Arab Sancho na lange tijd rust eindelijk weer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmax

Arab Sancho na lange tijd rust eindelijk weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 21:58

Sancho heeft een tijd stil gestaan, eerst gewoon voor wat rust voor hem, toen ik het rijden daarna weer wilde oppakken,
kwamen we erachter dat hij flinke haken op z'n kiezen had, toen dus weer een tijd niet gereden, maar door wat gedoe met mijn DA wat betreft het regelen
van een tandarts duurde het nog langer. Imiddels is de tandarts wel geweest en afgelopen week ben ik er voor het eerst weer opgeklommen,
ook meteen met een nieuw zadel, een dressuur zadel dit keer. Mijn beugels zitten wat aan de korte kant, omdat ik een dressuur niet gewent ben
en omdat het ook nog erg onwennig was weer op Sancho. Op mijn haflinger heb ik in de tussen tijd namelijk wel heel veel gereden en nu merk ik pas
hoe ontzettend verschillend ze zijn Clown Denk nu echt, jeetje wat is Sancho smalletjes en wat is ie beweegelijk en heel erg gevoelig Nagelbijten / Gniffelen heel onwennig nog dus Knipoog

Niveau hebben we niet echt, nooit wedstrijden met hem gereden, maar denk dat we op ongeveer B niveau rijden Lachen
Hij had eerder altijd dat hij erg op de voorhand valt, nu vind ik dat wel meevallen, maar daar let ik dus ook veel op. Mijn houding is nu het punt van aandacht.
Mijn handen/armen en benen/tenen willen nog weleens verkeerde kanten op bewegen Nagelbijten / Gniffelen ook heb ik de neiging om mijn teugels wat te lang te laten.
Bij het geven van commentaar zou het fijn zijn als jullie rekening houden met het feit dat ik al lange tijd niet op Sancho gereden heb
en dat ik nu met een dressuur zadel rij, wat ik dus niet echt gewend ben. Lachen

Foto's zijn van de 1ste, 2de en 3de keer rijden sinds de lange rustperiode, alledrie de keren niet langer dan een halfuur gereden.

Afbeelding
1. Mijn knappe ventje Lovers

1ste keer
Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

http://i71.photobucket.com/albums/i156/ ... ng26-7.png
4.

Afbeelding
5.

2de keer (accu was na 10 min al op, dus weinig foto's Clown )
http://i71.photobucket.com/albums/i156/ ... ng40-4.png
6.

Afbeelding
7.

3de keer
Afbeelding
8.

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.

Afbeelding
11.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

http://i71.photobucket.com/albums/i156/ ... ding49.png
14.

Afbeelding
15.

Afbeelding
16.

Afbeelding
17.

Afbeelding
18. en lekker uitstappen Lachen en briesen Clown

Shorks

Re: Arab Sancho na lange tijd rust eindelijk weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:02

ik geloof dat ik hem op de foto's van de eerste keer nog het lekkerst vind lopen, lekker ontspannen. Op de andere foto's lijkt hij meer gespannen, maar dit hoeft natuurlijk niet echt zo te zijn. Verder vind ik het er heel goed uit zien voor de eerste keren erop, en volgens mij heb je hetzelfde zadel als ik, een rossner amerika toch? Lachen je beugels vind ik ook goed zitten hoor, zo zitten die van mij ook altijd (of ik moet ze ook gewoon altijd te kort hebben Clown )

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:07

Ziet er goed uit hoor Car! Sancho is knaaap Lovers
Vind ook dat je ziet dat je steeds meer went aan je zadel Tong uitsteken

Inderdaad op je handen letten, maar dat geef jezelf al aan!

Ik vind dat hoofdstel gewoon TE cool Lovers *LOL*

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:12

jeetje, je op de foto niet echt zeggen dat hij nou zo lang niet gereden heeft. Zijn conditie zal wel niet helemaal top zijn, maar dat kan ik natuurlijk niet zien Tong uitsteken
Hij geeft makkelijk toe, maar hangt hij niet wat?
Je handen mogen wel wat rechter op je krijgt van die piano handjes. Mooi paardje hoor! en volgens mij loopt hij wel redelijk ontspannen. Je hebt ook wel eens van die paardjes die van alles gaan vast pakken of de rug eruit gaan drukken. Dat is heel wat minder prettig!

Veel succes!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:17

Jij hebt je arabje mooi aant lopen! Haha!
Ziet er erg lekker en ontspannen uit.

En wat een prrrachtig hoofdstel! Vingers aflikken
commentaar geef je zelf al, veel succes!

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 22:30

Bedankt voor de reacties Lachen

xSharonax: voor mijn gevoel was het juist de eerste keer het meest gespannen, maarja toen was het natuurlijk helemaal zo onwennig voor mij Knipoog
Is idd een Rossner Amerika. Weet ook niet zeker of de beugels te kort zitten, dat idee had ik, maar als het niet zo is, helemaal mooi Haha! Knipoog

Jas: Dank je Haha! Ja, aan het zadel raak ik idd al wat beter gewend. Tsja me handen, ik weet het Nagelbijten / Gniffelen moet er hard aan werken.

Femke16: Zijn conditie is idd wat achteruit gegaan en ook z'n bespiering trouwens Nagelbijten / Gniffelen Heb altijd weinig gewicht in me handen, dus denk eigelijk niet dat hij hangt.
Van mijn pianohandjes klopt helemaal Nagelbijten / Gniffelen En dank je wel verder Haha!

essie_blue:
Heel erg bedankt voor je leuke reactie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:46

Ik vind het er erg ontspannen uit zien. Maar op één foto ziet het eruit dat je een strenge binnenhand hebt, op de anderen valt het wel mee. Misschien een momentopname?

Bij de foto's tot en met tien mag je nog wel wat meer op je kont zitten. Op de foto's na 10 doe je dit wel. Misschien moest je nog wel even wennen aan het zadel?

Tenen wijzen soms nog wel wat naar buiten, maar ik vind dat je voor de rest een keurige beenhouding hebt. Hakken mooi uitgedrukt en je been ligt ook mooi naar achteren.

Je drijft mooi met je kuit. Drijven, doe je dat bij dit paard bewust wat voorzichtiger?

Vind het er toppie uitzien!

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 23:19

Iddel: Dank je wel Lachen hoop iig wel dat die strenge binnenhand een momentopname is, was me er niet van bewust, maar viel me op een foto idd ook op.
Moest idd wel behoorlijk wennen aan het zadel en aan hemzelf ook wel Nagelbijten / Gniffelen Tenen, tsja, t zijn net kapstokjes, probeer er wel op te letten, maar lukt nog niet echt Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig dat je me beenhouding verder wel netjes vind, fijn om te horen Lachen Drijven doe ik bij Sancho idd voorzichtig, hij is nogal gevoelig Knipoog

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 06:28

Hee carma;
Wat een lekker dier is sancho toch Lovers, en dat hoofdstel is ook mooi!!
Maar even rijtechnisch want anders word hij verwijderd Clown
Je heb het lekker aan het lopen, op iedere foto is hij lekker actief. En ik vind dat het er heel goed uit zit, hij hangt nu niet op je teugels. Dus dat vind ik echt een hele verbetering!!
Wat wel jammer is, is van je handjes en teentjes. Maar dat zie jij zelf ook Schijnheilig, dus dan komt dat zelf helemaal goed!!

Trouwens volgens mij heeft maaike dat zadel ook, en ze heeft haar buigels heel lang bij dit zadel. En dat zit toch wel lekker bij dat zadel hoor Lachen. Maar het moet natuurlijk ook wel fijn zitten voor jou Lachen

Succes nog verder Lovers Kusje

Narrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 07:26

ziet er mooi uit, alleen heb je een beetje pipovoeten Knipoog en let op je handen, want op sommige foto's heb je pianohandjes Knipoog

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:05

Hee carma,

ik vind het er al best goed uitzien !
alleen inderdaad een beetje op je armen letten !
zou je ook in mij @ work topic willen reageren? Bloos

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 06:58

Bedankt allemaal voor de reacties weer Haha!

Amanda: Dank je Lachen me handen en tenen zijn idd jammer, probeer er wel aan te werken, maar blijft moeilijk Bloos
Zal het eens proberen met langere beugels, zal wel even wennen zijn, maar het zit dus wel lekker bij dit zadel? Knipoog

Narr: haha, ja klopt van me voeten en handen, leuk verwoord ook Clown Ik werk eraan Knipoog

Naomi: dank je en ik weet het van me armen Nagelbijten / Gniffelen (zal vanmiddag even kijken in jou topic)

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:37

Graag gedaan voor de reactie carma Knipoog

Maar als dit echt het zadel van Maaike is, *tenminste hetzelfde zadel*. Dan zit je echt super lekker met lange beugels.
Dan zit je net iets meer in het zadel. En dan kan je ook beter je hakken uitdrukken enzo Lachen en op je teentjes letten Vork

Fliro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:44

vergeet niet te lachen! Haha!

Mayka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:57

Hoi

wat heb jij een mooi paard !
Wel een beetje op je armen en tenen letten !

maar met een beetje oefenen komt dat vast wel goed bij julie,

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:59

Ik vind dat je netjes zit, alleen een beetje op je voeten letten. Je hebt een mooie houding. Let op dat je je teugels niet te lang laat (sommige foto's), dan is je pony ook makkelijker bij elkaar te rijden, want hij mag er van achter wel iets bij. Ik denk als je hem weer wat meer opgepakt hebt en er wat meer bespiering op zit, jullie een hele mooie/goede combinatie worden.

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 21:41

Aman: ok, weet je het merk van haar zadel? dit is namelijk een rossner Amerika Knipoog maar ga het gewoon proberen wat langere beugels Lachen
Fliro_: haha, zal er de volgende keer op letten Clown
Mayka__: Dank je, ja daar moet ik echt mee oefenen, hoop ook dat het goed komt Clown Knipoog
June92: Bedankt Haha! laat de teugels idd soms wat te lang, let er nu met rijden ook meer op dat ze op maat blijven Knipoog We oefenen gewoon verder en hopelijk wordt het dan ooit wat Knipoog