Bonte Nomar @ work in Br setje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annenna

Bonte Nomar @ work in Br setje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 21:37

Hallo,

Afgelopen week zijn Cristel(tinka__) en Yolentha (yo_ute) meegeweest om foto's te komen maken van Nomar en mij. Ik heb Nomar nu ongeveer een jaar, hiervoor stond hij op de manege waar ik altijd ree. Na een jaar hebben we al veel geleerd en zijn we zeker al vooruit gegaan. Ook de tandarts en osteopaat hebben ons daarbij geholpen.

We zijn op het moment bezig met de juiste aanleuning vinden, het verruimen, zijwaarts en schoudervoor rijden. Ook aan mijn houding probeer ik te werken. Dit zijn punten waar ik graag tips over zou krijgen!
Vorige week voor het eerst een onderlinge wedstrijd gereden in de B, hij vond t erg spannend voor t eerst op vreemd terrein dus de proef ging niet helemaal netjes en we konden niet laten zien wat we echt kunnen, toch nog 180 en 183 punten.

Op naar de wei:
Afbeelding

Drafje:
Afbeelding

Stelling vragen:
Afbeelding

rechtrichten:
Afbeelding

pasje verruimen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

poging tot schoudervoor, dan neemt ie zelf veel stelling, hetzelfde doet hij ook met het zijwaarts, iemand tie om zn nek recter te houden?
Afbeelding

Afbeelding

En uitstappen:
Afbeelding

Lekker terug op de wei!
Afbeelding

Hoop dat jullie nog tips voor mij hebben!
Groetjes Anne

joycie81

Re: Bonte Nomar @ work in Br setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:06

Probeer zelf recht te blijven zitten, je knikt soms wat in met je heup.
Ook vind ik dat je zadel ontzettend ver naar voren ligt. Je zit zowat op zijn nek.
Als hij teveel stelling aanneemt probeer dan te begrenzen emt je buitenteugel of even je buitenbeen erbij te doen...
Succes!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:22

leuke pony!

Ben het eens met commentaar van Joyce over het zadel en de stelling. Verder vroeg ik me af hoe oud je bent. Ik vind je al behoorlijk lang voor de pony Bloos . Denk trouwens dat als het zadel op zijn plek ligt het al veel beter lijkt.

Succes !

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:26

Leuke pony zeg!
Je zadel ligt inderdaad wat ver naar voren maar goed..
Als je pony zo veel stelling aan neemt zal dat hoogstwaarschijnlijk komen doordat je zelf teveel op de binnenteugel en je binnenbeen rijdt en de buitenkant helemaal vergeet! (op de foto hangt je buitenbeen "los", je binnenteugel "trekt" en je buitenteugel is er niet aan) Probeer schoudervoor/binnenwaarts in te zetten met je buitenteugel en buitenbeen en laat je binnenteugel eens los. Je zult waarschijnlijk niet dat het zal helpen! Ook met wijken enz. de binnenkant loslaten, succes!

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:31

Stond deze pony toevallig op Lucky Stable?

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:33

ziet er zeker goed en een hele leuk pony
alleen lijkt het alsof die een beetje op de voorhand valt maar dat komt wel goed
Haha!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:34

kijk eens goed waar je buitenhand is tijdens het schoudervoor, probeer je buitenhand ietsjes omhoog te doen en veel meer de schouder te begrenzen. zo ook met wijken, als je wijkt voor je linker been moet je allebei je handen wat naar links zetten, zodat je de schouder begrenst. super leuke, en mooie pony!! succes Knipoog

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 22:35

Bedankt voor jullie tips, hier heb ik echt iets aan en ga het zeker proberen!

Over het zadel, vind dat erg lastig, hij heeft een redelijk bol buikje en dan glijd mn singeld vanzelf naar voren ook als ik genoeg aansingel. Weten jullie daar iets aan te doen?

Ik ben trouwens 21...

En hij heeft volgens mij niet op lucky stable gestaan....

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:37

Als je zadel naar voren schuift vraag ik me af of het zadel wel goed past.
Mocht dat wel het geval zijn kan je een voorsingel proberen!

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:31

Anne het zag er harstikke goed uit Lachen.
Probeer afentoe je schouders wat meer recht op te houden want die zakken nog wel eens naar beneden.
Verder zie ik jullie iedere keer als ik kom vooruit gaan, jullie zijn echt een heel leuk stel.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:23

Ontzettend leuke pony! Wat is zijn stokmaat als ik vragen mag?

Je zadel ligt inderdaad veeeeel te ver naar voren! Die mag echt wel 10 cm. naar achteren. Nu heeft hij weinig schoudervrijheid namelijk. Past het goed? Anders zou je inderdaad eens een voorsingel/staartriem kunnen overwegen.

miekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:32

Zie er er goed uit.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:39

Wat een leuke pony, aanspekend koppie! Ook ik sluit me daar bij aan. Je zadel ligt veeeeel te ver naar voren en dat heeft echt niets te maken met aansingelen. Een goed passend zadel blijft uit zichzelf goed liggen, zonder ondersteuning.

Verder heb je te veel stelling je pony te weinig om je binnenbeen en op je buitenteugel loopt. Dat komt omdat je op de foto je binnenbeen in SB naar achter ligt. Voor een juiste SB hoort je binnenbeen op de singel en breng je beide handen naar binnen zodat je met je buitenteugel de schouders voor het lichaam zet.

Je houding is heel erg netjes al mag je best iets trotser gaan zitten = schouders naar achteren

Curro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:49

hoi:D
wat mij vooral opvalt is je handen iets dichter bij elkaar en rechtop houden, ook denk ik voor mijn gevoel dat je rug rechter word al je je schouders wat naar achterzet(ik weet dit want ik heb er zelf ok last van af en toe)
en ja inderdaad je zadel mara ik ge er verder niet over door heeft de recht al allemaal gezegt;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 23:35

Ah knappe Nomar weer Lovers Hoe ligt je zadel zonder bontje? Verder ga ik met Eef (Nickynicole) mee over je beenligging bij de SB en je teugelgebruik Lachen Probeer je hem ook weleens lekker laag en rond te rijden? Wellicht is dat net niet op de kiek gezet Lachen Is Anouk ook bij jou geweest? Super he!