In de training zijn we heel erg veel bezig met schakelen en overgangen, ze heeft sinds kort een nieuw zadel en ook de fysio is onlangs langs geweest. Ik merk, door beide wijzigingen, nu al een verschil in beweging en lossigheid, ik moet daar alleen af en toe nog mee om leren gaan (het is af en toe wat lastiger doorzitten). Wat de laatste tijd enorm verbeterd is, is de galop. Haar galop is, zeker voor een tinker, echt goed te noemen. Uiteraard zitten ook daar verbeterpuntjes in, het echte sluiten in de linkergalop is nog moeilijk (we zijn bijvoorbeeld bezig met de overgang galop-stap en dat vind ze nog echt lastig) dan wil ze nog wel eens van het binnenachterbeen af springen. Door heel rustig steeds iets meer te sluiten tot het punt dat het lastig word en dan weer naar voor te rijden proberen we haar sterker te maken.
Tja, dan nu tijd voor de foto's....
halthouden en achterwaarts:

Hierin mag ze meer gesloten blijven en vierkanter staan.
Rechtergalop

Hier mag ze iets meer bovenin blijven, ze duikt wat, maar achter komt nog wel heel mooi mee.
Middengalop

Zelfde verhaal als bovenstaand
Volte 15m

Volte 15m in de linkergalop

Wijken voor het rechterbeen

Mag meer scharen, wel netjes voorhand voor...
En een middendrafje

Middendraf is een van onze mindere punten. Ze is achter actief zat, maar komt niet voldoende mee uit de schouder. Hiervoor gebruik ik af en toe balkjes, zowel onder het zadel als aan de longe...