909/14vv2.jpg

Hier wil ik hem hebben, ontspannen, opgericht maar wel netjes op de loodlijn Lachen
Daarom vlak hierna uitgebreid beloond en naar buiten om uit te stappen.

Afbeelding

Afbeelding

Buiten uit stappen, was alleen ergens een optreden van een band, dus dat werd dribbelen naar huis...
Afbeelding

Om een halve minuut later alweer bijna te slapen Tong uitsteken
Afbeelding

Mijkee_

Re: Andalusiër Devanieo & ik voor het eerst @ HAW (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:22

ziet er goed uit! mooi ontspannen op de meeste foto's Knipoog
soms heb een beetje waslijntjes, maar op de meeste foto's niet.
trouwens wat raar dat er bij je in de bak gelongeerd werd, waar ik altijd rij gaat rijden voor longeren, ookal kunnen ze dan niet bijv. buiten longeren door het weer Knipoog
maar goed Tong uitsteken

groetjes

sabjehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:33

He, das devanieo die staat bij mij op stal Haha!

Leuke fotos

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:36

leuk paard.
Je hebt wel overal smoesjes voor he, als je paard moeilijker doet? Tong uitsteken

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:42

Is het geen idee om bitloos te rijden? Gezwel in de mond, gezwollen lippen..lijkt me niet zo aangenaam als daar een metalen bit tegen aan komt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 15:45

De lippen zijn niet gezwollen, daar zit het gezwel. De tandarts heeft er een speciale ruimte gemaakt waar zijn bit invalt, hij heeft ook een speciaal bit. Iedere 3 maanden komt de tandarts het controleren en een foto maken, en tot nu toe heeft hij er geen last van.
Eigenaresse heeft halfjaar bitloos gereden, maar dat is buiten geen optie omdat hij dan met je weg rent. En eigenaresse rijdt voornamelijk buiten Lachen

Het zijn overig geen smoesjes hoor, hij ziet het echt als aanleiding om uit z'n dak te mogen gaan Knipoog Heb het erbij gezet omdat je anders reacties krijgt als "wat doet je in vredesnaam op die eenlaatste foto??" Lachen
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 20-07-08 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:46

haha, dat snap ik wel hoor Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:07

tips:
ga aan je handen werken. Op deze manier zijn je polsen verkeerd. Dus handen rechtop en polsen naar buiten ipv naar binnen. Ook op verschillende foto's meer lengte in de hals, ookal is dat moeilijk.Volgens mij is je rug (soms) hol ipv recht.

succes!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 20:19

Klopt, mijn handen zijn een heel groot probleem helaas!
Lengte in de hals zijn we mee bezig, hij wil snel achter de loodlijn kruipen Lachen
Klopt, mijn rug is hol, is ook mijn "naast 't paard" houding. Ga er binnekort de fysio voor bellen, want heb er ook snel last van Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:53

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je mag maximaal 1 topic per week openen.