Guida @ trainen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Larissa0304

Guida @ trainen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 07:26

Hallo Allemaal,

Guida is een paardje van 20 jaar. Voorheen heeft ze Z dressuur gelopen.
Sinds dec. 2007 verzorg ik Guida elke dag. Ze had al een jaar niet gelopen of gereden. Ik ben begonnen met poetsen beetje longeren. 2 maanden later ben ik erop gegaan en het ging allemaal erg goed. Ik krijg goed les en Guida vind het helemaal geweldig!

Guida verloor der wintervacht en kreeg steeds meer conditie en steeds meer lol in het rijden. Het is een zeer dominante merrie waar ik superveel van leer. Vroeger heeft ze al eens eerder een peesblessure gehad en stond ze een jaar stil. Na een tijd kreeg Guida weer last van der pees. Ze wilde niet meer nageven en begon met staken. Eerst niet meer willen aandraven enz. enz. Ik vond der al niet helemaal zuiver lopen. In mijn les werd dat bevestigd, het was niet heel erg schokkend, maar wel een beetje dat de aanleiding kan geven dat ze niet wil lopen. Ik ben elke dag met haar gaan stappen op de harde ondergrond en de pees werd weer wat dunner. Na een maand stappen ben ik er weer op gegaan. Ze zat vol energie, maar longeren was geen oplossing. Aan de longeerlijn doet ze zo debiel, dat ik bang was dat ze weer wat aan der pees zou oplopen.

Het ging geweldig!! beetje stappen beetje draven ze deed het super!! We gingen weer verder met opbouwen en trainen --> op naar de wedstrijden!! Guida begon natuurlijk ook weer met uittesten, maar die dalen heb ik ook overleeft!!

Hierbij wat foto's van afgelopen 3 juli.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Problemen waar we tegenaan lopen. Linkerhand is ze moeilijk te buigen en ze is heel sterk in de hand op links. Mijn linkerhand is ook sterker vandaar soms die sterke binnenhand, maar daar word aan gewerkt.
Ik moet mijn teugels wat korter nemen en dan moet er ontspanning komen, maar ik ben niet zo goed in mijn teugels kort houden.
Ook moet ze wat actiever zodat de achterhand er meer onderkomt. Graag hiervoor wat tips.

Voor mezelf om aan te werken.
- Hakken uitdrukken niet teveel drijven
- Guida is sterk op links en ik ben ook sterk in links. vandaag op wat foto's een strenge binnenhand! Daar ben ik al mee aan het werk. Het gaat ook steeds beter, maar soms maakt ze zich zo groot en sterk! omdat ze dan weer een kip ziet ofzo!!
- Achterover, soms heb ik de neiging om voorover te zitten.
- Geen geld zoeken op de grond dat is er toch niet haha

Voor de rest Tips zijn welkom, Maar hou het vriendelijk.

Groetjes Larissa!

shamyrah

Re: Guida @ trainen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 09:40

Als eerste vind ik je doorzettingsvermogen iets om trots op te zijn. Verder geef je de punten al aan waar je aan moet werken.
Je handen zou ik wel wat meer rechtop houden. Als een vuist met je duim op de teugel. Ze glippen dan ook niet meer zo snel weg. Probeer op de linkerhand halve ophoudingen te maken en dan met nageven weer los te laten. Probeer anders te handelen dan normaal, omdat ze dat van je kent. Moeilijk is dat wel ( ik zit met hetzelfde probleem alleen dan rechts ). Veel succes met je mooie paard.

Larissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 16:54

Dankje wel voor je reactie:) En bedankt voor je tips.
Toevallig had ik vanmorgen les.. en het ziet er al weer HEEL anders en VEEl beter uit.. Zal over een tijdje weer even update qua fotos:)

NOg meer reacties zijn welkom:)

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:03

Hee Laris, ziet er goed uit!!
En inderdaad wat Shamyrah al schrijft: handjes netjes rechtop Knipoog
Voor de rest ziet het er netjes uit hoor.
Ben benieuwd naar de volgende foto's!!

Larissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 17:11

hihi ja ik weet het.. Ze zijn wel rechtop, maar open.. ik maak er geen vuisten van.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:55

nee je moet niet achterover (zoals je bij je eigen commentaar zegt) maar RECHTOP Knipoog vind dat je op een paar foto's wat achterover hangt. De rest van het commentaar is al gegeven.
Vind jullie een leuke combi, volgens mij gaat het helemaal goed komen.

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:29

Wat geweldig dat je zoveel geduld hebt gehad zeg, erg knap hoor..maarja als een paard eenmaal je hart heeft veroverd heb je er alles voor over Lachen
Ik vindt dat je netjes rijdt. Ze doet me een beetje denken aan mijn verzorgpaard, ook een wat hogere halsaanzet en soms kijkerig. Mijn verzorgpaard wil links ook niet inbuigen. Ik moet dan altijd veel slangenvoltes rijden en goed mn paard aan mn binnenbeen houden en met buitenteugel begrenzen.
Heel veel succes nog!
Groetjes, Joyce

Larissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 19:34

Bedankt voor de reacties:) Ja idd geduld is een schone zaak. En aangezien het een zeer dominante merrie is moet ik veel geduld hebben.

Op de foto's zit ik idd achterover.. maar der was daar iets HEEL erg interessants te zien. als ik dan iets meer achterover ga heb ik wat meer controle.. want ze wil er wel eens als een TANKIE vandoor gaat.. maar het blijft een schat(L)

Toevallig in mijn les heb ik vandaag geleerd hoe ik haar aandacht het beste bij mij kan houden.. het was ook veel geduld hebben vandaag maar het is gelukt!! en wat is het dan een lekkerding..

Nog meer reacties zijn welkom:D