Ursula & Fiona

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Ursula & Fiona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 21:14

Maandag; 140708. We waren al even aan het rijden, tot een vriendin even langs kwam met haar camera. Die ook weer net klaar was met haar les. Die ging even foto's maken. Ik vond er mooie tussen zitten en vond het wel weer leuk om eens foto's te plaatsen.

Ik hoop dat t lukt om binnenkort weer betere foto's te laten schieten, omdat het rijden ook zo lekker gaat en dat jullie misschien het verschil van de vorige keren kunnen zien (Nu ook al waarschijnlijk, de topic's staan in mijn profiel).

Ursula en ik rijden B. We zijn 2x gestart en nog geen wintspunt, wel elke keer bijna.
Het grootste probleem zijn de zenuwen, heb ik dat maar niet..
Ursula is 7.6.08 alweer 7 jaar geworden en ik op 7.7.08 alweer 3 jaar in mijn bezit!

Mijn eigen commentaar;
1. Benen op de plek houden.
2. Recht op en niet naar beneden kijken.
3. Niet laten duiken, te diep laten lopen.
4. Letten op het goede been.
5. Door duiken/niet correcte aanleuning op de voorhand.

Commentaar mag, wel opbouwend en vriendelijk.
Hier de foto's.. Zijn niet op volgorde, omdat ik natuurlijk al tijdje aan het rijden was.

Afbeelding
1. Stap .. Hier loopt ze te diep/duikt ze.

Afbeelding
2. Galop .. Hier valt ze op de voorhand en hangt ze best in mn handen.

Afbeelding
3. Stap .. Hier loopt ze te diep.

Afbeelding
4. Galop .. Te diep, hangt in mn handen. En mn hakken, daardoor been naar voren.

Afbeelding
5. Draf .. Hier kijk ik teveel naar haar hoofd/halshouding. Ze loopt hier meer opgerichter.

Afbeelding
6. Draf .. Mooie foto, ik val naar voren daardoor been te ver naar achter.

Afbeelding
7. Draf .. Beetje verkeerde foto, loopt netjes. Ik zit best recht op.

Afbeelding
8. Draf .. Ik sta hier te veel in mijn beugels.

Afbeelding
9. Draf .. Verkeerde been. Ursula vind ik hier netjes.

Afbeelding
10. Draf .. Ik hang te ver naar achter.

Afbeelding
11. Draf .. Zit hier zelf een beetje raar.

Afbeelding
12. Draf .. Mn armen doen raar.

Afbeelding
13. Draf .. Niet echt commentaar.

Afbeelding
14. Halthouden .. Niet naar beneden kijken.

Afbeelding
15. Klaar .. Eindelijk klaar! Lekker beloond.

Dit waren de foto's. Berichtje zou leuk zijn, misschien kan ik de tips gebruiken Lachen

Liefs Fiona en Ursula ! Doei!

Dyantha, bedankt nogmaals! Lachen

Dressage_Haf

Re: Ursula & Fiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:18

Heey fioon,

Wat leuk om urs weer eens te zien..
Ziet er goed uit, jullie maken goede stappen voorwaarts!!
Commentaar geef je zelf al, maar volgens mij kom je nooit meer van die gekke armpjes af.. Knipoog

Liefs

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:21

He Fiona,
Ik vond heel eerlijk gezegd het vorige topic er beter uit zien (zo uit mijn hoofd hoor, kan het zo snel niet vinden, maar weet dat ik het er toen echt netjes uit vond zien).

Ze valt nu redelijk wat op de voorhand en loopt behoorlijk diep.
Op de 3e foto heb ik het idee dat je je handen wat meer naar voren mag "steken", wat meer mag meegeven.
Edit: even verduidelijking; teugels idd wat korter, handen hoger maar wel meer naar voren.

Voor de rest vind ik het er netjes uit zien, vind het altijd moeilijk om rijtechnisch commentaar te geven op rijfoto's hoor Knipoog. Oh en ze ziet er lekker vol uit ! Je houding is netjes trouwens.
Laatst bijgewerkt door Barroco op 15-07-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:22

Van mij mag je op de meeste foto's je teugels een stuk korter nemen, dan zal ze ook niet meer zo diep komen. En anders kun je haar altijd nog van achter activeren zodat ze voor minder zwaar wordt. Verder lijkt je houding erg wisselend, zouden zitlessen of een keer zonder zadel misschien een idee zijn? Dan krijg je meer balans en kun je dus ook stiller zitten.
Wel een heel aansprekend paard! Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:23

Zit jij wel lekker in je zadel? Het lijkt net alsof je heel erg op de achterkant zit, en je knieën bijna over de wrong steken. Misschien je beugels een gaatje langer doen? Ik zou hier echt even serieus naar kijken, dat kan je houding een heel eind verbeteren.
Voor de rest zou ik proberen haar wat meer bij elkaar en voorwaarts te rijden. Ze loopt heel erg in twee stukken. Lekker veel schakelen en overgangen maken en daarbij vooral letten dat ze goed aan je been is. Dan gaat ze haar lijf wat beter gebruiken en wordt het zitten ook makkelijker voor je.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:06

Hee Fioon!!

Zodra i kwat meer tijd hebben gaan we nieuwe foto's maken!
en dan in de buitenbak!
Veeeeel betere kwaliteit!

Commentaar geef je zelf al!
Maar ik vindt jullie wel vooruit gegaan!

Kuss!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 22:41

Bedankt allemaal.
Wat betreft mn houding, ja mn beugels mogen inderdaad gaatje langer. Ik trek mn knie/hak op dus dan komen ze ook zo ie zo boven mn kniewrongen uit zeg maar. Ik zit inderdaad ook wel eens te ver naar achter maar de andere keer weer juist niet.
Heb al even geen priveles meer gedaan, is misschien wel weer handig qua mn houding.

Verder bedankt voor de tips! De teugels kunnen inderdaad korter, die glijden nog wel eens uit mn handen.

En dat actieve van achter naar voor, moet ik echt aan werken. Ben bezig nu de laatste 2 weken met overgangen enzo, daardoor wil ik nog wel eens mn zit anders krijgen. dus verklaart ook weer de wisselende zit op de foto's.

Bedankt voor de reactie's verder Lachen

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:42

Vind jullie echt vooruit gaan!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 23:01

Bedankt Manon, verder geen tips of iets ? Lachen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 05:43

Hee Fioontje!
Ik vind je wel heel erg vooruit gegaan, in het rijden is het misschien nog niet overduidelijk te zien maar je weet iig nu wel waar je probleempunten liggen en hoe je eraan moet werken en dat is al heel wat.

Ik vind het dus een beetje inwrijverig om toch nog iets van commentaar te plaatsen maar aangezien het moet met de nieuwe HAW regels.. Clown

Teugels wat korter nemen zodat haar hoofd-halshouding makkelijker correct blijft. Zorgen dat ze onvoorwaardelijk aan je been is en haar dan goed "voor je" houden, dus zorgen dat ze wat groeit vanuit de schoft, er goed op letten dat ze daarbij wel lengte maakt in de hals. En dan ook nog erop letten dat ze daarbij niet van je weg loopt.

Ik ken Urs natuurlijk ook en ze loopt of graag achter je been en hand of er kilometers voor, bij wijze van spreken. Ze moet leren netjes ertussen te blijven. Lachen

Succes!

Narrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 07:24

eienlijk valt er niet zo heel veel te verbeteren, je geeft het commentaar zelf al, wat ik het meeste zie is dat ze heel erg door de voorhand valt... :S

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:54

Leuk weer eens foto's van je te zien Fioon! Ik vind het er in real life beter uit zien dan dat ik op de foto's zie! Ik zie haar op de foto's vaak achter de teugel lopen, terwijl ik dat niet zie als ik jou normaal zie rijden! Ze valt op sommige foto's wat op de voorhand, maar dat geef je zelf ook al aan! Je bent erg kritisch op jezelf hoor! Haha, maar dan heb je iig wat te verbeteren! Ga zo door hoor, want jullie gaan wel echt vooruit!
Urs ziet er trouwens ook lekker uit de laatste tijd!!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 13:09

Maaik, heel erg bedankt voor je tips/commentaar! Lachen Ik snap het nu wel goed enzo Lachen Daar ben ik blij om, en je kent haar inderdaad dus weet je beetje hoe ze is.

Narrr, dat is inderdaad te zien op de foto's ik ben er wel mee bezig ik had t net niet gezien en niet gevoel met rijden vandaag, dus dat komt wel goed.

Joyce, bedankt! Lachen Hahaha ik vind het in real life ook beter aanvoelen enzo, ik kijk nu echt extreem veel in de spiegels haha! Heel erg..
En ja nja ik dacht nieuwe regels enzo.. Denk moet zelf ook eens goed opletten wat ik fout doe en dus waar ik op moet letten en ben dus beetje te kritisch haha! Knipoog
Bedankt Lachen Ojaa.. Urs ziet er wel weer beter uit maar moet wel weer wat slanker Knipoog

Morgen les, misschien dat er weer foto's worden gemaakt zodat jullie misschien verschil zien hoe t is als ik les krijg en als ik voor mezelf rij.

Bedankt voor de tips/commentaar ! Lachen

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:03

Hee Fiona!

Vind het er opzich netjes uitzien, let er idd alleen op dat je rechtop blijft zitten en dat Ursela niet op de voorhand gaat lopen. Maar toen ik je vorige week zag rijden zag het er echt super uit!!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 16:11

Oke bedankt voor de tip Lisanne Lachen

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:53

leuk paard zeg! probeer je rug recht te houden, verder ziet het er goed uit, als ik mag vragen, waarom heb je je zweep niet bij het handvat of heb ik daar overheen gelezen?

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:14

Leuk paard idd! Commentaar op je houding geef je zelf ook, misschien een oefening om van laag/diep naar wat hoger op te richten een goed plan. Dat blijven herhalen? Hangt ze trouwens ook echt? Als ze zo diep loopt bedoel ik. Dan is het een optie om goed voorwaarts te rijden. Succes met je wedstrijden verder!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:20

@Sietske94, Bedankt! Mn zweep klopt dat ik hem niet bij het handvat vasthoud, geen idee waarom denk dat ik het niet prettig vind. Buitendat had ik m vandaag wel bij had handvat gedaan zodat ik er wat beter bij kon tikken..
Ik zal op mn rug gaan letten, wil nog wel eens als een zoutzak gaan zitten zeg maar..

@_Remona_, Ook bedankt ! Lachen Ze hangt inderdaad wel, zo word zwaar + sterk. Ik weet inderdaad dat ik het moet oplossen met veel been maar dat lukt niet elke keer.. Dan geef ik dr een tikje bij en dan wilt ze nog wel eens onder me vandaan rennen (gaat nu al beter). Ik ben dr nu proberen hoger in te stellen maar laag kan inderdaad ook, vind het dan wel nog lastig om haar daar dan te houden.

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:25

heey fioon!

Ziet er goed uit hoor Lachen

Alleen ze loopt wel erg op de voorhand probeer der meer van achteren naar voren te rijden en dat ze der hoofd op de loodlijn laat en niet er achter gaat lopen.
Succes Knipoog

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:14

Leuke combi, maar denk alsjeblieft om je handen Lachen
Bij jou valt ál het water uit je bekertjes want je steekt je handen recht vooruit in plaats van omhoog. Je ziet dit heel duidelijk aan je zweep, die hoort langs je been te hangen en die van jou steekt recht achteruit. Hierdoor heb je een gesloten handhouding en belemmer je je paard in het nageeflijk zijn en het voorwaarts rijden.
Als je je handen rechtop ( denk aan bekertjes met water erin Haha! ) houd en boven de schoft houd, dus wat meer dragen, dan zal ze ook niet meer zo diep lopen. ( is de bedoeling in ieder geval! )

Voorderest geef je zelf ook al goed commentaar Lachen succes jullie Lachen

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 22:24

Mn handen zijn meer moment opnamen Lachen Iig bedankt.
Die water bekertjes had ik al gehoord Knipoog Ik ga er op lette! Lachen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:02

Jullie zijn echt een leuke combinatie Lachen
Ik vind het juist best ontspannen er uitzien, ze loopt idd vaak op de voorhand dus je mag haar best activeren van achter, pas als je voelt dat ze lekker los is in jou handen.
Als ze gaat hangen kan je veel overgangen maken, eerst beginnen met versnellen op een lange zijde (draf of galop) en voor de hoek terug nemen met been erbij zo dat ze niet weer gaat hangen, en als ze er goed in wordt kan je het achter elkaar doen op een lange zijde. Ook kan je hele kleine voltes maken (wel nog steeds in jou tempo, dus niet langzamer laten gaan) want dan moet ze van zelf hoger komen om in evenwicht te blijven. Ook kan je middendraf op een volte oefenen om te zorgen dat ze meer op haar eigen benen blijft lopen.
Je zit verder netjes, veel succes verder!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 12:34

Hee Lachen Bedankt ! Lachen
Ik lees het nu net pas, maar ik heb dat bijna allemaal vandaag gedaan met mn les! Lachen
Moest haar echt veel bij drijven en opgericht laten lopen, voormij doen zat ik dus best hoog met mn handen maar dat komt omdat ik ze meestal naar beneden duw.
Moest ook steeds weer midden draf rijden op de lange zijde. Ze vertrekt wat uit dr zelf en ik moet het echt weer verder bij blijven drijven met mn been. Voor mij doen is het wel lastig nog want ik ga gelijk rommelig zitten. Maar hoe vaker hoe beter het ging! Lachen

Bedankt voor de reactie's en tips allemaal ! Lachen

Vaillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:18

hey fiona,
ziet er goed uit hoor!
wat leuk om te zien dat jullie zo vooruit zijn gegaan.
commentaar geef je zelf,maar dat komt allemaal wel.
belangrijkste geniet lekker en vooruit ga je cker!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 19:40

Dankje wel marleen ! Lachen
Btw.. Sterkte he !