Nieuwe aanwinst!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Nieuwe aanwinst!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 00:25

Dit is sinds zaterdag ons nieuwe paard: Hilde van de Westfriezenhof

Een grote superlieve brave 6 jarige friese merrie, die ik al 1,5 jaar ken van mn vorige werk(manege de Berger Hoeve in Bergeijk)
Ze is in principe bedoeld als recreatiepaard, met name voor mn moeder, maar ik vind het zo'n leuk lief dier dat ik er ook regelmatig mee ga rijden Haha!

Er valt nog héél veel te verbeteren, maar ach net verhuisd, vreemde omgeving dus t is allemaal wat spannend waardoor ze beetje loperig is en terugrijden op zit werkt nog niet helemaal zoals het hoort en hand sluiten=veel te kort in de hals worden maargoed dat komt allemaal wel!
Ze vult de leegte die Desje&Dee achter hebben gelaten weer een beetje op en is zo superbraaf en dat is ook de reden waarom mn ouders haar hebben gekocht Lachen

Even poseren, alles is spannend Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Beetje loperig
Afbeelding

De galop gaat nog erg groot Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker zonder zadel uitstappen
Afbeelding

vriendje -die niets met paaren heeft- vind haar ook leuk Haha!
Afbeelding

en nog wat oude Hilde-foto's Lachen
vorigjaar zomer op mn werk:
Afbeelding

Afbeelding

februari dit jaar
Afbeelding

Ik ben iig superblij met onze nieuwe aanwinst Haha!
En we gaan hard aan t werk met het lopen in míjn tempo+lengte in de hals, maar dat komt wel goed!

Horsea_nl

Re: Nieuwe aanwinst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 00:43

prachtige merrie, hoe groot is ze?

geef haar lekker de tijd joh, komt het rijtechnische gedeelte later. ze mag inderdaad wel wat meer met de neus eruit.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 07:29

Thnx voor de leuke reacties Haha!
@Lotjj92, ze is 1.67/1.68 maar ze kan zich lekker groot maken door haar hals er op te zetten als je er naast staat haha! Ze is wel kleiner dan Wis en Quentin, maar vind haar zeker niet kleiner ogen dan Wis, komt ook omdat Wis zo smal gebouwd is en Hilde wat zwaarder is Knipoog Mooi maatje voor mij met mn 1.82 want die kleine smalle friesjes die je nu meer zit lijken net pony's met mij erop haha!
Als ze hier wat beter gewend is neem ik haar een keer mee naar les, dan krijg ik denk ik wel wat mee om flink te kunnen gaan oefenen maar dat komt wel goed Haha! Heb geen haast met haar, t is echt puur voor de fun Haha!

@Mesastamp, dank je hoop ook echt dat het nu allemaal steeds beter gaat. Moet zeggen dat met nieuw paard, nieuw vriendje & super naar mn zin op mn redelijk nieuwe werk het nu allemaal eens écht goed lijkt te gaan Ja

@Noukje, thnx, vind hem zelf ook super Lovers en t paard natuurlijk ook haha! In mn profiel staan nog 2 hele leuke foto's van vriendje Haha!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:14

Op de eerste foto vind ik haar totaal niet aansprekend.. op de rijfoto's daarentegen wel! Ziet er uit als een heel flexibel paard met fijne gangen. De achterhand mag alleen nog wel iets gespierder voor het mooie..

Er zijn uiteraard veel trucjes voor om dat voor elkaar te krijgen, onder andere veel overgangen rijden. maar gezien je rijstijl op de foto's hoef ik je dat niet te vertellen.

Veel succes en plezier met je aanwinst. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:48

Ziet er goed uit!.
Ik denk zeker dat dit een paardje is die we nog gaan terugzien in de wedstrijdring oid.
Op de foto's bij de vorige eigenaar, waar jij haar toen ook gereden hebt, loopt ze nog iets te diep, maar dat is er helemaal uit gereden zo te zien.
Verder een leuk paardje, veel succes ermee! Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:22

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:24

ze kan wel heeerlijk lopen zeg Kwijl
op de laatste foto's zit je trotser dan de eerste Knipoog
zijn je beugels niet net effe te lang?

(moet ook wat vinden hoor qua commentaar anders is mn post foetsie Haha! )

Saffierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:30

Ik vind het een hele mooie aansprekende fries die we hopelijk nog op de wedstrijden zien verschijnen Bloos ! Alleen jammer dat je een loperige en overgens een paard wat voor recreatie is gekocht dan met sporen rijd maarja dat is mijn mening Knipoog .. rijtechnisch is eral veel gezegd.. alleen heb je op 1 foto (weet niet zo even welke) je handen ongelijk.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:00

Kijk, eindelijk eens een leuk ras gekocht Knipoog Knipoog Knipoog
Leuk dier om te zien, zo op de foto goeie gangen!
Veel plezier met haar!!

Hoe gaat het eigenlijk met....Wisteria? zo heette ze toch??

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:06

mooi paard zeg en ze loopt ook erg goed
heel veel plezier ermee

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 22:20

Bedankt voor de reacties!

Siegje schreef:
Op de eerste foto vind ik haar totaal niet aansprekend.. op de rijfoto's daarentegen wel! Ziet er uit als een heel flexibel paard met fijne gangen. De achterhand mag alleen nog wel iets gespierder voor het mooie..

Er zijn uiteraard veel trucjes voor om dat voor elkaar te krijgen, onder andere veel overgangen rijden. maar gezien je rijstijl op de foto's hoef ik je dat niet te vertellen.

Veel succes en plezier met je aanwinst. Lachen

Dank je!!
Ze toont inderdaad zo aan de hand heel gewoontjes, maar onder het zadel is het ineens een heel ander paard Haha!
Er mogen idd nog wel wat spieren bij, heel de bovenlijn mag wat meer en idd de achterhand maar dat komt wel met wat trainen Lachen

@Emma, thnx! als ze het zo leuk blijft doen en het allemaal wat meer bevestigd is zou het zomaar kunnen dat ik eens een proefje ga rijden, maar eigenlijk heb ik daar mn andere paard voor en is deze voor mn moeder bedoeld, maar zeg nooit nooit Knipoog

Jako_Saffier schreef:
Ik vind het een hele mooie aansprekende fries die we hopelijk nog op de wedstrijden zien verschijnen Bloos ! Alleen jammer dat je een loperige en overgens een paard wat voor recreatie is gekocht dan met sporen rijd maarja dat is mijn mening Knipoog .. rijtechnisch is eral veel gezegd.. alleen heb je op 1 foto (weet niet zo even welke) je handen ongelijk.

Klopt mn handen hebben nog weleens een eigen leven Bloos
Ze is idd wel loperig, maar totaal niet aan het been en bv een pasje opzij om de hoek in te gaan en met het aangalloperen is ze net ff scherper qua reactie als ze het spoortje voelt, zo ook met een pasje schakelen. Dan heb ik hem de keer daarna als ik de hulp geef niet meer nodig en reageerd ze ook op mn kuit Lachen

Barb schreef:
Kijk, eindelijk eens een leuk ras gekocht Knipoog Knipoog Knipoog
Leuk dier om te zien, zo op de foto goeie gangen!
Veel plezier met haar!!

Hoe gaat het eigenlijk met....Wisteria? zo heette ze toch??

Dank je! Gaat helemaal lukken!
En sinds ik Hilde rij was ik al meer en meer friezen fan, maar nu ze echt hier staat is dat alleen maar erger geworen Knipoog
Wis gaat ook goed, vrij moeilijk te rijden maar ben veel aan het lessen, als ze nu eindelijk blessure vrij blijft dan hoop ik volgend jaar richting wedstrijd te kunnen gaan. Ze is iig braaf en staakt/steigerd niet meer en die rare kreupelheid is er ook uit(al trapte ze laatst een stuk hoef er af en stond dus daardoor weer 5 weken stil *zucht* maar we zijn nu weer begonnen!)

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:25

Hoi Renske
Wat een leuke fries. Ze ziet er goed uit.
En jij past er goed op zal wel ff wennen zijn qua gangen hahaha.
Tenminste dat vond ik wel geef mij maar een kwpn-er qua gangen Haha! .
Wens je moeder er maar veel plezier mee.
En dat andere ras is ook niet verkeerd ziet er ook leuk uit Schijnheilig

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:11

Hee Renske wat leuk!! Een Fries Pling
Gefeliciteerd!!

Tja, rijtechnisch commentaar: zoals je zelf eigenlijk al aangeeft mag ze meer lengte in de hals Knipoog
Als ze straks wat meer gewend is wordt dat loperige ook wel minder zodat je er meer aan kunt rijden.
Verder weet je zelf heel goed waar je aan moet werken denk ik Knipoog
Komt allemaal wel goed!! Zeker met zo'n leuk beest Cool

merelberfe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 07:04

Ha Rense! Wat leuk dat je nu een fries hebt (ook al issie van je mams)! Leuk dier ook! maarre.. je weet wat ze zeggen hé? Eens een fries. altijd een fries Knipoog
Hbe je zin om nd herfst (na de dazenperiode) weer een keer de bossen in te gaan? Neem ik de 4jarige mee, die is iets braver als Ynz Knipoog )

rijtechnisch commentaar is idd al goed aangegeven - neus er iets meer uit, dan komt de hals lengte ook. Zal al veel schelen wanneer ze meer naar je zit en hulpen gaat luisteren.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 07:17

Ziet er goed uit Rensie!:)

Rijanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:13

he leuk paard hoor,gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en suc6 met het rijden.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:06

Hey Renske,

Wat een aansprekende fries zeg. Erg gaaf dier. Neusje mag er nog meer uit maar t ziet er goed uit hor.
Ga je haar miss ook uitbrengen?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 23:44

Bedankt voor alle leuke reacties Haha!

Inmiddels heeft mn moeder ook thuis gereden met Hilde, erg braaf natuurlijk Haha!
Zelf heb ik er nog een paar keer mee gereden en t gaat steeds beter, neem haar binnenkort een keer mee naar les bij Mireille waar ik met Wisje ook rij.
Ik les met Wis volgens de Antoine de Bodt manier, dus echt puur op rechtrichten en ontspanning en lengte in die hals en van achteruit rijden voor je wat met de voorkant doet, dus dat is voor Hilde ook zeker wel goed!

Als ze het goed blijft doen dan is er een kansje dat ik haar eerder ga starten dan Wis, die hou ik thuis tot het 100% goed gaat en bevestigd is en dat duurt nog wel even Knipoog

Zal binnenkort weer nieuwe rijfoto's maken, kijken of de vooruitgang die ik voel ook zichtbaar is Lachen