Fantast, na tips van bokt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fantastico

Fantast, na tips van bokt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 18:15

Heyhey allemaal!

Allereerst zal ik het topic vermelden waar ik de tips vandaan heb Fantast voor het eerst op de foto

De meeste kritiekpunten hier waren:
- te streng met me handen
- slechte houding
- teugellengte
- paard loopt niet ontspannen (mogelijk rugpijn --> dit blijkt niet zo te zijn)
- geen cap/verkeerde schoenen/verkeerd zadel

Ik was hier best van geschrokken, want ik wist niet dat ik zo reed, niemand die het me ooit heeft gezegd. Ik ben dus heel hard bezig om mijn rijstijl enzo te veranderen. En ik moet zeggen dat ik dat best goed vind gaan. Natuurlijk gaat het nog niet perfect, maar een rijstijl die je 1,5 jaar hebt gebruikt is niet zomaar 123 te veranderen.
Wat heb ik precies veranderd:
- Op mijn houding ben ik heel erg gaan letten. Doordat ik het nu even niet zo belangrijk vind hoe
Fantast met zijn hals loopt kijk ik veel minder naar beneden, waardoor ik rechter kan blijven zitten.
Ook hier betrap ik mezelf nog weleens erop dat ik toch naar beneden kijk.
- Ik ben met mijn handen veel minder gaan vragen in Fantast zijn mond, hierdoor zijn mijn handen
minder streng. Hierdoor loopt hij naar mijn gevoel veel meer ontspannen. Soms betrap ik mezelf erop
dat ik weer te streng ben (zie je op aantal foto’s) maar dan corrigeer ik dit zo snel mogelijk!
- Lengte van me teugels is eigenlijk ongewijzigd. Ik heb even met wat kortere gereden, maar dan
gaat hij direct hangen, daarom laat ik ze ietsjes langer zodat hij niet zo hangt. Inkorten kan altijd
nog
- Ook ben ik hem vaker gaan longeren 1 à 2 keer per week, dit werpt zijn vruchten af! Vandaag
toevallig ook gelongeerd en hij liep lekker voorwaarts neerwaarts! Het gaat nog niet perfect, maar
heeft zijn tijd nodig!
- Cap/schoenen/zadel is niks aan veranderd. Ik wil nog wel een nieuw zadel kopen, maar heb ik nu
geen geld voor. Op Fantast ligt hij goed dus dat is het probleem niet, daarom vind ik dit niet
prioriteit nr1. Ik weet dat er veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn.. maar het is mijn eigen
keuze.. Commentaar hierover wordt dus ook genegeerd.

Hier dan de foto’s:
Afbeelding
Hier heb ik een te strenge hand

[img] http://www.mijnalbum.nl/Foto-UBSFK3V3.jpg[/img]
Hier kijk ik weer naar beneden

Afbeelding
Ik zit netjes recht, maar er mag iets meer actie

Afbeelding
Hier zie je goed dat mijn been een beetje zwiert

Afbeelding
Beetje lange teugel, maar voor de rest wel mooi

Afbeelding
ook weer de teugel, maar zo hangt hij iig niet in mijn handen

Afbeelding

Mijn eigen commentaar:
- nog beter op me handen letten
- nog minder naar beneden kijken
- mijn benen zwieren soms alle kanten op  stiller houden dus
- er mag iets meer actie in het rijden. Dit is er sommige dagen wel, sommige niet. Dit moet meer een gewoonte worden.

Commentaar zonder oplossing wordt genegeerd, in mijn vorige topic waren er maar zat mensen die zeiden: ‘dit doe je fout, dat doe je fout’ zonder dat ze zeiden hoe het dan WEL moest..

Ik hoop dat jullie er vooruitgang in zien!!! (Sorry voor de lap tekst)

saskiakefie

Re: Fantast, na tips van bokt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:30

sorry, maar ik vind het er dus niet beter uitzien. Het lijkt wel alsof ze nu een hele stijve nek heeft oid.. Alleen de laatste foto ziet er iets ontspannender uit.. Longeer je haar welleens? en ook met bijzet? Want dan kan je haar wat meer motiveren om haar halsspieren te gebruiken. Want haar nek/hals is nu 1 rechte lijn.. Wel erg appart om te zien moet ik zeggen..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:33

Het ziet er al een stuk beter uit dan eerst.

Wat ik je zou aanraden met dit paard is met behulp van een goede instructeur hem nog veel meer lang en laag en een beetje rond te gaan rijden, om zijn rugspieren op te rekken en te ontwikkelen en zijn halsspieren erop te kweken. Dan krijg je een heel ander paard. Maar niet trekken of dwingen, in de ontspanning. A;s hij namelijk de bovenlijn los gaat laten gaat zijn achterhand ook veel meer meedoen.

Daarnaast zou ik de tijd die je nu draaft, omruilen met de tijd die je nu galoppeert. Dus veeeeeeel meer galopperen. In galop draait namelijk het bekken en de wervelkolom vanzelf los. Je vraagt hem hierbij heel vriendelijk steeds ietsje ronder/lager/langer en blijft in een laag tempo op een volte galopperen. Je bouwt dit natuurlijk wel op, niet van vandaag op morgen zoveel galopperen, maar stel jezelf bijvoorbeeld het doel om volgende maand 20 minuten achter elkaar te kunnen galopperen.

De galop is de enige gang waarin je de buikspieren ontwikkelt. En de buikspieren heeft hij nodig om zijn rug beter te kunnen opbollen.

Heel veel succes!
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 07-07-08 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:34

Nog een klein houdingpuntje:

Probeer consequent je hakken naar beneden te houden, op sommige foto's trek je ze wat op..

Om je tenen naar binnen te houden kun je proberen om als je in het zadel zit met je hand onder je bovenbeen te gaan en dan je bovenbeen een centimeter (of 2) naar achteren te schuiven...

Voor wat betreft de lengte van je teugels; ik snap je punt heel goed, maar ik weet niet of je les hebt?
Het zou anders misschien een goed idee zijn om samen met je instructrice te gaan werken aan de achterhand van je paard; wanneer hij deze meer onderzet en ontspannen over de rug loopt gaat hij ook wat nageven en kun je je teugels iets verkorten. De lengte van je teugels zelf vind ik geen probleem, het probleem is meer dat je paard zo niet hoeft te werken...

Overigens vind ik het heel knap dat je niet alleen aan het werk bent gegaan met het commentaar van bokt, maar dat je ook aangeeft hoe en daar zelfs foto's van plaatst!

Super!

Succes verder!

Edit: reactie van Mindfield is duidelijker uitgelegd als bij mij denk ik...
Laatst bijgewerkt door Sandra_v_B op 07-07-08 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:37

saskiakefie schreef:
sorry, maar ik vind het er dus niet beter uitzien. Het lijkt wel alsof ze nu een hele stijve nek heeft oid.. Alleen de laatste foto ziet er iets ontspannender uit.. Longeer je haar welleens? en ook met bijzet? Want dan kan je haar wat meer motiveren om haar halsspieren te gebruiken. Want haar nek/hals is nu 1 rechte lijn.. Wel erg appart om te zien moet ik zeggen..

Beetje ongenuanceerde reactie...

Zoals TS aangeeft is ze meer bezig met haar eigen houding als het met paard (hoe iemand daar over denkt is natuurlijk ieder voor zich).

Halsspieren zijn het probleem niet, TS moet aan de achterhand van haar paard gaan werken (zie mijn eerdere reactie).. Zoals jij het nu "motiveert" moet ze aan de voorkant gaan werken, iedereeen weet dat je een paard van achteren naar voren moet rijden ne niet andersom zoals jij nu oppert....

Commentaar leveren is makkelijk, maar TS geeft toe aan het werk te zijn met eerder commentaar, probeer haar dan verder te helpen en niet af te breken! Paardrijden moet leuk blijven, niet alleen voor het paard maar ook voor de ruiter!

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 18:40

@ Saskia: Fantast is een hem Vork maakt niet uit!

Hij is idd niet erg losjes in zijn hals.
Ik longeer hem 1 a 2 keer per week met een stiek, hierbij heeft hij af en toe een ontspan moment, maar gaat vrijwel meteen dan weer met zijn hoofd in de lucht..
Heb hem vandaag ook gelongeerd en dat ging echt vele malen beter als eerst.. lekker lange stukken ontspanning.. ik ga dit proberen vol te houden..

Maar denk wel dat ik nog geen maand hem op een andere manier rij.. hij is al niet gemakkelijk, dus moet ook geduld hebben om echt goede resultaten te krijgen..

@ Sandra: Ik ga zaterdag op vakantie, daarna wil ik weer een instructeur/trice gaan zoeken. Mijn vorige heeft mij helemaal verkeerd geleerd te rijden op hem, dus ben onmiddelijk gestopt bij haar.
Ik trek ook vooral mijn hakken op als ik hem aandrijf.. maar ik zal je oplossing zeker gaan proberen!

@ Mindfields: Galop doe ik idd al best veel, maar kan altijd wel wat meer;) Doordat ik dat nu doe (of door iets anders, ik weet het niet precies) heeft hij al wel wat meer buikspieren dan eerst Pling

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:53

Welk niveau rijd je eigenlijk..?? Want als ik in je vorige topic je bezig zie met pogingen tot wijken en galopwissels... en ik zie nu deze foto's... erg verwarrend. Dan vind ik het er niet zo goed uit zien, moet ik eerlijk zeggen..
Ik zou zeggen, back to basis.. wat je nu aan ook het doen bent zie/lees ik.

Dat met lange teugels rijden, want dan hangt ie iig niet, of is ie zwaar in de hand... vind ik een beetje raar.. als ik je paard zo zie lopen, nou, dat vind ie wel goed.. hoeft ie niet veel te doen.
Neem je teugels gewoon op maat, je moet zelf consequent rijden, als je niet wilt dat ie zwaar wordt in de hand, meteen corrigeren, want als je het 10x toestaat, dan doet ie het de 11e keer ook terwijl je dat niet wilt. Hoe? van achter naar voren rijden, ook dat zijn achterhand er wat meer onder zet, de achterhandactiviteit mag wat meer zijn..! Dan praat ik nog niet eens over het aan de teugel lopen, lengtebuiging enz. hij moet jouw hand accepteren.
Rijd hem vooral voorwaarts, doe iedere zijde een oefening, overgangen, schijnovergangen, als ie in de hand gaat hangen dan geef een druk aan 1 kant van de teugels en weer los. Kietel hem van achter desnoods met een zweep een beetje bij, dat ie moet oplotten.

Ik zou iig zeker niet rijden met het idee.... ja, ik doe mn teugels een beetje langer, want ja... anders gaat ie hangen, en dat is zo vervelend.
Hij moet toch naar jóu luisteren..??

En dan zou ik zeker nog niet met zijgangen en galopwissels aan de slag gaan, zorg eerst maar eens dat ie jouw hand accepteer, van achter naar voor en dat ie dan vandaar uit lekker nageeflijk over de rug aan de teugel kan lopen.

Veel succes ermee! ik denk wel dat het goed komt... Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:55

oke! Maar over je houding: ik vind dat je nu veel beter zit!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:56

Ziet er al stukken beter uit! Fijn dat je door al het commentaar (bomen) de weg alsnog hebt weten te vinden en lekker eerst met je eigen houding bezig gaat. Ook goed om te horen dat je hem nu af en toe aan de longeerlijn gooit. Jullie komen er wel! Als je zo lekker door gaat heb je over een paard maand een (nog) mooier paard onder je kont lopen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:57

Sandra_v_B schreef:
saskiakefie schreef:

Beetje ongenuanceerde reactie...

Zoals TS aangeeft is ze meer bezig met haar eigen houding als het met paard (hoe iemand daar over denkt is natuurlijk ieder voor zich).

Halsspieren zijn het probleem niet, TS moet aan de achterhand van haar paard gaan werken (zie mijn eerdere reactie).. Zoals jij het nu "motiveert" moet ze aan de voorkant gaan werken, iedereeen weet dat je een paard van achteren naar voren moet rijden ne niet andersom zoals jij nu oppert....

Commentaar leveren is makkelijk, maar TS geeft toe aan het werk te zijn met eerder commentaar, probeer haar dan verder te helpen en niet af te breken! Paardrijden moet leuk blijven, niet alleen voor het paard maar ook voor de ruiter!

ik geef alleen maar tips Knipoog
Ik zie dat hij prima met zijn achterhand er bij loopt, dus lijkt me dat het nu wel een stapje verder kan..

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:02

Dan verschillen we van mening... achterhand komt m.i. helemaal niet mee op dit moment, en dus zal hij zijn hals ook niet gaan laten zakken en nageven.. hiervoor moet de achterhand eerst meer geactiveerd worden..

Ik ben benieuwd hoe TS het gebruik van de achterhand ervaart?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:06

ik vind het nu eerlijk gezegd ook wel moeilijk te zien. Want als ik naar dat andere topic kijk, vind ik echt dat de achterhand actief is. en moet je in dit topic de laatste foto zien? Beter kan volgens mij niet hoor.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 19:22

Ik zal hopelijk morgen een filmpje erop zetten van de galop, dat geeft misschien een wat beter beeld (of een niet zo'n goed natuurlijk Knipoog )
Nou moet ik zeggen dat hij die dag niet helemaal perfect liep, aan de longeerlijn heb ik het idee dat hij fijner loopt, zal proberen daar ook eens foto's nvan te maken..
Dan is zijn achterhand goed actief!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:05

Ik vind het er in ieder geval stukken beter uit zien qua houding. Dit zijn geen goede momenten om écht te kunnen zien hoe actief een achterhand is, daarvoor moet je minstens een paar minuten film hebben wil je dit echt kunnen bewijzen.

Gewoon lekker zo doorgaan, spelender wijs komen jullie er wel, niet teveel in één keer willen ook niet voor jezelf. Ik zou zelf ook met laarzen gaan rijden, want dat bevorderd je been/voet houding écht heel erg ten opzichte van sport schoenen. Ze geven meer grip en dwingt ze toch meer in een bepaalde houding.

Heb je al een instructrice? 4 ogen zien altijd meer dan 2

[edit] daarbij heeft dit paard denk ik zijn bouw zo ontzettend tegen! Hij heeft een vreselijk lang lijf die hij helemaal moet gaan buigen, en als dit niet aan is geleerd (of mee aan 't werk is gegaan) is dit ook niet 123 te bewerken..

Gewoon lekker aan 't werk. Longeer je hem met dubbele lijnen of pessoa? Zo activeer je de achterhand en vang je hem toch van voren op (dat heb je nodig immers bij ontspanning activering en opvangen.)

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 20:17

Ik longeer hem met een stiek, met pessoa heb ik ook geprobeerd en gaf hetzelfde effect. Pessoa heb ik niet in mijn bezit, vandaar de stiek.

@ Fempje: We rijden eigenlijk niet echt een niveau aangezien ik geen wedstrijden rij. Mijn vorige instructrice liet mij wijken en galopwissels maken, ben er nu achter dat we daar nog niet aan toe zijn aangezien eerst de basis goed moet zijn.. (al doet hij de wissel wel heel goed Verward )

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:20

Ik vind ook dat het er beter uitziet hoor! Veel minder getrokken. Ok, die hals is behoorlijk recht, maar dat gaat ook niet in 1x, hij heeft zijn bouw ook niet mee. Als je moet leren loslaten ben je eerst echt zo druk met jezelf dat je paard soms even inderdaad niet zoveel doet voor je gevoel. Toch vind ik dit wel beter, je moet namelijk ergens beginnen en ik denk dat je via deze weg uiteindelijk een beter resultaat krijgt dan hoe je hem eerst reed.
Dan ziet het er eerst maar niet uit, maar je kan ook niet alles in 1x voor elkaar krijgen, hij moet ook leren om zijn spieren anders te gaan gebruiken. Daarom is dat longeren ook heel goed, kan jij meteen zien hoe het eruitziet als hij dat doet en er een beetje gevoel bij krijgen en hij kan rustig leren zijn spieren te gebruiken.

Ik denk dat als je op deze wijze rijd en heel veel gaat schakelen, goed aan je been maken naar voren en op je zit terug laten komen (daar is inderdaad de galop erg geschikt voor) dat hij beetje bij beetje zich meer gaat laten zakken. Hij moet zich van achteruit naar voren lang willen maken, dus niet alleen maar zijn neus vooruit steken, maar als je galoppeert bijvoorbeeld en jij geeft gas (ga maar eens in verlichte zit zitten) dan moet hij elke sprong echt naar voren willen maken, zodat hij een beetje aan je hand gaat trekken als het ware (je moet dus je been onmiddelijk in je hand terugvoelen). Als je dat kunt begrenzen zal hij steeds makkelijker gaan zakken aan de voorkant (beetje het longeer-idee krijg je dan) en als je hem dan lekker op je zit terug laat komen naar draf heb je grote kans dat ie meteen ook wat makkelijker draaft.

Je bent er nog niet, dit kan best een maand of drie duren voordat je goed resultaat hebt, maar laat je niet verleiden tot "plaatjesrijden" ("help, hij moet in de krul!") maar train je paard en maak hem beter!

Echt supertof dat je deze foto's zo plaatst en dat je al die kritiek zo goed hebt opgevat!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 07:24

Hey Lienes!

Heb het natuurlijk op stal al gezegd, maar het mag hier ook nog wel gezegd worden.
Ik vind dat je goed bezig bent! Met longeren wordt hij al actiever, ruimer en gaat hij soms al lekker stukjes zakken!
Je houding is netter geworden en je bent rustiger in je hand en fantast is hierdoor wat rustig in zn aanleuning. (helaas is die niet goed te zien op de foto's!) Het is makkelijk om te zeggen dat hij meer geactiveerd moet worden en wat meer voorwaarts, ik weet dat dit lastig bij hem is. Maar met longeren gaat het al beter dus zal het in het rijden ook verbeteren!

Ik weet niet of het mag, maar deze foto moet ook geshowd worden!
Afbeelding

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 07:33

Ik vind dat prima terug te zien is dat je met de tips aan het werk gegaan bent, Fantast oogt een heel stuk ontspannener. Rome is niet in één dag gebouwd; je tijd nemen om je eigen lichaam te leren beheersen en je bewust te worden van je fouten kost best tijd, super dat je dit ook voor jezelf erkent!
Wat je zou kunnen doen tegen zwieberende benen is je beugels misschien een gaatje langer maken. Ze zitten nu naar mijn idee best kort waardoor je de indruk wekt dat je ze met lichtrijden echt gebruikt om in te gaan staan ipv je gewicht op je hele been te dragen. Rijd je weleens zonder beugels? Dat is ook een goede oefening om je eigen balans en houding te vinden/verbeteren.
Mn complimenten voor je vooruitgang en werkwijze!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 07:43

Heel positief dat je bezig bent met verbeteren . Ik heb het gevoel dat je paard steeds met zijn hoofd naar links loopt.
Waarom trek je niet een paar laarzen aan of een paar chaps , dat komt zeker je been houding ten goede.
Veel succes

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 07:48

Mijn paard had in het begin ook last om zich goed te ontspannen, ook omdat ik soms niet genoeg nagaf. Ik heb van mijn lesgeefster echt terug naar de basis moeten gaan, heel veel oefeningen rijden, van stelling wisselen, voorwaarts, terugnemen en dit in alle gangen. In een maand of 2 tijd was de mijne al een ander paard. Als ik nu vrij rijdt, rijdt ik nog steeds in het begin van de week heel veel los. Mijn zijgangen en moeilijkere dingen zoals galopwissels, keertwendingen en appuyementen in galop hou ik voor in de lessen.
En voor je benen kun je idd missch een paar keer per week zonder beugels rijden, je leert er je been mooi van houden, beter vastzitten en als je ook nog eens af en toe licht rijdt zonder beugels krijg je beenspieren om u tegen te zeggen. Lachen
En je kan natuurlijk niet op een maand tijd helemaal anders gaan rijden, neem je tijd, dat is voor jou en Fantast veel fijner.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:26

Mindfields schreef:
maar stel jezelf bijvoorbeeld het doel om volgende maand 20 minuten achter elkaar te kunnen galopperen.

Ziek 20 minuten!! Jemig dat hoeft nou ook weer niet! Hou het er op dat je netjes 3 rondjes kunt galoperen en daar nog eens een volte tussendoor. Begin bij het begin, 20 minuten galoperen doe ik nóóit!

Het lijkt mij gewoon verstandig om vooral overgangen te rijden zodat ze meer op de achterhand komt. Schijnovergangen in draf. Dus langzamer, wachten tot ze nageeflijk is en dan weer voorwaarts rijden. Op de volte, rechte stukken rijden. Slangenvolte's. Ik zie je vooral rechtuit rijden. Maak hem los; linksom volte, rechtsom volte.

En de teugels moeten echt korter hoor. Hij komt er zo nooit bij. Zo rijdt je hem nooit rond. Als hij gaat hangen, been erbij. Je rijd hem nu gewoon met een rechte hals, probeer wel die ronding er in te krijgen. Naar beneden en dan als hij losser word, dat is niet een een week bekeken, neem je steeds de teugels wat korter, totdat hij natuurlijk lekker loopt. Zo doorrijden wordt hij niet beter van.

Zadel vind ik niet zo'n probleem, maar de schoenen kan echt niet, dat is gewoon gevaarlijk, doe er dan in ieder geval chaps om, dan is het nog stevig en heb je geen last van losse veters. En blijf je hakken uitdrukken, als er dan iets gebeurd dan shieten je benen tenminste sneller uit de beugels op de vierde foto zit je echt tot je enkels in de beugels!

En wees trots, kijk de wijde wereld in, kijk waar je naar toe rijd neem een punt in gedachten waar je naar toe wil rijden óf waar je precies langs wil rijden, in alle gangen, zo krijg je een recht paard als je op punten rijd en een goede training voor je zelf of het goed gaat. Als je kijkt waar je naar toe wil draai je je lichaam al genoeg, zo verdeel je je gewicht meteen goed en doe je automatisch je schouders naar achter en zit je rechter op.

En misschien vind je het stoer, maar ik vind een zonnebril echt geen porum op het paard, cap op, heb je ook geen last van de zon in je ogen en wel zo veilig.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:40

Daar hebben we Fantast weer !
Vind dat je goed bezig bent door eerst aan je houding te werken en zijn houding aan de longe te verbeteren.
Als je nog steeds moeite hebt met naar beneden te kijken, kijkt dan eens wat naar je omgeving, naar de stal, naar de bomen, misschien zie je nog wel een vogeltje. Haha!
Dan blijf je ook gelijk ontspannen in je rug en schouders.
Als hij nou straks aan de longe bijna heel de tijd goed loopt kan je hem ook voor het rijden even 10 minuutjes longeren, dan is hij als warm en los en dan kan jij het makkelijker overnemen.
Het is nu voor de andere ook wel wat duidelijker op de foto's te zien dat hij zijn bouw niet echt mee heeft dus zullen ze het ook wat beter begrijpen dat het bij hem niet zo makkelijk gaat.(wat ik al weet want ik ken hem van de vorige stal.)
Ga zo door en hou er plezier in, dat is het belangrijkste.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 13:15

@ Elan: Ik heb aan 1 oog geen iris, waardoor die pupil altijd wijd open staat, ik MOET dus met zonnebril op in de zon.. advies van de oogarts Cool

@ Delerium: Voor deze foto's zaten mijn beugels nog 1 gaatje korter zelfs Bloos .. dit was de 1e keer dat ik met langere beugels rijdt.. dit blijf ik eventjes doen. Na een tijdje kan ik ze wel weer iets langer maken, maar anders is het verschil zo groot!

@ de rest: Bedankt voor jullie positieve berichten! Natuurlijk kan ik niet aan iedereen zijn wensen voldoen, omdat niet iedereen dezelfde mening heeft. Ik probeer de tips eruit te pikken waarvan ik denk dat ze zullen gaan werken bij Fantast!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:34

Fantastico schreef:
@ Sandra: Ik ga zaterdag op vakantie, daarna wil ik weer een instructeur/trice gaan zoeken. Mijn vorige heeft mij helemaal verkeerd geleerd te rijden op hem, dus ben onmiddelijk gestopt bij haar.
Ik trek ook vooral mijn hakken op als ik hem aandrijf.. maar ik zal je oplossing zeker gaan proberen!

Tja denk dat je dan toch moet gaan leren rijden met goede schoenen of laarzen want op deze manier zal een "goede" instructice je geen les gaan geven (dit ivm veiligheid).

EN je gaat je hakken optrekken omdat je niet met goede schoenen rijdt. Een gymschoen kan je temakkelijk bewegen en in een laars of schoen niet, dan ga je je voeten rechter in de beugel houden. Het is bijna onmogelijk aan je houding te werken zonder goede hulp EN goed materiaal.

Zou eens eerst aan je schoenen gaan werken en dan aan een zadel denken.

Vind idd de foto's ook niet beter als de vorige keer.

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 14:41

@ Prisca: Nee je hebt gelijk, ik zit nog exact hetzelfde Frusty