Ik vind het een leuk paard, maar ik houd wel van vossen met wit 
Het eerste dat me opviel was je eigen houding, je hebt de neiging om achterover te gaan zitten met een wat holle rug, en af en toe klap je in draf dan ook je hoofd wat achterover. Probeer je bekken te kantelen (navel naar je ruggegraat) waardoor je je buikspieren aanspant. Het onderste deel van je rug blijft dan los om de beweging op te vangen. Schouders omlaag brengen en schouderbladen naar elkaar toe draaien. Hierdoor wordt je bovenlijf een heel stabiele kolom en kun je je armen makkelijk langs je lichaam laten afhangen. Ik heb nu het idee dat je af en toe je evenwicht wilt bewaren door je ellebogen even opzij te gooien.
Je teugel wat korter en je hand meer voor je uit, met een knik in je elleboog. Dat zal ook meteen het algemene beeld veranderen.
Als je zo gaat zitten (en je paard wat scherper aan de hulpen komt) moet het ook makkelijker zijn om je been stiller af te laten hangen.
In draf (en in galop) mis ik gedragenheid. Daardoor komen ook je middengangen niet uit de verf. Op zicht verruimt hij wel, maar hij moet nog meer van achteruit vertrekken en je overgangen, zowel naar voren als terug, moeten veel scherper. Daar kun je thuis aan werken door heel veel te schakelen, let er daarbij ook steeds op dat je overgangen echt scherp zijn. In galop kun je terugrijden naar het halthouden, en op het laatste moment daar weer uit naar voor rijden (alsof je je op het allerlaatste moment bedenkt) Rijd naar voor op het moment dat je hem achter voelt zakken. Een oog op de grond is meestal onontbeerlijk bij dat soort werk.
Rijd je proef nog wat meer aan elkaar. Zet hem echt terug op het achterbeen voor de wending, eventueel kun je van daaruit weer iets oprijden op de korte zijde. Dat is ook het probleem in de travers, zowel rechts als links, hij kan nog niet genoeg dragen en toont onvoldoende verzameling. In deze proef rijd je vanuit een vrij hoog tempo de travers links in, geen wonder eigenlijk dat dat verkeerd ging. Maak gebruik van je hoeken om hem echt aan elkaar en gedragen te laten draven, en daarmee je oefening voor te bereiden.
Je keertwendingen zijn niet gek, als hij meer kan sluiten kun je ze ook kleiner gaan rijden (tegen die tijd ben je ook wel een paar klassen verder) Let er in de uitgestrekte stap op dat je niet gaat zitten "duwen" met je bovenlichaam.
In de galop een beetje hetzelfde verhaal als in draf. Meer verzameling, meer afdruk. Veel schakelen dus!
Je gebroken lijn in contragalop kun je verbeteren door in de wending naar rechts de schouder iets naar links te verplaatsen. Hij kan dan beter in balans door blijven galopperen.
Middengalop hetzelfde verhaal als in draf, hij verruimt wel wat maar het moet veel scherper allemaal.
Let erop dat je hem in de volte niet verbuigt en rijdt je overgang naar stap nog wat mooier aan elkaar door hem eerst in galop al wat meer terug te laten springen op het achterbeen voor je de overgang door laat komen.
Succes!