Guida is een paardje van 20 jaar. Voorheen heeft ze Z dressuur gelopen.
Sinds dec. 2007 verzorg ik Guida elke dag. Ze had al een jaar niet gelopen of gereden. Ik ben begonnen met poetsen beetje longeren. 2 maanden later ben ik erop gegaan en het ging allemaal erg goed. Ik krijg goed les en Guida vind het helemaal geweldig!
Guida verloor der wintervacht en kreeg steeds meer conditie en steeds meer lol in het rijden. Het is een zeer dominante merrie waar ik superveel van leer. Vroeger heeft ze al eens eerder een peesblessure gehad en stond ze een jaar stil. Na een tijd kreeg Guida weer last van der pees. Ze wilde niet meer nageven en begon met staken. Eerst niet meer willen aandraven enz. enz. Ik vond der al niet helemaal zuiver lopen. In mijn les werd dat bevestigd, het was niet heel erg schokkend, maar wel een beetje dat de aanleiding kan geven dat ze niet wil lopen. Ik ben elke dag met haar gaan stappen op de harde ondergrond en de pees werd weer wat dunner. Na een maand stappen ben ik er weer op gegaan. Ze zat vol energie, maar longeren was geen oplossing. Aan de longeerlijn doet ze zo debiel, dat ik bang was dat ze weer wat aan der pees zou oplopen.
Het ging geweldig!! beetje stappen beetje draven ze deed het super!! We gingen weer verder met opbouwen en trainen --> op naar de wedstrijden!! Guida begon natuurlijk ook weer met uittesten, maar die dalen heb ik ook overleeft!!
Hierbij wat foto's van afgelopen 3 juli.

Problemen waar we tegenaan lopen. Linkerhand is ze moeilijk te buigen en ze is heel sterk in de hand op links. Mijn linkerhand is ook sterker vandaar soms die sterke binnenhand, maar daar word aan gewerkt.
Ik moet mijn teugels wat korter nemen en dan moet er ontspanning komen, maar ik ben niet zo goed in mijn teugels kort houden.
Ook moet ze wat actiever zodat de achterhand er meer onderkomt. Graag hiervoor wat tips.
Voor mezelf om aan te werken.
- Hakken uitdrukken niet teveel drijven
- Guida is sterk op links en ik ben ook sterk in links. vandaag op wat foto's een strenge binnenhand! Daar ben ik al mee aan het werk. Het gaat ook steeds beter, maar soms maakt ze zich zo groot en sterk! omdat ze dan weer een kip ziet ofzo!!
- Achterover, soms heb ik de neiging om voorover te zitten.
- Geen geld zoeken op de grond dat is er toch niet haha
Voor de rest Tips zijn welkom, Maar hou het vriendelijk.
Groetjes Larissa!