Van tuigpaard tot dressuurpaard! (Democraat x Joost)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Truman

Van tuigpaard tot dressuurpaard! (Democraat x Joost)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 01:03

Of nou ja.. L1 dressuur dan Tong uitsteken

We hebben Truman in 2006 gekocht, hij was toen net 6 jaar en liep voor de kar. Ook was hij een ‘soort van zadelmak’ dat wil zeggen: er reed af en toe een meisje mee in het bos. Mijn moeder zocht een fijn paard om strandritten mee te maken en Truman bleek het geschikte paard. Ik zelf ben altijd al wat meer dressuur gericht geweest en ben er lekker mee gaan rijden in de bak. Dit ging niet zonder slag of stoot, Truman snapte er niks van en mijn rijden was ook niet om over naar huis te schrijven. Mijn droom was echter officiële wedstrijden rijden, dus ik ben hàààrd gaan oefenen.

Eindelijk gaat het zijn vruchten afwerpen en we hebben in de laatste drie wedstrijden zelfs 7 winstpunten gehaald en zijn nu L1+4 Haha! Ik vind het leuk om samen met mijn paard te ‘groeien’ en hoop dat we nog wat verder komen.

Verbeterpunten:
- pianohandjes
- pianoteentjes (zo noemde ik ooit per ongeluk mijn kapstokjes Haha!)
- niet te heftig met de binnenhand (ik moet er ook op letten dat ik mijn handen naar voren draag)
- naar voren kijken
- hakken uitdrukken
- Truman kan zich erg sterk maken

De foto’s zijn vooral van het werkgedeelte, waarin ik hem wat meer opricht en probeer wat meer schwung en activiteit erin te brengen. Voor en na dit gedeelte rijd ik hem wat langer en lager in de hals.

1. Van tuigpaard tot nu (hij is wel veranderd hè?)
Afbeelding

2. Los stappen
Afbeelding

3. Concentratie!
Afbeelding

4. Aan het werk
Afbeelding

5. Wat opzij voor buitenbeen
Afbeelding

6. Pasje wijken, hij kantelt zijn hoofd en ik ben te streng in mijn handen
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Ik vond het wel een fijne foto, afgezien van de pianotenen dan Tong uitsteken)
Afbeelding

9. Die binnenhand, ik ga er aan werken. Hij zou wat meer lengte in de hals mogen, galop is niet ons sterkste punt….
Afbeelding

10. En klaar! Braaf paard!
Afbeelding

11. Mijn moeder op strand met Truman
Afbeelding

12. Zo kan ik mijn andere hobby foto’s maken ook beoefenen Tong uitsteken Door de zee:
Afbeelding

Mijn zusje heeft de foto’s gemaakt, en ik heb de foto’s uit haar topic weer gemaakt (Wester hard @ work in foutieve set ) En dat is inderdaad het zelfde setje Tong uitsteken

Het is nog lang niet perfect.
Van anderen kun je leren en daarom ben ik benieuwd naar jullie opbouwend commentaar!

Anoniem

Re: Van tuigpaard tot dressuurpaard! (Democraat x Joost)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 01:29

Gossiemijnes.... wat een superdier is dit geworden, Ik dacht eerst dat het een tuigpaard was maar zowel Joost als Democraat zijn geen tuigers, jij bedoelde dus menpaard in plaats van tuigpaard maar da geeft niet. Knap beest en commentaar geef je zelf al, ik denk dat jullie hier nog veel plezier mee gaan beleven.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 03:11

suleilitha schreef:
Gossiemijnes.... wat een superdier is dit geworden, Ik dacht eerst dat het een tuigpaard was maar zowel Joost als Democraat zijn geen tuigers, jij bedoelde dus menpaard in plaats van tuigpaard maar da geeft niet. Knap beest en commentaar geef je zelf al, ik denk dat jullie hier nog veel plezier mee gaan beleven.

Idd hier ga ik in mee. Ik zag de afstamming ik denk hum tuigbloed? nee Lachen

Hij is flink opgeknapt zeg !

Je rijd m eigenlijk best netjes hoor, ik vind die strenge hand nog wel meevallen, soms werk je iets teveel in,maar echt streng is je hand niet.
Ik zie erger hier op bokt voorbijkomenn Haha!

Ik had alleen nog nooit van pianotenen gehoord Huilen van het lachen

Maar je bedoelt denk ik de kapstokken?

daar heb ik wel een tip voor, kijk maar eens naar je knieen, die zijn het probleem Knipoog

Je sluit je knieen te weinig aan waardoor die wat gaan zwieberen . Knieen meer aansluiten, tenen iets naar binnen draaien en het plaatje is af Haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 05:15

jemig dat paard is een stuk verbeterd zeg Haha!
probeer alleen je elleboog aan je lichaam te houden en je tenen naar binne maar dat gaf jezelf ook al aan Lachen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:00

Godsie, die is knap geworden zeg! Wat een verandering.

Die is echt 200% vooruit gegaan. Op die eerste foto zie je inderdaad echt die hoofd/halshouding die ze vaak voor de kar hebben. Op de andere foto's zie je echt de verandering in de bespiering en is hij een echt rijpaard geworden. Hij zit lekker in zijn vel!!

Verder vind ik dat je er heel netjes opzit. Idd een beetje letten op je tenen. Die strenge binnenhand vind ik wel meevallen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:51

Ziet er goed uit, wat een verandering! Zou hem nog iets meer met z'n neusje naar voren laten lopen, hij loopt met z'n neus achter de loodlijn. Succes verder!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:34

Nou je kan erg trots zijn op jezelf. Wat een werk heb je verricht. Enige commentaar dat ik heb geef je zelf al aan. Ik kan er alleen aan toevoegen dat je je been misschien wat meer kan laten hangen. Het lijkt nu alsof je bij iedere stap je hak ik zijn buik zet.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:00

Wat een verandering. Je herkent hem bijna niet. Dikke proficiat!!!
Enig commentaar dat ik zou kunnen geven is dat je soms je handen iets meer bij elkaar mag houden. Verder niks op aan te merken, het ziet er echt geweldig uit.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:27

Als je goed kijkt naar de eerste foto dan heeft ie linksvoor een zwart beentje en op de foto eronder heeft ie linksvoor in een keer een witbeen Bloos Scheve mond

Verder vind ik het wel een hele verandering, hij loopt lekker over de rug en het geheel ziet er ontspannen uit!
Let idd op je handen en je benen, hakken uitdrukken!

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 11:33

Bedankt iedereen voor de leuke reacties! We hebben er inderdaad hard aan gewerkt en als ik de foto's zie ben ik zelf ook erg tevreden met het resultaat. Haha!

@Anydale, dat heb je goed gezien Tong uitsteken Verklaring hiervoor is dat de bovenste foto gespiegeld is. (Truman liep dus eigenlijk op de linkerhand) Ik heb dit gedaan om het verschil goed te laten zien. Verder is er niets aan bewerkt.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:56

Jeetje wat een plaatje!
Echt waar je past heel mooi op hem.
En je houding: in mijn ogen zit je hem echt nergens tegen alleen je wanneer je met sporen rijdt en je voeten af en toe afsteekt zul je hem waarschijnlijk onbedoeld raken met je spoor.
Wat ik geleerd heb om mijn benen aan te kunnen laten sluiten en mn knieën aan het zadel te houding is een oefening waarbij je (met je beugels uit) je been vanuit je heup naar buiten beweegt (beetje een plassend hondje Haha! ) en vervolgens naar achteren bewegen en dan pas weer aan laten sluiten.
Als je dan (voorzichtig) je been iets meer op de 'normale' plaats terugbrengt merk je als het goed is dat je been wat steviger aan je zadel ligt!
Ik kan het niet zo goed uitleggen vanachter de computer Haha! maar misschien dat je het toch snapt!

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:04

zo dit is echt een mega verandering zeg op de 1e foto zie je idd een paard lopen in de "karhouding" en dan die foto's eronder zie je een fijn lopend dressuur paard. Vooral foto 8 vind ik erg mooi loopt mooi bergopwaarts. Probeer recht vooruit te kijken en te denken zeker bij bijvoorbeeld het wijken, niet teveel willen doen denk vooruit en kijk vooruit (en niet stiekum met je ogen toch naar beneden kijken dan gaat je houding en je handen automatisch mee) je binnenhand lijkt af en toe wat streng en natuurlijk je mooie pianotenen maar daar ben je niet de enige in hoor hihi. Mijn complimenten over jullie vooruitgang enne puntjes van kritiek blijven er altijd maar daar leer je alleen maar van. Als ik zo die foto's van je moeder zie op het strand in galop ben ik geneigd te denken dat jij in de galop ook teveel wil doen, teveel controle (is makkelijk praten natuurlijk langs de kant!!) op het strand loopt hij toch ook een mooie galop en het hoofdje is ook netjes, dus misschien in de galop meer ruimte van voren geven waardoor het net ff iets makkelijker voor je paard word. Nogmaals het is maar een moment opname van een foto natuurlijk en ook maar een idee van een 'supporter langs de kant'.
Laatst bijgewerkt door SuperSonny op 01-07-08 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:33

Ziet er heel netjes uit, knap hoe hij is veranderd. Echt een heel verschil. Op sommige foto's mag ze net nog wat meer doorknikken. Commentaar geef je verder zelf al. Succes!

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 15:29

getup schreef:
zo, die is veranderd! Op de eerste foto is hij idd een echt tuigpaard,haha. Heerlijk om te zien dat je moeder er zo lekker mee over het strand kan rijden, terwijl jij er een net dressuurpaard aan hebt. Kan hij ook springen?

Jazeker, hij springt zo ter hoogte van de staanders over een hindernis heen terwijl dat niet eens de bedoeling is Clown Ik ben alleen zelf niet zo'n springer Tong uitsteken

Voor de anderen: Bedankt voor alle complimenten en tips! Ook de tip van Zoë_Iris ga ik zeker proberen!

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:33

Wat een knapperd, je kunt echt de verbetering héél goed zien! Knipoog
Zelf heb je al gezegd van je binnenhand.. Wat me wel opvalt is dat je
alleen foto's hebt van de rechterhand.. ik hoop niet dat je meer op een hand
rijdt dan de andere.. want dat is natuurlijk niet goed, maar dat hoef ik je
vast niet uit te leggen.
Het ziet er ontspannen uit! Ook leuk setje, staat um goed! En niet te vergeten..
Jullie zijn wel egt een pracht combinatie hoor! Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:36

Moderatoropmerking:
Reacties tegen de regels verwijderd.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:52

Lienemien schreef:
anydale schreef:
Als je goed kijkt naar de eerste foto dan heeft ie linksvoor een zwart beentje en op de foto eronder heeft ie linksvoor in een keer een witbeen Bloos Scheve mond

Verder vind ik het wel een hele verandering, hij loopt lekker over de rug en het geheel ziet er ontspannen uit!

haha dat viel mij ook gelijk op! Maar waarom weerspiegel je de foto dan als ik vragen mag?! Verward

ik denk omdat je zo makkelijker kan vergelijken van hoe het eerst was en hoe het daarna was, is makkelijker als ze dezelfde kant op lopen Knipoog

on-topic: probeer er wel op te letten dat je paard z'n hoofd niet gaat kantelen, bij die foto; geconcentreerd, lijkt het ook of ie zn hoofd iets kantelt. verder vind ik het er netjes uit zien maar wat iemand eerder al zei je knieën liggen heel apart en daardoor steek je je tenen naar buiten.

Verder is het zeker een mooie verandering geworden Lachen!

ps. je mag toch geen foto's van anderen plaatsen Bloos

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:55

Wauw wat een onwijs lekker paard heb jij daar onder je kont zitten!
Ben ook helemaal verliefd op dat setje.

Probeer alleen te werken aan je voeten, en zorgen dat ie zijn hoofd niet gaat kantelen, probeer hem goed op 2 teugels te rijden!

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 22:13

Lienemien schreef:
anydale schreef:

haha dat viel mij ook gelijk op! Maar waarom weerspiegel je de foto dan als ik vragen mag?! Verward

veder is hij wel mooier en beter gaan lopen zo op de foto's te zien! Ja

Zoals ik al eerder aangegeven heb, heb ik er voor gekozen de foto te spiegelen om beter het verschil te kunnen laten zien. Als je er problemen mee hebt wil ik best de orginele versie uploaden hoor.

@ angelaatjuh, Ik ben er van op de hoogte dat je geen foto's van anderen mag plaatsen, maar mij inziens geldt dat alleen als het topic hoofdzakelijk over iemand anders dan de TS gaat. Het lijkt me niet dat die twee foto's van mijn moeder een probleem zijn? Ik vond het gewoon ook leuk om te laten zien dat dit paard fijne afwisseling heeft door ook lekker ontspannen op het strand te mogen lopen Lachen

@ Fempjee, Dat het alleen foto's van de rechterhand zijn klopt, dit heeft de volgende reden: in totaal zijn er rond de 350 foto's gemaakt. Je kan je voorstellen dat ik dan alleen de best gelukte er uit kies om hier te plaatsen, en dat zijn diegene waar de zon mooi op schijnt etc. Foto's van mijn rug en Trums kont zie je niet zoveel aan Tong uitsteken. (Met andere woorden: natuurlijk heb ik ook op de andere hand gereden.) Maar ik had het beter even kunnen aangeven in mijn openingspost Knipoog

Dat setje is trouwens echt een bij elkaar geraapt zooitje en de kleuren matchen in het echt niet eens, ik ben toch blij dat jullie het mooi vinden Haha!

Iedereen nogmaals bedankt voor de leuke reacties en tips! Ik ga er wat mee doen Knipoog

Edit: Foto 3 is op de linkerhand gemaakt Pling

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:52

Moderatoropmerking:
En wederom diverse reacties tegen de regels verwijderd.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:44

Truman schreef:
Bedankt iedereen voor de leuke reacties! We hebben er inderdaad hard aan gewerkt en als ik de foto's zie ben ik zelf ook erg tevreden met het resultaat. Haha!

@Anydale, dat heb je goed gezien Tong uitsteken Verklaring hiervoor is dat de bovenste foto gespiegeld is. (Truman liep dus eigenlijk op de linkerhand) Ik heb dit gedaan om het verschil goed te laten zien. Verder is er niets aan bewerkt.

Ahh oke,

Ik zag verder wel dat het hetzelfde paard was, daarom vond ik het zo raar!
Succes verder met hem:)

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:33

Jeetje! Ik zou bijna vragen of het wel hetzelfde paard is! Let inderdaad op je binnenhand!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:44

Jeetje melis wat ben jij vooruit gegaan !

Heb je voor het laatst ergens november zien rijden opde onderlinge geloof ik (vlak voordat ik verhuisde naar brabant)
Maar zie echt dat je rechter op bent gaan zitten en dat truman stukken netter loopt

nu nog voor je kijken en dan is het plaatje compleet Haha!
Maar dat gaat helemaal goed komen denk ik

Truman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:25

Hé Bertina, bedankt voor je reactie! Haha! Jij hebt Truman zo'n beetje mee gemaakt tussen de eerste en de tweede foto in, dus ik ben blij dat je verschil kan zien!

En voor de anderen: Het is echt het zelfde paard, haha Tong uitsteken

heros123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:41

Hee Melis,
Ik heb al tegen je gezegd dat ik het geweldig vind zoals jij samen met Trum geknokt heb om te komen waar je nu bent!!!
En volgens mij gaat dit nog wel even voortduren! (De wp's vliegen ons om de oren!)
Ik, als stiefmoeder, ben trots op jullie!!!!
Petra