Robin(Welsh) @ Work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Robin(Welsh) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:29

Hee,,

Ik en Robin zijn weer de goede kant op aan het gaan! Kijk voor het hele verhaal en foto's even in de andere topics:
[HAW] Robin een beetje aan het werk!
[JITP] Fotoshoot Dinlle (welsh)!
[JITP] Fotoshoot Robin (welsh)!

Vandaag zijn Jorine_Falco en ik weer naar Dinlle en Robin geweest Haha! Dit keer ik weer op Robin.
Het is lang slecht gegaan, maar we gaan de goede kant op! Voor meer info PB maar Knipoog
En dit is het mooie paard waar het allemaal om gaat:
Afbeelding
Afbeelding

Nouja genoeg gepraat, nu de rijfoto's:
Afbeelding
oehh wat kijk ik sexy Pling (niet dus Dromen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het zijn niet zoveel foto's, maar ik hoop toch dat jullie nog wat tips hebben Haha! (en ja ik weet dat ik een te dikke kont heb voor het zadel Bloos)

Dikke kus
Knipoog Afbeelding

O en let niet op hoe ik kijk, normaalgesproken kijk ik leuker Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Steef op 07-07-08 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelxG_R

Re: Robin(Welsh) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:33

Leuke pony, probeer je handen te dragen. en ik vind je er iets te groot voor. Veel succes!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:33

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:35

MerelxG_R schreef:
Leuke pony, probeer je handen te dragen. en ik vind je er iets te groot voor. Veel succes!

Ik vind persoonlijk dat het nog wel gaat Knipoog maar bedankt voor de tip Haha!

kallistatje schreef:
mooi paardje! probeer wel je armen te buigen, je handen rechthouden.

Ik zal er volgende keer op letten Haha!

Curro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:37

hoi leuk beestje heb je daar maar je krjgt wel een beetje te lange benen he.
maar hij kan nog makelijk dragen, dus z'n ramp is het niet, en het gaat om de lol met je knol he;)
je moet wel op je handen letten, hand palmen verticaal en niet horizontaal ook kunj eze wat dichter bij elkaar houden, en wat hoger zo krijg je automatisch de knik in de ellebogen.
verder vind ik t e best nees uit zien;)
m.v.g.

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:37

Leuke pony, maar zoals ze zelf al zegt ben je echt te groot voor het zadel! Dit kan nare gevolgen hebben voor je pony, dus misschien eens een nieuw zadeltje anschaffen Bloos

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:45

Lady_xx schreef:
Leuke pony, maar zoals ze zelf al zegt ben je echt te groot voor het zadel! Dit kan nare gevolgen hebben voor je pony, dus misschien eens een nieuw zadeltje anschaffen Bloos

Nouja anders kan ik nog het zadel van z'n moeder erop gooien. Die is groter... maar past hij wel.

Curro schreef:
hoi leuk beestje heb je daar maar je krjgt wel een beetje te lange benen he.
maar hij kan nog makelijk dragen, dus z'n ramp is het niet, en het gaat om de lol met je knol he;)
je moet wel op je handen letten, hand palmen verticaal en niet horizontaal ook kunj eze wat dichter bij elkaar houden, en wat hoger zo krijg je automatisch de knik in de ellebogen.
verder vind ik t e best nees uit zien;)
m.v.g.

Ja dat van m'n handen klopt wel Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:51

Er mankeerd wel een en ander aan je houding ben ik bang. Handen zijn erg streng...probeer je elleboog en pols los te laten zodat je kan mee veren in de beweging van het hoofd van de pony. Het zadel is volgens mij een shetlandzadeltje en inderdaad veels te klein voor zowel amazone als pony.Om er nu dan maar een zadel van een paard op te gooien lijkt me geen goed plan. Wel eens topics gelezen over rug problemen bij paarden, daar helpt een niet goed passend zadel aan mee.
Heb je trouwens wel les met je paardje??

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:57

aerdenhout1 schreef:
Er mankeerd wel een en ander aan je houding ben ik bang. Handen zijn erg streng...probeer je elleboog en pols los te laten zodat je kan mee veren in de beweging van het hoofd van de pony. Het zadel is volgens mij een shetlandzadeltje en inderdaad veels te klein voor zowel amazone als pony.Om er nu dan maar een zadel van een paard op te gooien lijkt me geen goed plan. Wel eens topics gelezen over rug problemen bij paarden, daar helpt een niet goed passend zadel aan mee.
Heb je trouwens wel les met je paardje??

Geen zadel van een paard. Gewoon een zadel die iets groter is. Dit zadel ligt trouwens wel goed zover ik weet.

Ik wil er wel les mee gaan nemen. Nu heb ik het nog niet.

Dat van mijn houding weet ik ja. Ik ben eraan aan het werken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:26

Hee Steef! Het was een gezellig dagje toch?! Haha!

En even over Robin zelf: Het was een tijdje allemaal heel onrustig in zijn hoofdje. Hij heeft gesteigert, gebokt enzovoort. En ja hij is nagekeken. Ik heb hem ook een paar x gereden, en hij is al erg vooruitgegaan als ik het zo zag. Steef heeft echt heel veel werk gedaan, en het ziet er tóp uit.

Robins truukje: Bokken, net zolang dot je eraf bent. E nsteigeren en stilstaan. Als ik dit zo zie dan vind tik het er supper uitzien, Voor die 20 minuten werk dat je gedaan hebt Steef, draf en stap, ben je echt al erg ver.

@ iedereen: Niemand zal op z'n houdign letten op deze pony. Het gaat er nu om dat de pony plezier heeft, toch Steef?! En dat krigjt ie langzamerhand weer.

Enne Steef: Commentaar: Ga over 5 maanden met mij op wedstrijd als alles goed gaat Knipoog

Oja over het te groot: Deze pony kan niet met een andere, kleinere ruiter rondhobbelen. Dan belanden ze geheid in het ziekenhuis.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:46

Die hals!:wow:
Vindt je niet te groot voor de pony, kan nog best wel.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:48

leuke pony, probeer je handen recht op de houden, en ik vind je wat te groot voor de pony

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 20:04

lizzy_x schreef:
Die hals!:wow:
Vindt je niet te groot voor de pony, kan nog best wel.

Dankje Haha!

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:07

Ik vindt het een super mooi pony.
Mijn verzorgpony loopt ook zo hoog als die pony.
mischien nog wel hoger met haar hoofd ik rijdt haar nu met elstiek..
maar we stappen over naar martingaal mischien moet je dat ook is proberen...
want wat je pony nu doet is doordat hij zijn hoog zo hoog heeft drukt hij z'n rug weg dat is slecht... mischien helpt het Knipoog
en wat al meer mensen zeggen een nieuw groter zadeltje helpt ook (bijna) altijd
suc6

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 20:10

Dunckylover schreef:
Ik vindt het een super mooi pony.
Mijn verzorgpony loopt ook zo hoog als die pony.
mischien nog wel hoger met haar hoofd ik rijdt haar nu met elstiek..
maar we stappen over naar martingaal mischien moet je dat ook is proberen...
want wat je pony nu doet is doordat hij zijn hoog zo hoog heeft drukt hij z'n rug weg dat is slecht... mischien helpt het Knipoog

suc6

Ik wil er eerst voor zorgen dat alles goed gaat.
Als je een martingaal of Thiedeman omgooit gaat ie heel hard onder je vandaan rennen... Dus dat is ook niet helemaal de oplossing.
maar ik wil er eerst voor zorgen dat alles goed gaat en dat ie normaal kan galopperen en daarna pas de rest. Eerst zorgen dat de basis goed is Knipoog

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:13

hele knappe pony. De rijstijl is nog niet perfect, maar dat hoeft ook niet metteen. Het lijkt me een diertje wat aardig stug is in de mond. Probeer daarom zelf heel heel licht te zijn met je handen. Zelfs liever een boogje dan net te strak. En rij verder op je zit. Door middel van sneller/langzamer licht te rijden het tempo bepalen, en hem zo heel licht aan je been te krijgen. Lijkt me een leuk dier, maar bedenk goed hoe je gaat rijden voor je wat doet.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 20:16

hij heeft wel een concequente ruiter nodig. Die hem op ze tijd ook wel ff straf geeft, dus dat is wel anders dan een paard dat alles doet...

Er zijn vandaag ook zeker minder fijne momenten geweest waarop die ff flink bokte, maarja het blijft een lieverd Knipoog

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:32

Ziet er goed uit hoor meid! Gelukkig gaat het weer steeds beter tussen jullie! Haha!
Het lijkt alsof hij best wel haast heeft met rijden, of lijkt dat maar zo?
Houd je handen rechtop, en hou meer een knik in je armen.. (je hebt dit al gehoord, maar anders wordt hij verwijderd)
Ga zo door he, dan gaat het steeds weer beter! Haha!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 20:35

xXxXsasxXxX schreef:
Ziet er goed uit hoor meid! Gelukkig gaat het weer steeds beter tussen jullie! Haha!
Houd je handen rechtop, en hou meer een knik in je armen.. (je hebt dit al gehoord, maar anders wordt hij verwijderd)

Hij gaat wel snel, maar dat is gewoon zijn tempo Knipoog In het begin ging ik hem inhouden, maar daar wordt ie heel irritant van. Nu ik hem voorwaarts hou gaat het al veel beter Haha!
En het longeren en op stal strenger zijn helpt zeker!

Knik in me armen moet ik aan werken ja, maar dat komt vooral omdat ik mijn handen te laag hou Tong uitsteken

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:38

Stef_Winston schreef:
xXxXsasxXxX schreef:

Hij gaat wel snel, maar dat is gewoon zijn tempo Knipoog In het begin ging ik hem inhouden, maar daar wordt ie heel irritant van. Nu ik hem voorwaarts hou gaat het al veel beter Haha!
En het longeren en op stal strenger zijn helpt zeker!

Knik in me armen moet ik aan werken ja, maar dat komt vooral omdat ik mijn armen te laag hou Tong uitsteken

ow oke.. misschien dat hij vanzelf wat rustiger gaat lopen zonder irritant te doen..
haha handig, misschien kan je vragen op stal of ze telkens wil zeggen dat je je armen hoger moet houden? dat ze je er aan herinnert.. maarja, dat komt allemaal wel joh.. eerst maar lekker genieten toch! Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 20:41

Ja, ik ben tot nu toe al tevreden, maar zoals ik hiervoor al zei; ik wil eerst de basis goed hebben en daarna verder werken. Dus eerst zorgen dat ie loopt zonder bokken enzo Tong uitsteken

maarja met alles wat er nu beter gaat ben ik al blij!

Op me armen probeer ik wel te letten! Alleen ben ik op robin zo druk bezig, dan vergeet ik wel is Vork

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:44

het gaat zo te zien veel beter dan toen ik mee was, nice job;)
let je er wel op dat als je dnille's zadel erop legt dat het wel goed past? het zou jammer zijn als het fout zou gaan:)
Je moet wel op je handen letten, maar nu is het natuurlijk belangrijk dat je hem iig onder controle houdt!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 20:46

x_soofjuhxXx schreef:
het gaat zo te zien veel beter dan toen ik mee was, nice job;)
let je er wel op dat als je dnille's zadel erop legt dat het wel goed past? het zou jammer zijn als het fout zou gaan:)
Je moet wel op je handen letten, maar nu is het natuurlijk belangrijk dat je hem iig onder controle houdt!

Ja allebij de zadels passen, maar deze ligt beter, dus deze laat ik er nog wel even opliggen Tong uitsteken

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:18

Ik zou iig een ander zadel proberen, je kunt er problemen mee krijgen. En eigenlijk heeft derest het commentaar op je houding al gegeven, je handen Knipoog

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 21:20

Zadel heb ik geen problemen mee hoor Knipoog en robin volgens mij ook niet...