Dinlle @ work!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dinlle @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:38

En het ging best lekker Ja. De laatste tijd heeft Dinlle bijna niks gedaan. Een vroege vakantie dus van 3 maanden.
Ik rijd Dinlle bij. Ik wéét dat ik aan de grote kant ben maar Dinlle is heel pittig, vooral nu ze een tijd heeft stilgestaan.
Vandaag ging het best lekker. Nageeflijk hoeft ze van mij nog niet, dat is werk wat later pas hoeft. Nu vraag ik gewoon net beenwerk en ontspanning, maar ook actiefheid. Dinlle heeft na de galop nog wel eens dat ze wat minder actief is. Clown

Hier even een groot verslagje hoe alles ging:

Het losstappen ging lekker. Ze was lekker actief voor mijn been, liep nette volte's. Het indraven ging ook wel lekker, nog af en toe even hoofd erop en sneller gaan. Toen even carrousel gedaan met Robin voor de grap. Toen liep ze wel fijn, alleen als ik middendraf vroeg sprong ze een keer aan.
We hebben vooral veel voltes 10 meter gedaan wat lekker ging Ja.

Aan mijn houding valt nog heel wat te werken, vooral op een wat kleinere pony. Af en toe val ik naar binnen, maar ik zit vooral véél naar voren. Dit omdat ze ook erg loperig was. En mijn tenen en handen natuurlijk.

Genoeg gelúlt, hier de foto's!

Afbeelding
Even tussendoor stappen, net nadat ze wegschoot.

Afbeelding
Rechtop zitten en tenen!!

Afbeelding
handen Scheve mond

Afbeelding
Hier schoot ze weer even sterk weg.

Afbeelding
Hier gaf ik d'r teugel om hals te strekken.

Afbeelding
Doei!

superwoman

Re: Dinlle @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:00

Sorry, maar ik vind je echt te groot.
Ik snap ook niet waarom je ervoor zou kiezen om haar nog niet nageeflijk te rijden.(of je moet het zelf niet kunnen) Juist als je groter bent is het beter dat ze de rugspieren gebruikt om jouw te dragen.
Boven op je pony zitten lijkt mij voor nu het belangrijkste en vooral met je handen (veel) meer meegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:06

Waarom zou ik haar de mond in gaan trekken? Sommige momenten deed ze het en voelde ze heerlijk aan. Maar ik zei dat ik daar niet mee bezig ben. Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:07

Je bent indd wel wat aan de grote kant, maar het lijkt niet dat je pony zich er te veel aan ergert.
Zoals je zelf al zegt, let op je tenen, en ook op je handen.

xxlinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:09

ik ben het eens met superwoman:D

LOVE_PPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:12

je bent aan de grote kant, ik ben het gewoon eens met de rest van deze mensen.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:14

je bent wat aan de grote kant, dat is wel jammer, maakt het plaatje toch wat minder mooi....
verder idd op je handen en tenen letten Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:16

Ik vind je ook wat aan de grote kant, maar zie op de foto's geen pony die daar echt moeite mee heeft op dit moment.
Puntje van commentaar: probeer om niet je armen naar voren te gooien als je lange teugel geeft. Nu doe je enkel je armen naar voren, maar je teugellengte blijft vrijwel gelijk.
Hou de knik in je elleboog en je armen langs je lichaam en geef haar dan wat meer teugel.

Saszkiia91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:19

Ten eerste vind ik het een superleuke pony! Haha!
Je bent inderdaad wat aan de grote kant maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn. Het zou inderdaad wel wat beter zijn voor je paardje als ze wel nageeflijk loopt, zodat ze je lekker kan dragen en geen problemen krijgt van haar rug ivm een grote ruiter. Haar gangwerk is verder wel netjes, ook als ze haar hoofd wat in de lucht heeft. Ik denk wel dat je er naartoe zou kunnen werken om haar nageeflijk te kunnen rijden, dat is voor jou fijner en voor het beestje ook! Af en toe lijkt het wel dat je je handen wat strak hebt, daar kun je misschien ook op gaan letten. Iets meer lucht geven voor bedoel ik dan. Oefenen oefenen oefenen.

Succes ermee Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:22

Superleuke pony zeg! Knipoog

Je past er nog goed op vind ik!
Het was wel weer leuk hé Knipoog

morgen kan ik weer Knipoog
Ga je nou met de bus?

maar even ontopic: Nageeflijk komt nog wel. meestal als je aan de teugel wil rijden gaat ze tegenwerken door hooft omhoog te gooien en te gaan rennen. Let wel op dat je recht blijft zitten!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:24

Jorine_Falco schreef:
Waarom zou ik haar de mond in gaan trekken? Sommige momenten deed ze het en voelde ze heerlijk aan. Maar ik zei dat ik daar niet mee bezig ben. Lachen

Hoezo in de mond trekken?
Op dit moment geef je niet genoeg mee en werk je haar soms tegen. Als je haar nageeflijk gaat rijden, zal je haar echt niet meer in de mond moeten trekken - juist minder eigenlijk.

Dat de pony nu geen last lijkt te hebben van je gewicht en grootte, zegt niks over de schade die je aanricht/kan aanrichten.Je kunt niet in de pony kijken. Zeker omdat je niet altijd recht op de pony zit, zorg je voor over belasting. Je gewicht is immers niet gelijk verdeeld.
Ga maar eens met een ladder lopen die je rechtop houdt, dat is heel hard werken en je zult snel last krijgen van je armen, terwijl het gewicht niet het grootste probleem is.

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:32

ik vind je ook aan de grote kant helaas.. Des al niet te min vindt ik het leuke foto's! Ikzelf vindt het ook lastig om rechtop te blijven zitten en op mijn handen te letten bij het halsstrekken. Verder gewoon plezier hebben met je knollie!

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:33

ik vind je ook aan de grote kant helaas.. Des al niet te min vindt ik het leuke foto's! Ikzelf vindt het ook lastig om rechtop te blijven zitten en op mijn handen te letten bij het halsstrekken. Verder gewoon plezier hebben met je knollie!

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:45

ik ga met de andere mee ik vind je zowiezo te groot, en misschien is het zadel wat te klein voor je? of je zit te ver achter in je zadel.
wel leuke pony, maar misschien een kleinere persoon hem laten rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:47

Sietske: zoals je hebt kunnen lezen kan dat nu even niet aangezien ze veelste sterk is geworden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:36

Jorine_Falco schreef:
Sietske: zoals je hebt kunnen lezen kan dat nu even niet aangezien ze veelste sterk is geworden.

Paardrijden doe je niet op kracht! Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:36

Dat weet ik dan ook wel. Maar ik heb liever dat ik er dan afval dan een kindje van 8.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:40

Jorine_Falco schreef:
Dat weet ik dan ook wel. Maar ik heb liever dat ik er dan afval dan een kindje van 8.

idd. Als ze even niet heeft gelopen kan ze erg druk zijn(veel willen galopperen enzo Knipoog )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:03

Stef_Winston schreef:
idd. Als ze even niet heeft gelopen kan ze erg druk zijn(veel willen galopperen enzo Knipoog )

Dan zet je ze eerst even aan de longe en zorg je voor goede begeleiding voor een jonger kind.
Pony reageerd op de ruiter, dus zodra er en kind op stapt zal hij de grens van die ruiter op zoeken.

diablolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:28

Ik vind het een leuk beestje Haha!
Je bent idd wel wat aan de grote kant maar je pony heeft er geen last van en volgens mij weeg je ook niet zo heel veel dus dat lijkt me geen probleem;)
Mijn benen hangen ook al wat onder de buik van mijn pony Tong uitsteken
Als je haar niet nageeflijk wilt rijden, is dat natuurlijk jouw keuze, maar het zou inderdaad wel wat beter zijn voor het paardje;)
Wat ik vooral zie aan de foto's is dat ze niet echt soepel is in haar hals, en ik zou gewoon veel voltes (10m)/slangenvoltes/door S van hand veranderen met haar rijden, zodat haar nekje wat losser wordt Knipoog