We hebben Truman in 2006 gekocht, hij was toen net 6 jaar en liep voor de kar. Ook was hij een ‘soort van zadelmak’ dat wil zeggen: er reed af en toe een meisje mee in het bos. Mijn moeder zocht een fijn paard om strandritten mee te maken en Truman bleek het geschikte paard. Ik zelf ben altijd al wat meer dressuur gericht geweest en ben er lekker mee gaan rijden in de bak. Dit ging niet zonder slag of stoot, Truman snapte er niks van en mijn rijden was ook niet om over naar huis te schrijven. Mijn droom was echter officiële wedstrijden rijden, dus ik ben hàààrd gaan oefenen.
Eindelijk gaat het zijn vruchten afwerpen en we hebben in de laatste drie wedstrijden zelfs 7 winstpunten gehaald en zijn nu L1+4
Ik vind het leuk om samen met mijn paard te ‘groeien’ en hoop dat we nog wat verder komen. Verbeterpunten:
- pianohandjes
- pianoteentjes (zo noemde ik ooit per ongeluk mijn kapstokjes
)- niet te heftig met de binnenhand (ik moet er ook op letten dat ik mijn handen naar voren draag)
- naar voren kijken
- hakken uitdrukken
- Truman kan zich erg sterk maken
De foto’s zijn vooral van het werkgedeelte, waarin ik hem wat meer opricht en probeer wat meer schwung en activiteit erin te brengen. Voor en na dit gedeelte rijd ik hem wat langer en lager in de hals.
1. Van tuigpaard tot nu (hij is wel veranderd hè?)

2. Los stappen

3. Concentratie!

4. Aan het werk

5. Wat opzij voor buitenbeen

6. Pasje wijken, hij kantelt zijn hoofd en ik ben te streng in mijn handen

7.

8. Ik vond het wel een fijne foto, afgezien van de pianotenen dan
)
9. Die binnenhand, ik ga er aan werken. Hij zou wat meer lengte in de hals mogen, galop is niet ons sterkste punt….

10. En klaar! Braaf paard!

11. Mijn moeder op strand met Truman

12. Zo kan ik mijn andere hobby foto’s maken ook beoefenen
Door de zee:
Mijn zusje heeft de foto’s gemaakt, en ik heb de foto’s uit haar topic weer gemaakt (Wester hard @ work in foutieve set ) En dat is inderdaad het zelfde setje

Het is nog lang niet perfect.
Van anderen kun je leren en daarom ben ik benieuwd naar jullie opbouwend commentaar!

Ik ben alleen zelf niet zo'n springer