Visent heb ik sinds maart, woensdag wordt hij 6 jaar, NAS-geregistreerd. Hij was wat schraal en slecht bespierd, daar is nu weinig meer van te zien!
Dressuurmatig liep hij echt steeds beter en ik kon echt heeerlijk op hem rijden. Helaas voor mij brak ik 7 weken geleden mijn arm doordat ik uitgleed met Vies in de wei zetten
Irmaatje en een paar anderen hebben Vies geweldig in conditie gehouden en sinds vorige week rijd ik er zelf weer op. Het is even opnieuw zoeken naar alle knopjes en ik merk goed dat ik er zo'n tijd uit ben geweest. Niet alleen mijn conditie is erg verminderd, maar het gaat ook niet zo makkelijk meer allemaal.
Ik rijd Vies ongeveer om de dag en doe erg mijn best om ons beide beter te maken. Zelf vind ik het nu nog niet zo goed gaan en de foto's bevestigen dit wel.Het is de bedoeling dat ik Visent dit jaar nog naar de L1 rijd en daar een winstpunt ontvang, maar na het zien van de foto's ben ik hier een beetje onzeker over geworden. Het is allemaal niet zo netjes.
Bij mijn paard is het vooral moeilijk om hem actief te houden. Hij is liever lui dan moe. Ook is hij snel afgeleid. Ik heb nu veel moeite met het rondhouden van Visent. Het voorwaartse lukt me nog wel, de overgangen ook, maar zodra ik hem daarbij ook nog nagevelijk moet houden wordt het moeilijker. Vooral vandaag was hij in het begin erg stug en op het einde eigenlijk weer net iets te los.
Naast het werken aan Visent probeer ik ook heel veel op mijn eigen houding te letten. Mijn hakken trek ik nog al eens op en ook mijn handen blijven maar niet op gelijke hoogte.
De foto's staan niet helemaal op volgorde:
Vies zag iets spannends bij de open deur. Ik vond hem er zo knap opstaan dat ik hem moest laten zien
1.

2.

Rechtergalop. Dit deed hij nog niet toen ik hem kocht, zo scheef als hij was kon er geen rechtergalop vanaf. Gelukkig wordt zijn galop steeds beter. Zo goed zelfs dat ik hem af en toe wat meer kan 'sluiten' (foto 4)
3.

4.

Fotograaf op de hurken was erg raar volgens vies

5.

Een van de verschrikkelijkste foto's plaats ik ook maar. Vies loopt goed, maar wat ikzelf aan het doen ben!? Volgens mij probeer ik hem hier terug naar stap te rijden, zonder dat hij zijn neus eruit duwt. Ik hoop in elk geval dat ik niet vaak zo zit.
6.

7.

8.

9.

Te los op links:
10.

11.

12.

13.

Zo is de galop normaal. Paard strekt de neus gigantisch uit, maar als ik hem te vlug rond vraag raakt hij uit zijn takt. Dit doe ik dus heel voorzichtig en niet te lang. Ik sluit een beetje (foto 4) en laat hem dan weer wat langer worden om de takt te behouden. Straks hoop ik steeds meer te kunnen sluiten tot hij ook gewoon in galop nagevelijk loopt.
14.

En nog gewoon een leuke foto van Vieske in de wei begin deze maand
15.